{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
383 visninger | Oprettet:

Barf {{forumTopicSubject}}

Jeg har tidligere barfet mine hunde og det har jeg besluttet at gøre igen.

Jeg har kigget på VOM også. Hvad er holdningen til det produkt? Skal det suppleres med noget andet også? Er i tvivl om det er barf eller måske et alternativ til barf?

Eller hvad vil I forslå jeg giver af produkt- gerne med link til hvor det bestilles

Jeg overvejer et art fuld foder, alternativt at supplere med tilskud- hvilke tilskud er gode?

Det er nogle år siden jeg sidst gjorde dette, så vil sætte pris på lidt opdateret viden og forslag til gode produkter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skiftning at transformer for at kunne anvende nye LED pærer 750 kr.
  • Plumbing issue 2.500 kr.
  • Løs (2 stk) stikkontakt 600 kr.
  • Skraldespandsløsning 800 kr.
  • Defekt vola armatur 1.377 kr.
  • Wall mount TV 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barf
  • #1   6. feb Fiskeolie (jeg bruger nutrolin)

Jeg fodre med mush vaisto, det er mine glade for. Har ikke prøvet Vom, men jeg har da hørt andre er glade for det.

• #2   6. feb Tak smiley

Jeg tænker måske den der VOM digestive kan gøre en forskel

Hun har haft dårlig mave on and off i tre uger, sulter sig fordi hun jo har fået menneskemad og ikke kender tørt... og ja hun går sgu tre døgn og til hun kaster galde op uden at spise og jeg synes det er nok nu... hun vejer 2 kg... havde det været en hund på 25+ havde jeg måske været mere hård men jeg synes at nu har vi prøvet nok mærker her... måske senere men jeg vil gerne have mad i hende og stabilitet på maven

Hun er testet på blod og afføring uden resultater naturligvis - ja endda gået en ormekur fordi hun aldrig have fået

Jeg ved godt mange dyrlæger taler imod men jeg har haft gode erfaringer med barf og lignende så nu prøver jeg

Jeg tænker også en mæt hund er mere tryg...

• #3   6. feb Sia fik Vom samt tørfoder fra Essential hos opdrætter, og det fortsatte vi med i lang tid.

Da jeg gerne vil kunne se, hvad jeg fylder i hunden, kører vi nu tørfoder fra Essential samt barf (pt kalvekød i mindre tern med ben) og kalkunhalse (1-2 gange om ugen).
    Derudover giver jeg fiskeolie og Juniorflex.

Emmily får det samme.

Og inden det bliver kommenteret, så ved jeg godt, at jeg ikke kan se, hvad der i virkeligheden er i tørfoderet smiley

Vom er et fuldfoder.
    Hvis jeg skulle barfe en minihund, ville jeg kigge efter noget fuldfoder, som er lidt lettere at håndtere.
    Vom er i frosne pølser a 400 gram, det er lidt bøvlet til 2 kg hund smiley

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

Emner: 3 Svar: 38
    #4   6. feb VOM fåes også i kødboller a la Mush smiley

Det fåes også som frysetørret, det har jeg altid en pose af i køleskabet til at supplere op til Linus med.
    Han får desværre blød mave af ren VOM og Mush, så jeg fodre med kød, ben og indmad fra slagter og supermarked.

• #5   6. feb Jeg ville give hende et tilskud af probiotica i en periode, det har jeg gode erfaringer med fra egne hunde og de jeg har rådgivet til at prøve. Det kan virkelig få en ustabil mave på ret kurs smiley

• #6   6. feb Kirsten - er forsøgt uden held desværre

Vi har været hele turen igennem og prøvet flere - og nu vil jeg barfe - ikke pga maven men pga at jeg ved de elsker det og vil spise og jeg synes ikke hun skal kaste op af sult smiley

Jeg er spændt på om det også retter maven op

Jeg håber lidt det kan rette øjnene også - misfarvning

• #7   6. feb Indica

Har du prøvet VOM digestive?

Jeg overvejer den

Den er med kulhydrater dog

• #8   6. feb Har fået anbefalet dette af en englænder men tror ikke det findes her

https://thedogsbutcher.co.uk/

• #9   6. feb Lens - jeg ville fortsætte med probiotica under alle omstændigheder, med alle de ting hun har i bagagen vil det uvilkårligt tage længere tid.

Husk selv for en hund helt uden lig i lasten tager det ca. tre måneder før den er faldet helt til i nyt hjem.

Jeg blandingsfodrer og har tidligere råfodret (barfens forløber) så jeg har ingen indvendinger i den del smiley

• #10   6. feb 2 af mine spiser ikke råt, med mindre de selv har fanget det og det har enten pels eller fjer smiley

• #11   6. feb Det kan godt være du har ret og jeg skal fortsætte. Tak - jeg vil lige prøve at give lidt endnu

Ja en blanding er også ok. Jeg er ikke hellig om det men tænker at jeg har en mulighed her for at få hende på en art hundemad i stedet for menneskemad som hun er vant til og så på sigt måske snige lidt tørt i

Hun spiser lidt kylling i træning og er glad for det men det er jo så lidt at det kan vi ikke leve af

• #12   6. feb 2 af mine spiser ikke råt, med mindre de selv har fanget det og det har enten pels eller fjer smiley

Hende her ville elske at fange fugle smiley hun ryger lige efter dem på tur :))

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

#13   6. feb Digestive varianten gjorde ikke rigtig nogen forskel her, desværre.
    Jeg gav ham Colostrum (dagligt) i den periode hvor han virkelig bøvlede med maven, det fik maven på ret køl igen smiley
    https://biodanepharma.com/shop/77-colostrum-pulver/17-colodan-whole-colostrum/

Derefter har han fået en højere andel ben i sin mad, det holder maven fast og fin.

Jeg har faktisk lige bestilt en bøtte colostrum til mig selv smiley

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

#14   6. feb Jeg kom lige i tanke om at han også fik lidt kefir i sin mad i den periode hvor maven bøvlede smiley

• #15   6. feb Af ikke-tørfoder-produkter til dårlig mave, er jeg glad for Hella fra mush og den der hedder sous vide - jeg mener den sidste er let tilberedt.

Jeg har ikke oplevet at probiotika har nogen effekt ved dårlig mave, men jeg er blevet meget glad for det håndkøbsprodukt der hedder attapektin - det virker hurtigt og ikke stoppende.
    Jeg "opdagede" det hos en dyrlæge i Ungarn og tænkte det var et Ungarsk vidundermiddel, men det er Aptus der laver det og de har det også hos min egen dyrlæge smiley

(Ellers giver jeg masser af probiotika, når maven er god).

• #16   7. feb VOM er et fuldfoder-barf. Det indeholder alt hunden skal bruge. Man bør dog tilsætte fiskeolie, hvis man bruger en variant uden fisk.
    Mange andre produkter er ikke fuldfoder, og skal dermed tilsættes andet.
    Jeg kan kun anbefale at lave en blid overgang understøttet af probiotika (gerne S.boullardi), og så giv det tid før maven falder på plads.
    Hent vejledning hos Hundefodernørden ved behov.

• #17   7. feb Tak:)

Jeg er rigtig glad for en opdatering her for det er nogle år siden og der sker jo meget på foder fronten

Og spørger jeg forhandlerne siger alle at deres er bedst

• #18   7. feb Vom digestive er til hunde med træg mave, træg betyder langsomt fungerende, det er ikke til hunde med blød mave og det virker ikke til det, gør oftest problemet størere.
    Jeg bruger en proteinkilde af gangen, aldrig blandet og jeg tilsætter kogt græskar hvis mine hunde har lidt blød mave.
    Jeg bruger lige nu KB mix fra fodergrosisten det indeholder alt hvad hunden har brug for:) jeg giver en kyllingehals som gnaveben til hver hund dagligt og af og til lammeribben, da jeg skiftede over gjorde jeg det på en gang, ingen af mine 6 hunde fik maveproblemer.

• #19   7. feb Lens: bare ift probiotika: da Coco for nogle år siden blev mega syg med blodig diarre løbende ud af hende og den ene indlæggelse efter den anden var hun efterfølgende på probiotika i 2år. Der gik i hvert fald 3-4uger inden hun var helt ok fra hun startede. Så bare et lille pip om at det virkelig er på den lange bane at den slags virker:)

Kommentér på:
Barf

Annonce