{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

SBT og Amstaffs aktivitetsniveau ???? {{forumTopicSubject}}

En familie tæt på mig har lige fået aflivet deres 11 år gamle 'havehund'......
De er ikke typen der går tur med hunden fordi at det er hyggeligt og dejligt. De går tur med den fordi at den skal tisse og skide - og så ind igen...
Nu er de så flyttet i hus med meget stor have......
De havde sagt at når deres hund blev aflivet gik der i hvert fald laaang tid før at de skulle ha' hund igen....

Men jeg kan mærke at de bliver fristet..... De er blevet tilbudt at købe Staffordshire Bull Terrier, og nu også en Amstaff....
Jeg prøver at sige at det begge er Terriere og de har altså et højt energinivau og kan godt blive destruktive hvis de ikke bliver aktiveret nok....
Men han siger at hundens energiniveau er hvad man gør det til......
Altså hvis den bare får lov at dulre rundt i haven istedet for gåtur, så vænner den sig til det og har ikke brug for mere....

NOGENGANGE vil jeg sige at nogen mennesker er 'heldige' med deres valg af krævende race til sofahund..... Den hund de f.eks har fået aflivet pga alderdom var en Rottweiler og den kunne sove hele dagen og bare trisse lidt rundt...
Det betød ikke at den havde det godt, for når jeg havde den gik vi ture på 2 timer og han løb rundt..
Så de var bare heldige at hunden tilfældigvis ikke åd hele huset.........

Men men men...... Hvad er chancen for at en Amstaff eller en SBT vil ha' et acceptabelt liv med at ha' hus og 7-800 m2 have at leve sit liv på ???

Jeg spørger ikke for at havle ned på folk hvor det faktisk godt kan lade sig gøre. Jeg spørger fordi at jeg udfra at det er Terrierhunde, prøver at forklare familien at det er nogle bestemte, egenrådige og højaktivitetshunde hvis og når de ikke bliver aktiveret ordenligt...
Men udover det så ved jeg jo ikke af personlig erfaring hvilket niveeu disse to racer har.....

Har selv en ½ Terrier og hun kan sagtens skrue helt ned for blusset når vi bare tager en søndatg på sofaen.. Så ligger hun og sover på min mave og er lige ved at dø når jeg sætter hende ned på gulvet.
Men går vi en tur eller leger med andre hunde, så kan hun blive ved i TIMER....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SBT og Amstaffs aktivitetsniveau ????
  • #1   11. nov 2007 Altså jeg bor med mine hunde i en lejlighed inde i københavn, og vil da ikke sige de lider.. De laver stort set ikke andet end at sove, men når de endeligt får lov at lege, så foregår det også i flere timer.. de er slet ikke til at stoppe..

Jeg tror det er forskelligt fra hund til hund.. Jeg kan dog godt mærke forskel på mine hunde fra da vi boede i hus og til lejligheden.. I huset var de meget vildere, men det var nok os fordi de havde pladsen 8)

• #2   11. nov 2007 R'R - Så dine kunne sagtens leve det liv som jeg beskriver, med at der ikke forgår det store og de bare går i haven ?!

• #3   11. nov 2007 Stine : Det tror jeg faktisk ikke de ville have noget imod.. Det har de ikke prøvet, så det kan jeg ikke udtale mig om.. men de nød hvertfald at kunne lege når de ville, og ikke hvornår vi lige synes de skulle til indhegningen og lege..

• #4   11. nov 2007 R'R - Også kun hvis det var een hund ?

Jeg ved at den hund de får bla ville få min hund at lege med når vi kommer på besøg + at de har venner der har hunde som kan leges med smiley

Så du synes ikke at det er en helt sindsyg tanke at ha' Amstaff eller SBT som en havehund ?

Jeg spørger også sådan lidt på mine egne vegne, da det piner mig lidt at det er sådan en type hund med et normalt højt energiniveau de vil ha'....
    Men hvis det ikke er 'så slemt' så kan jeg jo slappe mere af smiley

• #5   11. nov 2007 Men egentlig.. Mine hunde har jo også hinanden, den ville nok dø af kedsomhed hvis de aldrig laver noget med den ;s

• #6   11. nov 2007 Sådan en hund kræver da noget mere end bare tisseture, og at kunne gå i haven, ville jeg mene.
    Bette er lab.blanding og hvis hun ikke får sin daglige tur på 1-2 timer, jamen så er hun ikke til at have med at gøre smiley

• #7   11. nov 2007 Ang amstaffen energiniveau så er jeg nok ikke den rette at spøårge egentlig, for mine hunde er så dovne at de næsten ku undvære deres ben smiley

• #8   11. nov 2007 R'R - *GG* ok....

Undrer mig også lidt... Her er da masser af Amstaff og en del SBT ejere herinde der ikke plejer at stå tilbage for at give deres mening til kende....

Så det er unormalt få der svarer :-|

Anne Sofie - I mine øjne er Labber også meget energiske hunde. I hvert fald dem jeg kender smiley

• #9   11. nov 2007 www.hundeleksikon.dk
    - der står der aktivitetniveau smiley

• #10   11. nov 2007 Ja jeg synes også det er lidt underligt de ikke skriver.. Nogen gange kan jeg sidde og blive helt flov over at jeg deler hunderace med dem GG

• #11   11. nov 2007 Anne Sofie - Kender den godt. Men vil hellere ha' personlige erfaringer smiley

R'R - kan være at jeg skal omformulere min tekst og gøre det mere enkelt...
    Kan være at det er MEGET tekst på en kold søndag ? *G*

• #12   11. nov 2007 Ser lige film, derfor lidt svært at koncentrere sig om to ting*G*

Two Face levede ved tidligere ejer som havehund. Fik ikke ret meget motion, sjældent gåture, men var sammen med andre hunde dagen lang. Hun var styg i lømmelalderen, men det er vist generelt for racen.
    Hun havde det dog fint, ødelagde vist ingenting.

• #13   11. nov 2007 Her får hun dog ca 2-3 timers aktivering/gåture om dagen. Hun kan IKKE køres træt - og er altid klar på at der skal ske noget mere...

Hun er dog sød til at geare helt ned indendøre. Hun er ikke typen der vil lege når vi er indenfor. Der ligger hun mest bare og sover.

• #14   11. nov 2007 Ups -
    Ville jo bare give folk mest muligt info at gøre deres meninger på smiley
    Men det er åbenbart for meget forlangt *G*

Camilla - ok, så hun klarede den...

• #15   11. nov 2007 Stine : ja det kan godt være det er det.. jeg synes os den var hård at komme igennem xD

Camilla : Hvor er det dejligt at høre at det ikke er mine hunde der er unormale smiley

• #16   11. nov 2007 Stine
    Ja, hun klarede det fint.

Hun er dog blevet en gladere hund efter jeg har fået hende. Ved ikke om det er fordi hun endelig har 1 persons udelte opmærksomhed, eller om det er grundet mere aktivering...

• #17   11. nov 2007 RR
    Heh, Tuffe sover ALTID når vi er inde...Eller, ligger i hvertfald og hviler.
    Allerbedst er det hvis hun ka liste sig op i sofaen til mig, he he

• #18   11. nov 2007 Camilla : Åååha ja, og hvis mankan snige sig op i sengen os, så er det bare topdollar GG

Jeg tror at Amstafferne er nogle af de bedste til at snige sig smiley

• #19   11. nov 2007 RR
    Year. Det ser SÅ elegant ud når de "sniger" sig op*G*

• #21   11. nov 2007 Folk som ikke gider at gå tur med deres hunde, burde SLET IKKE have lov til at få hund.
    Totalt dyreplageri efter min mening, og jeg tror ikke engang at jeg ville omgåes sådanne egoistiske personer.

De burde købe sig en tøjhund.

• #22   11. nov 2007 hm han har jo lidt ret men også kun lidt . For jo mere du motionerer din hund jo mere aktiv bliver den .
    Og jeg vil mene at de fleste hunde kunne vænne sig til at ligge og sove hele dagen men det er jo ikke et godt hundeliv den får . Og dessuden vil et stort antal af de inaktive hunde kede sig og måske blive til problemhunde som ødelægger af ren kedsomhed .
    Men folk tror jo de ved alt og ofte bliver de så klogere

• #25   11. nov 2007 Rolig nu da!
    Hvis det er dyremishandling ikke at gå lange ture med sin hund hver eneste dag, så skulle halvdelen af DK meldes for dyremishandling!

Ja, male fanden på væggen, det tør da siges... Two Face har da altid opførst sig ok, har da ik splittet mer ad end alle andre unghunde, været mer umulig eller hvad ved jeg.
    Ej heller er hun nogensinde stukket af!

• #27   11. nov 2007 Gitte - lytter slet ikke til hvad du siger da du i min verden ikke er rigtig oppe i hovedet så du behøver aldrig at skrive noget og forvente et svar fra mig fremover smiley

Tor - Ja et meget kedeligt liv...
    Men ved at jeg ikke kan snakke dem fra det... Og så må jeg jo bare gøre mit bedste for at komme med gode råd... Andet kan jeg desværre ikke gøre smiley

Nyma - Har jeg prøvet at forklare dem, men der er ikke noget at gøre, så som jeg siger til Tor, må jeg bare give dem gode råd istedet...

Camilla - Ja, totalt latterlig at alt lige ned til at man slår en prut i nærheden af hunden er dyrplageri...... Ja ja , jeg kan jo bare tænke mit...

Miriam - Tak for det smiley
    Tror nu også bare at det er lettere når der er flere hunde, så kan de underholde hinanden....
    Mit umiddelbare indtryk er at SBT er den 'bedste' at vælge til dem... Men uden at være ekspert på området....

• #28   11. nov 2007 Tror nok jeg er mere rigtig oppe i mit hovedet - end du er.
    Tænk at omgåes sådanne mennesker, som ikke engang vil gå tur med deres hund, frygtelig tanke.......

Men måske du heller ikke gider at gå med din, for så er det jo klart, at du ikke kan se fejlen.

• #29   11. nov 2007 Og forresten ligger jeg ikke ligefrem og venter på at du skal svare mig, vorherre bevares.

• #30   13. nov 2007 Ej så synd.. Hvorfor skal man så have hund???

• #31   13. nov 2007 Anna M
    Tror ikke vi kan være mere enige.

• #32   13. nov 2007 Anna -
    Spørg ikke mig.
    Ikke sådan mit billede af at ha' hund er ..
    Men kan desværre ikke ændre deres mening ...

• #33   14. nov 2007 Min Alou kommer heller ikke ud at gå hver dag - hun er 8mdr - hun bliver lukket ud i haven (1100kvm) og her kan hun rende som hun har lyst - hun nyder det - vi har 2 katte som hun render og leger med.

Hun her meget rolig når hun er indenfor - selvfølgelíg kan hun godt komme i "nu skal der dælme ske noget"-humør og så står hun med rumpen i vejret og leger buk efter mig eller manden - 5min efter gider hun ikke mere... hun er simpelthen så nem..

Jeg har svært ved at sætte mig ind i at racen skulle være svær at håndtere/krævende - har slet ikke de oplevelser med vores vaps... men måske vi bare har været heldige :o)

• #34   14. nov 2007 Helle - Det er da dejligt at Alou passer godt ind i jeres tilværelse !!

Jamen der er åbenbart undtagelser.....
    Så vil jeg bare inderligt håbe at hvis familien jeg snakker om, beslutter sig for at få en Terrier at den så bliver som Alou !

• #35   14. nov 2007 Det er fuldstændig ligemeget hvor stor en have end er. Det der er meningen med at gå tur, er at hunden "læser avisen" som det kaldes, altså at snuse hvor de andre hunde har tisset. Dette forekommer jo ikke på en privat grund, og det er mentalt vigtigt for hunden, at man går med den og den herved bruger sine sanser.
    Det er faktisk vigtigere at man går tur med sin hund, end at den får mad. Bare for at skære det ud i pap.

Kommentér på:
SBT og Amstaffs aktivitetsniveau ????

Annonce