{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
191 visninger | Oprettet:

Jagthund {{forumTopicSubject}}

Min svigersøn har taget jagttegn og ønsker nu at kigge på hund.
Det skal være mest til at hente i vand, men sådan lidt allround, hvis man kan det?

Jeg har ikke forstand på hverken jagthunde eller jagt, så lidt hjælp kunne være dejligt smiley

Den skal indgå i en familie med 2 voksne, og pt 3 børn smiley ( der kan jo komme flere)

Selv har de nævnt labrador og spansk vandhund

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Light wall mounting and drilling for hanger and install washing machine 1.000 kr.
  • Samle skabe mm 1.200 kr.
  • Opsætning af udendørs tørrestativ 400 kr.
  • Showersystem 3.000 kr.
  • Rengøring af ventilationsrøret og installation af en ny ventilator, kun 1 stk. (jeg kan købe ventilator, med din anbefaling) 350 kr.
  • Opsætning af lampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jagthund
  • #1   i går kl. 17:34 Han bør snakke med nogle erfarne jægere om hund og hvornår

Mange jægere får hunden for tidligt og så er begge uerfarne siger min bror

Han har lab og jeg kan godt sætte dem i kontakt hvis han vil snakke med en rigtig hundemand der træner hund til jagt 24/7 smiley

Så send bare hans mail på hl5772@gmail.com så skal jeg give ham min brors nummer

• #2   i går kl. 17:40 Tak smiley

Jeg finder lige ud af det smiley

• #3   i går kl. 17:59 Ruhåret smiley smiley smiley

• #4   i går kl. 18:07 Martine, den har de selv haft talt om også, og jeg ved faktisk ikke hvorfor de er gået fra den igen

• #5   i går kl. 18:17 En ruhåret hønsehund er bestemt ikke ideelt til det der her skitseres, labrador, Golden eller spaniel vil være gode bud, bare husk det skal være jagt varianter:)

• #6   i går kl. 18:23 En labrador er jo et oplagt valg smiley

Ift spansk vandhund, så vær opmærksom på, at der er langt imellem nogen der avles til det formål - de avles primært som familiehund og ellers lidt i øst og vest mellem hyrdning, jagt og diverse. Så selvom de fleste hunde kan lære apportering til husbehov, så ville jeg ikke forvente, at jagtegenskabrrne ligger helt så lige for som med en god retriever.
    - og så synes jeg jeg læste ret meget om gøen, da jeg kiggede lidt på den. Men virker ellers som en sød og sjov lille hund, og dem jeg var rundt at møde (primært på udstilling) virkede som nemme at have med omkring.

• #7   i går kl. 18:25 Uden tvivl en lab. Det er bare den nemmeste at finde i gode jagtlinjer. Man skal være OBS på om de er for bløde, men det ses som regel tydeligt på forældredyrene om de er meget bløde.

Lige nu bliver der lavet nogle mega lækre jagtlabber, hvor der er fokus på at de også skal kunne indgå i et familieliv. Tidligere har der været lidt for meget smæk på nogle af dem, så de havde svært ved tiden uden jagter, men det synes jeg det virker til at der er kommet styr på.

Ved goldens synes jeg der er langt imellem. De findes måske nok derude, men jeg synes dem jeg har set de sidste 5-7 år er af dalende kvalitet ift. sport. Om det også gælder ift. jagt, ved jeg ikke.

• #8   i går kl. 18:51 Bodil, hvilke spaniels tænker du på?

Anne, kender du nogle af de opdrættere?

• #9   i går kl. 20:27 Hvad er der galt med en ruhår ?

• #10   i går kl. 20:28 Ft springer

• #11   i går kl. 20:34 Ruhåret hønsehund er en hønsehund, ikke en apporterende hund, den er lavet til at finde hønsefugl smiley der skal bruges en hund hovedsageligt til at arbejde i vand det er så afgjort ikke en ruhårets spidskompetence. oven i det er det ikke nogen nem hund at arbejde med og da slet ikke i en travl børnefamilie smiley

• #12   i går kl. 20:51 Havde overset det der med "mest vand".

Dem, du nævner er enormt bløde hunde, og hvis nu svigersønnen er som jeg, vil de på ingen måde egne sig ret godt til ham .. måske man skulle tage det med i overvejelserne ?
    Og så tror jeg også at vi herinde, skal lade være med at lade vores egne utilstrækkelighed udi hundetræningens ædle kunst, komme andre til skade smiley

De hønseting jeg iøvrigt kender, bor da som almindelige familiehunde når de ikke træner eller går på jagt.
    Man kan jo altså godt træne sin hund til at slappe lidt af, imellem jagt og træning.

• #13   i går kl. 21:26 Problemet er at mange nye jægere skal lære at gå på jagt og håndtere alt hvad der tilhører og så er det svært samtidig håndtere en hund også

De ender med hunde der tyvstarter piver forstyrrer og ikke inviteres med på jagter

Ifølge min bror fører det til nederlag og hård træning ved mange i afmagt

Så man skal tænke sig om før man får en hund

Og det råd er jeg tryg ved. Han har en af landets bedste unghunde og ved hvad det kræver og har lavet alle fejlene smiley

Labben er ikke nødvendigvis nem

Hans er engelske og helt vild PÅ og den gamle var den brede type og enorm selvstændig

Det er bare en skam
    Ikke at skynde sig langsomt når det er jagt

• #14   i går kl. 21:30 Martine, lige netop det at kunne fungere som familiehund også, vægtes meget højt.
    Ungerne elsker hund, og den skal også kunne være god i deres selskab.
    Min datter går heldigvis hjemme, og hjemmepasser sine børn, og de kommer alle til at være en del af hundes liv.

Jeg går også til dem, så de ved hvad det vil sige at have en jagthund.

• #15   i går kl. 21:33 Labben er jo et oplagt valg. Jeg har 2 jagtlabber fra samme kennel (men forskellige linjer). Jeg bruger dem dog ikke til jagt, men DCH-programmet. Jeg går dog til retrievertræning og hører snakken blandt jægerne.

Men som Lens skriver, så overvej om der absolut skal hund til på nuværende tidspunkt. Under alle omstændigheder bør der gå 12-18 måneder før hunden kommer med på jagt.

• #16   i går kl. 21:40 En hanhund der er godt i jagtlab. (Han har lavet del hvalpe, så måske også en af hans børnebørn?) Highhut's Lynx-Lynx
    De skal undgå "tasco brimstone"
    Ellers er der også hende her der har en tæve der skal have hvalpe til marts.

Og ellers er team Friis, team Broberg, vejsager gundog.

Ellers kan de måske kigge i djr på deres hvalpe liste. Og så skal de nok også finde en træner inde for området. Men der er stadig nogle af dem der, der syndes at hunden skal knækkets før den kan trænes… eller sultes...

profilbillede
  • #17   i går kl. 21:54 Er det pga Stargardt, du siger undgå Tasco Brimstone?

Enhver ansvarlig opdrætter, der har ham liggende i deres linjer har jo undersøgt for Stargardt og sørger for, at afkom enten er testet eller fri via aner.

En anden mulighed er at bruge 1 års tid på at holde øje med de hunde, der er med på jagterne. Ser han noget, som han synes arbejder godt, kan han jo spørge hvor den er fra og undersøge nærmere?
    Jeg ved, at min opdrætter har solgt en del hvalpe på den slags henvisninger.

• #18   i går kl. 22:01 Jamen jeg synes også at han skal ud og kigge hvad træningen overhovedet indebære. Jeg er lidt i tvivl om han ved hvor stort et arbejde det er, men der må jeg informere også, så godt jeg kan smiley

Kommentér på:
Jagthund

Annonce