585 visninger
|
Oprettet:
For meget kornfri {{forumTopicSubject}}
Min hvalp er opvokset på RC men da posen var tom skiftede vi til Olivers grain free samt vådfoder med ren kød. Selvfølgelig afmålt og han er i fin foderstand. Derudover får han div godbidder/naturlige tyggeben. Han fungerer ikke på det. Han har blød og meget afføring. Derudover virker han skrup-sulten.
Kan i komme på et foder der har et ok godt indhold men også lidt korn?
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.168
Forstår simpelthen ikke at der hele tiden skal laves om på noget der fungere.
nov 2024
Følger: 14 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 90
okt 2023
Følgere: 92 Emner: 25 Svar: 2.828
Edit: Skrev men fik ikke lige sendt.
okt 2023
okt 2023
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.161
I øvrigt hører jeg sjældent noget positivt om Olivers. Vi prøvede det for flere år siden, og de begyndte at klø sig og fik røde ører og skæg. Det har vi ikke oplevet på alle de andre foder mærker vi fodrer med.
Vi foderet ikke med foder der indeholder hvede, men gerne ris og havre betyder heller ikke så meget. Det er rigtig godt for fordøjelsen.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.269
Jeg fodre personligt med Orijen og Dolina Noteci sammen med Mush. (Og RC i perioder, når Teemo ikke vil spise )
Du kunne overveje at råfodre.
sep 2017
Følgere: 530 Emner: 143 Svar: 10.386
Jeg ville også hoppe tilbage på RC, og så begynde at supplere med andre typer foder, når hvalpen er blevet lidt ældre. Det er fint at holde ved vådfoder og godbidder af rent kød, og skift endelig så meget som muligt - i mit hoved er det noget af det, der er basis for at hvalpen får en stærk mave
Har i øvrigt samme erfaring som Louise ift. Olivers
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.269
Men det var nu også mere så hun var opmærksom på at hun kunne få problemer med alle fodermærker, hvis hun bare skifter uden at blande det, hvis hvalpen ikke er vant til det. Det kan sagtens være at det i dette tilfælde skyldes at hunden ikke fungerer på det, men det kan også være fordi hvalpen er vant til et komplet anderledes foder.
Jeg har ikke brugt Olivers i 10 år, så jeg ved ikke hvordan det er nu.
Men Anne det du selv siger, er jo det samme som jeg gør Du vil bare supplerer og ikke skifte helt, men det giver det samme. Og jeg er enig, jo mere forskelligt jo bedre.
sep 2017
Følgere: 530 Emner: 143 Svar: 10.386
Du har ret - tilbage på RC og så skifte langsomt. Det kan være uopretteligt, når en hvalp har dårlig mave i længere tid, så tilbage på noget der fungerer, og så tilvænne resten i et tempo, hvor maven følger med
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.138
Lige nu har jeg en hvalp på 6 måneder som også får det. Ingen problemer med maven eller afførringen.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1426 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 7.627
nov 2024
okt 2023
okt 2023
"Myte #4 - Korn er bare fyldstof i foderet
Kornprodukter bidrager med energi, mange essentielle ernæringskomponenter og fibre, som er vigtige for en optimal fordøjelse. Vi ser en del hunde med tilbagevendende analkirtelproblemer og andre fordøjelsesproblemer, som alene kan afhjælpes ved tilskud af fibre til deres foder. Et tørfoder kan ikke laves til foderpiller uden stivelse i foderet, derfor tilsættes korn-frit foder andre stivelseskilder som kartofler, bønner o.l. men ernæringsmæssigt er der ikke den store forskel."
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.777
Der får man en god forklaring på, hvorfor mange hundes afføringer er mere faste på tørfoder fyldt med skrammel - og jeg kan godt afsløre, at det ikke er fordi foderet er godt. Producenterne tilsætter helt bevidst elementer, som gør afføringen fast, fordi de ved at det for mange er et pejlemærke ift om foderet er godt eller ej
Oplysning er vejen frem. Så kan man der fra træffe bedste valg for sin hund.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 348 Svar: 14.305
Jeg kan så afsløre - ikke at det er videnskabeligt bevist - at jeg igennem alle mine konkurrencehunde altid har fodret med RC, for MIN erfaring er, at når jeg har prøvet kornfri - ja, jeg røg også med på bølgen - røg mine hundes energi og udholdenhed.
Jeg er holdt op med at eksperimentere og for mig er RC bare det, der virker bedst.
Og kig på hunden - istedet for foderindholdet
nov 2024
For meget kornfri