{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Dårlig gåtur {{forumTopicSubject}}

Tja, så skulle jeg jo ud med terroristen på sin 30 min aftentur. På vej hjem ser jeg på afstand to unge fyre i kæmpe dyndyner m. en stof amstaff.

Jeg tænker først ikke nærmere over det, for hunden er jo i snor, og jeg kan ikke rigtigt gå hjem uden at passerer dem.

Men da vi er ca. 20 meter fra dem, beynder amstaffen at knurre, vise tænder og gø voldsomt. Samson fatter hat og lidt usikkert, men glad vil han gerne over og lege. Amstaffen begynder at trække voldsomt og står virkelig og skaber sig.

En af de unge fyrer siger så : haha, skal vi ikke slippe ham og se hvad der sker? haha.

Jeg sagde at de skulle holde deres hund i snor, men så rækker ham fyren ned efter låsen til halsbåndet på sin hund og siger at det sikkert ikke sker noget.

Der blev jeg sgu så forskrækket at jeg tog min 28 kg tunge vaps i armene og løb (løb og løb, ikkehelt nemt med hunden på armen) - komisk må det have set ud, men jeg turde ikke tage chancen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig gåtur
  • #1   9. nov 2007 Kan fandme godt forstå dig. Sikke nogen idioter!!!

• #2   9. nov 2007 Det er vist ikke hvad man kan kalde en god oplevelse...

Enten var han "lidt" hjernelam, eller også fuldstændig blind hvad hundesprog angår!

• #3   9. nov 2007 Puha.. Du må have været bange..
    Sikke da en forskrækkelse.

Godt de ikke slap den alligevel så..

• #4   9. nov 2007 Connie P
    Lige præcis, jeg turde simpelthen ikke blive og tage chancen.

• #5   9. nov 2007 Årh sikke nogle tumper!!!!!

Godt du forsvarede jer! smiley way to go

• #6   9. nov 2007 Årh suk. Fjolser er der desværre mange af smiley
    Godt at i slap helskindede fra det begge to!

• #7   9. nov 2007 de burde have så mange tæsk at de ik ku gå igen

• #8   9. nov 2007 Connie P,

Jeg kan godt se i bagspejlet at havde de sluppet den havde jeg nok fået et par på hatten fordi jeg stak af. Men det var nu det der faldt mig først ind.

• #9   9. nov 2007 Jamen for filan da, det er jo intet under det ender så galt.. Hvad undskyld fanden tænker de på, der er da ikke en snert af sjov i det....!!! Uha jeg har lyst til at give dem en røvfuld.... De fortjener bare slet ikke sådan en hund..

Nu er jeg selv amstaff ejer, og kunne da ALDRIG finde på, at udvise sådan en opførsel..

• #10   9. nov 2007 Connie P
    Det kan du tro jeg gør ;D

Lise D
    Det er netop det, jeg har førhen ikke mødt en agressiv amstaf, Samson har selv et par stykker han leger med af og til. Men denne her var da blevet ødelagt af sin ejer, synd og skam.

• #11   9. nov 2007 Jamen jeg er bare rystet.. Det kunne bare aldrig falde mig ind. Jeg gør altid det, at hvis jeg ser en forbipasserende, og jeg tydeligt kan se, de er utrykke ved situationen, så får jeg min hund til at sætte sig helt ude i kanten, sætter mig ned hos hende, og lader dem passere.
    Dælme godt du tog ham på nakken, og dejligt at høre han har et par amstaff legekammerater smiley Der findes trods alt gode hunde er slagsen..

• #12   9. nov 2007 Lise D
    Det er jo det igen, hvis man forstår racen, kan man få en dejlig hund. Min dyrehandler har en lækker tæve, og hun og Samson skal altid lege når vi er nede og købe legetøj. Også falder der jo også et par godbidder af fra dyrehandlerens side ;D

Og gør selv det samme som du selvom jeg har "danmarks familiehund". Han kan godt være lidt voldsom i leg og vil gerne i kontakt med alle, så det er det samme med at sætte sig og få hunden til at slappe af mens andre kan passerer. Det er jo ikke alle der synes det er ligesjovt at møde en legesyg hvalp ;D

• #13   9. nov 2007 Selvom de ikke slap hunden, kan det vel stadig betragtes som trusler. Kan man betragten det at true med en aggressiv hund, som trusler med våben?

• #14   9. nov 2007 de unge synes det er sååååå smart at deres hunde tér sig sådan.. det er til at brække sig over.. kan godt forstå du blev bange.. det ville jeg også være blevet...

de er såååå seje med deres gø hund.. de er såååå seje med deres dyne jakker

dynejakkerne er helt sikkert et dække for deres manglende muskelmasse.. he he
    og potensen.. ja den sidder jo i hunden og smadrer ry'et for mange andre..

gad vide hvordan de kan stå oprejst.. hmmm he he

• #15   9. nov 2007 De fyre er jo ... jamen jeg ved næsten ikke hvad jeg skal kalde dem. Midelst talt sindsyge, og meget farlige for deres omgivelser..
    Uhhhhh hvorfor er jeg ikke en mand, så skulle jeg dælme..... Ej det må man ikke, FY Lise...

Ja Nastaja, det kommer så meget an på, hvem ejeren er... Men for satan hvis det var mig, tror også jeg havde løbet for livet, selvom Bailey musen vejer 30 kg, og jeg kun 50 Kg.. og så lige Chili pot i lommen smiley

• #16   9. nov 2007 man må ikke true med en hund.. er den aggr. kan den betragtes som et våben...

• #17   9. nov 2007 hvis jeg var dig, ville jeg gå tilbage og se om de stadig er der, og så ville jeg ærlig talt ringe til politiet !!!!
    Det er en trussel de kom med.. Det er liv de snakker om..

• #18   9. nov 2007 Jeg ville faktisk ringe til politiet under alle omstændigheder.. Det kan værre at de allerede kender drengene eller har hørt om dem og kun mangler flere vidner for at rejse en sag..

• #19   9. nov 2007 S det er ikke fedt at have den slags oplevelser, men igen så havde jeg nok personligt ikke valgt at løfte min hund og løbe, sådan nogle karle synes det er sjovt de kan demonstrere med deres hund, fordi de har en lille diller.... Min hund knurrer og brøler også af andre hunde, det er normal hanhundeadfærd, jeg slipper ham dog ikke, men byd dem velkommen i mir kvarter......

• #20   9. nov 2007 anna Z
    Jeg kan se at din vaps også er en del større end min lille lab 8)
    Men du skal være velkommen til at få de bøller ud i dit kvater ;D

• #21   9. nov 2007 [ Team TriColour ]
    Tja, sidder lidt selv og tænker at de må have grint en del da jeg stak af - og som skrevet, komisk må det have set ud.

Mange tak fordi du staver mit navn rigtigt ;D

• #22   9. nov 2007 det kan heller ikke være rigtigt at man ikke engang kan gå på gaden uden at føle sig tryg p.g.a. et par bananer der intet aner om at have hund... stakkels hunde der er i de omgivelser... stakkels stakkels dem...

• #23   9. nov 2007 men de bananer kører rigtigt meget på folks frygt og det lever deres potens på / af..
    det de ikke har i hovedet, har de i hunden... eller noget.. bliver bare så arrig, når et par drengerøve opfører sig sådan, for det er det de er og ikke en skid andet... og så har de mistet hjernen et eller andet sted....

• #24   9. nov 2007 Hvor er det sørgeligt og netop den slags sager er med til at forværre synspunkter på racen.
    Og en generel fordømmelse af den oftes triste cocktail af unge og store hunde øv øv øv øv

Du burde indraportere det politiet og lige så meget så de lømler kan få en lærestreg.
    Går de unge alene med deres hund sker det stortset aldrig noget, men når de er 2 og derover pisker de den der macho attitude op i højeste gear også kører det.

Glæder mig at du tog hund og ben på nakken. Og I begge kom hjem i god behold. ak øv igen

• #25   10. nov 2007 *4 for us* >36 år<
    Desværre ja, de er store i kæften så snart de er flere.

Lisette H
    Kan man indberette når man kun har signalement af fyrene? Tror desværre bare ikke politiet vil tage det alvorligt når der ikke skete noget og jeg ikke har person oplysninger på dem smiley

• #26   10. nov 2007 Natasja L

Ja du kan,, Og du bør gøre det.. Det kan meget vel være at politiet kender dem på forhånd..

Tænk på næste gang de gejler hinanden op.. Så slipper de måske hunden..

• #27   10. nov 2007 ej ! det er da helt forståeligt !! man ved aldrig hvad der kan ske, hvis ikke man kender hunden ;( godt du ku løfte din vovse.. min han vejer lidt over 40 kg. ( schæferhund) så han ville være lidt for tung til mig . ( er nemlig kun 14½år ) ;))

Kommentér på:
Dårlig gåtur

Annonce