{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.724 visninger | Oprettet:

Amstaff-racen bliver IKKE reddet {{forumTopicSubject}}

Ååhhh hvor er det dog bare tragisk..

Amstaffen vil højest sandsynligt blive ulovlig, da flere og flere (åbenbart hele muskelhundegruppen, hvilken ved jeg ikke) bifalder de ulovlige pitbulls her i Danmark..

Hvis amstaffen skal reddes som lovlig race bliver man jo nødt til at kæmpe for det, har jeg ret?
Og det er bare ikke tendensen efter hvad jeg har set..

Regner folk virkelig med at politikerne giver sig og lader pitten være lovlig bare fordi der allerede er tusindvis i landet?

ved i hvad? Det tror jeg sgu næppe, jeg tror nærmere at samtlige muskelhunde uden tavle vil blive forbudt..
- måske er det for det bedste, men er det virkelig den udvikling i ønsker?

Undrende skriver jeg denne tråd... Jeg har ikke muskelhund, og har heller ingen intensioner om at få en..
- kæresten vil gerne have en mastiff om nogle år, og den bliver købt med tavle.. så vi burde være sikret at kunne få os en lovlig hund til den tid..

... men... hvorfor er det MIG der føler for at skrive dette indlæg?? hvorfor er det ikke en med muskelhund, der vitterligt vil kæmpe for sagen?

Jeg synes sgu det er sørgeligt, at nogle mennesker ikke tager ansvaret i den grad det kræver for at bevare amstaffen..
- En race der herinde bliver rost til skyerne for dens gode sind og egenskaber som fremragende familiehund..

Ja man må undres må man..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amstaff-racen bliver IKKE reddet
  • #1   8. nov 2007 Hvor har du dog ret....... jeg undrer mig også!

• #2   8. nov 2007 Giver dig evigt ret......... I er ikke de eneste der undre sig.

• #4   8. nov 2007 christina - nej jeg snakker HG..

• #5   8. nov 2007 Som ejer af en muskelhund kan jeg kun sige eg ville blive død ulykkelig hvis jeg ikke unne give hende en lille bror om nogle år... vi vil gerne have et stort sted at bo, og få en mastiff og amstaff mere, og ville synes det død synd at racen engang med tiden vil blive udryddet - hårdt sagt.....................Det er en dejlig race som absolut falder i de forkerte hænder...................

• #7   8. nov 2007 rigtig ofte føles det som at slå i en pude at prøve at gøre noget, der er hele tiden nye, unge mennesker som vælger at købe en amstaff uden tavle, og for hver 5. der køber der der nok 4 der alver på deres hunde, uden at tænke over hvad de blander hundene med.

tror virkelig at det eneste som vil kunne rede racen herhjemme er at ulovloge gøre alle amstaff uden tavle, dem som er her skal steriliserers. og hvis man ikke kan fremvise sine forsikrings parpirer, kortet fra dansk hunde register og et stykke parpir fra dyrlægen som siger hunden er steril, så bliver den aflivet.

• #8   8. nov 2007 Muskelhunde gruppen, er jo en masse forskellige hunderacer og ejere, og ikke dedikeret AST folk .

De Rigtige ast folk skal nok få noget gemmenført. Det er jeg sikker på .

• #10   8. nov 2007 og HG er jo ikke ligefrem Den mest seriøse side omkring hundevelfærd mm.

• #11   8. nov 2007 og så må der kun blive impoterert (staves?) hunde fra andre lande med stamtavle.

• #12   8. nov 2007 nu er det ikke for at være på at være på tværs Mark.. men så længe du har mig på filter vil jeg gerne frabede mig dine kommentarer..

• #14   8. nov 2007 så fordi jeg ikke ønsker at du skal have mulighed for at ku skrive privat til mig, så skal jeg ikke deltage i din tråd smiley

• #16   8. nov 2007 Lige meget hvad... tror jeg at amstaffen bliver ulovlig på et tidspunkt desværre...

• #17   8. nov 2007 Jeg mener bare...

Een har oprettet en tråd i en af muskelhundegrupperne herinde, og fortæller mig, at ingen fra den gruppe ville melde en pitbullterier..

Jeg mener så, at det er det forkerte budskab at sende til omverdenen når man kan tænke sig til, at amstaffen er den næste der ryger hvis der ikke bliver sat en stopper for import og avl af de ulovlige hunde..

• #18   8. nov 2007 Nina
    Var det ikke den tråd med en der kendte en der havde en pit der var registreret som amstaff?
    I så fald kan man jo intet gøre smiley

• #19   8. nov 2007 denne En som selv havde en kammerat med en pitt??

• #20   8. nov 2007 Nina.

Du for ikke noget ud af at melde en pitbull..
    politiet og dyrlæger kan ikke kende forskel på dem, med mindre at det er en rednose, og selv om det er det. så kan den som ejer hunden have parpirer på at det er en amstaff, eller en blanding og så kan de stadig intet gøre.

enten skal ejeren af hunden have oplyst det ved dyrlægen at det er en pit, eller forsikringen, eller hos dansk hunde register.

det er sørgeligt men sandt.. ringede en dag til politiet for at spørger dem om de kunne gøre noget ved det, hvor det var det svar jeg fik.

ellers så skal du optage når vedkommende fortæller dig at det er en pit

• #21   8. nov 2007 Jeg kan os tilføje at vi er en lille gruppe kammerater og veninder der kæmper for vores muskelhunde og nej vi gør det ikke herinde på hundegalleri.dk da vi i forevejen bliver sablet ned af dem med "almindelige familiehunde". Der er desværre et kæmpe flertal imod vores hunde fordi de fleste folk skærer alle muskelhunde over en kam. Det bebrejder jeg heller ingen, da jeg godt ved denne race bliver brugt til potensforlængere, det er bare lidt svært at gøre noget når flertallet alligevel er imod os. Håber der er flere der vil hjælpe os.

• #22   8. nov 2007 maria
    Ja, det tror jeg
    Men som sagt, så var pitbullen registreret som amstaff - og så kan man ikke gøre noget smiley

• #23   8. nov 2007 lennarth N

Du vil få folk med kærlighed til ast til at gå imod dig hvis du er en af dem der støtter ulovlig import og indreg.

• #24   8. nov 2007 camilla, Det er en privat gruppe her inde som har lavet den tråd.

• #25   8. nov 2007 Camilla - nej det var faktisk slet ikke en tråd om muskelhunde gennerelt..

Mamma - Det jeg vil frem til er en ændring i holdningen.. Hvis folk VED at det ikke er anset / smart / moderne / sejt at have en ulovlig hund, og at den tilmed vil blive meldt hvis og når de går og skildrer med det, jamen så vil vi utvivlsomt se et markant dalene antal af disse hunde i landet..

Men så længe at folk hjælper med både at anskaffe, skjule og gøre ved, ja så er der jo intet der fortæller dem at det er forkert..

• #27   8. nov 2007 Lennarth - Jeg vil skam gerne støtte de seriøse.. jeg er ikke interesseret i at amstaffen bliver ulovlig - kun at ejerne får øjnene op for hvad de har med at gøre..

• #28   8. nov 2007 Mark
    Nu er jeg så oss med i en del af de private grupper der omhandler amstaff/muskelhunde *S*

Nina
    Nåh, okay. SÅ er det en hel anden tråd jeg tænker på*S*
    Ka godt følge dig i at der skal en holdningsændring til.
    Men hvis man ved at det ikke hjælper en hujende hattefis at melde en hund man ved der er pit i/er ren pit, så får man jo intet ud af at melde den?!?

Tror på at et tavlepåpud ku gøre en del... Men det kræver så oss enorme resourcer fra politiet for at tjekke op på det. Og hvor skal de penge komme fra?

• #29   8. nov 2007 Mark

Det støtter jeg bestemt heller ikke.

• #30   8. nov 2007 Nina,

den tror jeg nu ikke helt på, for selv om det ikke er sejt blandt alm hunde ejere, og blandt folk med kærlighed til muskelhunde, så er det stadig smart at have en pit, som er skam kuperert når du bor i ishøj, eller når du færdes i et kriminelt milijø, os så afspejler det sig hos unge mennesker som ser op til de mennesker.. det er præcis det samme som sker nu..

desværre er der bare mange meget unge som syntes at det er smart at have en muskelhund, og det er ikke kun amstaffen som er in, hvis du kigger dig omkring er der også kommet væsenlige flere sbt, presaer osv en hvad der var for 5 år siden.. man kan så heldigvis sige at de fleste der køber en preasa, og de andre racer er med stamtavle, men der går ikke længe før de også er et problem herhjemme

• #31   8. nov 2007 og det kræver ikke mre af politiet en at de lige stopper ne på gaden hvis de ser dig komme gående med din hund, det er lidt det samme som at sige den hundelov vi har i dag er ligegyldig, fordi den bliver jo heller ikke opfulgt.. og hvordan sikre de sig så at folk som har fået frataget retten til at holde dyr, virkelig ikke holder dyr?

• #32   8. nov 2007 Jeg syns der burde laves en forening (ved godt det kræver mange resourcer) hvor alle der anskaffer sig en muskelhund skulle troppe op. Hunden og ejeren skulle registreres og begge skulle igennem en form for adfærdstest. Og så skulle man have et lille kort ala sin hunds registreringsattest på sig altid og på den måde kunne der hvert fald sættes en lille stopper for alle de ulovlige muskelhunde. Jeg vil rigtig gerne høre fra andre der har nogle flere ideer...

• #33   8. nov 2007 Mamma - Nej det er fandme sørgeligt at folk ikke overvejer om de har noget godt at bidrage med før de anskaffer sig en hund af den kaliber..

Og det er jo set før med både schæfer, rotweiler og doberman; ryget bliver ødelagt af smartass ejere der tror dekan noget..

trist man ikke kan lære af historiens gang, hva?

• #34   8. nov 2007 Og så avl på alt hvad der har 4 ben...

• #35   8. nov 2007 Nina

Jamen jeg syntes os både hunden og dens ejer skulle gennem en adfærdstast og det skulle man have et bevis på..

• #36   8. nov 2007 Lennart - ideen er god nok i og for sig... Men jeg så en uniformeret betjent stå og klappe en rednose pitbulll på TV.. på hundens registringspapirer stod der så amstaff, så den er bare fjong..

der er jo ingen der tjekker når du sender registringspapirer ind.. Min blanding kunne stå under puddel uden nogen ville kunne tjekke det..

• #37   8. nov 2007 camilla - ja det ville hjælpe stort med kontrol på hvad der bliver avlet på, ingen tvivl der !

• #39   8. nov 2007 Ja det er meget trist, men desværre er de folk som er ved at ødelægge amstaffen nu, ikke gamle nok til at have oplevet hvordan det var med rotten og de andre racer.

som er flere gange er blevet nævnt herinde, er det utrolig sjældent at man ser en amstaff som er over 3 år gammel, det er jo fordi de fleste af dem er unge, som ikke ser længere frem en det næste ½ år.

jeg ryster på hoved hver gang jeg ser nogen som alver løs på deres hunde fordi den er sød og rar, over for mennesker.

min mor arbejder fx sammen med en pige på 17 år, som har både en ambull og en amstaff, de fik så hvalpe og nu har hun planer om at lave et kuld mere..
    sådan noget forstår jeg virkelig virkelig ikke smiley

• #40   8. nov 2007 Har ærlig talt ikke læst hele tråden - men må indrømme, og jeg hr ikke amstaff, men bulldog og bullterrier - men hvorfor bruge kræfter på at tage diskutionen herinde??? På HG?? Folk vil jo ikke indse, at det bedste er, at købe en med tavle og at der rent faktisk er en risiko for at deres hund er farlig... Uanset hvad man skriver, skriver folk jo altid "Det kunne lige så godt have været en anden race", "min kan med alle", "Det er den bedste familiehund"...

Og ingen af dem der holder så hårdt på de påstande står til at overbevise hvor galt det kan gå for racerne hvis ikke der bliver strammet op...!

• #41   8. nov 2007 Maja - men hvordan kan man være sikker på, at det kun er tavleløs avl og ikke hele racen der bliver forbudt?

Pitbullen har aldrig gjort noget i Danmark, og den er ulovlig på alle måder..
    - Selvom hunden evt. er god sporhund må ikke engang politiet indføre den til arbejdsbrug..

• #42   8. nov 2007 Mamma - ja du har nok ret... men for den sa også hvor er det tankeløst ikke at sætte sig ind i de ting... - og dumhed uden lige at overhøre alle advbarsler og råd..

Blub - Jeg forsøger - gerne igen og igen - at ændre den almene holdning til de ulovlige hunde herinde..

Utrolig mange kan ikke se hvad skade det kan gøre, at fru jenssen har en pit så længe den er rar..
    - jeg synes det er at pisse på det danske retsystem, og ikke mindst sine medmennesker der har hund (især muskelhunde) at ignorere og lade stå til..

hvilken race bliver den næste?

• #43   8. nov 2007 Maja - du har så evig ret.. Alle racer kræver indsigt, men amstaffen falder oftere og oftere i ukompetente hænder, og resultatet deraf er mange gange mere tragisk end en labrador der ikke bliver brugt til jagt..

• #44   8. nov 2007 Nina

det er jo som om pitten har et gear mere en hvad en alm hund har, og de kan være utrolige farlige, desværre er der der mange som ikke vil tage det bind af de har for øjnene og indse det.

jeg holder personligt utroligt meget af pitten, for deres drive, og for deres gåpå mod, men hvis man ikke skal bruge det til noget der er ingen grund til at have sådan en hund.

jeg er vokset op med pitten, alle sammen var lovlige da de var født før 1991, men respekterer den danske lov, og ville aldrig vælge en pit da jeg ikke ville kunne bruge den optimalt

• #45   8. nov 2007 Ork Jamen søde Nina - jeg kan kun give dig ret... Men jeg tror bare ikke at HG er det rette sted at "råbe op"... Desværre...

• #46   8. nov 2007 Nina

Hehe ja jeg så os godt den udsendelse og kunne ikke rigtig lade være med at trække på smilebåndet, det viser jo desværre bare hvor uvidende det danske politi er om dette store problem med ulovlige muskelhunde.

Alle mine ideer er desværre ikke finpusset endnu, det er os derfor jeg gerne vil have en masse med i det så vi kunne sætte os ned og får en forening stablet på benene der kunne koncentrere sig målrettet om disse hunde...

• #47   8. nov 2007 Maja - uanset om det er en kompetent ejer eller ej, så gør det jo ikke pitten mindre ulovlig....

• #48   8. nov 2007 Mamma - *klap klap* kan godt lide folk der ikke anskaffer sig hunde de ikke kan bruge optimalt..

Blub - Fordi jeg bliver provokeret til det af alle de latterlige kommentarer som du selv har skrevet "min hund er sød" "min amstaff er en labrador" og hvad ved jeg..
    - og så især over deres laden stå til overfor ulovlighederne !!

*grr*

• #49   8. nov 2007 Christina

Lige præcis, alt skulle registreres og der skulle være et samarbejde med politiet, for de kan jo ikke se forskel på om det er en amstaff eller pitt.

• #50   8. nov 2007 Maja - Nu er jeg bare nysgerrig, ike ofte jeg har muligheden for at spørge nemlig..

Hvad var det du læste om amstaffen der fik dig til at ville have en?
    Kan se du ikke er så gammel, så du passer fint ind i "de unge hundeejere-gruppe"

Lennart - håber det vil lykkedes for dig =)

• #51   8. nov 2007 Maja - det var heller ikke det jeg hentydede til - men blot til, at så længe man bliver ved med og sige, at pitten kan blive en god hund hos den kompetente ejer, så tror alle og enhver at de er den kompetente ejer - og køber den derfor... Så heller sige kort og kontant at hunden er ulovlig!!!! Og ingen i DK bør eje den - kompetent eller ukompetent ejer...

• #52   8. nov 2007 Nina

Det håber jeg os.. Ved godt det er et ret stort projekt, men jo flere der vil være med jo bedre.

• #54   8. nov 2007 Maja, amstaffen er jo ikke kun i fokus fordi der er mange som går af med den efter et par måneder, eller fordi det er unge mennesker som køber den, den er jo i fokus fordi der er mange folk som nægter at indse at deres hund kan være farlig, den tænder hurtigere af en hvad en alm hund gør, og der er mange som holder på at de har lige så meget ret til at lade deres hunde rende løse som en med en lille chi eller andet, til trods for at deres hunde ikke kan med hunde af eget køn. jeg tager hatten af for at du ikke tog imod den hund og har valgt at købe en fra en kennel med stamtavle i stedet.

Min mening er at det ikke er en hund som passer ind i en storby og skal jeg nogen sinde have en amstaff igen bliver det når jeg bor på llandet så man kan give den noget mere en hvad jeg kan herinde i kbh.

jeg har to tæver som ikke bryder sig vildt meget om andre hunde, og af respekt for andre mennesker så lufter vi på tider af døgnet hvor vi møder mindst mulige mennesker.

jeg føler ikke mine hunde lever det bedste liv for sådan en race, de kræver meget motion og har brug for at de bruger hoved, mine gør begge dele hver dag, og de er da glade nok, jeg ville bare have de tbedre med at kunne lufte dem et par timer om dagen uden snor i stedet for at det som regl foregår i snor.

og syntes det er helt i orden at pitten er ulovlige herhjemme da jeg ikke tror der er mange mennesker som ville kunne tilbyde dem et optimalt liv

• #55   8. nov 2007 jeg skal lige gå med koen.. er snart tilbage, der regner og han har poten pakket ind (mistet ulveklo igår)..

• #56   8. nov 2007 Nina: Jamen som sagt jeg forstår dig godt og bliver også tit provokeret... Men af frygt for at blive frosset herinde holder jeg nok bare for det meste min mund... :O)

• #57   8. nov 2007 Maja, det gør du ved at lade den bruge sit hoved og sin krop, det er i bund og grund en brugs hund som har brug for at blive stimulerert på mange forskellige måder hver dag, og det er ikke en hund som egner sig til at bo på indre nørrebro og blive luftet 20 min 3 gange om dagen i snor..

lars, ja der er nogen herinde men når der er over 10.000 i dk syntes jeg ikke at det er mange som er over 3 år gamle.
    det er bare min mening.. og hvor ofte møder du nogen på din luftetur eller bare i almendelighed som er 3, eller derover?

personligt så møder jeg ikke særlig mange, jeg har selv 2 tæver på 4 år, og møder kun 3 andre som er over 4 år her hvor jeg bor.. og der er pænt mange amstaffer her.

til slut maja, hvis du ikke syntes mit svar var ud dybende nok så skal jeg gerne skrive mere om det. men skal ud med hundene nu så det må blive på et andet tidspunkt okay smiley

• #58   8. nov 2007 Maja,

ja i og med at jeg har mødt rigtig rigtig mange pit, ved jeg at der kan være fare for at de bare tænder af, når de er blevet små gamle og sære..

de kan pludselig tænde af på hunde som de normalt har gået sammen med hele deres liv.

det er min erfaring med dem.

• #59   8. nov 2007 Maja, ja dte kan man sagtens, men fortæl mig et sted hvor der ikke vrimler med andre hunde og mennesker smiley

Vi har kørt rundt og ledt i 4 år, så det er ikke fordi vi lufter hunde kun i vores baggård

• #60   8. nov 2007 Nå nu vil jeg smutte ud med hundene.. kommer igen senere smiley

• #61   8. nov 2007 Så er jeg tilbage..

Vil bare lige sige til Maja - det lyder som om du har en lille ide om hvad det er du involverer dig i, og jeg håber at hunden vil leve op til alle dine forventninger, og at i kan være med til at bidrage med noget godt til racen =)

• #62   8. nov 2007 Jeg har en amstaff på 5 år. Har dog kun haft hende i 1 år (ca)

Mamma P
    Man kan sagtens have en amstaff og bo i byen - det kræver bare at du har tid og lyst til at motionere og aktivere den ordentligt!
    Bruger selv ca 3 timer om dagen på gåture.
    Der er dog desværre ikke så mange steder jeg ka gå med hende løs - ka jeg godt savne en gang i mellem.
    Heldigvis har vi en go stor græsplæne, så der kan hun komme ud og komme af med overskydende energi smiley

• #63   9. nov 2007 jeg har selv en amstaff og mener der er den dejligste hund i verdenen, men kan osse godt se problemet, men kan heller ikke lade være med at tænke på hvad det bliver det næste så, hvis de mennesker der ikke kan finde ud af og ha en hund ikke længere kan få muskel hunde så finder de da bare noget andet og så skal de osse gøres ulovlige og så til sidst kan vi alle sammen gå rundt med en lille hamster i snor. i staterne var det meget tæt på at scheferhunde blev gjort forbudt i 80èrne, og der er jo måske ikke lige en hund jeg vil sige er farlig måske bare lidt dum....
    men nu må vi jó se hvad det sker, men ved i tyskland havde de mange problemer med at lave importforbud af muskelhunde pga nogle eu regler om fri import.....

Kommentér på:
Amstaff-racen bliver IKKE reddet

Annonce