{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
619 visninger | Oprettet:

Ræveskab hos hund? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen, der har erfaring med ræveskab hos din hund?

Zarina har kløet sig en del mere end normalt de seneste 3-4 dage, så jeg ringede til dyrlægen idag. Hun ville gerne kigge på det. Hun kunne ikke stille en sikker diagnose, men fordi Zarina har et sår, hvor hun har kløet sig bagved albuen (klør sig en del bagved begge albuer) og også klør sig en del omkring ørene mente hun det måske kunne være ræveskab. Vi har nemlig mange ræve her i området hvor jeg lufter Zarina i snor, men hun har ikke været løs. I alle fald fik Zarina en indsprøjtning, der skulle dræbe skabmidder og evt. rebehandle om 14 dage, hvis hun stadigvæk klør sig. Der kunne måske gå et par dage inden Zarina holder op med at klø sig, hvis det var ræveskab, da det klør en del når midderne dør.

Ellers har jeg støvsuget og vasket grundigt på gulv og op ad vægger i hundehøjde og specielt godt i de kroge,hvor hun ligger meget. Måtten hun plejer at ligge på blev smidt ud og jeg vil vaske hendes sele i vaskemaskinen ved 30 grader inden hun får det på igen. Det var mit eget forslag at gøre grundigt rent, ikke noget dyrlægen sagde. Jeg spurgte om jeg kunne lægge selen og måtterne i dypfryseren, men dyrlægen kunne ikke sige, hvor længe det skulle ligge der inden midder og æg var døde, så det opgav jeg.

Er der andre, der har erfaring med ræveskab på sin hund?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ræveskab hos hund?
Kommentér på:
Ræveskab hos hund?

Annonce