{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Ferie med hund {{forumTopicSubject}}

Så! Nu smutter jeg og kæresten afsted til Gran Canaria i morgen i en uge, og lille Lola skal da selvfølgelig med... smiley

Er spændt på rejsen - 5 timer i et fly i bæretasken under sædet, hhhhmmm.... Kender jeg hende ret, skal hun nok komme til at brokke sig, og måske blive til gene for os og de andre passagere... Så for at gøre hende "klar" til en sådan tur med lufthavn, flyrejse og det hele, har jeg hver aften i en uge vænnet hende til bæretasken. Lagt godbidder ind, lynet hende inde i flere og flere minutter af gangen efterfulgt at "dygtig" og flere godbidder, hvilket har resulteret i at hun er blevet glad for den, trods den meget lille plads der er.

Derudover har jeg været hos Dyrlægen for at købe at smart spraymiddel til bæretasken, hvis duftstoffer vil berolige og afstresse hende, uden hun dermed er helt dopet og væk. Det hedder DAP, og er et naturmiddel med tryghedsskabende og beroligende feromon.

"Alle diegivende pattedyr frigiver duftstoffer, såkaldte feromoner, hvis funktion er at berolige afkommet. Hundes ”beroligende” feromoner udskilles fra talgkirtler i hudfurerne mellem patterne hos den diegivende hund.

Disse feromoner beroliger hvalpen ved stress og uro samt gør den veltilpasset i fremmede omgivelser, og når den møder nye udfordringer.

Forskning har vist, at feromonernes egenskaber bibeholdes selv ind i voksenalderen.

D.A.P. (Dog Appeasing Pheromone) er udviklet gennem veterinær forskning og har samme egenskaber som hunhundens naturligt forekommende feromon."

Smart, ikke...? Så er andre i samme situation, hvad enten det er bilturen, sejlturen eller måske noget helt tredje hunden ikke har det godt med, skulle dette middel være godt.

Jeg afsiger dom når jeg vender tilbage! smiley God weekend til alle.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ferie med hund
Kommentér på:
Ferie med hund

Annonce