{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

kupering af øre mm. {{forumTopicSubject}}

Er det kun mig eller hvad??? Jeg kan ikke forstå hvorfor at mange bruger herinde som har amstaf ol. har fået hundens øre kuperet... Synes det er mega synd for hunden... Tænker tit på om det er for at få deres hunde til at se farlig ud!!!

Kan ikke forstå at her på HG de tillader bruger t oprettet deres hunde med kuperet øre. Når alle ved det er ulovlig.. Det er da som at sige det er iorden at mishandle sine dyr på den måde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kupering af øre mm.
  • #2   9. nov 2007 hmmm godt så... Bare fordi jeg mener det er dyrmishandlig, skal jeg så hagles ned....

Der er allerede en som er blevet politi anmeldt af sin dyrelæge netop af samme årsag..

Mente heller ikke at hunden var ulovlig med handlingen! også selv om det er lavet i et andet land!!! Så kan man blive anmeldt for det når man har hunden registreret her hjemme.

• #3   9. nov 2007 jeg synes amstaffer der er kuperet, er FLOTTE,, ikke farlige, og synes bestemt ikke de ser mere farlige ud..

når det er sagt er jeg lige så vild med staffer som har deres øre..
    så hvis jeg stor med et kuld af hver, (et kuld med øre og et uden, for de fleste FÅR jo ikke kuperet ørene , de køber dem ude)
    ja så ville jeg få et problem, fordi det er mig fuldstændig lige meget, så længe ejg ikke selv skal betale for at få det gjort... med det mener jeg, at jeg aldrig ville købe en hvalp med øre for at få det gjort, men hvis et kuld uden øre har en hvalp der passer til mig! vil jeg tage den selvom den ingen øre har..

derudover er det lovligt at ha hund emd kuperet øre , de må bare ikke blive det i dk

• #4   9. nov 2007 (link fjernet)

her er beviset på anmeldelsen...

• #5   9. nov 2007 vanessa0) L
    jamen så må jo opfatte det sådan... for min holdning flytter jeg ikke. Synes det er synd for hunden... Bare fordi du/i vil have hunden til at se anderledes ud. Synes stadig at handlingen er dyremishandling,

• #6   9. nov 2007 Ch *Papirløse Hunde *
    Tror også det er der den også ligger...

• #7   9. nov 2007 synes da bestemt heller ikke det skal gøres... men fact er at det bliver det, så skulle det være ulovligt at have kuperet hunde i danmark overhovedet..

tror grunden til at HG ikke gør noget, er fordi det ikke er ulovligt at have en hund med kuperet øre...

• #8   9. nov 2007 [ Team TriColour ]
    Det er så din mening...

• #9   9. nov 2007 [ Team TriColour ]
    Så burde lovgivning laves om på!!!! For i mine øjne ser jeg det som dyrmishandling. Hvad har formålet med ørekupering egentlig? - ud over at ændre hundens udsene!!

• #10   9. nov 2007 jeg forstår ikke det der med kuperet øre??

hvorfor er det at i som ejer køber en med kuperet øre?

jeg kan ikke se noget specielt i det, og det må da gøre fandes ondt på hunden, jeg forstår ikke at man kan gå inde for det med at købe en hund hvor der med en operation er ændret på dens udseende, det er nu os som køber hundene som har mulighed for at stoppe alle sådan nogle ting, hvis man ikke købte dem ville de nok stoppe med at kupere deres øre.

men kan ikke rigtig forholde mig til det med ( jeg synes det er pænt) hmm sorry men holder bare ikke i min verden, men er jo også bare min holdning og mening.

• #11   9. nov 2007 [ Team TriColour ]
    Takker... Synes det ville være godt med noget mere debat om emnet og få folk til at tage stilling til det... Det er det jeg ville opnå med indlægget

• #12   9. nov 2007 sheila H
    Enig

• #13   9. nov 2007 det er nu os som køber hundene som har mulighed for at stoppe alle sådan nogle ting, hvis man ikke købte dem ville de nok stoppe med at kupere deres øre.

ja lige som alle du købere som ikke burde købe visse hunde mm. uden forældrene er HD tjekket mm...

Men ja...

Kan svare dig på hvorfor jeg ville ha en ast kuperet hvis det var. og det var rent og skær pga. hunden ser bedre ud med kuperet øre, det ændre udseendet rigtig meget og sys at hunden fremstår flottere på udstillingerne.

men ja, Skal ikke ha en kuperet hund næste gang smiley den bliver med øre , og forældrene til den har også deres øre i behold smiley

• #14   9. nov 2007 vil give cecilia ret, det er forkert at gøre det...
    og jo det er ulovligt at tage sin hund med til udlandet og få det gjort.. men det er ikke ulovligt at impoter en hund til dk med kuperet øre....

vi bliver aldrig enige om om det er pænt eller ej, eller om det er synd, men det giver ingen grund til at havle cecilia ned..

min menening er også at det er synd (selvom det gørs i nakose) hunden ser ud som den gør, og det skal man ikke lave om på... at vi mennesker lader os op for at få større bryster, eller fjernet fedt, er noget andet, det vælger vi selv...
    men igen, vi har alle fælles mening, og man skal ikke hagles på, fordi man ikke deler alle andres.......

• #15   9. nov 2007 MARK BLOM .
    nu var debatten elser ikke om hvor vidt vi har en hund med eller uden tavle, ej heller om hunde der ikke er HD tjekket... Men om ørekupering...

Synes hunde ejer med den holdning at det er flot osv. er egoistik... De tænker ikke på hundens velfærd.. Som Lars E skrev længer oppe, man klipper da heller ikke ørene af sine børn bare fordi det ser smart, sejt eller pænt ud.

• #16   9. nov 2007 Som Lars E skrev længer oppe, man klipper da heller ikke ørene af sine børn bare fordi det ser smart, sejt eller pænt ud.

nej, men eva klippede ørene af sig selv.. = fik dem kuperet smiley

• #17   9. nov 2007 mark blom

ahm du taler om ting du ikke ved noget om, Titan`s forældre er på stamtavle og er HD frie, det er min beslutning ikke at få stamtavle på Titan, da jeg ikke mente det var nødvendig, for hvad skal jeg dog bruge den til??

Men som jeg sagde var det bare min mening og holdning, jeg kunne bare ikke forstå at det er en menneske beslutning om hvordan en hund skal se ud, dyr skal da være naturlige som de nu engang fødes.. ja jeg ved det har været en tradition i mange mange år med kuperet øre, så det er blevet meget normalt i manges sind, men bare ikke i mit.

• #18   9. nov 2007 nej det er ikke ulovligt - men kan da diskuter det moralske i at gøre det, når det nu er ulovligt i DK

• #19   9. nov 2007 Synes hunde ejer med den holdning at det er flot osv. er egoistik... De tænker ikke på hundens velfærd..

Siger lidt om hvor snæversynet du er.

Hvordan kan du sige at at en persons sys en ting ser godt ud, er Egoistisk.

at personen sys det er pænt, er en konstatering, og har ikke noget at gøre med hundens velfærd mm, Den kan man så diskutere bagefter.

• #20   9. nov 2007 det er min beslutning ikke at få stamtavle på Titan, da jeg ikke mente det var nødvendig, for hvad skal jeg dog bruge den til??

Der kan vi se hvem der ved hvad.
    Du kan ikke beslutte om din hund skal have stamtavle smiley Stamtavlen følger hunden helt fra den er få uger af.

Du kan kaste tavlen i havet mm. men hunden har stadig stamtavle. At opdrætteren så måske har fusket, ja det jo en anden ting smiley

• #21   9. nov 2007 MARK BLOM .
    Jeg kan da ikke være mere snæver synet ende dig...

• #22   9. nov 2007 Det var også normalt at klippe halen af sin hund, gudskelov det er stoppet, for det var da for latterligt. tror også de fleste får deres hunde ørekuperet pga de så ser farlige ud.så lige en til tim og tina med kommetareren om at hvor er det for dumt at bede folk om at tage sig sammen fordi de har en mening om et bestemt emne

• #23   9. nov 2007 kan du nævne nogle steder hvor jeg er snæversynet ? smiley

• #24   9. nov 2007 kan kun give Mark og Team ret - alle alarmklokke bør lyde ved det argument - og hvilken klup tillader at kune nolge af hvalpene stambogsføres? ikke DKK og helt ærlig hvorfor skulle en opdrætter vælge at sælge hvalpe uden tavle, til en laver pris, hvis han har mulighed fro at give hvalpene tavle og få noget mere for hvalpene - så tåbelig er der sgu ingen der er, så der stikker andet under - men det er en "god" bortforklaring, til folk der ikke ved bedre

• #25   9. nov 2007 Cecilia L
    Det virker lidt som børnehaven...

jamen hvis jeg er , så er du os.

• #26   9. nov 2007 nåh ja. Løber man tør for argumenter, så snakker man da bare om noget andet *ss*

• #27   9. nov 2007 Ps synes selv der er udnødvendigt og mega synd at kupere øre, synes selv ejerene af en ørekuperet hund skulle prøve det

• #28   9. nov 2007 Lade os så holde os til emnet....

MARK BLOM .
    synes du er snæversynet ang. hunde uden tavle... men det skal ikke diskuteres her...

• #29   9. nov 2007 Forstår simpelthen ikk det der.. ved godt man skal vælge sine krige og det her er bestemt ikk min... men...

Der har været så mange tråde om dette emne, alle har deres personlige mening og det er fint. Jeg syntes personligt, som skrevet længere oppe, at det er folt til f.eks. en amstaff og en dobberman, og så er den ikk længere fra min side af.. Slut!

Hvorfor så blive ved at køre i det? alle de her tråde er kun til for at pisse folk af, ikke til at skabe en generel debat om et seriøst emne.
    Altså skal vi også til at diskutere hvorfor man kupere jagthundes haler? Nej vel?

Emnet er blevet endevendt så mange gange, det er kørt dødt nu.. Folk bliver kun mere provokerede..

Min søs's hund har kuperede, og det er sq en af de smukkeste amstaff's der findes..

Ville bare give mit besyv med, på en "fredagsdrillert"!

Go' weekend, Sabrins.

• #30   9. nov 2007 Sabrins

Hva' syn's du vi skal diskutere ?

• #31   9. nov 2007 C E
    Hvem hentyder du til???

• #32   9. nov 2007 Cecilia

Jeg hentyder til dem der skifter emne fra kupering til stamtavler

• #33   9. nov 2007 C E...

Vejret? smiley

• #34   9. nov 2007 Ja det er jeg klar over, at de sker, men det er ikke tilfældet her. de havde et kuld for 2 år siden hvor jeg var oppe og kigge på dem, og der havde de fået lavet stamtavle på hele kuldet, men de havde kun tæver tilbage og jeg ville have en han, så jeg tog pænt hjem igen og ventede til de skulle have et kuld mere, og anden gang ved jeg ikke hvordan og hvorledes med de andre hvalpe men jeg sagde at jeg ville ikke have stamtavle på ham, hvordan de har tages sig af det, ved jeg ikke

• #35   9. nov 2007 Sabrina

Vil du købe et skrivebord med løvefødder og så'noget ?

• #36   9. nov 2007 når okay C E hehe..

• #37   9. nov 2007 og jeg har sku nok betalt fuld pris alligevel

• #38   9. nov 2007 CE : Det værste ved det dr var at det lød fristende ! smiley

Alle : Forresten, det er faktisk ikke så smertefuldt at blive opereret i ørerne smiley Haha.. Jeg fik skåret stykker af mine ører og lagt dem ind til hovedet så man ikk lignede dumbo! Fik endda gjort det i lokalbedøvelse, så var vågen hele vejen igennem. Er det så meget anderledes?

Hmm... men nu når jeg selv har kuperede øre, så må jeg godt anskaffe mig en hund med eller hvad? Haha, jeg er heldig! smiley

(undrede mig bare )

• #39   9. nov 2007 Alle er smukke på hver deres måde smiley

• #40   9. nov 2007 Folk synes, at det er flot, og så er det lige meget om dyret lider, hmmmmm....

Igen, kommunikation må ikke være din stærke side.

At det er flot, er en ting . Du ved det med at skille tingene fra hinanden.
    om det er smertefuldt, om hundesproget kan læses mm er en anden ting, og det er vist noget der er MEGET delte meninger om ...

jeg er i stand til at ku skille tingene fra hinanden.

Os derfor jeg samtidig sys det er flot, men ikke selv køber smiley som også er tidl. nævnt.

• #41   9. nov 2007 Sheila: så er du godt nok blevet taget ved måsen - at give fuld pris for en hund uden tavle og med pelsfejl

• #42   9. nov 2007 fandt lige dette...
    når det er ulovligt i dk, så er der jo nok en gund...

§ 14. Operative indgreb, der kan påføre dyret lidelse bortset fra uvæsentlig smerte af forbigående beskaffenhed, må kun foretages af en dyrlæge, medmindre indgrebet er uopsætteligt. Lidelse og smerte skal begrænses i videst muligt omfang.
    Stk. 2. Operative og lignende indgreb, som har til formål at ændre et dyrs udseende, må ikke foretages.
    Stk. 3. Justitsministeren kan fastsætte nærmere regler om operative og lignende indgreb, herunder regler om kastration, afhorning, mærkning, fjernelse af kløer og andre legemsdele og beskæring af næb samt klove og hove. Justitsministeren kan fastsætte nærmere regler om halekupering af visse hunderacer, der kan anvendes til jagt.

• #43   9. nov 2007
    Forstår simpelthen ikk det der.. ved godt man skal vælge sine krige og det her er bestemt ikk min... men...

Der har været så mange tråde om dette emne, alle har deres personlige mening og det er fint. Jeg syntes personligt, som skrevet længere oppe, at det er folt til f.eks. en amstaff og en dobberman, og så er den ikk længere fra min side af.. Slut!

Hvorfor så blive ved at køre i det? alle de her tråde er kun til for at pisse folk af, ikke til at skabe en generel debat om et seriøst emne.
    Altså skal vi også til at diskutere hvorfor man kupere jagthundes haler? Nej vel?

Emnet er blevet endevendt så mange gange, det er kørt dødt nu.. Folk bliver kun mere provokerede..

Min søs's hund har kuperede, og det er sq en af de smukkeste amstaff's der findes..

Ville bare give mit besyv med, på en "fredagsdrillert"!

Go' weekend, Sabrins.

Hvad er der med det? Det er jo hendes mening ?

• #44   9. nov 2007 sabina.. jo det gør ondt.. fik det lavet 2 gange da jeg var barn... var bestemt ikke glad bagefter.. griner... hmm det var faktisk ikke mit valg at få det lavet, men min mors... helt ærlig hvorfor blev jeg ikke spurgt.. griner.. men husker det gjore nas....men okai er da glad nok for det i dag....

• #45   9. nov 2007 jamen Der er det en del danskere både kenneler privat personer, og adfærds tingester som siger at hundene Sagtent kan kommunikere.

De amstaff jeg møder, er show kuperet, kan sagtens bevæge ørene , ligge dem, lukke dem, osv.

• #46   9. nov 2007
    ***Hjælp Pindsvinene** * :

Det er sjovt som min mening ikk tæller...
    Behøver såmænd ikk din medlidenhed! smiley

Jeg kan acceptere andres mening, kan du?

• #47   9. nov 2007 derfor kan jeg ikke stole blindt på du siger at hundesproget mangler smiley

• #48   9. nov 2007 Gaaaaaab.... nu igen? jamen giv dog op, se på alle de hunde med kuperet øre herinde, det er en åndssvag diskution at starte, men mindre med vil hakkes ned på herinde.
    hver sin menning og folk har bare ikke lært at tale pænt herinde.
    I skulle alle få noget andet at gå op i? hvorfor bruge så lang tid på en tråd, når i kunne hygge om jeres hund i stedet?
    Bare min menning....

• #49   9. nov 2007 Hjælp: tror nu ike en dober eller boxerkupering, begrænser hunden i sin kommunikation, men klart at de korte kuperinger gør det.

jeg synes bare det er sært at råbe op om det, nå vi mennesker med den anden hånd, avlsmæssigt, har ændret hunderacerne så meget, at nogen racer har svært ved at trække vejret - øjene er ved at poppe ud - ufattelig meget pels, med gene for hund - underlige hoveder, der ikke fremmer hundens mimik og dermed kommunikation - ja, man kan jo blive ved - ulempen er da lige stor.

vi så lige tilføje, at jeg som mark, nyder at se nogle racer kuperet, hvis det er gjort ordenligt, men at jeg af etiske grunde ikke selv ville købe en kuperet hund. Men derfra og så til ensporet at fordømme folk der eje en kuperet hund, er der for mig meget langt

• #50   9. nov 2007 min hund hygger.. hun sidder 30 cm fra mig og glor ud af vinduet smiley det elsker hun smiley så hun har overblik smiley

• #51   9. nov 2007 vi har jo også fremavlet hængeøre og de er jo heller ikke optimale at kommunikere med - da hunden signaler jo stammer fra ulven og den har opretstående øre

• #52   9. nov 2007 men så må alverdens dyrlæger jo være forkert på den, hmmm, gad vide hvad man lærer på denne uddannelse??

Skal jeg finde dig en dyrlæge der siger det modsatte ? bliver du så glad?

• #53   9. nov 2007 Hjælp: men hvorfor har du så en hund med hængeøre - det ødelægger da også dens muligheder for at kommuniker med ørene en kuperet boxer, har større kommunikationsmuligheder, end en boxer med hængeøre

• #54   9. nov 2007 Jeg synes at kuperede ører er flotte.
    Hvis det er udført på en hund, der er født i et land, hvor det er lovligt og udført i det land ( bla. USA), så har jeg ingen problemer med det..

Jeg vil ikke selv få en hund kuperet, men har ingen problemer med at skulle adoptere en allerede kuperet ældre hund

• #55   9. nov 2007 [ Team TriColour ] : Sys vores meninger er meget lig hinanden.. Sammen med Markl Blom...

Pindsvin:
    Gaaaab... Orker ikk det her.. Nogen får, andre får ikk, ligesom slik i børnehaven.
    Ved ikke hvad den egentlige grund er, og skal bestemt ikke have udtalt mig om hvorfor osv. Men det kommer vel ikke ved en tilfædighed? Der er vel en grund.. Ringede lige til min søster, hun kender vist noget til hvorfor det er startet, men kan selvfølgelig ikk lige huske det :s

Men go' weekend alle smiley

• #56   9. nov 2007 avles også racer, med så underlig et hovedfacon, at deres øjenlåg enten hænger eller krænger indad - det er da heller ikke smertefrit og skal også korrigeres med en operation - jeg synes ikke bare man kan hænge kuperinger ud - vi mennesker er jo skyld i begge dele - jeg mener ikke at man kan fralægge sig ansvaret bare fordi hunden er født sådan, vi er jo stadig ansvarlig

• #57   9. nov 2007 jep - vildt underligt

• #58   9. nov 2007 CH: hvis du gider at læse hvad jeg skriver, så er jeg jo netop ikke tilhænger, vel !!! mener bare at man skal jo feje for egen dør først - det har jeg da lært

• #59   9. nov 2007 platugler ;

ja det kan da godt ske, men det er ligegyldigt og om han har pelsfejl eller ej, han sku skøn som han er.. smiley

• #60   9. nov 2007 obs obs cecilia L

du skriver: Synes hunde ejer med den holdning at det er flot osv. er egoistik... De tænker ikke på hundens velfærd.. Som Lars E skrev længer oppe, man klipper da heller ikke ørene af sine børn bare fordi det ser smart, sejt eller pænt ud

jo det gør man..ikke klipper men operere børn, for forældrene syntes det er en skønhedsfejl at have FLYVEØRE!! heeh..

sut lidt på den lidt og svar mig
    skal min staff have kuperet sine flyveøre??

heeh.. GOT YA

• #61   9. nov 2007 hvis en ast har show cut ører.. hvordan kan den så ikke kommunikerer.. altså den kan da stadig bevæge sine ører.. det er straks noget andet når vi taler kamp kupering..

link lige til den dokumentation...

for så er der mange hunde ude i noget hvor de ikke kan kommunikere.. !!!

synes både de ørekuperede og dem med ører er lige smukke... smiler

• #62   9. nov 2007 hvis mit barn havde flyveører, ville jeg da helt klart gå med til at de blev opereret ind...
    så mit svar til mit barn, hvis det kom og sagde at det havde problemer med sine flyveører og om man kunne gøre noget ved det , kom min skat , vi bestiller tid til lægen..

det er da ikke anderledes end alle dem, der får proppet deres små bryster med silicone...

• #63   9. nov 2007 Nogle hundeejere af disse hunde har jo også overtaget hunden hvor det allerede var blevet gjort.

Man ser jo bl.a. en del hunde som skifter hjem når det er ikke ret gamle... Og der er "skaden" jo sket... Personligt synes jeg også en udstillingskupering af ørene på en amstaff er flot... Men er totaalt mod kampkupering. Men det skal så også gøres ordentligt som flere af jer skriver.

• #64   9. nov 2007 Tror så faktisk også at loven om at man ikke må kupere øre/hale på sin hund i Danmark også har ført til disse forfærdelige "hjemme kuperinger".... Det ville ikke ske i 99% af tilfældene hvis de kunne tage til en autoriseret dyrlæge og få det gjort ordentligt.

Men nej tror aldrig man vil blive enige om det emne. Og jeg kan i øvrigt både lide de kuperede og de "a natural" *S* Der findes dog også som jeg skrev før eksempler på det helt groteske...

Min mening smiley

• #65   9. nov 2007 CH
    arj men altså børn med flyveøre de bliver nogengange opereret som små.

faktisk til overvejelse,, hvis din hund har haft grim skab eksem eller svamp der fulgt af en bakterie kan dyrelægen tilbyde at operere dette..
    kender en med en grandanois (hvis det er sådan det staves) der fik det gjort

• #66   9. nov 2007 jeg synes bestemt det er syndt..
    vanessa: synes skg det er syndt for alle dine hunde..og det gør du slet ikke selv?? jeg synes også det er syndt når dyrlæger gør det..og man må jo ikke kupere hundes øre...fatter ikke du synes at det ikke er syndt...

• #67   9. nov 2007 Ch *Papirløse Hunde * >> Min bedstefar mistede ved en arbejdsullykke 1½ ben (han har i dag ingen ben pga. tryksår) og han har altid været et af de mennesker jeg har set aller mest op til i hele mit liv. Ja han var smuk. Det kommer an på hvordan man bærer det.

• #68   9. nov 2007 stor og lille...

syntes du det er synd når dyrelægen gør det som jeg har beskrevet?

• #69   9. nov 2007 Mht. hundens sprog når den har oprejste korte ører... (hvilket jo er tilfældet når de er kuperet) Vil det så sige at en chow ikke kan vise eller aflæses i dens hundesprog, for den har da små korte strittende ører...? Var bare nysgerrig... Undrede mig bare? For Ricos ører er da meget mindre end mange andre hundes som har fået deres ører kuperet.

Og nu snakker jeg ikke noget om den smerte hunden har pga. operationen, men udelukkende om hundesprog...

• #70   9. nov 2007 det er jo det.. så er der nok ikke mange der kan kommunikere..

synes stadig det er smukt både med og uden.. det er jo en smagssag... om hvad man kan lide...

synes også rotten er pænest med kuperet hale... dobermannen er pænest med kuperede ører og hale..

• #71   9. nov 2007 ***Hjælp Pindsvinene** >> Fordi man er dyrelæge ved man nødvendigvis ikke alt... Eksempel... Havde Rico til dyrelæge og en kvindelig spørger mig hvor gammel Rico er. Svarer 2½.
    "Jamen han har da stadig blå tunge...?"
    "Jaae?" svarer jeg lidt undrende...
    "Jamen hun har da hørt at chowere kun har blå tunger til de er 2 år og så ville den blive almindelig rød/lyserød bagefter"......... (!)

Kunne kun grine og forsikre hende om at rigtige chowere altså har blå tunger hele deres liv *GG*

Sorry ku ikke nære mig *G*

• #72   9. nov 2007 og ja grand danois er også pænest med kuperede ører... deres ansigt bliver virkelig fremhævet... he he

• #73   9. nov 2007 DKK udstille også ast med kuperede ører...

dog kan man ikke få billede af sin kuperede hund i DTK's blad...

• #74   9. nov 2007 Vi har et valg som voksene mennesker om vores udsene, det har børn og dyr ikke...

Og ja jeg mener stadig det er egoistisk at man vil har sin hund til at se sådan ud... Sådan er den jo ikke født!

Hunde og andre dyr går ikke rundt og har det dårlig med deres udsene.

Men dette emne vil altid være farlig og komme ind på. Så vælger at slutte af her. Og sige nat nat til alle og god weekend!

• #75   23. nov 2007 Nu har jeg kun læst indlægget, ikke svarene. Jeg har kun et spørgsmål at stille: Er ørene ikke MEGET mere udsatte, når man ved racer med oprindeligt hængeøre får dem kuperet? Jeg mener, hunde der er født med oprejste øre har vel beskyttelse i form af mange små hår inde i ørene, og hunde der er født med hængeøre har dét som beskyttelse?!

Udfra det, mener jeg at man IKKE skal have ørene kuperet på hundene. Men nu har jeg heller ikke lige sat mig ind i det, og denne kommentar er bare sat op udfra min logiske sans - er den HELT henne i vejret?

Hvis hunde med kuperede øre IKKE døjer med bakterier, "træk" osv i ørene, så kan det vel komme ud på ét, om de er kuperet eller ej?!

Min lille Basse skal i hvert fald IKKE have dem kuperet - han er dejlig som han er, og ser da sødest ud med han kæmpeøre ;-D

Kommentér på:
kupering af øre mm.

Annonce