{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

hikke = orm i afføring {{forumTopicSubject}}

Bastian har fået orm, og jeg har lige opdaget det idag...
Da jeg ikke ejer så mange penge som dyrelægen vil have for en ormekur, ville jeg lige hører jer hundekendere om man ikke kan få et eller andet på fx apoteket istedet for den dyre dyrelæge..!?
altså selv give ham en ormekur
Er ikke så meget inde i alt det der, så i må lige bære over med mig..!
På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hikke = orm i afføring
  • #1   30. jul 2005 Ormekur hos dyrelægen koster altså ikke alverden ...

• #2   30. jul 2005 hmm jeg har bare hørt det koster ca 500,- og så skal den vidst også have flere gamge... eller er det ikke rigtig???

• #3   30. jul 2005 ormekuren fås vist kun på recept, så du skal i det midste ringe og få den ned på apoteket.
    jeg vil dog anbefale dig at tage forbi og få tjekket hvilken orm han har da der er forskellige produkter alt efter den enkelte orm og hund.

• #4   30. jul 2005 Hm , sidst vi fik en ormekur var vist i forbindelse med noget konsultation .. og så vidt jeg husker kostede selve pillerne et par og 80. Men ved ikke om de bare udlevere recept/pillerne uden en undersøgelse - Og det er jo der det koster knaster ! smiley
    Men ville nu alligevel ta et smut til dyrelægen , just in case.

• #5   30. jul 2005 min tidliger dyrlæge tog 100 kr for ormekuren men det er vist noget endet hvis din hund skal behandles for orm end den man for til hvalpe som ikke har tegn på orm..men er ikke sikker!

ring og hør

• #6   30. jul 2005 før man får hund, så ved man forhåbentligt at det af og til kan koste en masse penge i dyrlægeregninger ... og det må man være villig til at betale...................
    Man kan kun få ormekur igennem dyrlægen

• #7   30. jul 2005 i de fleste tilfælde vil en dyrlæge tage en afføringsprøve, for at identificere ormen og der gives derefter en recept til kuren som passer til hunden.

derfor undgår du næppe dyrlægen og må beregne den pris som der høre med.

men du kan selvfølgelig gøre en del for at dæmpe risicoen for at få den igen!

• #8   30. jul 2005 ja ved da godt det er dyrt at have hund, men hvorfor betale så mange penge, hvis man nu kunne gøre det billigere...!?
    ok tak for alle svarene...
    ringer til dyrlægen på mandag

• #9   30. jul 2005 dog vil jeg mene at ormekuren er det billigste du kan risicere ved at have hund der findes mange sygdomme og behandlinger som er meget dyre end en ormekur

jeg bruger selv advocate spot on som er det eneste der virker mod orm og ræveskab, for 175 holder du ren i 3mrd.

Advocate® er navnet på et nyt spot-on middel, der virker mod ræveskab, hårsækmider, øremider, spolorm, hageorm, piskeorm, lopper, loppelarver i omgivelserne og larver af tropisk hjerteorm. Samtidig med at dyret behandles for de parasitter, det er smittet med, beskytter Advocate mod smitte med nye parasitter.

• #10   30. jul 2005 jeg fk pillerne til Nala uden undersøgelse..

• #11   30. jul 2005 men jonas der mange produkter til din hund som du kan få meget billiger end dyrlægens pris!

lopper, lus og nogen hudsygdomme kan du bla. finde behandlinger til på nettet til en lavere pris!

• #12   30. jul 2005 spolormen er vist den mest hyppigste orm hos hunde og kan være meget nem for en dyrelæge at identificere derfor gives der nogen gange bare piller uden tjek.

• #13   1. aug 2005 Reglerne er jo ændret for år tilbage......så i dag skal dyrlægen have en afføringsprøve, for at tjekke om hunden nu også har orm.
    I gamle dage, kunne man bare købe ormpiller på apoteket, hvilket nok også resulterede i, at mange hunde fik det alt for tit, og dermed kunne blive resistent overfor produktet. Og på denne måde kommer man så måske bedre de små bæster til livs......

Ja det er dyrt at have hund, men det ved man jo....ss
    Og var det vores små børn det galdt, ville man jo ikke tænke så meget, men bare gå til læge i en fart - på samme måde burde man have det med sin hund!!!
    - Det har jeg ihvertfald!!!!

Men held og lykke, håber du får dem af vejen....ss

Kommentér på:
hikke = orm i afføring

Annonce