Ouh.. piver konstant. {{forumTopicSubject}}
Tænkte lidt på om jeg er for blød over for hunden?..
Han piver konstant hvis han ikke kan komme op i sofaen, eller i sengen.. Jeg er den type der nyder at have dem sovende ved siden af mig . hund eller kat.. nåh men..
Vi har lavet "trapper" så han selv kan komme op, gider jo ike bære rundt på ham konstant.. men han sætter sig bare foran.. selv om jeg har set ham flere gange gå op og ned.. og piver.. i sidste ende tage jeg ham bare op i stedet.. Gør jeg det forkert.. Og når jeg spiser eller andre for den sags skyld sætter han sig igen ned og piver.. Siger nej og beder folk om at ignorer det.. Han skal jo lærer man ikke får opmærksomhed ved at pive.. gør jeg det helt forkert, eller bedre måde at få piveriet til at stoppe..? indrømmer dog at jeg tit og ofte giver under for det piveri..
Også en anden tråd i denne .. slår 2fluer med et smæk..
han vil stadig ikke gå tur med snoren, hvergang han ser den løber han væk.. går tur , 2 gange dagligt.. (ved godt det er lidt, men det sku svært med en hund som lyder som om ahn er ved at dø hvergang han får snoren på).
som sagt, når han får den på løber han væk .. så snart han mærker den strammer lidt.. skriger han op..
(har haft denne tråd op før).
Når vi så kommer ud.. går han bestemt ikke pænt og er utryk.. søger ind allemuligesteder.. igennem haver.. up på veje. og strammer jeg snoren lidt og trækker ham væk fra vejen eller haven.. skriger han op igen.. de andre hunde ejere kigger på mig som om jeg er ved at dræbe min hund, de blvier helt forskrækket og spørger mig hvad jeg har gang i.. og jeg prøver jo bare at vende ham til snoren
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 404
aug 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 107 Svar: 667
Piven har jeg stadig ikke vænnet den af med...
Det med snoren, der gælder det om at rose den og gøre det til en god oplevelse, godbider og ros har jeg givet meget af, nu går han næsten pænt:)
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
Stadig.. går det sådan her.. man bliver lidt stresset over det ..
Okay jeg vil prøve med bare at ignorer ham.. og er det en bog der kan købes eller?
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 544
Held og lykke med det hele
-Henrik
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 404
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
Hvis det kan hjælpe er det værd at ofre
Lea og Henrik..
Nu bliver jeg jo bange, og skal da have bestilt en tid med det samme
Og tak for det ..
Skal snart have en tid til min kat, så måske jeg skulle lave det dobblet :P.
Ouh.. piver konstant.