{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Stamtavler {{forumTopicSubject}}

Jeg undres nogengange lidt når jeg sidder og lurer på profiler... og der står at hunden har stamtavle, men "vi købte den ikke", "vi fik den ikke med fordi vi ikke havde brug for den" og lign. Nu har jeg ikke så meget forstand på det, men mener da, at hvis en hvalp/voksen hund har stamtavle følger den dyret og er ikke noget man lissom vælger fra? eller er det? Det er jo hundens stamtræ og bør man ikke som anvarlig opdrætter lade stamtavlen følge dyret?
Sådan var det da, dengang jeg opdrættede perserkatte...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stamtavler
  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 32 Svar: 745
    #1   14. dec 2007 Altså hvis det er en DKK hund SKAL tavlen jo oprettes. Om opdrætteren så sælger billigere hvis de ikke får det lille stykke papir med ved jeg ikke. Men gør de det, kan køber vel bare senere ringe ind til DKK og sige de har smidt stambogen væk og bede om en ny? For hunden er jo registreret i DKK.

• #2   14. dec 2007 JEG tror at mange af dem, som lader deres hvalpekøbere selv vælge, er opdrættere, som er medlemmer af en af de selvbestaltede amerikanské klubber. HVIS køber så, mod forventning vil have stambogen med (oftest formedelst et "symbolsk" beløb på 1-2.000,-), går opdrætter lige ind og laver den selv på PC`en:-))

• #3   14. dec 2007 Jo en ansvarlig og seriøs opdrætter vil til enhver tid lade tavlen følge hunden (det SKAL den osse, stod der i hvert fald på de tavler der var på hundene vi havde da jeg var mindre).

Og nej, har hunden tavle så kan man self ikke vælge den fra. Stambogsføres en hvalp i kuldet skal alle.

-hvis ellers opdrætter lever op til reglerne i klubben

• #4   14. dec 2007 Nu er alt jo ikke bare sort eller hvidt. Noget er midt imellem.

• #5   14. dec 2007 Sådan er det da også. Hvis hunden er stambogsført er det jo lige meget om man har papiret selv eller ej. Man kan bla gå ind på DKK hjemmeside og finde stamtavler på alle de hunde som er stambogsført i DKK, så det stykke papir er ikke andet end et stykke papir.
    Jeg synes det lyder underligt at sælge en hund uden papir. Det kan jo ikke rigtig lade sig gøre... jeg mener, den er jo stambogsført om man får papir på det eller ej.

Er fidusen at det skulle være billigere at købe hunden eller hvad? For det giver jo slet ikke mening.

• #6   14. dec 2007 Malene:

Hos de opdrættere, som JEG har hørt om (ingen i DKK) har prisen MED tavle været væsentlig højere end uden tavle:-)

• #7   14. dec 2007 Mette -osse når tavlen ER lavet, men at man bare ikke får den med. For så vil jeg jo sige som Malene D -hunden er allerede registreret -man har bare ikke fået papiret, men hunden kan jo findes i klubbens database.

Doggymom -synes da det er ret sort/hvis. En seriøs opdrætter ville ikke sælge nogen uden og andre med tavler -endten opdrætter man i klubben eller osse gør man ikke.
    Dermed ikke sagt at hvalpene nødvendigvis har det dårligere, men fusk med tavler og registrering kan da ikke foregå hvis man er seriøs.

• #8   14. dec 2007 Jeg er stadig af den overbevisning at det er noget folk " fyrer " af , hvorfor ved jeg ikke ..men en stamtavle koster ikke alverden og ingen opdrætter med en smule hjerne vil sige farveller til flere ekstre tusinde kroner og en evt udelukkelse fra díverse klubber på den konti smiley ...det passer ganske ikke sammen nogle steder at opdrætteren lader folk vælge smiley

• #9   14. dec 2007 Oraklet:

Den specifikke kennel, som jeg har kendskab til, er smidt ud af DKK, DRU og diverse specialklubber. Så de har oprettet sig på en eller anden amerikansk klub, som MULIGVIS kun hører hjemme på nettet. Her går de SELV ind og laver stambøger, hvis folk vil betale for det. Hvalpene er IKKE stambogsført, men hvis folk vil have stambog med, laver sælger den mod et klækkeligt beløb. Dette ved køberne selvfølgelig ikke.
    Kennelens officielle grund til ikke at være medlem af diverse klubber herhjemme( de fortæller jo ikke at de rent faktisk er smidt ud) er at de danske klubber ikke bryder sig om netop denne kennels amerikansk præget udseende på deres 2 racer, så derfor har de valgt en amerikansk klub!!!!!!! Og folk hopper i med begge ben. Synd og skam for hundene bliver MEGET ofte ikke ældre end et par år, før de må aflives med diverse fysiske og psykiske skavanker:-)

• #10   14. dec 2007 Mette -det lyder sørme da seriøst *HOST*

Endnu en grund til kun at købe ved anerkendte klubber, når nu man alligevel har besluttet sig for at betale det ekstra for at få tavle på hunden.

Susanne -tror du har ret i at det er det der er årsagen, i hvert fald i mange tilfælde.

• #11   14. dec 2007 Mine Pige:

Se mit svar ovenfor.....De er medlemmer af diverse amerikanske klubber,som JEG kun tror findes på nettet:-))

• #12   14. dec 2007 Oraklet:

Og ved du hvad??? De laver ofte op til 100 hvalpe om året.....Dybt seriøst.....NOT!!!

• #13   14. dec 2007 Mine Piger -måske man får valget inden opdrætter sender papirerne ind og registrerer hvalpene? Det kræver jo så at hvalpene rent faktisk er solgt inden det er tid at indesende de oplysninger.

Jeg synes det virker ret mystisk i hvert fald. Og jeg ville nok skynde mig videre til en anden opdrætter hvis jeg fik sådan et valg -hvis opdrætter fusker med tavlen, gad vide hvad han/hun så mere fusker med?

• #14   14. dec 2007 Mette -hmm, sådan noget skulle forbydes og straffes hårdt:o/

• #15   14. dec 2007 Hos de opdrætter jeg kender (DKK) - koster stamboge ikke ekstra - den følger med hvalpen - og så er det op til køberen, vil gøre brug af den.

• #16   14. dec 2007 Oraklet:

Tro mig......Det ER forsøgt.. Af mange forskellige. Så snart myndighederne kommer for tæt på, flytter de til et andet sted i landet. JEG har desværre ikke mulighed for at komme indenfor og se hundene horrible forhold, da jeg har udstillet sammen med opdrætteren for maaange år siden, inden de blev smidt ud af DKK og DRK, så de kender mig og VED at jeg er imod deres hundehandel:-)

• #17   15. dec 2007 Dennis:

Nej, ikke i "vores" verden, men valget findes i "andres" verden.....Desværre:-)

• #18   15. dec 2007 Dennis -jo ved f.eks. CKC har de... men det kan jo så osse diskuteres hvor seriøse de opdrættere er -så har jeg vidst ikke sagt for meget

• #19   15. dec 2007 Dennis:

Nu er det næppe seriøse opdrættere, som kommer med dette ultimatum, men vi er HELT enige. Jeg VED bare at det foregår og at opdrætterne er griske som bare f*****.

• #20   15. dec 2007 Dennes -Continental Kennel Club. De har sådan en vildt smart ordning hvor man bare lige smider et billede af hunden/katten/tanbørsten eller what ever afsted med egen + en ekstra underskrift og så får man en tavle på at man har den racer man nu har anført dyret er...

Genialt ikke:o/

• #21   15. dec 2007 Oraklet:

Godt at du har læst på din lektie......LOL.. Det er nemlig DEN jeg hentyder til i diverse tråde om selvbestaltede amerikanske klubber:-))

• #22   15. dec 2007 Mette -jamen jeg synes da det er en fiiin klub... Satser da på at kunne få en tavle på både bestik og tallerkener... Skal jo ikke stå tilbage for jer andre med tavlehunde vel *G*

• #24   15. dec 2007 Tine -står lige ovenfor. Continental Kennel Club (CKC)

• #25   15. dec 2007 Oraklet:

Næ, nej.....Du kan få tavle på ALT i den klub......*LOL*

• #26   15. dec 2007 Mette -hmm hvad race skal vi sige Møffe er? For hende vil jeg altså osse have tavle på, for har hørt at det skal man helst have på muskelbasserne og det er hun jo da ½, så må hellere få ordnet den tavle der...

• #27   15. dec 2007 Tine:

Der ER noget galt, hvis man vælger at sælge uden tavle.
    HVIS man vælger (med 2 forældredyr, som er stambogsført i en "anerkendt" klub), MÅ det være fordi forældredyrene af en eller anden grund ikke kan avlsgodkendes. Det kan være HD resultater, AA resultater, Temperament. Så JO; der er al mulig grund til at være på vagt.
    Men du skal også forstå at for en del af disse useriøse opdrættere er etik og moral en by i Rusland:-)

• #28   15. dec 2007 Oraklet:

KUNNE hun ikke, med lidt held, bliver stambogsført som labrador?? De findes alligevel i alle mulige afskygninger...:-)))Og NÅR du sender papirerne til CKC, kan du jo bare låne et billede af Lotus.....LOL

• #29   15. dec 2007 Dennis:

Du hygger dig over Oraklets og min plan?? Tror du ikke at det kunne lade sg gøre??......LOL

• #30   15. dec 2007 Hov hov Dennis... Kan du SÅ tale pænt om Møffe...

Hun har altså ikke krøller *GG*

Tine -tror du så jeg kan komme med i GP2-klubben??? Eller må jeg nøjes med at registrere hende som F2'er?

Og labbe var da i øvrigt en genial idé, så er det heller ikke så svært med et sted at træne AG jo hehe

• #31   15. dec 2007 ARJ tror vidst snart det er sengetid. Det sidste var self til Mette *G*

Og det er da i øvrigt lige før man skulle prøve -bare for at se om man nu osse virkelig kan hihi

• #32   15. dec 2007 Oraklet:

Jeg er NÆSTEN ikke i tvivl om at det kunne lade sig gøre.......LOL

• #33   15. dec 2007 Hehe... ellers må jeg prøve at få hende registreret som cairn. Det er hun trods alt blevet forvekslet med 2 gange smiley

• #34   15. dec 2007 Na, så måske hellere en Norwich Terrier:-)) Det ligner hun faktisk mere, som JEG husker dem:-))

• #35   15. dec 2007 Hehe... jamen jeg synes nu osse det var lidt sjovt. Især da fordi hun har krølle på halen og hængeører *G*

Kommentér på:
Stamtavler

Annonce