{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
335 visninger | Oprettet:

Update på Murphy (Meningitis/lungebetændelse/Calcinosis Cutis) {{forumTopicSubject}}

Det er længe siden sidste UPDATE på Murphy.
Vi har været lidt i en limbo. Siden han blev syg 1/4-24 har han været medicineret. Han har været på KU til kontrol et utal af gange. Han fik lavet en MR scanning af hjernen da han blev syg. Hans resultater (både diverse blodprøver og scanninger) har indgået i et forskningsprojekt. Nu har neurologerne på Københavns Universitet (KU) haft Murphy oppe på forskningskonference igen. Man vil meget gerne MR scanne ham igen og tage rygmarvsprøver (Det gjorde man .ikke da han var syg, for det var han for syg til).
Problemet med hans meningitistype er at man kender ikke ret meget til den. Så man "famler lidt i blinde" med hensyn til nedtrapning af den sidste medicin (Modulis). Derfor vil man gerne se hvad status er i hjernen. Om der stadig er infektion.
Det gode ved alt dette er at KU har tilbudt at tage betalingen for den nye scanning på deres budget ??. Kistebunden er nået herhjemme (vi taler, indtil nu, et forløb på flere 100.000,- ), så vi har takket JA til deres tilbud. Jeg VED at risikoen er der for narkosen, men det ville den jo være under alle omstændigheder. Det kunne være rart med lidt viden om hvordan hjernen ser ud nu smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Update på Murphy (Meningitis/lungebetændelse/Calcinosis Cutis)
  • #1   15. jan Spændende hvad de finder ud af, forhåbentlig noget der vil kunne hjælpe andre i fremtiden, men er ked af det på jeres vegne, det lyder som en voldsom omgang Murphy har været i gennem, håber han kommer godt ud på den anden side. Kender ikke historien om hans forløb, men god bedring med ham håber der venter mange gode år fremover.

• #2   15. jan Tak. Kort fortalt faldt han om med kramper og bevidstløshed 1/4-24. KU diagnosticerede ham med meningitis (en autoimmun slags). Han var indlagt længe og igennem diverse afdelinger og undersøgelser.
    Han kom hjem og ikke så lang tid efter måtte jeg køre til KU en nat kl. 4 fordi han havde svært ved at få vejret. Han havde en temperatur på 41,2 og lungebetændelse. Så indlæggelse og en MASSE undersøgelser senere diagnostiseres han med lungebetændelse. Han er kraftigt medicineret indtil midt november 24. Dette har medført en hudsygdom som hedder "calcenosis cutis".
    Bilen kan selv finde ind til KU. Vi er derinde MINDST 1 gang om måneden til kontrol.
    På trods af dette, er han SÅ glad for at komme derind. Ind til "hans piger". Han løber glad derind og logrer vildt med halen smiley

• #3   15. jan Det lyder godt nok voldsomt, sikke et forløb, men dejligt med gode dyrlæger og at han ikke er blevet bange/ked af at komme til dyrlæge.
    Det må ha været hårdt at være i for jer også og se ham så syg, det er min største frygt især nu når min hund har rundet de 10 år.
    Det lyder heldigvis til at din hund er glad og ved godt mod på trods af alt han har været igennem.
    Håber han er ovre alt det sygdom og i snart kan se fremad og bare nyde ham.

• #4   15. jan puh, håber I/de bliver klogere både for ham og og evt fremtidige patienter .. en dej lille mand ...

• #5   16. jan Sikke en omgang, I har været - og stadig er - igennem, Mette. Hvor er det godt, at I tager det i stiv arm og pote. Krydser alt hvad jeg kan

Kommentér på:
Update på Murphy (Meningitis/lungebetændelse/Calcinosis Cutis)

Annonce