529 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

begynder hund? begynder hund?

Hej hg
jeg skal have en hund. men ved ikke helt hvilken. jeg tager tidligt af sted om morgenen dvs. kl.7.00 og er hjemme igen mellem kl.16-17. men tænkte på om en lille hund er meget lellere end en stor hund.
men kom med nogle bud og sig jeres mening

På forhånd Tak.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  begynder hund?
  • #1   29. okt 2007 whippet, er en super begynderhund

• #2   29. okt 2007 Hej Synes det er langt tid din hund skal være alene hjemme... Om du skal vælge en stor eller lille ? Hvad har du selv gjort af overvejelser mht racen og ønsker du at deltage i træning osv

• #3   29. okt 2007 har du ikke allerede hund? synes det står på din profil ;o)

• #4   29. okt 2007 undskyld. glemte at fortælle at jeg bor stadig hjemme og har 2 brødre der er hjemme tidligere end mig.

• #5   29. okt 2007 Christina C
    det er min mors

• #6   29. okt 2007 tænker selv på en Chihuahua

• #7   29. okt 2007 de kan jo ikke være alene ret meget i starten og senere hen vil jeg da sige helst ikke mere end seks timer. men max 8-9 det afhænger meget af hunde.

en chi... er vel en okay begynder hund bare man husker det er en hund og ikke en kat. synes mange glemmer det med små hunde. de skal altså også aktiveres meget, og kræver træning osv.

ellers tror jeg en mops er et rigtig godt valg hvis du vil have en lille. de har nok ikke sp stort en temprement som en chi... kan have de er nok lidt mere rolige og dovne og mindre hidsige.

har hørt om flere der lærer deres små at gå på katte bakke. hmm mærkeligt,

• #8   29. okt 2007 har du læst noget om racen? der kan du også læse om hunden og se om den vil passe til dig.

• #9   29. okt 2007 Ja jeg tror også at jeg ville vælge en mops mere til at starte med. Det er oven i købet vildt charmerende og en ekstremt dejlig hund

• #10   29. okt 2007 ja ville klart vælge en mops. men er så heller ikke til små fine taske hunde, kan godt lide de har lidt deller og folder osv. det er da super charmerende, og ja de fleste er altså også nogle små hidsige nogle hihi hvor en mops bare er sjov og doven men samtidig legesyg osv,

• #11   29. okt 2007 Ihhh... Ja lev min drøm ud og anskaf dig en lille Mops... Det er bare den mest fantastiske søde lille hund altså!! smiley

• #12   30. okt 2007 karina S: en chi er ikke lig med taskehund....
    så er det sat på plads ;o)

• #13   30. okt 2007 jamen jeg vil da kigge lidt på en mops.

• #14   30. okt 2007 christina- grin nej okay ikke for alle men de fleste har dem da ofte i små tasker. mere også bare sådan lidt fine små hunde kender mange der har dem synes også de er søde. men ja lidt for små og skrøbelige til mig, hvor en mops nok er lidt mere hårdfør grin hvis mán kan sige det.

• #15   30. okt 2007 karina; hehe ja de er nogle charmerende banditter de mopser ;D

• #16   30. okt 2007 nu er jeg faldet over sådan en mops de er bare så søde. men tænkte på, jeg bor på 1 sal i vores hus. pg tænkte så på om en mops kan gå på træpper om den skal bæres?

• #17   30. okt 2007 tror de skal bæres... i hvert fald mens de er hvalpe...
    men nu har jeg aldrig gået på trapper med min vovse...

• #18   30. okt 2007 den skal i hvert fald bæres til den er over 1 år. og ja kan du bære den efter der ville jeg da gøre det. men jo den kan jo nok godt , men det er aldrig sundt for deres hofter før efter de er fyldt 1 år. vi har måtte bo i lejlighed nogle måneder indtil vores nye hus er færdigt.

og der bar jeg vores 28 kilo tunge hvalp op og ned på 3 sal flere gange om dagen, så mon ikke du kan bære en fuldvoksen mops også hihi¨

• #19   30. okt 2007 nej og det er os en lidt stejl trappe:(
    en dogue de bordeaux har os charmeret mig. er der nogle der ved noget om dem?

• #20   30. okt 2007 karina s S
    det kan du jo have ret i

• #21   30. okt 2007 de skal bestemt ikke gå på trapper. dejlige dovne hunde også. men meget stærke og lider meget af hd. og de vokser hurtigt så du vil ikke kunne bære den mere i nogle måneder. så ingen trapper til dem. og tror ikke det er en god hund i lejlighed.

den kræver meget plads synes jeg, og ja også træning. den kommer jo op på rigtig mange mange kilo sådan en i forhold til en mops hihi.

ved ikke hvor god en begynder hund det er. men søde er de skam

• #22   30. okt 2007 tror hannerne ligger på 55- til 65 kilo nogle gange mere. og tæverne omkring 45 til 55 ca som fuldvoksne.

• #23   30. okt 2007 Ddb'en kan man sagtens ha' i lejlighed, vel og mærke hvis det er i stueplan. De skal helst ikke gå for meget på trapper før de er udvokset, og de er dælme tunge at bære allerede når de er 3-4 måneder gamle. Ellers en rigtig rigtig dejlig race. :o)

• #24   30. okt 2007 Den kræver ikke forfærdelig meget plads, bare en god sofa den kan slænge sig i.

• #25   30. okt 2007 karina s S
    jeg burdte nok have fortalt at jeg bor ikke i lejlighed men ude på landet jeg ejer bare første salem at af mine forældres hus. og vi har massere af plads til at være aktiv på. men vl gerne vide hva HD er for noget?

• #26   30. okt 2007 Jeg vil anbefale dig at vente med en ddb til du engang flytter til noget tættere på jorden. Specielt hvis trapperne hvor du bor nu er stejle. Det er slet ikke holdbart for den race.

• #27   30. okt 2007 helle- ja den er jo lidt doven. grin, tænker nu mere på en selv også. ikke fedt at have en lille lejlighed med en stor hund som render rundt og er i vejen hele tiden hihi,''

men ja tror ikke mange kan bære sådan en efter nogle måneder. så det er nok udelukket ´da hun bor på 1 sal og regner ikke med hun er bodybuilder eller sådan noget i en alder af 16 hihi så det kræver nok lidt flere muller og måske en fuldvoksen mand at bære den længere end nogle måneder.

• #28   30. okt 2007 HD er hoftedysplasi og noget racen generelt lider meget under. Det er knoglerne i deres hofteled der ikke passer ordenlig ind i selve hofteskålen og det kan være meget smertefuldt. Trapper kan være en årsag til at de udvikler det, derfor er det vigtigt at undgå så meget som muligt.

• #29   30. okt 2007 Jeg har boet i en 1v'er med Frede i et år. Der var ingen pladsproblemer overhovedet. :o)

• #30   30. okt 2007 Jeg tror også at du skal tænke på at få en hund du rent faktisk er i stand til at bære det 1. til 1½ år såsom en chi. eller mops.
    Jeg bor på 2. sal i en lejlighed med min schæferhvalp og om en måneds tid vil det være meget svært at skulle bære hende op og ned af trapperne x mange hver dag da hun jo vokser virkelig hurtigt ... Pyh ... Vi skal så heldigvis kigge på huse på tirsdag ... :0)

• #31   30. okt 2007 sylvest- hihi det gør jo bestemt tingene anderledes. men så skal den jo så bare blive nede i stue plan. så kan du ikke putte ´med den om natten hihi. hvis du jo bor oppe på 1 sal. men når den er voksen kan den vel så godt gå derop.

men igen det er en stor og stærk hund. man skal vide hvad man går ind til selv om det er en meget nem og doven race hihi, de er nu dejlige.

hd må være noget fanden har skabt. det er en genetisk sygdom. som mange store hunde lider under, tit pga de er så tunge og det virkelig overbelaster deres hofter.

søg på google under hoftedysplasi som det hedder.

det kan oftes blive værre hvis du går på trapper, cykler , løber osv med en ung hund., det sker desværre tit at hunde bliver aflivet pga svær grad af HD, selv om flere da lever en okay liv, men med nogle begræsninger, nogle er på smertestillende, der er mange metoder mod hd i dag

• #32   30. okt 2007 karina s
    kunne jo eventuelt snakke med mine forældre atr jeg plyttede ned i støeplan. s¨å skal den jo slet ikke gå på trapper kun når den skal ind og ud af hoved døren:)
    men vil smutte i seng nu. og så kigger jeg på jeres svar imorgen. men tak for nu og sov godt.

• #33   30. okt 2007 Desuden skal du huske at racehunde er dyre. En ddb med stamtavle (og det vil jeg råde dig til at købe hvis det endelig er, da den så sundhedsmæssigt vil ha' de bedste chancer for et langt liv) koster imellem 10-14.000 kr. Det skal man også ha' med i overvejelsen.

• #34   30. okt 2007 ja hvis du kan få dem med på den ide, er det en super dejlig hund, så skal du jo bare gøre op med dig selv om det skal være en lille eller stor hund, men synes både en mops og en DDB er et rigtig godt valg, snak med dine forældre, og læs lidt om de forskellige racer på nettet eller bøger evt..

sov godt. håber du finder en hund som passer ind i lige jeres familie, tror det er vigtigt dine forældre også kan vælge lidt med dig, i skal trods alt alle sammen passe og hygge om den ;O)

• #35   30. okt 2007 kender ikke noget til racen ddb, så der vil jeg hverken råde fra eller til, men forholde mig til dine første spørgsmål.
    hvis du køber en lille hund, så husk på at hvis det fx er en af terrierracerne, så er de meget aktive hunde, faktisk er der mange af de små racer der er langt mere aktive end de store, men en chi eller en mops er nok nogle gode bud.
    uanset hvad du vælger så er det aldrig sundt for en hund at gå på trapper.
    du skal også lige vende med din far og mor om de er interesseret i at have hunden, hvis du i perioder af dit liv ikke kan have hunden, eller ikke har så meget tid til den.
    jeg er selv opdrætter og sælger også til unge, med det forbehold at hele familien er med på den.

• #36   30. okt 2007 kunne du ikke nøjes med en kat den kan nemmere være alene i en masse timer .

• #37   30. okt 2007 Hvad med bare at være med på din mors hund til at starte med? Der er vel intet der forhindrer dig i at lufte/træne med den, men du slipper for den dårlige samvittighed og dyrlægeregninger.

Kommentér på:
begynder hund?

Annonce