{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

Piver meget...? {{forumTopicSubject}}

Ja min lille Princess har det med at pive hvis hun ikke får sin vilje, eller hvis jeg stopper op udenfor for at vente på grønt lys eller når vi går i seng og hun bliver puttet ved siden af. Generelt piver hun når hun ikke lige må det hun gerne vil... Har prøvet at ignorere det og har prøvet at skælde ud, da det er lidt træls, for kan ikke tolke om det er fordi hun vil ud og skal tisse eller det bare er fordi hun ikke får sin vilje, da hun nemlig ikke går hen til døren når hun vil ud, med mindre det er ud på terressen... Nogle gode råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Piver meget...?
  • #1   16. dec 2007 channie - hvis hun får opmærksomhed , virker det jo smiley

• #3   16. dec 2007 Jamen til at starte med ignorede jeg hende jo, men efter et par uger prøvede jeg at skælde ud, da det andet ikke virkede... Ved nemlig at min søsters hun er belastende med opmærksomhed og piver hver gang og får sin vilje, og sådan en hund vil jeg jo helst ikke have... Og synes det er træsts at jeg ikke kan skelne mellem at hun skal ud og tisse og at hun vil have opmærksomhed... For det resulterer i forgæves gåture (ikek at det gør mig noget) og unødvendig tissen indenfor fordi jeg ikke kan se forskel.

• #4   16. dec 2007 ØØHHHH?! Hvorfor skælde ud?

Hun snakker da bare - det er da ikke for at få sin vilje. Nogle hunde snakker meget og andre snakker ikke ret meget.

Min toller snakker KONSTANT, hvilket ligger til racen ( det er jo derfor de hedder toller)

Laps snakker en smule, men ikke så meget som min toller.

Jeg synes det er lige groft nok at forlange at ens hund skal være tavs medmindre den skal tisse.

• #6   16. dec 2007 Noget helt andet er, at man faktisk aldrig skal skælde sin hund ud, man skal ignorere og forebygge forkert/uønsket adfærd, og rose ønsket adfærd.

• #7   16. dec 2007 Mickey kommer med så mange lyde.. Især når der nusses... Men han er også begyndt at komme med en masse når han sover... Høje brummende lange lyde... Lyder lidt beklagende indimellem...

• #8   16. dec 2007 Lise © - Altså det forlanger jeg heller ikke, undrer mig bare da jeg aldrig før har oplevet dette ved nogle af mine gamle hunde... Og skælder heller ikke ud, men siger ar (sådan knurren agtig) Uden at være hård på nogen måde... Det der undrer mig mest er når hun sidder og venter på grønt og hun så bliver urolig og begynder at pive og "skabe" sig lidt... Vidste bare ikke om det var normalt, og derfor jeg henvender mig her for at finde ud af det...

Daisie L - for det meste har jeg på fornemmelsen når hun vil ud, men min kæreste har lidt mere svært ved at finde ud af det.

• #9   16. dec 2007 *Stefanie - Mickey - Freja - Ja det gør hun også når hun bliver nusset og sover, og det er så sødt synes jeg...

Lise © - Skælder jo heller ikke direkte ud, men siger ar (igen sådan knurre agtigt) eller nej, eksempelvis når hun bider katten, som ikke vil lege emd hende...

• #10   16. dec 2007 Det der "knurre agtige" vil jeg altså også fraråde dig at gøre, for din hund gør da ikke noget forkert.

Din hund bliver utålmodig når I venter på grønt lys, det vil være en god ide, hvis du lære hende at hun skal sit, mens I venter, og så skal du selvfølgelig belønne hende, når hun opfører sig korrekt smiley

• #11   16. dec 2007 Lise © - Jamen hun sidder altid når vi skal over en vej også uden komando, og den knurre lyd jeg laver er i stedet for nej... Er med på nu her at det ikke skal gøres når hun piver, men bruger det jo stadig når hun gør noget hun ikke må, så som at drille kattene eller bide i dem og får selvfølgelig rigeligt med ros når hun er dygtig og det er hun jo for det meste... Meeen de der små søde katte de er sq lidt svære at lade være... Især hende der lige har været i løbetid som siger sjove lyde når man leger med hende og ikke slår ud med poterne når det er nok, pga løbetiden... Så er det jo svært at forstå nu hvor hun er kommet ud af løb, at hun så slåer :o)

• #12   16. dec 2007 jeg synes da bare det lyder som om at hun er en smule utålmodig og det værste man kan gøre i den situation er at give det nogen former for opmærksomhed. Bed hende om at udføre et eller andet, for eksempel sit, når i står og skal over vejen.
    Husk generelt at bruge rigtig meget krudt på at belønne rolig/tålmodig adfærd - nogle gange er vi nemlig rigtig gode til at fokusere på det negative, men vi lige vender vores tankegang og kun må fokusere på det positive, så sker der ting og sager (-;

Jeg havde især et problem med min, når vi var til træning. Han havde simpelthen ikke ro i røven til forholde sig i ro hvis vi skulle have en kollektiv besked af træneren. Det resulterede i at han gøede uafbrudt, hvis vi ikke lige lavede noget. Jeg gjorde simpelthen det at han ikke fik lov at lave det han gerne ville, nemlig træne, medmindre han var stille. I starten tog det riiiigtig lang tid, men efterhånden er lykkedes at lære ham at forholde sig i ro...

• #13   16. dec 2007 Lene D - Ja er begyndt at træne rooolig med hende fordi hun bliver helt overivrig når hun er glad og er helt oppe og køre, og det samme igen når det handler om katten. men hun har altid siddet når vi skal over vejen, siden hun var 8 uger og 3 dage :o)

• #14   16. dec 2007 nu er hun jo heller ikke så gammel, det er det samme med små børn og tålmodighed og prøve grænser af. Trunte har også snakket meget førhen, og gør det stadigvæk lidt, der er ikke andet at gøre end at ignorere det og rose hende med godbidder når hun tier stille. Nu er vores hunde jo i familie sammen, og man bliver ikke overrasket når man har hørt hvor meget deres mor kan snakke

• #15   16. dec 2007 Til (¯`'·.¸Channie¸.·'´¯)

Jamen du skal da aldrig "knurrer" eller på anden måde skælde din hund ud??

Fidusen når man opdrager sin hund er jo netop at man belønner ønsket adfærd, og ignorerer uønsket adfærd.

Så når din hund sætter sig når I skal over en vej, så skal du belønne når hunden sidder stille uden at sige noget, og ignorerer og vente med at gå hvis hunden piber eller rejser sig.

• #16   16. dec 2007 Lise © - Kan da ikke ignorere at hun bider i katten eller æder af kattebakken eller bider i ting hun ikke må... Der er man da nød til at sige noget... Og selvfølgelig bliver hun da skamrost når hun gør det godt og hun får heller ikke lov at gå over vejen før hun har sat sig, selvom jeg så må vente til det bliver grønt igen... Mne hun sætter sig altid med det samme... :o)

Kommentér på:
Piver meget...?

Annonce