{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Lømmelalder {{forumTopicSubject}}

Mickey er kommet i lømmelalderen, weee...:-/

Men han er faktisk rigtig strid. Han kan ikke være alene hjemme mere, uden at han ødelægger et eller andet. Jeg går altid tur med ham inden, hvor der desuden også bliver leget med ham.
Vi fjerner simpelthen alt, som kunne have hans interesse, men det seneste var at han fik taget og ødelagt termostaten på gulvvarmen - hvordan han har kunne, er os en gåde..
Vi er lidt bange for at lige pludselig går det måske ud over inventar.

Det skal lige siges at han er i køkkenet og entreen, når han er alene hjemme.
Lige så snart vi kommer hjem, går han selv op i kurven med halen mellem benene, for han ved godt at den er gal. Vi skælder ham lige ud, lader ham ligge i kurven en 5 min. Når han, en sjælden gang, ikke har lavet ballade, bliver han simpelthen rost til skyerne.

Så kloge råd ønskes, gerne fra folk, der selv har haft en strid hund i lømmelalderen...
Og hvad lang tid plejer man at sige at lømmelalderen egentlig varer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lømmelalder
  • #1   15. nov 2007 du må aldrig skælde en hund ud, for noget du ikke har taget den i, den aner ikke hvad du skælder den ud for.

• #2   15. nov 2007 1. skæld ikke ud når I kommer hjem, det virker ikke, det at han går i kurven viser bare at han kan se og mærke på Jer at I er sure, han ved ikke hvorfor. Det at flokken samles igen skulle gerne være en positiv ting, ikke negativ.

2. Sådan er det med de lømler. Monique havde 2 lømmelaldre... ikke sjove, men vi overlevede alle sammen *gg*

• #3   15. nov 2007 ja vi har hele tiden haft xenta i bur, og hun kunne ogdt være alene uden problemer før, men nu hun også nået den fantastikste alder, og nu kan hun ikk.. så nu hun i bur igen, og vi skældte hend eikk ud når vi kom hjem og hun havde lavet ballade, men alligevle er hun meget gladre og roligere nu hvor hun er i et stort bur!! nogle vil kalde mig mishanlder, men prøv evt. vores vovse har det meget bedre sådan kna man se..

• #4   15. nov 2007 Jeg har intet imod et bur, sålænge det bliver introduseret ordenligt for hunden og at man ikke bare tvinger den derind og efterlader den 8 timer første gang.

• #5   15. nov 2007 xenta har altdi adgang til hendes bur, og hun ligger gerne derinde og sover.. og liger hun og gnaver i ben eller sådan, og vi kommer tæt på vender hun ryggen til os som om hu n fortæller jeg ligger her så gå.. smiley så hun er der udelukkende frivilligt. og hun går også frivlligt derind om morgenen, og får da også en godbid for det..
    men i kan jo købe et evt og prøve og introducere det i en wee, og evt tage fri til middag de første par hverdage..

• #6   15. nov 2007 Jeg er heldigvis "hjemmegående" en del, og når jeg så skal noget, er jeg højst væk i 5 timer... Nogen gange er jeg kun væk 1½ time..

• #7   15. nov 2007 så er et bur jo "perfekt" ;-D

• #8   15. nov 2007 Har du billeder af det? vil godt lige se det

• #9   15. nov 2007 hm.. nej jeg har ikk noget af det her.. jeg kan tage et os mms'e dig smiley så skriv dit nummer i en pb.. hvis det er..

• #10   15. nov 2007 Hvis i har plads, kunne i evt overveje at lave en hundegård. Men ellers ville jeg også tage de andres råd til efterretning.
    Pøj pøj

• #11   15. nov 2007 Dennis W:

Hvad vil du så foreslå af øvelser/træning?

• #12   15. nov 2007 Dennis, jeg har så lært fra flere trænere at man ikk må vise begejstring når man kommer hjem, for så ligger hunden mærke til at den har været alene, og du må jo heller ikk sige farvel til en hund, men bare gå. derfor må du heller ikk vise meget glæde. den skal selv komme hen, og så skal du bare sige kort hej og gå i gang med mad fx.. og så geare op stille og roligt.. smiley

• #13   15. nov 2007 Ninna... det var da noget underligt noget syns jeg.

Har du ingen faste 'nu skal du være alene' ritualer eller en god 'nu er floklederen hjemme igen og ansvaret er mit' ritual?

Har du nogensinde set to hunde der genser hinanden reagere med et kig og så gå i modsat retning?

Det lyder underligt syns jeg (men måske jeg er sær?)

• #14   15. nov 2007 nej to hunde plejer som regel at løbe hinanden i armene, men jeg har bare fået det at vide, og det samme fik min mor da de gik til trænnig.. smiley og det er jo nok efter hvad du "opdrager den til".. ved ikk.. det bare hvad jeg har lært og fået at vide..

• #15   15. nov 2007 Som Dennis siger, ikke alle hunde kan opdrages på samme måde, hunde er lige så forskellige som mennesker, de skal behandles individuelt.

• #16   15. nov 2007 Også derfor er det vi skal "blande" os i hinadens meninger. for er der kun en fx dig der siger en mening og efaring, så kan kun den prøves. du ahr gode erfaringer med meget ros og glæde, og jeg har hørt og bruger selv den med stille hej og så i gang med daglige gøremål imnes vi giver hende alm opmærksomhed smiley så det var ikke kritik, og er jo udemærket klar over vi er forskellige, derofr jeg skrev en anden måde. men måske jeg har forklaret mig forkert så den blev misset.. smiley ??

• #17   16. nov 2007 intet blvier taget ilde op smiley jeg er ikk så vanskelg smiley

Kommentér på:
Lømmelalder

Annonce