Gode råd ang renlighed "ude" {{forumTopicSubject}}
Enzo min lille mops på snart ½ år, blev passet hos mormor i dag. Og der gik han altså lige amok med at lette ben indenfor. Først på mors jakke som hang over en stol, så på deres tæves legetøj og så til sidst op af deres fine egetræs bord..
Så da jeg hentede ham , var min mor jo self ikke så glad, og bad mig "få styr på ham"
Og han skal self ikke rende og lette ben alle steder, men han er helt renlig herhjemme, han gør det heller ikke andre steder en hos mormor...
Kan det "bare" være at det er fordi de har en tæve (der så selv er begyndt at gå og pisse inde) eller skal han opdrages på, som min mor mente jeg burde og hvordan skal jeg gøre det når han kun gør det når jeg ikke er der??
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Du kan jo prøve at opstille situationen igen, og så irettesætte ham når du fanger ham i det.
Det er jo nok nogle hormoner der spller ind.
Hvis du ikke skal avle på ham, så få ham kastreret.
Når der er blevet strintet indenfor, så vask stedet af i Rodalon, som bla. kan købes i brugsen. Det desinficerer og fjerner lugt.. Rengør man i AJAX hjælper det slet ikke på at fjerne lugten.. Hunden kan stadig lugte det.. Nok også derfor deres egen hund er begyndt på det
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
Ikke når jeg er der...
Og han havde været ude i haven og rende og det var kun dråber men det er jo stadig at lette ben....
Jeg tænker på om det kan være fordi deres tæve Fie lige har været i løbetid, og er i den sidste del af den nu.
men på den anden side så er han ikke ½ år endnu??
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 22 Svar: 100
Ellers kan du gøre som du gjorde da han var hvalp, når han tissede indenfor så smid ham udenfor når han har tisset.
mvh
Kristina
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
Men så er det bare vejen frem.....?
Gode råd ang renlighed "ude"