{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brun vs. sort labrador?
  • #1   18. dec 2007 Ups, der skulle stå faktisk!!

• #2   18. dec 2007 nej for søren da....

Labben findes i 3 farver.. brun, gul og sort.. Og farven har intet med størrelsen at gøre

• #3   18. dec 2007 Okay... synes bare der er meget forskel på de forskellige man ser. Men er knap 60 cm. ikke en fin størrelse, for en hun labrador?? Eller kan de sagtens blive større??

• #4   18. dec 2007 Farven betyder intet.

Hvis du vil vide noget om hvordan hvalpen kommer til at se ud er du nødt til at studere dens afstamning.

Du kan ikke regne med at en stor hvalp absolut bliver stor.

Og du kan ikke regne sikkert med at en hvalp efter store forældre bliver stor (hvis der er mindre hunde i deres afstamning, så er der en mulighed for at de også avler mindre hvalpe).

• #5   18. dec 2007 Fordi jeg synes en det er pænt, med en synlig muskulatur!!

• #6   18. dec 2007 En tæve må ikke være højere end 56 cm iflg standarden..

• #7   18. dec 2007 60 cm er for stort til en labradortæve i forhold til standarden.

Der bør en tæve være ca. 55-56 cm og hannerne ca. 57-58 cm.

• #8   18. dec 2007 Skrid AM!!! 'GG*

• #9   18. dec 2007 Nå okay, tak for hjælpen. Det er bare ham jeg skal have den brune hvalp af, der sagde de typisk er lidt mindre end de sorte.

• #10   18. dec 2007 Må være en underlig opdrætter hvis han ikke en gang ved det ikke har noget med farverne at gøre.

• #11   18. dec 2007 Det lyder da godt nok seriøst, hvis du har fået det at vide smiley

Ved han overhovedet hvad han snakker om??

• #12   18. dec 2007 Det er ikke korrekt.. Jeg har set store lækre brune labber...

• #13   18. dec 2007 Nogen der kender en der avler store labrador?? Den skal ikke bruges til ustilling, men som familiehund!!

• #14   18. dec 2007 Okay, mange tak for hjælpen!!

• #15   18. dec 2007 Jeg er fuldstændig enig med Fæhunden at en hund uanset racen ikke bliver muskuløs af at ligge på sofaen, men derimod via fornuftig træning, blot være opmærksom på at fysisk træning af en labrador skal være meget moderat det første år til halvandet. Det første år skal være opdragelse og aktivering og skal den fysiske træning startes op lige så stille når hunden er klar til det (fuldvoksen).

Men hvis du går efter en kraftig type labrador kunne dette f.eks. være noget (link fjernet)
    Hanhunden Ozzy er i hvert fald en stor han og af linier som normalt avler store hunde.

• #16   18. dec 2007 Ja, det skal være i den stil... Synes bare hvalpene ser sorte ud, og ikke brune!!

• #17   18. dec 2007 De er også sorte.

Men i min verden betyder den sundhedsmæssige kvalitet af afstamningen og hundenes eksteriør (som jo også er det du efterspørger) mere end farven og derfor valgte jeg at linke til dette kuld.

Jeg kan sagtens finde dig et tilfældigt brunt kuld på labradors hvalpeliste hvis det er det du er interesseret i, der er blot en del kuld som jeg aldrig selv kunne drømme om at købe hvalp fra.

• #18   18. dec 2007 Jo, men på et eller andet punkt er jeg nogenlunde tilfreds med at det ikke er en stor muskuløs han-amstaff han efterspørger.

Men du har selvfølgelig ret, en køber ville blive udspurgt godt og grundig på kryds og tværs hvis man henvendte sig til mig og spurgte efter en stor lab.

Men derfor vil jeg nu stadig gerne henvise til det kuld på hvalpelisten som jeg pt. finder bedst og så forventer jeg at opdrætter tager en god snak hvis Anders kontakter hende.

Det er trods alt bedre og nemmere end at tage hele diskussionen herinde. Og samtidig vil jeg hellere anbefale et kuld (uanset at jeg ikke er sikker hvorfor han ønsker sig en lab) end at han vælger at kontakte en af opdrætterne af de (for mig at se) tvivlsommme brune hvalpe som også findes på hvalpelisten.

• #19   18. dec 2007 Okay, det her er bare den første hund jeg skal købe, derfor er jeg ikke så meget inde i det. jeg har altid haft hund hjemme hos mine forældre, men vi har aldrig haft en med stamtavle, så derfor er det lidt ukendt for mig!!

• #20   18. dec 2007 En lab-tæve er (uanset hvor kraftig og muskuløs den er) trods alt sjældent et statussymbol eller potensforlænger.

• #21   18. dec 2007 Ja i er mistroiske hva. Den skal ikke bruges til noget, det er bare fordi jeg synes den er pænest sådan. Mine gamle naboer havde en, det er den flotteste hund jeg har set. deres søn har også fået en, den er noget mindre og ikke nær så pæn, derfor!!!

• #22   18. dec 2007 Anders: Ja, det er desværre en sideeffekt af at bruge forrummet herinde, man kan godt blive lidt mistroisk omkring mænd som efterspørger muskuløse hunde.

Der er jo desværre for mange papnakker (undskyld udtrykket) som bare vil have en stor muskuløs hund fordi det ser sejt ud.

Men som jeg skrev til AnneMette, så tror jeg såmen ikke at det så meget er tilfælde her, for labben er jo sjældent for dem som vil have en potensforlænger.

Det er blot sådan at både AnneMette og jeg synes at man når man søger en hund bør efterspørge temperament og sundhed mere end udseende.

Jeg ville personligt også gå efter en labrador af den kraftige type hvis jeg selv skulle købe en hvalp (sådan er alle mine hunde jo), men ville altid prioritere sundhed og temperament langt, langt højere (og farven som det mindste). Det er derfor du får disse reaktioner på emnet.

• #23   18. dec 2007 Det er bare fordi jeg ikke er så kendt med stamtavler og den slags, jeg spørger. Hvis det var potensforlænger jeg ville have, havde jeg nu også valgt noget andet hehe. Jeg ville gerne hve en siberien husky, men det vil kæresten ikke, så derfor bliver det en labrador.
    Jeg træner meget og derfor ligger mit valg også på en race jeg kan tage med både på løbeture, cykelture og det slags!!

• #24   18. dec 2007 Jeg er jo nødt til at henvise til et kuld jeg selv synes er OK, ellers ville det jo ikke være en anbefaling.

Men jo, du har selvfølgelig ret, man bør spørge ind til købers forventninger vedr. temperament osv.

Men der kommer vores forskellige syn på labben jo netop til udtryk.

Uanset om køber vil bruge hunden til jagt og markprøver vil jeg jo stadig anbefale en hund af samme type afstamning som det kuld jeg henviste til.

Og når nu Anders spørger til en kraftig hund, så vil jeg jo i hvert fald ikke henvise til kuld hvor ingen af hundene har opnået mere end maksimalt en 2.pr. på udstilling.

Og for mig er dette jo netop ikke en situation hvor jeg skal sælge en hvalp, for så havde spørgsmålene jo været nogle ganske andre og mange flere.

Men jeg synes sagtens at en henvisning i denne situation kan være et sted for Anders at starte og så må han derfra gøre op med sig selv om det kuld lever op til hans forventninger og hvis ikke må han finde ud af hvilken retning han så vil kigge.

Jeg skriver jo ikke at dette kuld passer til ham (for det ved jeg ikke nok om hverken ham eller kuldet til at kunne afgøre), men henviser til en kuld som han kan prøve at se nærmere på hvis han har lyst.

• #25   18. dec 2007 Du behøver da endelig ikke blande dig udenom. Vi har jo bare hver vores holdning til tingene og det er da kun godt at alle ikke er enige.

Jeg mener jo blot at labberne af den tunge type er ligeså velegnet til jagt, markprøve og alle andre typer hundesport som de lidt lettere jagtlinier, men det ved jeg jo godt at der er nogen som er dybt uenige med mig i.

Men vi skal da have lov at have vores uenigheder;-)

• #26   18. dec 2007 Hej! Jeg ved ikke om der er forskel.. men jeg synes at de brune labber er såååå flokke. Er vilde med deres farve og deres øjne! smiley

• #27   18. dec 2007 *flotte (selvfølgelig)

• #28   18. dec 2007 Jeg bor er nordvestjylland... Thisted, for at være hel præcis! Vil meget gerne ud og se nogle!!

• #29   18. dec 2007 Men i må meget gerne skrive, hvis nogle kan hjælpe mig, med at finde et godt kuld!!

Kommentér på:
Brun vs. sort labrador?

Annonce