{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Ørekuperet blanding {{forumTopicSubject}}

Var lige ude at gå med vapsen idag, og lige udenfor mit hus kommer der en ældre herre.. omkring de 70 år vil jeg tro.. han har en meet stor hund med, der havde kuperet ører.. jeg vil skyde på at det var en blanding mellem Amerikans bulldog, Amstaff og måske noget GD...

Den trak ham hen ad fortorvet, og ville hen til min hund, men jeg kortede lige min egen snor ned til minimum, og sagde til den pæne herre, at hans hund så sur ud, så en af os skulle lige gå ud på vejen når vi gik forbi hinanden..
Han var åbenbart lidt døv, så jeg valgte at bringe min egen hund i sikkerhed, og gik ud på vejen.

Da de gik forbi hinanden stoppede begge hunde op, og for aller første gang nogensinde knurrede min hund af en anden !!!

Det var en utroligt smuk hund, men den så vitterligt skummel ud, for det var slet ikke til at tyde om den var glad eller vred, og derfor valgte jeg som jeg gjorde.

Men så senere kom jeg bare til at tænke på, som også var min første tanke da jeg fik øje på hunden.. Hvorfor vælger man at kupere ørerne på en blanding?

Jow.. ved selvfølgelig godt hvorfor.. men... !!??

Da de var gået forbi os talte manden godt nok til mig gennem hunden.." ja du logrer med halen" sagde han til sin vaps.. men jeg har det bare sådan.. min hund skal ikke hen til en hund som jeg ikke selv er tryg ved, og sådan er det bare.

Hvis vi får mulighed at møde denne smukke hund andre gange, så lærer jeg måske dens signaler at kende en smule bedre, og så kan der måske komme en dag de får lov til at hilse, men jeg syntes ski godt nok der var noget utrygt ved den..

Har i prøvet at møde en hund, hvor der bare er alarm klokker der ringer uden den egentligt gør noget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ørekuperet blanding
  • #1   4. dec 2007 Når jeg ser unge indvandre drenge gå i flok med en eller flere muskelhunde så vælger jeg at holde min hvalp langt væk.

  • #2   4. dec 2007 Nu ved du jo ikke med sikkerhed at det var en blanding?

    Det kan vel lige så godt have været en lidt sjældnere renracet hund?


  • #3   4. dec 2007 Jep..
    Så sent som igår.
    Cyklede rundt om søen med Freja, og min papfar, og vi ser 2 gravhunde LØSE!..
    Manden ser at vi har en hund, råber "De gør ikke noget", og går videre.
    Jeg stopper, og beskytter freja Med cyklen, hun er jo i snor.
    Står der nok 2 min. før manden måske fatter at jeg ikke tør cykle med Freja før han har taget de hunde i snor.
    Det tager lidt tid før han kan få dem hen til sig, men i snor kommer de da.
    Vi cykler så videre.
    MEN han kender ikke Freja, og ved ikke hvordan de vil reagere, hun har jo snor på, den er løs, og det gør jo nok ikke så godt.

    DAMN jeg er sur over sådan noget!


  • #4   4. dec 2007 Det var en blanding.

  • #5   4. dec 2007 Har det nok på samme måde som Kirsten, indvandrer drenge eller andre unge mennesker som ser ud til at føle sig seje med en stor muskelhund er jeg tilbageholdene overfor. Løse hunde er jeg ikke vilde med, ligegyldig str.

  • #6   4. dec 2007 Møder også mange der bare råber.. "den gør ikke noget"..

    JAMEN DET VIL JEG DA SKIDE PÅ.. FÅ DEN KØTER SNOR råber jeg..

    Folk bliver godt nok stille og andre fornærmedt når jeg galper op, men det rager mig en meter.. jeg er færdig med at bare gå forbi og tænke mit.
    Det er mine børn og min hund jeg har ansvar for, og så skal de tage deres eget ansvar og føre de hunde i snor hvor andre mennesker færdes..ss


  • #7   4. dec 2007 Nej jeg går da selv en bue udenom de udlændinge når de kommer med deres hunde.. men det er fordi jeg ved hvad slags opdragelse de hunde har fået... eller mangel på samme.

  • #8   4. dec 2007 Har flere gange oplevet løse hunde komme hen til Freja, hvor jeg har måtte beskytte hende bag mig..
    Ejerene er ligeglade, og kan ikke kalde deres hunde til sig.


  • #9   4. dec 2007 Ho ho ho: Hvorfor har du ikke oprettet nogen hund? smiley

  • #10   4. dec 2007 er det ikke lidt racistisk at sige når der kommer udlændinge med deres hunde?? Hvad med unge danskere og deres muskelhunde? Det syntes jeg godt man kunne have sagt på en anden måde. Jeg ved godt at der er mange der spiller smarte med deres muskelhunde, men det er altså ikke alle! Jeg har heller ingen respekt for de folk, der ikke passer godt på deres hund/hunde men pas lige lidt på med at generalisere...

  • #11   4. dec 2007 HO HO HO - hvilken race har du?

    jeg har et par Schæfere jeg går udenom, men det er mest ejerene jeg er udtrykke ved. to meget unge mennesker, der ikke ser ud til at kunne styre deres hunde


  • #12   4. dec 2007 Jeg skriver unge udlændinge, fordi jeg mener unge udlændinge!

    Hvorfor pakke det ind?

    Kan overhovedet ikke se noget rasistisk i min mening?

    Det er hverken baggårds snak eller lignende.. det er kære fakta, at de er kendte for at opdrage deres hunde anderledes end familien Danmark, og der er intet rasistisk ved at ytre sin mening om dette.

    Nu var det så heller ikke mig der bragte udlændinge på banen, da jeg "kun" mødte en gannel DANSK mand i 70'erne.. GG


  • #13   4. dec 2007 Jeg har ikke oprettet en hund, da jeg ikke mener det er det væsentligste for mig ved brug af HG ss


    Jeg har en dejlig Bulldog. smiley


  • #14   4. dec 2007 Nå, det er nok bare mig der tager det som en selvfølge så.. Vil da gerne se ham/hende! Er det eng, amr?

  • #15   4. dec 2007 Rebecca - Nej, det er ikke kun dig. Jeg synes at det er underligt at der er mange i HG der ikke har oprettet deres hund/ hunde.

  • #16   4. dec 2007 Hvorfor er det underligt??

    Det bestemmer man vel selv? Jeg har betalt som alle andre herinde.

    Det er mig der sidder ved tasterne, og det er mig der bruger HG..ss

    Folk ved jeg har en hund selvom den ikke er oprettet. ss



  • #17   4. dec 2007 Har godt nok også set mange unge danskere der spiller smarte med deres muskelhunde. Ja, jeg giver dig ret i at der er mange af de tossede unge der bruger deres hunde for at se seje ud, og det har jeg heller ingen respekt for overhovedet! For mange af dem passer slet ikke ordentligt på hunden, og det er synd! Men folk er forskellige! Du skriver fakta! Jeg kender mange udlændinge, som passer ordentligt på deres hund, mere end familien Danmark! Du kan da ikke sige at udlændinge passer anderledes på deres hund, så er det da at generalisere. Undskyld men jeg synes du har en meget mærkelig holdning, der er både gode og dårlige udlændinge. Jeg har mødt mange danskere, der også passer dårligt på deres hunde, og har set en sparke til hans hund. Håber du forstår hvad jeg mener og ikke tager det som noget negativt.... Jeg synes bare det er forkert at generalisere, for jeg kender mange der passer ordentligt på deres hunde.

  • #18   4. dec 2007 Hohoho: Tror ikke folk synes du ikke har ret til at være her for det har du selvfølgelig:) Det virker bare underligt i mine øjne når folk skriver om deres egen hund, men så slet ikke har en oprettet. Det er jo ligesom det der er meningen!

  • #19   4. dec 2007 Sarah G: Jeg er enig! Synes nogle gange folk kommer med noget generaliserende pjat! smiley

  • #20   4. dec 2007 jeg tager det skam ikke negativt, men vi skal så lige huske på hvad det egentligt var jeg svarede på ..!!

    Det blev nævnt udlændinge, som jeg så kommenterede med min egen mening..og man kan så ikke vælge at blande unge danskere ind i det når det ikke handlede om dem smiley

    Men ja selvfølgelig er den ene da værre end den anden, og omvendt.. nogle bedre end andre.. ingen tvivl om det, men man skal så lige holde sig til en ting ad gangen, og ikke dømme folk på deres holdning, når man selv lige kom ud over kanten og ikke lige forstod kommentaren.. smiley


  • #21   4. dec 2007 Meningen for mig med HG er ikke at oprette min hund , men at JEG kan bruge denne side til noget i mit liv.

    Jeg mener ikke at jeg skal oprette min hund herinde for at kunne bruge sitet.


  • #22   4. dec 2007 Grunden til at jeg personligt godt kan lide at folk har oprettet hunde, er at de ikke bliver skiftet så ofte som profilbilleder og navn... Sad også lige og kiggede på din profil, for at se om du var en jeg kendte, men der er ikke mange hints smiley

    Ikke at det havde særlig meget med emnet at gøre smiley


  • #23   4. dec 2007 Har det på samme måde som Karina. Er du slet ikke interresseret i at få bedømt din hund? At være med i udfordringer o.s.v? smiley

  • #24   4. dec 2007 enig med Mie - er du sikker på det var en blanding ??
    sagde manden det eller ?? .,


  • #25   4. dec 2007 ho ho ho: du virker virkelig begavet!!

  • #26   4. dec 2007 Jeg skrev det fordi jeg syntes du generaliserede, og det gjorde du altså i din kommentar. Jeg skriver det ikke for at angribe dig eller noget, men man skal bare huske at vi alle er forskellige!

  • #27   5. dec 2007 Enig med Sarah G... Folk er utrolig hurtige til at generalisere. Hvis man en gang har haft en dårlig oplevelse med en labrador (eller indvandre), ja så må alle jo være sådan. Se dog lidt rationelt på tingene og prøv at se verden med et lidt mere positivt og åbent sind... Du skal se, det kan være det er en helt ny verden der åbner sig for en!!

Kommentér på:
Ørekuperet blanding

Annonce