{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Annika C {{forumTopicSubject}}

hej Annika.

Tak for dit svar.

Endelig en der forstår at en vildt og nysgerrigt barn ikke bare er nem at gøre from.

jeg vil ikke hæmme mit barns udvikling, han er nysgerrig og kaster sig ud i mange kalsbrækkende ting.

og syntes det er under al kritik at vende mit indlæg til at min søn ikke må lege 30 cm over jorden pga af et vindue, når spørgsmålet var, TIL DEM MED BØRN OG ERFARING.

Hvordan griber man det an.

nå, men jeg har igår og idag sagt han skulle eje hunden i stedet for at rive den i halsbånden når han ville snakke.

det er jo ikke altid han er ond, for det meste leger de pænt sammen.

der er absolut intet jalousie imellem magnus og lillebror, eller magnus og hund, eller hund og børn.

aldersforskellen er for lille på børnene til at magnus ved han skal dele (på det tidspunkt hvor lillebror kom).

Lillebror har aldrig været vandt til andet.

Og hunden kom ind i familien efter begge børn var født.

derfor kan jeg ud fra at jeg kender min søn, se at magnus bare leger vildt, men skal lære at han ikke skal lege så vildt med hunden.

tror jeg vil bruge den med tænderne.

En eller anden sagde at man ikke skulle lærer børn det, jeg syntes da at det er det eneste rigtige at lærer dem. Det er jo i sidste ende det der kan ske.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Annika C
  • #1   23. jul 2005 så små børn skal nogle gange have vist hvad der kan ske for at de forstår.

    jeg har selv taget magnus' hånd hen over kogepladen for at vise ham at det er av av.

    ja og nu piller han ikke ved komfuret mere.


  • #2   23. jul 2005 Jeg har haft hvalpekøbere på besøg med et barn der gjorde som beskrevet her. De kørte herfra uden hund. Jeg ville ALDRIG sælge hvalp/hund til en familie der ikke forstår at lære sit/sine børn omgang med dyr - uanset alder!
    Barner søger grænser af - ligesom en hund gør - og i bund og grund er der ikke meget forskel på opdragelse af begge "racer" - kodeordet er respekt -


  • #3   23. jul 2005 det eneste jeg er oppe og køre over at mit første indlæg blev vendt til at min søn ikke skulle lege i vindueskarmen.

    og så alle de kommetare fra de kloge hoveder som ikke selv har børn. De har ingen erfaring med begge dele, ergo kan jeg ikke bruge deres "sådan vil jeg i hvert fald gøre når jeg får børn" til noget.

    For uanset hvor meget man sætter sig i hovedet at sådan og sådan vil jeg gøre, så er resultatet et helt andet end det man havde forestillet sig.


  • #4   23. jul 2005 selvfølgelig vil jeg at Gonzo har det lige så godt som alle os andre.

    Eller ville jeg ikke bede om råd et sted hvor der højst sandsynligt sidder en del med erfaringer.

    pointen med at jeg ikke vil hæmme sønnens udvikling var at han godt må kravle rundt alle steder, men at han ikke må være ond ved hunden.

    jeg kan jo ikke fratage ham hans ret til at være nysgerrig, det må kunne gribes an på en anden måde, så han stadig kan være nysgerrig, men hunden kan være tryg.


  • #5   23. jul 2005 Desuden har jeg selv et forum for forældre www.vores-unger.dk og tror næppe tingene bliver set fra samme vinkel som herinde.



  • #6   23. jul 2005 det er altså lidt svært når hunden bliver ved med at opsøge drengen.

    skal jeg lukke dem ind i hver deres rum med lås på døren?

    det vil sønnen helt klart lærer af.

    jo mere man forbyder børn noget, jo mere spændende er det jo.

    så pointen var andres erfaringer og råd. til hvordan de har gjort.



  • #7   23. jul 2005 det er dem begge *smiley der ryster på hovedet*

  • #8   23. jul 2005 jer uden børn kan lige nu ikke hjælpe mig. I har kun hunden at tænke på.

    jeg har begge børn OG hunden. vores prioriteter er anderledes.


  • #9   23. jul 2005 er det min søn du hentyder til?

  • #10   23. jul 2005 jeg prioriterer begge højt, ikke kun hunden.

    dem uden børn har kun hunden at tænke på, ergo ingen erfaring med børn og hund sammen


  • #11   23. jul 2005 Hov besse, sorru så det ikke lige.

    det ved jeg ikke om han gør, men jeg er nødt til at prøve fra en anden vinkel når han ikke vil høre efter i længere tid af gangen, når jeg ber ham om at være sød ved hunden.


  • #12   23. jul 2005 heidi netop.

    Hvorfor tror du så jeg spurgte herinde?



  • #13   23. jul 2005 nej, man siger jo ikke, se disse tænder de er farlige. det fatter han jo ikke en meter af.

    man forklare ham at hvis han gør gonzo ked af det, bider den.


  • #14   23. jul 2005 Heidi din mor burde ha' opdraget dig bedre. Det level du er på nu høre hjemme hos en 15 årig

  • #15   23. jul 2005 Besse, han ved hvad bide betyder. Og at det gør ondt, han er blevet bidt mange gange af andre børn i dagpleje og har også selv bidt.

    så ja, han ved hvad det vil sige at blive bidt


  • #16   23. jul 2005 i burde nok lærer at snakke pænt til andre også selvom i er uenige. Især hvis i ikke kan tåle at få igen af samme skuffe.

  • #17   23. jul 2005 det var din datter jeg hentydede til.

    i og med at du har opdraget hende må det vel spores tilbage til dig.


  • #18   23. jul 2005 tsk tsk tsk besse.

    Den kan jeg vel sende tilbage til dig når jeg undre mig over din datters opførsel overfor andre.


  • #19   23. jul 2005 er JEG lav?

    ok, jeg lærer åbentbart hurtigt. (heidi)


  • #20   23. jul 2005 vi takker smiley

  • #21   23. jul 2005 Sandie... Nu er du altså landet ude i hampen..!

    Jeg har forståelse for, at det ikke er rart at få kritik som forældre.!!
    Men du har altså også selv et ansvar, når du lægger sådan et emne i forum. Måske du skulle have overvejet, det nøjere inden..
    Besses spg. var der intet ondsindet i, og for at kunne debatere, og have en chance for at forstå hinanden, bliver man altså nødt til at stille spørgsmål... Det er ligesom udgangspunktet for at kunne kommunikere !

    Du har lige ødelagt muligheden, for at få råd og vejledning af et af de få( tillader jeg mig at mene)mennesker herinde, der vitterlig har et solidt velfunderet erfaringsmæssig belæg -for råd og vejledning !

    Jeg syntes en undskyldning ville være på sin plads !

    /Pia


  • #22   23. jul 2005 *Klap klap* Charlotte, og ja STAKKELS GONZO

  • #23   23. jul 2005 Pia>> Enig enig

  • #24   23. jul 2005 tror jeg næppe hun skal vente på.

    jeg skrev for at få råd, og modtog nogle få råd som jeg kan bruge.

    resten af hønsene så endnu en mulighed for at kritisere og hakke på et andet menneske.




  • #25   23. jul 2005 Sandie - Jeg gav dig et råd tidligerer da du havde taget emnet op, og ja jeg har selv 2 børn en på 3½ og en på 9 måneder, og du stopper på ingen måde dit barns udvikling ved at vise hvad der er rigtigt og forkert, tværtigmod for du en fuldstændig ustyrlig møgunge ud af at lade ham bestemme, børn er IKKE I STAND til selv at forstå hvad der er rigtigt og forkert, men det skal du lærer dem !!!
    Her hjemme er det bandlyst at knægrten behandler hunde dårligt, og det bestemmer vi, for vi er de voksne.. Og ja min knægt har osse meget krudt i røven !!!


  • #26   23. jul 2005 mettew.

    Nu forklare jeg lige engang til hvad jeg mente med at stoppe udviklingen.

    Han må GERNE kravle rundt i karme og svinge sig i lamper hvis han vil det.

    Ham må IKKE kravle i karme og svinge sig i lamper for derefter at give slip og mishandle hunden.



  • #27   23. jul 2005 Laila- Det gør vi skam også.

    Hver gang vi fanger ham i det, sætter vi os ned på gulvet og fortæller mangnus at han skal være sød ved hunden. Så aer vi gonzo og siger at magnus skal gøre det samme.

    HVER GANG


  • #28   23. jul 2005 Sandie, kan godt se der er "høns" på tråden..

    Men der har faktisk været rigtig mange sobre og fine svar, til dit oprindelige indlæg..

    prøv lige at læse hvad der står mellem linjerne..!

    Genererelt er der jo blevet peget på, manglende konsekvens og læren om respekt..
    At du så muligvis opfatter det som folk skriver at du er en dårlig forældre..det må se gennem fingrene med...
    Det er konsekvensen ved, at "smide" et så følsomt indlæg i forum..
    Og syntes stadig nu har ødelagt muligheden, for at få et svar fra en der oprigtigt kunne give dig et plausibelt svar på dit problem..
    Syntes begge fortjener din undskyldning ! :-))
    /Pia


  • #29   23. jul 2005 laila.

    alt efter hvad det er han gør reagerer vi også på forskellige måder.

    er det "bare" bananer, eller andet der bliver hældt ud over gonzo, viser vi ham hvordan man er sød ved hunden.

    er det de andre ting som gør ondt på gonzo er det skideballe og ind på værelset. Når han kommer ud igen, er det igen det med at være sød ved hunden og ae.

    Hvor meget mere hårdt kan man gøre det?


  • #30   23. jul 2005 Sandie - Det er nok ikke helt den måde du skal ta fat om det på, han kan ikke forstå at du forklarer ham at det må han ikke, også slutter i af med ae ae, så misforstår han hvad der sker for i slutter af med en posivtiv handling, næste gang ender det jo godt med hygge og ae ae igen, det er NEJ SLUT BASTA, det skal ikke diskuteres, man kan ikke diskuterer/forklarer til børn på 2½ år... Fatter han ikke nej, må du sætte ham på værelset i et par min HVER gang..

  • #31   23. jul 2005 Pia vi er ikke enige smiley

    Jeg har også indtil heidis spydige (lave) kommentar, svaret alle med en sober tone.

    at heidi så siger det er en joke, fint nok, det kan vi så også bare sige at min var, kan se vi begge ligger ca. lige meget flade af grin.

    Du kan ikke bare slå en og så sige : Ej undskyld, det var bare for sjov.

    Ja men skaden er sket.


  • #32   23. jul 2005 Mette.

    Det vil jeg så prøve fremover. Håber det virker. smiley


  • #33   23. jul 2005 For at precisere lidt hvad jeg mente med at vise hundens tænder, så mente jeg både vise tænderne fortælle barnet at de kan gøre ondt(lade barnet mærke tænderne), og fortælle at hvis det(barnet) ikke er ordentligt kan hunden bide.
    Når nu det er herinde , så tør jeg godt sammenligne det at opdrage børn med at opdrage hunde- det tar bare længere tid med børn....
    Der er "bløde" hunde og der er "hårde" hunde.Kald det forskel i dominans hvis I vil.Der er hunde der dominerer andre hunde(og indimellem mennesker)I en hundeflok findes der meget tit en "hakkekylling" som de andre hunde er onde ved o.s.v.
    Ved de helt bløde hunde er det nok at sige "puha lille ven det må du ikke"-de helt hårde hunde skal ha det mere kontant at vide.

    Det er på samme måde med børn-hvis det skal hårde metoder til f.eks. Sandie C søn- så er det det der skal til .Bare hunden da får lov til at være i fred.

    Det er IKKE nødvændigvis fordi barnet er overset-jaloux eller andet der har været oppe til diskussion.

    Mine første 3 børn har det da også været nok at forklare pænt og stille og roligt at dyr er man sød ved.
    Nr 4 har det så været nødvændigt med hårde metoder, og det har da også været tidspunkter hvor vi har ønsket at hundene ville vende sig om og gi ham et nap, så han fik lidt hurtigere respekt for dem.


  • #34   23. jul 2005 Sandie - Held og lykke...

  • #35   23. jul 2005 Vil lige sige dig, at Heidi altid har skrevet i en pæn tone herinde.. Og det er nu let at blive misforstået, i det skrevne. Hun har udtrykt sin beklagelse, og hvad kan hun så gøres mere ? Humor i alvorlige tråde, bliver desværre meget let misforstået på nettet :-))

    Jeg mener nu stadig, du nu ødelægger muligheden for dig selv, for at få et plausibelt og vidende råd

    /Pia


  • #36   23. jul 2005 jeg forstår det bare ikke. Han er med til alt ved hunden.

    Når vi går tur, er det magnus der giver godbiden HVIS gonzo kommer når vi kalder (hvilket den sjældent gør)

    Han der bærer maden ud og siger vær'sgo. ham der siger dygtig hund når den hører efter.

    vi sidder på gulvet og hygger og nusser alle 3 (mig, gonzo og 2 børn).

    Jeg er selv med dem hver dag, da manden er kok og arbejder hver aften.

    Og ja, nogle dage er min lunte kortere end andre dage. Og det ender med jeg bare råber tilfældigt.

    men syntes vi har gjort så meget nu, at jeg derfor beder om råd.

    Det bliver dejligt når vi flytter i næste uge.

    Der vil være en første sal, hvor hunden ikke må komme, og der vil være en STOR lukket havde hvor Gonzo kan løbe frit. og få lidt tid til sig selv.


  • #37   23. jul 2005 Besse

    og jeg HAR svaret dig smiley


  • #38   23. jul 2005 Til trods for hvad der synes at være den almindelige mening, så tror jeg ikke han gør det for at være ond. Han er bare vild-for vild, og ja det er træls- men trøst dig med at det går over- men som de siger i de andre indlæg- lad dem ikke være selv sammen , når det går hårdt ud over Gonzo.
    Held og lykke med det nye hus


  • #39   23. jul 2005 det er også magnus der er problemet, jeg tænkte mere på at hunden kunne komme i haven og lege når magnus gik den for meget på nerverne.

    Altså at gonzo havde fri fra ham.

    det er jo heller ikke fedt for hunden at høre på magnus får skideballe nogle dage MANGE gange.

    Jeg havde læst et eller andet sted at børn skulle inddrages i det med at få hund, men så prøver vi bare at lade drengen være dreng.


  • #40   23. jul 2005 Annica, nej, han vil nemlig IKKE være ond. Han ser det som leg.

    Hvilket han skal lære det ikke er.

    Og det var så her, jeg søgte erfaringer. Når det alm. fy fy skamme ikke virker smiley


  • #41   23. jul 2005 Jeg har også skrevet at det ikke skal tolereres fra barnets side- men hvis Sandie C var tilfreds med at han gjorde det, så skrev hun vel ikke herinde for at få et godt råd???Jeg kan ikke se den store hjælp i nogle af de svar der er kommet med at hendes barn er uopdraget o.s.v.
    Det tror jeg ikke hun kan bruge til noget.

    Og Sandie- det er godt at indrage ham i det at have hund.
    Og med konsekvens skal han også nok lære at være sød ved Gonzo.Det er ikke noget der er medfødt.


  • #42   23. jul 2005 jeg har skam fået en masse ud af det. og jeg vil helt klart afprøve det og håbe at det virker bare lidt.

    som sagt er vi jo ved at pakke hele huset ned da vi skal flytte om et par dage, og kom til at tænke på at det først er blevet slemt da vi pakker ned.

    så måske det er sønnens måde at bearbejde frustrationerne på. Begge unger er forvirret over det der skal ske nu.

    og hunden er også forvirret.

    jeg håbeda næsten det er det. Så vil det jo snart stoppe.


  • #43   23. jul 2005 skulle det vise sig at jeg ikke kan klare det og må opgive vil jeg under ingen omstændigheder sende hunden videre. Dette er dens 2. hjem, og jeg syntes det er synd at sende en hund fra hjem til hjem. Så ja, skulle jeg gå hen og fejle, ville jeg lade hunden aflive.

    men så vidt kommer det ikke. Jeg er stædig. Her skal være plads til både mine børn og min hund.

    ergo vil jeg selvfølgelig kæmpe til det sidste for at få det til at køre.



  • #44   23. jul 2005 Hej Sandie!

    Puha, sikke en debat her kører.

    Jeg har selv 2 børn, en "rigtig" knejt på 6 og en handikappet pige på 3. Når jeg skriver "rigtig" mener jeg, at han er indbegrebet af en vildbasse, altid krudt i r.... og gang i den. Og sådan har han altid været, så jeg ved, hvad du mener.
    Din dreng har en alder, hvor verden skal opleves, tingene skal prøves, og grænser afprøves. Derfor er det vigtigt, at DU sætter dem MED DET SAMME. Og det kan sagtens lade sig gøre, uden at standse ham i hans udvikling.
    Jeg tror, det er vigtigt, at du ikke kommer med lange udredninger om hvorfor og hvorfor ikke, men simpelthen kort og kontant siger nej, og det vil du bare ikke finde dig i. Han forstår ikke hunden og dens sprog og tegn, derfor er det vigtigt, at du viser ham vejen.
    Lasse var osse hård ved Luna i starten, og vi havde øjne i nakken! Hver gang han var over hende, så var det ham, der fik balladen. Det nytter ikke at råbe, men fast og bestemt at sige nej. Gør han det igen, så er det ind på værelset for et stykke tid, 5 eller 10 minutter. Og han skal ikke komme ud selv, men komme , når du henter ham!
    Sker det igen, samme procedure, indtil han finder ud af, at DU og ikke HAN bestemmer!
    Han er så lille endnu, så hunden skal prøves. Fortæl ham om og om igen, at når den piver, gør det ondt på den, ligesom det gør ondt på ham, når lillebror rykker ham i håret eller slår, eller hvad det nu kan være. Og hvis den knurrer, så er det fordi, han er gået over grænsen.Når han har noget, han kan forholde sig til, tror jeg osse, at han vil begynde at forstå det.
    Jeg ved godt, at min søn er ældre end din, men da Lasse var i hans alder, havde vi en gammel tæve, som osse ind i mellem fik en ryffel. Og der gjorde vi det sådan. Det hjalp.
    Det er desuden vigtig, meget vigtigt, at hunden for sit eget sted. Så når den ligger i kurven f. x, så er det BANDLYST at komme til den. På den måde vil Gonzo osse hurtigt finde ud af, at den kan gå derud, når den vil have fred. Desuden skal din søn lære, at han skal lade den være når den sover, og at han skal respektere, når den ikke gider mere. Modsat skal hunden osse respektere, når han ikke gider.
    Jeg tror , at den eneste måde, er at blive ved og ved med at være fast og kontant. I en periode vil du føle, at du ikke gør andet end at skælde på din søn, men jeg tror, at det betaler sig i sidste ende. Både for hunden og for din søn. Desuden tror jeg, at din søn afprøver dine grænser lige nu, han er i en alder, hvor de skal prøves, og her er det vigtigt, at du står fast. På den måde ved han altid, hvor han har dig, og det vil være trygt for ham. Husk , at børn selv søger grænserne, og de vil altid gøre det. For at vide, hvor du er lige nu.
    Jeg håber virkeligt for dig, at du finder en løsning, og at din søn og hund får et bedre forhold. Ellers vil din hunde ende som en angst og utryg lille en. Prøv evt. at læse noget om de racer, den er en blanding af, for at finde ud af, hvordan de skal opdrages og hvad de kræver.

    Det er meget vigtigt, at din søn allerede nu lærer at respektere jeres hund og andre mennesker og dyr. Og husk på, at jeres hund stadig er ung og måske ikke helt kender sin plads. Og det er kun dig, der kan vise vejen for både søn og hund.

    Mange hilsner fra Cathrine.


  • #45   23. jul 2005 hej cathrine, mange tak for dit lange svar.

    lige nu har gonzo ikke ro nogensteder. Endten forstyrre magnus ham, og når jeg så lukker stuedøren piver og krasser han på døren og vil ind igen.

    Derfor glæder jeg mig bla. til første salen som gonzo ikke må komme på.

    du har ret i at magnus afprøver grænse, syntes jeg sgu altid han har gjort *LOL* men især i denne tid viser trodsalderen sit grimme ansigt frem.

    ikke nok med det er lillebror begyndt at kravle rundt og er nået den alder hvor man også begynder at forme ham, og lærer ham betydningen af ordnet nej.

    Sidste men ikke mindst er gonzo ny i familien. Vi har haft ham i lidt over 1 mdr. Og jeg syntes han tager det rigtigt flot.

    Han har aldrig gøet, snapper eller andet af magnus. Men jeg tror at han på et eller andet tidspunkt vil blive træt af at være så god som han virkelig er.

    Jeg har nok at se til med 2 børn der skal opdrages, og gonzo som kræver utroligt meget tid da den ikke har lært noget der hvor den kommer fra.

    den kan ikke gå i snor, kommer ikke når man kalder osv.

    Den har langt om længe lært (med hjælp fra min far som altid har gået til træning med sine hunde) at sidde, ligge og gå i kurven når man siger det.

    MEn det har også taget sin tid. Så jeg ved at jeg med tiden og tålmodigheden kan lærer ham det andet også.

    LIge i denne uge, men flyttestress, begge børn har sommerferie, manden arbejder afte , og en hund der SKAL ud og gå og træne hver dag, er det et hårdt liv.

    Det eneste jeg ikke kan springe over idag er gonzo. Jeg giver den hund så utroligt meget ad min tid og energi at jeg tit hver aften sidder og har dårlig samvittighed over at jeg ikke lige fik vasket tøj, eller at jeg ikke lige have energi til en godnat historie.

    Med tiden vil det blive nemmere, når jeg ikke skal træne med den mere, men kun vedligholde.

    men jeg bliver så erke tosset når der så bliver stillet spørgsmålstegn ved mine ambitioner med hunden.

    Nå, det løb vist af sporet.

    takker endu engang for dit svar. Det var en stor hjælp


  • #46   24. jul 2005 Sandie, Det er et stort arbejde, og ikke mindst et kæmpe ansvar med to børn og hund i huset. Uha, jeg ved det *ggg*. Men derfor er det osse vigtigt her i starten, at hund og børn lærer gensidig respekt med det samme. Det vil gøre tingene lettere hen ad vejen , også for jeres børn og deres omgang med andre dyr og mennesker. Og tro mig, trodsalderen, den holder ved! Og når den så slutter , begynder teen-age-alderen *gg*. Derfor er det osse så vigtigt, at du nu, med det samme får sat nogle grænser for Magnus. I perioder vil han ikke være så markant i sin opførsel, men de perioder vil komme igen, og så er det vigtigt, at han allerede nu lærer, hvad der gælder og ikke! Der vil komme andre ting, der skal afprøves, og det vil være hårde tider, men det gi´r pote, og du får en tryg og glad dreng, der ved lige nøjagtig, hvor han har dig! Det samme gælder for Gonzo.Når den ved, hvor den har dig, og ikke mindst, at den kan regne med, at du leder den, så vil den osse falde til ro.
    Luna bryder sig heller ikke om at være i bryggerset med døren lukket, når vi er hjemme. Men det er hendes helle, her har hun ro, så døren står altid åben. Vi kan godt være i bryggerset, men hun har fred. Og det gælder osse for børnene, INGEN; og jeg mener INGEN forstyrrer hende, når hun er gået for sig selv!
    Find et sted til Gonzo, hvor I kan stille dens kurv, lad døren stå åben ind til jer, men fortæl dine børn, at her har de INTET at gøre. Ta´Gonzo med, og vis den, at det her er dens sted. Med tiden vil den finde ud af, at her får den fred. Men det kræver, at børnene absolut holder fingrene fra den her. Igen kræves der øjne i nakken i starten, men efterhånden vil det være en naturlig ting for dine børn. Lad den gå frem og tilbage, som det passer den, den skal nok finde ud af, at her har jeg fri!
    Lige nu søger den dig eller familien, I er dens flok, og du er lederen, så der er kun dig, til at vise vejen. Med tiden vil han højst sandsynligt blive mere selvstændig og gå for sig selv. Men han er ny i flokken, og skal lige finde rangordnen.
    Jeg synes, du skal tage dig tid til at gå til træning med ham. Jeg selv træner i schæferhundeklubben i Sønderborg, og kan varmt anbefale stedet. Eller findes der andre klubber. Det betaler sig for dig, de vil osse kunne fortælle og hjælpe dig med hundens sprog og tegn.

    Jeg har læst debatten, og må sige, at jeg tror mange ting er blevet misforstået, både af dig og andre. Jeg forstår godt, at du står i en situation lige nu, hvor du føler dig magtesløs og lidt alene, og verden er uoverskuelig. Men jeg må så osse sige, at der også er mange gode og velmenende råd, fra folk med og uden børn. Bl. a. fra Charlotte. Det er så rigtigt , hvad hun skriver i det indlæg, der findes flere steder, og jeg VED, at det ikke har været for at såre dig. Og sådan er der mange andre, som burde nævnes. Desværre, er huskeren ikke altid så god *ggg*.
    Men igen, i en situation, hvor det hele virker uoverskueligt, skal der ikke altid så meget til, før man føler sig såret, og reagerer. Jeg håber, du på et tidspunkt vil kunne kigge i indlæggene igen, og finde de gode også!

    Fremfor alt: Både børn og hunde skal opdrages med en fast, men kærlig hånd. De skal begge have grænser, så de ved , hvor de har dig, og på den måde ved, at de kan stole på dig! Det er hårdt srbejde, men du får osse velafbalancerede og glade børn, og en ven for livet, der vil gøre alt for dig!

    Held og lykke!


Kommentér på:
Annika C

Annonce