Jeg er utryg {{forumTopicSubject}}
Forleden morgen da jeg var ude med Luka på vores sædvanlige morgentur, og da vi kom rundt om et hjørne, kom der en mand med en hærdebred muskelhund, med kuperede ører og hale - og uden snor. Han snuppede den godt nok i snor da han så os, men da vi gik forbi gloede den virkeligt ondt på Luka, så jeg var glad for den var i snor. Her til morgen mødte vi så en af Lukas små venner, som fortalte, at de havde mødt den igår aftes kl. sent, og da var den heller ikke i snor. Ejeren - en udlænding - havde løftet sin hund op og kastet den hen af fortovet, hvorefter den begyndte at knurre af ham. Så lossede han den sådan en i hovedet, så, som hun fortalte, havde det været et menneske, var kraniet flækket. Så nu er virkelig bange for at møde den hund igen, for efter min mening er en den omvandrende tikkende bombe, med den behandling den bliver udsat for. Og jeg har mest af alt lyst til at anskaffe mig en bolt-pistol, så ka både manden og hunden få en kugle for panden....
Vi ved ikke hvor han bor og jeg skal i øvrigt ikke sige noget til ham med den adfærd han har. Hvad f... gør jeg??
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.035
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=153506
og du har jo absolut ingen garanti for at han virkelig sparkede den og for den sags skyld så hårdt at et menneske kunne flække kraniet!?!
Så du det selv?
nov 2006
Tak
er selv gammel muskel hunds ejer, og ejer af en tæppe tisser nu så kan dælme blive så harm, over alle disse generaliseringer, synes alle skulle læse Mikes tråd
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Stakkels hund, den er jo ødelagt af sin ejer. En muskelhund er blevet avlet til at kunne modstå smerte. Så jo den kan sagtens være en tikkende bombe, når den ikke har flere ressourcer at modstå smerten med. Det er rent gætværk om det står sådan til, men det lyder da ikke godt at han tækser sin hund.
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 157
nov 2006
og bryder mig personlig ikke om fordomme og generaliseringer!
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
nov 2007
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.735
Og ja, jeg har læst tråden der bliver linket til - men det gør altså ikke min utryghed mindre med hensyn til netop den hund.
Og jeg syns altså den gloede ondt... og var slet ikke tryg ved den.
Og nej, jeg så ikke den blev sparket, men det gjorde altså en jeg stoler på fortæller sandheden... og det er vel lisså godt...
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 97 Svar: 1.806
nov 2007
nov 2007
bidt hovedet af på samme måde...Men det er da godt vi har sådan en politibetjent som Ups... Jeg er ude herfra, og sletter indlæg... adios
nov 2006
kan ikke forstå du var utryg?
du skriver at han tog den i snor? du kunne jo have skiftet fortov, som Mike også skriver i sin tråd...
Tror der er mange muskelhunde ejere der er træt af at andre hunde ejere pisker en hadsk utryg stemning op, og dømmer deres hunde bare fordi den har fået ordnet øre og hale...tror ikke på en hund kan skule... det er noget mennesker kan!
Hvis hunden ik kunne lide din var det kommet til udtryk i lyde eller direkte angreb!
Synes bare det lyder voldsomt at du skriver at han kunne have flækket kraniet på et menneske??? Vidnet der så det, målte styrken på sparket? og hvorfor blev det blinde øje så vent til?
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 90
Hvis jeg var dig ville jeg holde godt øje med ham og forsøge at undgå ham..
-Hvis du selv ser hunden blive slået eller have skader, så meld ham! Men det er nok ikke nok at du har fået det fortalt
Og folk der vælger de racer må lære at leve med at de har det rygte, de ved at de bliver set sådan, og så må de gøre hvad de kan for at opdrage deres hund til at være et modbevis..
Hvis man direkte har en hale- og ørekuperet hun vil jeg mene man selv er skyld i at folk ikke er trygge ved dem, og så vidt jeg husker er det ikke lovligt at kupere sin hund, så allerede der ville jeg også syntes personen var suspekt..
"kamphunde"-racer overfalder alt og alle
chiuauha'er er hysteriske
små langhårede hunde er tæppetissere..
Jeg kunne blive ved.. Næsten alle hunde har både et godt og et dårligt rygte, desværre er det ofte det dårlige der er nemmest at høre.. Og sjovt nok er størstedelen af alle hunde alligevel søde og dejlige familie hunde og bedste venner..
nov 2006
synes også du skulle tage dig en tur over i mikes tråd, der er ikke noget der hedder kamphunde racer, det er noget en hund bliver trænet til at være... ikke noget den bliver født som
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.218
nov 2007
nov 2007
nov 2007
nov 2007
jan 2007
"Hunde bliver som ejer gør dem til, om de så er store eller små"
Er du seriøs ?
jan 2007
Men den lave aggressionstærskel som mange "kamphundetyper" har, lader sig bare ikke fjerne...uanset hvad man gør med hunden....
jan 2007
Det tror jeg så ikke et sekund på....
jan 2007
JA
nov 2006
er blevet linket i tråden
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 90
Skal jeg så også blve tudesur hvergang nogen kalder mine hunde tæppetissere eller min fine lille blanding for bastart? Jeg er ligeglad..
Jeg mener bare at der har været så meget fokus på de racer (og jeg ved godt de ikke hedder kamphunde, hvad er de her " " tegn ellers til?) at folk ved på forhånd at de er farlige hvis de bliver "brugt forkert" (som mange andre større hunde) Men lige de her har der altså været en del uheldige af fremme, og hvis man gerne vil have at folk kommer løbende hen og klapper og nusser ens hund er det nok bare ikke den rigtige tid at have lige den hund på..
Det er det samme som med menneskers påklædning, nogle stile signalere bare "bølle" og kan man ikke klare at folk går uden om én må man jo prioritere?
Man kan ikke ændre en hunds omdømme ved at sidde i et forum og skrive at den ikke er så slem og det er en brand der er startet af få gnister..
Folk er nødt til at se det..
jan 2007
Skåret ud i pap...
Uanset hvordan du opdrager hunde, vil der være betydeligt større chance for at en Amstaff angriber en anden hund end en Cocker Spaniel gør det.
Så'n mener jeg *ss*
nov 2006
Bakker dig fuldstændig op, er ikke bange for disse typer hunde... har selv haft en
men jeg respektere også min lille Merle fis, så hvis hun er vred eller utryg så tager jeg hende op eller går over på det andet fortov... men for det meste tager vi hende op og lader dem snuse til hinanden. Merle gider kun hilse når hun bliver holdt på armen, kan jeg for sin vis også sagtens forstå når hun kun vejer 1,5 kg så er ALT voldsomt stort
nov 2006
det er da en sjov holdning... fordi lige cockeren er en af de hunde racer sammen med dalmatineren og schæfer hunden inde på dansk statestik der har flest angrebs og bid sager på samvittigheden
jan 2007
Hva' fa'en er det du har på dit profilbillede ?
En piercing i et hundeøje ?????
jan 2007
Jeg snakker ikke statistik, jeg snakker EGNE erfaringer. Og jeg er helt enig i, at Schæferen har været en fanden til at bide andre hunde, men jeg møder bare ikke så mange Schæfere mere.....det hele går op i muskelhunde i dag,
Men ang. statistik, så står muskelhunde i USA for omkring 80 % af samtlige overfald med dødelig udgang på mennesker ..... det kan man jo så bruge til hvad man vil *ss*
jan 2007
Okay, jeg formulerede mig forkert.
Selvfølgelig er det ikke ALLE Amstaff. Jeg kender da no'n søde nogen af slagsen *ss*
jan 2007
For lige at slå HELT fast...
Jeg snakker udelukkende om overfald på andre hunde...
ikke mennesker og børn.
*mennesker og børn* *ss* den var go'
nov 2006
According to the American
Temperament Test Society (ATTS), the
American Pit Bull Terrier has one of
the best temperament of all dog
breeds.
Here is statement by the ATTS: http://
www.dapbt.org/
americantemperamenttestsociety.htm
The American Pit Bull Terrier is in the
top 5 in temperament testing that is
better than Collies and Golden
Retrievers. More than 185 dog breeds
have been tested.
American Pit Bull Terrier:
405 tested, 337 passed: 83.2% passed
Golden Retriever:
590 tested, 484 passed: 82.0% passed
Collie:
722 tested, 569 passed: 78.8% passed
Australian Shephard:
498 tested, 400 passed, 80.3% passed
I kan se hele statistikken her:
(link fjernet)
nov 2006
According to the American
Temperament Test Society (ATTS), the
American Pit Bull Terrier has one of
the best temperament of all dog
breeds.
Here is statement by the ATTS: http://
www.dapbt.org/
americantemperamenttestsociety.htm
The American Pit Bull Terrier is in the
top 5 in temperament testing that is
better than Collies and Golden
Retrievers. More than 185 dog breeds
have been tested.
American Pit Bull Terrier:
405 tested, 337 passed: 83.2% passed
Golden Retriever:
590 tested, 484 passed: 82.0% passed
Collie:
722 tested, 569 passed: 78.8% passed
Australian Shephard:
498 tested, 400 passed, 80.3% passed
I kan se hele statistikken her:
(link fjernet)
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 259
Hvad kan så være årsag til, at 3 Amstaffer pludselig og helt uden varsel, kan overfalde en anden hund ? Som blev så skambidt at Dyrlægen overvejede at aflive den. den blev flænset på hele den ene side.
Og at en anden Amstaf gjorde det samme, hvor den faktisk fik bidt den udsatte hund, så meget at den også var tæt på at blive aflivet. Den fik knust en del af sin skulder.
Dette er bare for at nævne 2 af de overfald, der har været her, hvor vi bor. Inden for meget kort tid. .
Jeg kan godt forstå at folk kan føle sig utrykke når de møder de såkaldte muskelhunde.
Vil da også lige tilføje, at vi har mange her og mange af dem er nogen super søde hunde.
nov 2006
helt fint ville også bare vise dig det
nov 2006
Tjaaa hvad med alle schæfer hundene? Der har skambidt andre hunde... eller hvad med alle de andre hunde der bider?
nov 2006
Mads har haft Grand danoise med sin x så vi er begge ofre af skilsmissse hunde.
Merle er bare verdens største bandit hun er alt for lækker, vi har virkelig skulle omvende vores pylre fordomme, nu hvor vi har haft sådan nogle kæmpe lokummer og så går over til sådan en lille stædig laban!
Hun får samme opdragelse som hvis hun var GDer eller amstaff, hun er også bare super lydig, hvilket jeg personligt selv synes er en sjældenhed hos chier
sep 2007
sep 2007
De 4 hunde jeg lige fik nævnt, er desvære i meget forkerte hænder.
Men det er desvære også den slags mennesker, som er med til at sætte alle jer i dårligt lys, som har nogen hunde i har styr på.
nov 2006
det er deres instinkt... de er avlet til bjørne kamp.
Så de nedlægger byttet fuldstændig, men her handler det jo om kontrol fra ejers side ikke sandt?
sep 2007
Jo lige præcis. Hvis man ikke ved hvilken type hund man har med at gøre. Skal man ikke have den. Men det er jo desvære derfor det så tit går galt. Før i tiden var det jo altid Schæfer, Rotweiler eller Dobberman (husker ikke hvordan de staves) som alle unge mennesker skulle have. Nu er det "desvære" blevet Muskelhunde. Og der er jo rigtig mange, som ikke aner en prut om, hvad det er for en hund de har. Og defor sker der tit dumme situationer. Jeg kan godt forstå at mange kan blive bange og utrykke når de møder dem. Nu har jeg selv haft Schæfer i mange år. Og nu er det ikke mine hunde, folk er bange for at møde mere. Går jeg ca. 10 år tilbage. Flygtede folk nermest når de så mine 2 Schæfer. Og det var der bestemt ikke grund til. De var nemlig lige så søde som alle andre normalt socialiceret hunde. Og det kan en Muskelhund bestemt også være.
nov 2006
am staff, mastiff etc.
selv boston terrieren er i første omgang avlet til at være en "kamphund" men den blev jo så en selskabs hund istedet for... det er faktisk meget sjovt at læse om de forskellige hunde racers baggrund inde på www.wikepidia.com *ss*
nov 2006
vi har stort set aldrig Merle fisen i snor, hun går altid pænt ved siden af os eller bag i som en ekstra skygge he he
Og gø det gør man ikke hjemme for det ved man nemlig godt man ikke må, men er svært når det er pizza manden der kommer for ham kan hun vidst af en eller mærkelig årsag ikke så godt lide, der leger hun en 14 tons rent onskabsfuld vagthund når han kommer med mad ha ha ha
Hun er bare så nem, men er vildt fræk tror hun er kommet i en forsinket lømmel fase desværre så komandoerne skal liiige siges en ekstra gang inden man gider gøre som der bliver sagt ha ha ha
sep 2007
Specilet når det kan gå så galt, som det kan når de "tænder" af.
jeg spørg bare og det er ikke negativt ment, og ikke fordi jeg syntes de ikke skal være her.
Alle hunde kan jo tænde af. Men det er jo ikke på samme måde, som en Muskel hund...
sep 2007
det kan jeg kun give dig ret i. man kan aldrig stole helt 100 på en hund. Og slet ikke mennekser
det jeg mener, er at hvis en Muskelhund tænder af. Så går det oftest rigtig galt ,for den det går ud over. Hvor imod hvis det foreksempel er en Schæfer der tænder af. Så er skaderne som regel mere begrænset.
Det er jo nok derfor, at mange er mere bange for, at en Muskelhund skal tænde af, i forhold til mange andre typer hunde. Men jeg har nu også oplevet et par Muskelhunde, hvor ejeren mente, at de havde helt styr på deres hunde, at de så af en eller anden årsag, pludselig har siddet i en anden hund. Og det er derfor jeg spørg, hvad det mon er der pludselig, kan få dem til at tænde så voldsomt af.. En sød Amstaf tæve her oppe, legede med mange andre hunde. Hun var ca 4 år. En dag gik klappen simpelthen ned hos hende. Det gik så ud over en hvalp og en ældre hund. Ingen... ikke engang ejren... fattede en M af hvad der lige skete. Ingen så nogen signaler eller noget. Vi er mange som ofte går sammen. Og vi er alle på med at holde øje med, om nogen i flokken, skulle have en dårlig dag. netop for at vi ikke får konflikter. Men hvorfor ændre hun pludselig adfærd ? Over for dem hun kender,
sep 2007
Ja hunde bid, kan være slemme fra alle racer.
Men det er jo nok fordi en Amstaff bider så voldsomt som de nu gør. Når de bliver vrede. At folk frygter dem mere. Som tidliger skrevet her på siden. At de er avlet til bjønekampe. Og bliver ved til de har nedlagt deres bytte. Av for den. Håber ikke at jeg en dag møder sådan en, som ser mine 2 pelse som 2 bjørne...
sep 2007
sep 2007
Man kan jo ikke bare dømme, hvis man er uviden. Der er mange ting jeg ikke ved omkring Muskel hunde. Men har jo desvære også oplevet dem på dumme måder. Så selv om jeg får gode svar. Så er det ikke lige den type hund jeg nogen sinde selv, vil vælge at have. Og undgår dem også helst, når jeg er ude med mine egne pelse. Hvis vi da ikke lige kender dem. Men der er jo også andre racer af hunde, jeg nogen gange undgår når vi er ude. Læser på mine egnge hunde, om de selv vil hilse, eller de helst vil undgå. På den måde ungår jeg måske mange unødige konflikter.
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 5 Emner: 64 Svar: 2.180
nov 2006
ha ha ha ha klasse skrevet og i lige måde
Jeg er utryg