{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

DJR vs. DKK {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg er ved at hjælpe en træningskammerat med at finde en god arbejdslabrador efter schweiss-egnede forældre.

Vi har nu fundet et kuld, som umiddelbart lyder godt - har dog ikke været ude at se forældredyrene endnu.

Tæven er DKK stambogsført, hannen er stambogsført i DJR (Dansk Jagthunde Register) - det er så planen at hvalpene skal stambogsføres i DJR, hvilket ikke er et register jeg kender til...

Ifølge opdrætteren kan hvalpen dog også stambogsføres i DKK - er det korrekt, når dens far er i DJR ?!? ... så vidt jeg forstod det, er hannen længere tilbage efter DKK stambogsførte hunde. Begge forældre er naturligvis HD/AA fotograferet og undersøgt for øjensygdomme.

/Carina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DJR vs. DKK
  • #1   7. nov 2007 Jeg vil ikke mene de kan komme i DKK da begge forældre ikke er DKK hunde.

Men som en har skrevet kontakt DKK og hør ad.

- Og hvorfor vælger de at "blande" de to tavler sammen ??

• #2   7. nov 2007 Bullystyle Bulldogs

Det er altså ikke altid dkk har helt styr på deres egne regler det oplevede vi da min mor lige har fået sin hund og de er ikke altid de bedste til at svare..

• #3   7. nov 2007 Ch * Papirløse Hunde * >

Det er ikke sikkert at det er noget problem den ikke kan registreres i DKK også - dog en væsentlig ulempe efter min mening, da det kunne være hundeføreren fik lyst til at dyrke noget der kræver DKK stamtavle senere, selvom det ikke er noget krav nu...

Den skal uddannes til redningshund, så f.eks. nordisk rundering kunne sagtens være noget man på sigt havde lyst til at dyrke med hunden ... VM for redningshunde må man stadigvæk deltage i med alle hunde - men det er et FCI program, så ingen ved hvor længe det holder. Og så vil det være træls at stå men en stjernegod hund, som man ikke kan bruge til alle de ting man gerne vil ...

/Carina

• #4   7. nov 2007 Ch * Papirløse Hunde * >

Som jeg forstod det, så blev hvalpene registreret i DJR, fordi tæven også havde alle sine schweiss-prøver her - og kravet der skulle være højere end i DKK ... så er sikker på det ikke er for at slippe over hvor gærdet er lavest at man vælge DJR :o).

/Carina

• #5   7. nov 2007 Carina: Den helt store forskel på DJR og DKK er at DJR IKKE har avlsrestriktioner overhovedet!!!!!!!!!

Man kan altså parre 2 hunde som IKKE er HD- eller AA-fotograferet og som IKKE er øjenlyst og stadig få stamtavle på hvalpene.

Der er da heldigvis opdrættere som undersøger deres avlsdyr, men der findes heller intet register over sundhedsresultater, så du har ingen mulighed for at undersøge om der er arvelige sygdomme hos søskende osv.

• #6   7. nov 2007 For at svare på dit andet spørgsmål, så jo, det er muligt at overføre hunde med DJR-stamtavle til DKK.

Kommentér på:
DJR vs. DKK

Annonce