{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

amstaff. {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Nu er det første gang jeg opretter et indlæg herinde. Nå men her er det så:

Jeg er faldet for denne race, og ønsker racen når jeg flytter hjemmefra. Men hvor aktiv er den? Jeg skal bo i en lejlighed, ingen trapper, have til og jeg skal gå med den flere gange om dagen. Og gå til træning med den. Jeg vil selvfølgelig købe en med stamtavle;) Hvordan skal de opdrages? vi har tre hunde hjemme, 2 dansk svensk gårdhunde og en schæfer hanhund, som aldlyder mig godt. (meget uopdragen, vi fik ham som stor hvalp) Hvordan er det så med opdragelsen? skal de have en streng opdragelse, som jeg kender den fra schæferhunden, eller blid so jeg kender den fra dansk svensk gårdhunden? Det skal lige siges at jeg IKKE slår hunde, hvis det er det i opfatter mned streng opdragelse. Er der nogen krav om fx mundkurv eller noget man som sådan skal tage hensyn til?

Nanna (der først flytter hjemefra om 2 år men gerne vil være i god tid med det hele)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  amstaff.
  • #1   24. nov 2007 Besøg de danske ast kenneler og snak med dem, de er lant bedre til det end HG!!

• #2   24. nov 2007 Hvor er det dejligt at du sætter dig ind i racen nu selvom der er lang tid til du vil ha en :o)

• #3   24. nov 2007 Tak for jeres svar.

* Vivi good girls go to heaven--> * : det gøær jeg også, hvis jeg er mindst 75 % sikker på det er hunden jeg vil have. Men færst om 1 år eller der omkring, vil gerne høre fra fok der ejer hundene selv, da nogle folk mener at nogle opdrættere pynter på det hele. Derfor vil jeg gerne høre fra folk, også gerne fra folk der har denne race i lejlighed, om det over hovedet kan lade sig gøre.

Anita Æ: ja hehe. Jeg vil gerne vide meget om racen før jeg anskaffer mig den, måske ender det ikke med den race:) hihi

• #4   24. nov 2007 Stina&Freya : kort og præcist svar:) Det kan fint bruges. Vil nædig "knække" den psyke, men heller ikke hav en møghund fordi jeg ikke fik den opdraget. Sover I med jeres Amstaff? eller får den en seng at sove i? Tror dog jeg vil lade den sove i sin egen seng:)

• #5   24. nov 2007 Ja alle pynter på deres hunde1 Sådan er det. Det vigtigste er at du kigger sunhedsmæssigt på hundene. Lyt til råd fra folk der har voksne hunde. Ja min hund sover af og til i sengen, han spørger dog først og accepterer et nej. Ja han har sin egen seng da det er vigtigt hunden har et sted den kan have helle. NEJ en ast skal ikke have en streng opdragelse. Den skal have en konsekvent og forstående opdragelse og som med alle terrier skal du kunne give den noget rugbart igen i træningen da du ellers får fingeren!

• #6   24. nov 2007 * Vivi good girls go to heaven--> *: tak for dit svar, det giver lidt at tænbke over;)

For stamtavler! Nu med klapvogn . også tak for dit svar. Jeg vil lige sige, at jeg under ingen omstændigheder vil "efterlade" min hund. Jeg går ikke i byen, og er generalt meget hjemme. Skulle det ske at jeg skal noget en dag, får jeg en til at passe min hund;) Jeg havde ikke hørt det med at de er "kendt" for at spille ad, men det må man jo tage med. Det med sommerferien har jeg overvejet, og det bliver nok der jeg anskaffer mig en:)

Kommentér på:
amstaff.

Annonce