{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
374 visninger | Oprettet:

Så er man ligesom igang ... {{forumTopicSubject}}

Tjab blev for ca 1½ år siden opereret i albuen for 2. gang. Lars - Orthovet - kaldte mig ind midt under operationen og sagde, at han ikke var sikker på, at han ville kunne få Tjab haltfri.
Jeg skulle der på stedet træffe en beslutning - tusind tanker for igennem hovedet på mig.
Lars var ikke til den helt store hjælp - han sagde, at han støttede op om min beslutning uanset hvilken en jeg valgte.

Jeg valgte at sige tak for denne gang, og skulle lige til at sige det til Lars, da der dryppede blod fra der hvor kikkerten var inde i Tjabs albue - og ned på gulvet.
Jeg kortsluttede totalt - og kunne bare ikke sige farvel alligevel .. rest is history smiley

Tjab kom med hjem og han blev ved med at halte .. jeg besluttede at give ham de sidste 14 dage af hans liv, som han har levet - i FULD fart !!!!!

Jeg lod ham herefter løbe som han ville, jeg smed bold til ham, jeg bed med ham med mig selv som figurant, jeg trænede lydighed, jeg lagde spor .. og gjorde mig mentalt parat til at sige farvel.

Det underlige var så - at kræet holdt op med at halte smiley smiley smiley

Det er nu ca ½ år siden og Tjab lever som en hvilken som helst anden hund .. dvs indtil igår smiley

Han havde været med oppe og lægge apporter, stille spring frem, lægge fremadsendelses-tuggen og sætte tug i 3. skærm .. alt imens han drønede rundt med en bold og en tug i munden - ingen problemer.

Jeg satte ham i traileren og tog Esh ud, gik op på træningsbanen og trænede med ham i et kvarterstid.
Da jeg skulle køre på job, skulle Esh i hundegård, Tjab ind - og HOLD DA OP !!! - Tjab var halt !!! Han ville ikke støtte på højre (ja, det med den opererede albue) forben ... fuuuuuuuuck ...

Jeg gav ham noget smertestillende og kørte på job. Da jeg kom hjem, haltede han stadig - og i morges, det samme.

Jeg tænkte at NU er det slut - nu fik den albue has på ham. Sagde til kæresten at han skulle sige farvel nu, for jeg havde ingen forventning om, at Tjab kom med retur (fik heldigvis en tid hos Lars 1 time senere).

Lars var sådan "aj Martine, så pludseligt bliver han altså ikke dårligere smiley smiley - han har fået en skade"

- og så kom jeg til at tænke på - utroligt at jeg ikke havde lavet den kobling inden - at Tjab havde maset rundt og "gravet" løs i traileren, op af væggene og i bunden, fordi han var jaloux over, at jeg gik og trænede med Esh. Normalt sidder Tjab i bilen, er indenfor eller i hundegård, når jeg træner Esh - så kan han nemlig ikke se os.

Så enden på det hele blev, en injektion med binyrebark direkte i leddet - og så lige se tiden an et par dage.

Tjab var trAt bagefter bedøvelsen, men ville alligevel selv hoppe op i bilen, med det resultat, at han gled sidelæns ind i buret og jeg måtte skubbe ham ind tilsidst .. akkompagneret af et brøl fra Tjab, som helt tydeligt ikke kunne kende mig og forsøgte at æde mig - for en fremmed dame skal F ikke skubbe ham nogen steder smiley

Heldigvis var han mere klar hjemme, og logrede med halen da jeg tog ham ud - og så styrede han ellers direkte ind i min seng og faldt i dyb søvn smiley smiley

Så han er heldigvis hos mig, lidt endnu smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• I need a certified electrician to fix my socket where the stove is to be connected. 1.250 kr.
  • Opsætning af fjernsyn 550 kr.
  • TV2 kanaler virker ikke 1.149 kr.
  • Rengøring af hele lejligheden 250 kr.
  • Handyman - boreopgave (gardinstænger, hylder) 600 kr.
  • Toilet virker ikke 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så er man ligesom igang ...
  • #1   30. jan Hvad f..... er det for nogle modige, fremmede damer I har hos jer smiley
    Tænk at gå hen og skubbe en malle ind i et bur smiley smiley smiley

• #2   30. jan Den eneste historie jeg kan komme med i dag, er, at Løbetids-Sia er totalt hjernedød. Vi er helt til grin, når vi er til træning smiley

I går havde jeg lavet godbidder med torskerogn, havregryn, æg og lidt olie, og Løbetids-Sia kunne knalde ned i gulvet, som en totalt afrettet malle, når jeg sagde "dæk" smiley smiley
    På træningspladsen er græsset vådt, så der kan man godt nok ikke hverken "sit" eller "dæk"

Beklager, at jeg spammer din tråd.

• #3   30. jan puha Martine sikke en forskrækkelse ... håber binyren gør sit arbejde og I slipper med skrækken .

• #4   30. jan Når først man har en “moden” hund med en skade, så sætter katastrofetankerne ind straks noget viser sig galt smiley Det er frygteligt at gå med, for man går vel egentlig hele tiden og venter på at nu er det nu. Samtidig lærer man at værdsætte hvert eneste sekund på en måde, som man ikke helt gør med sin almindeligt gamle og slidte hund.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at du giver Tjab lov til at leve fuldt ud, og til at dø i værdighed, når han ikke længere kan leve fuldt ud smiley

Nyd alle jeres sekunder sammen, og jeg håber der er rigtig, rigtig mange af dem tilbage smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 97 Emner: 26 Svar: 3.045
    #5   30. jan Tak for at dele, Martine smiley smiley smiley

• #6   30. jan Krydsede fingre for at Tjab også klarer den denne gang.

Det er dejligt med gamle hunde, men der kan godt nok også være bekymringer.

• #7   30. jan Tak smiley

Lene, Czhaplin er kun 8 år - men han er iflg Lars slidt som en på 15 !!!

Så jeg synes jo at det er lige tidligt nok, hvis han skal herfra allerede - så jeg håber og krydser smiley

• #8   30. jan Det vigtigste er sgu ikke hvornår de kommer herfra... men hvordan og det skal sgu helst være med det bedste liv med sig smiley Og det er der vist ingen tvivl om her smiley

• #9   30. jan En hund på 8 år, der er slidt som en på 15 år, har garanteret haft et godt og indholdsrigt liv smiley

• #10   30. jan Det var en dejlig slutning- jeg nåede at blive helt ked af det. Føler jo efterhånden man kender mange HG hunde selvom det kun er online - og han er bare sådan en dejlig hund (selvom han ville æde mig og min rotte hvis han så os:)))

Jeg har altid elsket at du rummer ham som han er i stedet for at ændre ham. Man KAN træne alt muligt men man SKAL ikke altid og han er god præcis som han er hos dig smiley

Jeg ville også altid give en hund et kortere men rigt liv fremfor et liv uden kvalitet

Min Hugo blev seks år men han havde seks skide gode år - og kun en hofte. Det var faktisk en periode med tvungen ro der slog han ihjel og ikke fuld fart

Så ja - lev stærkt og fuldt ud. Det må være det de her hunde kan lære os

• #11   30. jan Lens - han ville elske din rotte smiley smiley smiley

• #12   i går kl. 08:16 Phewww for en forskrækkelse smiley Nyd ham hvert sekund du har med ham smiley

• #13   i går kl. 10:33 Åh hvor er det bare godt, at det var "falsk alarm" smiley

Kommentér på:
Så er man ligesom igang ...

Annonce