1.238 visninger
|
Oprettet:
Søger søskende til min Chihuahua {{forumTopicSubject}}
hey jeg søger søskende til min hvalp. den er født 26.05.2007
jeg ved der er i hvertfald 2 andre hvalpe. men har desværre aldrig fået at vide hvem købte de andre hvalpe.
min hund er købt for at være en chihuahua med stambog og jeg fik underskreven købskontrakt på at den var chihuahua. jeg har senere fundet ud af at min hund er en Prazsky Krysarik.
jeg blev snydt. men har heldigvis en frisk og meget dejlig hund
jeg kunne godt tænke mig at komme i kontakt med ejerne af de andre hvalpe, da jeg er intreseret i at følge med i hvordan det går med min hvalps søskende
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 267 Svar: 1.917
hel og lykke...
feb 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 11.265
Og hvad for klub er den Stambog fra ? ?
nov 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 144
jeg havde stambog fra DRU.
jeg har oplyst dem om dette, og de tager sagen op.
okt 2007
Følger: 23 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 966
er en ren prazsky efter hvad jeg kan se ihvertfald ..den ligner jo min sally
men det med at finde søskende ..blir svært tror jeg
feb 2006
For at høre om hvorfor han / hun sælger hvalpe med forkert race betegenelse ?
feb 2006
For det kan jo være de ikke alle sammen har fået samme betegenelse.
Måske de har fået 3 forskellige racer.
Eller er alle 3 ( eller flere )solgt som værende Chihuahua ?
nov 2007
jeg har aldrig fået at vide hvem har fået de andre hvalpe. men jeg har hørt fra en herinde på HG at der er blevet sendt advarsel ud om IKKE at købe hvalpe fra denne dame som jeg har købt fra.
alle hvalpene er solgt som chihuahua.
jeg har kontaktet hende jeg købte hvapen af. jeg har enda kontaktet advokat, så hun bliver stævnt.
jeg er 99% sikker på at min hvalp er importeret. det har sælger hentydet da jeg konfronterede hende med at jeg vidste at hun havde snydt mig. da fik jeg meget at vide. men efter det, har hun skiftet tlf nummer og adresseog slettet sin hjemmeside.
men det hjælper hende ingenting. Da det kommer så langt at hun skal stævnes, så kan politiet finde hende, hvr end hun så er.
jeg har så mange beviser. enda underskrevet købskontrakt fra hende, hvori det står at hunden er chihuahua.
jeg har lyst til at skrive hendes navn her, så i alle kan se hvem det er som har snydt mig. men jeg har ikki gjort det, om det er imod reglerne herinde.
hun er en person som mange kender i forbindelse med chihuahua hunde og træf.
feb 2006
Og sikke da noget skidt...........
feb 2006
nov 2007
da det så viste sig at være prazsky, så fandt jeg ud af det.
havde jeg fået en chihuahua, havde jeg nok aldrig opdaget det.
om man har lov til det herinde, kan jeg godt sætte et link ind, så i kan se damen og hendes hunde. der er nemli et klip på nettet hvor hun har været i TV for at snakke om sine hunde, og hvad der skal til for at passe en hund osv.
hun er faktist en som mange sikkert ser op til, og de ville ALDRIG tro dette om hende.
derfor gør jeg min pligt og sagsøger hende.
alle som ser op til hende, skal før eller senere få at vide hvad hun har gjort.
nov 2007
nov 2007
ja for helt kort tid siden. da jeg konfronterede hende med at jeg havde fundet ud af at hun havde snydt mig.
hun sagde at hun fik min hvalp da den var ca 5-6 uger gammel. og havde købt 3 stk fra en eller anden mand
nov 2007
havde jeg havt bedre forstand på hvordan en chihuahua SKAL se ud, havde jeg nok opdaget det. men sådan var ikke.
men det er i hvertfald positivt at vi er MEGET glade for vores hund. og hun er frisk. så hun har ikke taget skade af noget. så gad vide hvor hun kommer fra. havde hun bare kunne sige mig det hehehe. jeg vil så gerne vide det.
jeg HÅBER bare ikke hun er fra en masseproduktion i et lille bur, hvor moderen bare føder hvalpe, og så bliver kasseret da hun er for gammel.
jeg kan virkelig blive ked af at tænke på hvor min hund kommer fra.
nov 2007
jeg har ikke målt højden. det prøver jeg da jeg kommer hjem
nov 2007
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.266
nov 2007
jeg har hele tiden troet at det var en chihuahua, til jeg blev kontaktet af folk jeg ikke kender, som sagde at min hund ikke var en chihuahua, men en prazsky.
jeg var til hvalpe motivations træning, og da eg mødte op sagde underviseren at det var en smuk prazsky jeg havde. jeg anede ikke hvad hun snkkede om. jeg sagde at det var en chihuahua.
efter det harjeg kontaktet flere som jeg har fået underskrevne dokumenter fra. hvor de mener at det er en prazsky. og dette er bla andet fra en kennel som opdrætter prazsky krysarik.
så jeg skal ikke påstå noget, da jeg ikke er expert indenfor hunderacer.
jeg skal ikke afvise at det som du siger er sandt
jeg kan godt ændre racen til at være chihuahua, for mig har det ikke så meget at sige. men om jeg skriver chihuahua, så får jeg kommentarer om at det ikke er en chihuahua.
jeg har fået en hvalp som jeg er glad for, det er det vigtigste
nov 2007
er det for meget for en hund som er 6 mdr ?? kommer hun så at veje mere end 3 kilo som fuldvoksen ?? er det det du mener ??
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 1
Det var med al sansynlighed den samme hvalp son Hjørdis nu har.
Jeg købte hende da hun var 8 uger gammel, hentede hende i Odense, hos opdrætteren, hvor hun også fremviste "mor og far" + 2 andre hvalpe fra samme kuld.
Hun vejede 550 gr.
Den føste uge hvor vi havede hende hjemme ville hun ikke spise og tabte 50 gr i løbet af den føste uge.
I løbet af den uge fandt vi ud af at opdrætteren havde løjet og snydt os, at vores hvlap ikke var en Chihuahua og at hun og de andre 2 hvalp formegentlig var købt i Polen og at de med stor sansynlighed var taget fra moren alt for tidligt og at hun defor ikke ville spise.
Jeg turde ikke tage ansvar for den meget meget lille hvalp som konstant tabte sig og bad odrætter om at hent hvalpen da jeg forstillede mig at den ville begynde at spise hvis den kom tilbage til sine søskende.
Opdrætter påstod at hun var i Italien og defor kom en veninde og x-kæreste og hentede vores hvalp.
Jeg researchede opdrætters hjemmeside og talte med en anden pige som også havde købt en hvalp fra et tidligere kuld og hun gjode mig opmærksom på at den tæve som opdrætter påstod var moren til min hvalp IKKE kunne være det da den havde født EN hvalp 1 månded tidligere en min hvalps fødselsdato.
Da jeg konfronterede opdrætter med at jeg havde opdage hendes bedrag påstod hun at det var hendes egen mors Chihuahua tæve som havde født hvalpene, men at tæven var død under fødslen og at hun defor havde taget hvalpene til sig og ladet sin egen tæve være mor for de tre moderløse hvalpe. Det var selvfølgelig OGSÅ løgn.
HUn lovede at hun kunne fremskaffe bevis fra dyrlæge om at hendes historie var sand og jeg medelte hende at hvis det var rigtigt så ville jeg gerne have hvalpen tilbage når den var begyndt at tage på. Opdrætter fremskaffede selvfølgelig aldrig de beviser, hvorfor jeg lod handlen gå tilbage. Jeg fik mine penge tilbage, men det tog lang tid, og kun efter trusler om at jeg ville gå til pressen, og fordi jeg havde sikret mig et kørekort i pant fra hendes veninde der hentede vores hvalp.
Jeg vil tilføje at jeg godt turde levere hvalpen tilbage fordi de hunde som opdrætter ejede virkede både harmoniske og trygge, DVS jeg tror ikke at WH behandler sine hunde dårligt, men hun er desværre også en svindler og bedrager.
Jeg kan fortælle at andre der har købt hvalp af hende var DYBT checkerede da de fik af hvide hvilen svindler hun i virkeligheden er.
Opdrætter har sendt papirer på de tre hvalpe ind til DRU med påstand om at de var hvalpe af opdrætters egen tæve. DVS hun har bevidst forfalsket 3 stambøger.
Jeg kontaktede DRU meget tidligt i forløbet og informerede dem om alt havd jeg havde fundet ud af. Jeg bad dem også om at tage DNA prøver på hvalpene da de sagde at de ikke kunne gøre noget, dvs smide hende ud af DRU, uden beviser.
DRU mente dog ikke at de kunne bruge deres medlemers penge på DNA prøver, jeg var selvfølgelig helt og aldeles uenig i denne holdning.
Hvorom alting er opdrætter har efter hele denne historie solgt den samme hvalp til Hjørdis og gentage sin utrolige løgnhistorie EN GANG TIL!!!
Og I skal vide at der er mange flere detalier i denne historie som stiller opdrætter og DRU i et meget dårligt lys, men jeg har ikke overskud til at forklare mere lige her og nu.
Jeg kan bare sige at jeg nu vil gøre alt hvad der står i min magt for at hjælpe Hjørdis i at få sat en stopper for opdrætters kriminelle hundehandleri.
Jeg vil også gerne tilføje at opdrætters initialer er WH, at hun er i begyndelsen af tyverne, at hun bor i Odense, og at hun annoncerede i Den Blå Avis.
Hun er også en person som man alldrig ville tro var en bedrager hvis ikke man selv havde oplevet hvad jeg og Hjørdis har oplevet.
Opdrætter arrangerrer Chihuahua træf i Odense og har som jeg kan forstå en temmelig stor berøringsflade indenfor Chihuahua cirklerne i Odense.
Hun har medvirket i SKUM-TV i forbindelse med sine Chihuahuaer og har også været I Fynsk pressen vedr. Chihuahuaer.
Med håb om at andre, der har haft med WH at gøre, vil træder frem og medvirker til at stoppe WH, så at andre hvalpekøbere, og hvalpe, ikke skal behøve gå igennem de samme traumatiske oplevelser.
med venlig hilsen A
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 1.189
Søger søskende til min Chihuahua