{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

HYPERglad hvalp når der kommer gæster. {{forumTopicSubject}}

Laura får altid en større hjerneblødning når der kommer gæster...
Hun går fuldstændig amok i et eller andet sindsygt glædesinferno....
Hun er slet ikke til at få kontakt med...
Nu er det heller ikke sådan at folk vælter ind af døren i tide og utide, men stadigvæk....

Igår fik vi så besøg af svigermekanikken, incl den 2 årige niece.... VED bare at hvis Laura får chancen så vil hun hoppe op af pigen som en sindsyg psykopat...

Så da det ringede på døren tog jeg Laura i snor og folk kom ind... Hun kunne ikke gå amok i meget kort snor og fandt hurtigt ud af at hver gang hun prøvede at gå amok, blev hun parkeret på på min venstre side igen...
De familios så havde smidt jakkerne og var kommet ordenligt ind, slap jeg Laura......
Hun var heldigvis faldet meget ned, og hilste som en normalt fungerende hund UDEN at hoppe op... Og hun var faktisk også mere rolig de timer de var på besøg.. Mere end hun plejer....
SÅ.. Det må være fremgangsmåden fra nu af, indtil hun vænner sig til ikke at smadre rundt i glædesrus når der kommer mennesker...

Hvad gør i hvis i har/har haft en psykotisk glad hund når der kommer gæster ?
( Og ikke bare glad.... Spring i luften glad !! )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HYPERglad hvalp når der kommer gæster.
  • #1   2. dec 2007 Nala er glad, lidt for glad. Men det er selv stilnet af efter jeg har bedt folk om at ignorere hende.
    Tilgengæld har min veninde en bulldog på 7 mdr, 35 kg og også en meget glad hund. HAN er styg at komme ind til. Forestil at få smidt 35 kg i maven med 80 km/t!!! det er den modtagelse Bumle giver.

• #2   2. dec 2007 Fancy... Hans navn passer da til ham ,må man sige..GGG

• #3   2. dec 2007 Stine det skal jeg love for *gg* og den anden hun har, er så sød når man kommer ind :o/

• #4   2. dec 2007 Jamen det kender jeg da ganske godt. Begge mine er meget glade når der kommer gæster. Jeg gør så ikke så meget ved det, - for dem der plejer at komme her ved det jo godt. Et par stykker af dem er forberedt og har en lille godbid i lommen...
    En enkelt holder sig lidt på afstand, da mine hunde stresser hende. Så det kan da også have sine fordele. =D
    Jeg gør ikke så meget ved det, for de er jo bare rigtig glade og falder til ro, - hvis de besøgende også gør det og som der skrives ignorerer dem en smule.

• #5   2. dec 2007 Ups.. men jeg kan godt forstå, at du gør noget ved det, når der er en lille pige på 2 år med.

• #6   2. dec 2007 Vi har det samme postyr med vores store schæferhund herhjemme.. han er MEGET glad - og jeg har besluttet, at vi skal i gang med at træne en Hallgren-metode og se, om vi kan få styr på tropperne på den måde...

Det handler om at indøve kommandoen Hilse.
    Så må vi se, om det virker... Hvis vi er ihærdige nok, så gør det ganske givet ;o)

• #7   2. dec 2007 tja coco bliver også ellevild, men da hun ikke er så stor er problemet endnu ikke det store, plus at hun har for ane at smide sig på ryggen lige så snart man sætter sig på huk ned til hende, for så er der lagt op til at klø maven..så det er et mindre problem, men jeg kan godt se problemstillingen med børn og større hunde..

• #8   2. dec 2007 Sakki er osse superglad og for alle - både kendte og fremmede.
    Da han var hvalp bad vi folk om at ignorere....inden længe fandt han selv løsningen.....han dæmper sig selv ved at hente en ting...en klud, en bold eller lignende... ;O)

• #9   2. dec 2007 Det lyder som både bølle og min mors hund smiley jeg plejer at ta dem op og når jeg har min dreng med over til min mor går han bagved mig så min mors hund ikk får chancen for at hoppe op smiley

• #10   2. dec 2007 Fancydog - Jeps kender det...
    Da min brors Rottweiler levede fik man smidt 60 kg überglad hund i hovedet...
    Og når vi besøger min svigerinde og svoger ( som var dem der var her igår ) så er det samme sceneri som det Laura laver. Bare med en 40-50 kgs hund :-S

Anne Grethe -Afhængig af - og Lise B - Jeg har også haft det sådan lidt "Ja ja Laura ér jo altså ikke så stor og fylder ikke så meget når hun går amok" .... Men er sgu ved at være træt af det smiley
    Og jeg har det lidt sådan at hunden ikek skal fylde så meget når der er gæster.....
    Jeg har ikke det store imod det når jeg selv er ude og besøge nogen der har hyperglade hunde... EEEELSKER hunde og synes også at det er sjovt at gå ud i haven eller noget når de hunde 'man besøger' bliver for meget indenfor...
    Men min egen hund skal fandme opføre sig pænt *GG*
    Når man så bøjer sig ned for at sige hej så tisser hun også bare udover det hele.. Så alt kører bare på hende...
    Derfor er jeg også holdt op med at hilse påå hende når jeg selv kommer hjem... Jo, enten hilser jeg på hende ude i gården så hun kan tisse udover det hele derude, ellers venter jeg til hun er faldet ned og hilser så roligt på hende.......

CH - Hvad går hans metode kort ud på ?

• #11   2. dec 2007 Stine, man træner ved at gå ind ad døren, have guffer i hånden og få hunden til at sitte. Når den gør det, så siger man HILSE og giver en guffer..
    Det gør man en masse gange indtil hunden reagerer på kommandoen. Så udvider man "programmet" og lader fremmede komme ind med gufferne, og her giver man igen kommandoen HILSE... Og når hunden sætter sig, belønner gæsten.

Det lyder jo ret enkelt, men for hulans, når der er liv og glade dage kan det være svært at få hunden til at få så meget ro på knoppen, at den kan sætte sig.
    Vi er så heldige, så Cassius adlyder det meste, hvis bare guffen er lækker nok - og det er ligemeget hvor meget han spinner...

• #12   2. dec 2007 ch det tror eg sku jeg vil prøve at få trænet ind i coco, ville være rart med en rolig hilsning...

• #13   2. dec 2007 CH - Lyder simpelt ja....
    Men det er fandme også svært at få Laura til at sætte sig og sidde stille når hendes lille deforme hale og hele bagkroppen ryster og dirrer smiley

Men havde egentlig tænkt på at prøve noget med godbidder......
    Har også prøvet at jeg tager Laura i snor og så står mig og gæst ( og Laura i snor ) ude i gården og snakker og ignorerer hunden, indtil at hun slapper lidt af....
    Virkede også okey for en stund....

Gad godt at man bare kunne trykke på en knap et sted og så var hunden velopdragen i alle henseender smiley

• #14   2. dec 2007 Kors i skuret, kunne jeg bare finde den knap :o)))))

• #15   2. dec 2007 Hjemme hos os har jeg ihærdigt prøvet at opdrage vores gæster til at ignorer Karlo, indtil han er rolig - uden det store resultat, altså med gæsterne. De kan simpelthen ikke lade være at snakke med ham, fordi de synes han er åh så sød!
    Jeg har så sagt til dem at den dag de kommer i deres fineste tøj, så gør han det altså også og det har de selv været ude om...
    Dog har Karlo hurtigt fundet ud af, hvilke gæster der absolut ikke gider have 20 kg hund i maven, når de kommer ind og dem hilser han stille og roligt på.

Kommentér på:
HYPERglad hvalp når der kommer gæster.

Annonce