{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik snak og glædelig jul tråden - vol. 52
  • #1   20. dec Clinton synes ikke det var superfedt at hans mor ville forevige ham med en åndssvag nissehue på smiley

profilbillede
  • #2   20. dec Nøj de er søde smiley

• #3   20. dec Vi har lige været igennem en voldsom bugspytkirtel betændelse, føj for den, det har været hårdt, stakkels Sam smiley

Vi havde stegt 4 pakker bacon tern og de lå på toiletpapir, for at suge al fedtet.

Sam fik simpelthen hevet toiletpapiret ud af skraldespanden og slugt det med samme jeg ser det.

Det blev han simpelthen så syg af.
    Ønsker for ingen at deres hund skal gå igennem bugspytkirtelbetændelse.

Han er endelig ved at være på højkant igen, er fortsat på 2 forskellige smertestillende, startede med binyrebarkhormon og noget andet som ingen virkning havde.
    Skal resten af livet være på diæt foder med max 10%

Vi er så glade for han er blevet frisk og glad igen smiley
    Føj hvor har vi været bekymret!
    Jeg er så glad for vi ikke havde mere køkkenrulle og at det var toiletpapir han slugte.

profilbillede
  • #4   20. dec Åha Mathilde, det er altså ikke sjovt smiley min Marley havde det også. Man skulle hele tiden være obs på hvad han spiste

• #5   20. dec Øv bøv sikke noget skidt at få bugspytkirtelbetændelse smiley Men godt han kom igennem det smiley

• #6   20. dec Hundeprut havde også et anfald med bugspytkirtlen, dog mildt i forhold til hvad andre oplever. (Jeg havde heller ikke givet hende noget specielt).
    Men er SÅ bange for at det skal ske igen.

• #7   20. dec Balder har tabt sig en del igen. Sådan en tæve i løbetid gør underværker. smiley

I går fik vi sat det nye hundegitter op i køkkendøren med kattelem i. Så kan vi igen lukke for Balder, så kattene kan spise vådmad i fred. smiley

• #8   20. dec Mathilde - Bugspytkirtelbetændelse er virkelig noget fanden har skabt , jeg håber Sam slipper for flere anfald smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 92 Emner: 25 Svar: 2.802
    #9   20. dec Stakkels Sam smiley
    God bedring med ham.

• #11   20. dec @ Anne ... åh får helt sug i maven ... der er burde ikke være børn i så dysfunktionelle familier så de skal anbringes lige op til jul ... men ja hellere en anbringelse end en skræk ful hvis forældrene ikke kan finde ud af det ...

jeg har et STORT for mig problem ..

i aftes hørte vi en kat mjave ynkeligt en tid, men det stoppede.. der er mange der har katte her hvor vi bor, og jeg har sådan set intet i mod dem ... omvendt har jeg det sådan at der jo er regler og er der nogen der ikke gider de fritløbende katte så kan de jo med rette bede katteejer holde den på egen grund..

Nå men som sagt, jeg kan godt lide katte, og så i dag ved 15 tiden vi kom hjem så kom den ynkeligt mjavende springende hen til os den var meget opsøgende, jeg nussede den og kunne mærke den var is-kold, og som sagt ville den i kontakt ... jeg fik Oda ud i haven og så fik jeg taget billeder af katten og har lagt dem på områdets FB, den er pæn og menneskevant , dog lidt tynd .. men pæn pels ..
    Tog den ind i bryggerset og gav den vand .. en tid efter gik jeg derud og den havde fundet et sted med en stak stofposer vi har til indkøb, og der havde den lagt sig .. der har den så sover at par timer, men nu har jeg så sat den ud igen .. den prøvede at komme ind, men Oda er ikke katte-hund ..

;Men mit hjerte bløder, jeg ved den må have et sted, men det er sgu forskellen på om man kan have kat eller ej, jeg kunne ikke ... nu er jeg spændt på om den kommer igen i aften, eller om nogen reagerer og fortæller hvor den bor ..
    Kunne ikke se øretatoveringer ...

• #12   20. dec Han her gammel-pels gav mig en KÆMPE forskrækkelse i dag…jeg var helt sikker på, at jeg ikke fik ham med hjem smiley

Vi var til fys/kiropraktor opfølgning i dag og da fyssen tager fat i ham, ser hun bare op på mig og siger: hans skjoldbruskkirtel er meget hævet. Så meget bør den ikke hæve på så kort tid - vi var der sidst i start december.

Heldigvis bor de sammen med en alm praksis, så en af deres dyrlæger kom forbi og tog en blodprøve med fuld blodprofil.

Jeg sad og ventede i et rum ved siden af, da svaret ville være der ca 10 min senere, da de selv kan køre testene inhouse. Jeg hylede og var helt sikker på, at nu…nu var dagen kommet, hvor vi skulle sige farvel smiley

Ca 15 min efter kom dyrlægen tilbage med besked om, at de sjældent ser så flotte blodprøver på en ældre hund. Enkelte let forhøjede tal, som kræver ny blodprøve her i nærmeste fremtid. Men intet alarmerende. Hun havde lige dobbelttjekket med deres reference laboratorium i Tyskland.

Hævelsen indikerer infektion, som nok er nogle tænder, der er planlagt at skulle ud i det nye år.

Men shit mand! Kæft hvor har jeg hylet og hvor blev jeg bange…men…Svende er med hjem og har det fint smiley Han er gammel og gider ikke rigtig de lange ture, men han vil gerne lege og hygge smiley Han spiser og drikker og kommer af med, hvad han skal.

Min elskede gamle vovse smiley smiley smiley

profilbillede
  • #13   20. dec Mmmh frugtsalat smiley Æbler, bananer, ferskner og vaniljesauce

profilbillede
  • #14   20. dec Min veninde fra Langeland er altså bare så sød. I dag modtog vi en pakke med posten, hvori der var småkager, lidt sødt, chokolade, to julekrus, to nisser, to ophæng (julepynt), gaver til kattene og en lille julegave til os hver. Det varmer. smiley

• #15   20. dec Tillykke med din kat Hanne. smiley
    Sådan endte Midde jo hos mig.
    Hun rendte rundt her i en tre ugers tid og blev mere forhutlet som tiden gik.
    Vi var en del, som gjorde meget for st finde hendes ejer, desværre uden resultat.
    Jeg tror at hun er dumpet på kontainerpladsen for enden af vejen, og jeg nænnede ikke at sende hende til et overfyldte internat.

Kan du ikke give den noget at spise ? Bare giv den noget af Odas mand. Den har garanteret ikke fået nok mad i et stykke tid.
    Og hvis den kunne bo i dit bryggers nogle dage indtil du fandt en evt ejer eller fik et internat til at hente den ?
    Hvis ikke det er muligt, kunne du evt lave en kasse som du kan sætte i et udhus/garage eller lignende, hvor den kan stå i læ ?
    Måske kunne Oda endda lære at ignorere den.

• #16   20. dec katten fik kattemad jeg hentede hos en nabo, og en skål med vand .. derefter sov den her et par timer, men da Oda skulle spise satte jeg den ud ... lidt senere er der i vores FB gruppe en anden familie der efterlyser ejer til den smiley .. de har så trods alt kat selv men der er billeder af den inde ... har lige gået tur med Oda og gået forbi deres hus, som er et rækkehus magen til vores, der kunne jeg se nogle store drenge/unge mænd stå og nusse en kat inde i stuen, så tænker den er der .. støder jeg på den igen vil jeg selvfølgelig gøre hvad jeg kan for at tage vare på den .. men beholde den kommer ikke til at ske, for det første er jeg eneste voksne i familien der kan lide katte, og for det andet ville jeg ikke ane hvad jeg skulle stille op med den når vi skal væk i weekender/uger længere ferier .. så nej af de praktiske årssager kan jeg ikke have kat, har heller ikke nerver til de render ude ..

• #17   20. dec snerpede Hanne .. ej men er der nogen der har set interview med forpersonen fra Syrien ... synes der er rigtig gode takter at spore i de svar han giver, men hvad fanden er det for ja undskyld et imo taber spørgsmål og i situationen utrolig irrelevant "Hvad med alkohol" .. som om nogen menneskerettigheder, demokratiske processer, udvikling mod kvinder og andre minoriteters frihed er afhængige af man kan drikke sig stive ... nogle gange er det tå-krummende med den vigtighed alkohol tillægges i den "frie/vestlige" verden ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#18   20. dec Hvad er det for en "forperson fra Syrien"? smiley

• #19   20. dec Hanne, jeg elsker at du kerer dig om den lille kat smiley

• #20   20. dec Jeg har været til IGP-træning. Mest for at aflevere de trøfler, jeg havde lavet, og så snakke i telefon. Jeg havde hund ude i 15 minutter, og måtte så haste hjem for at arbejde.

Men nu er pc’en lukket, sagen er sendt, barnet er i sikkerhed og jeg har røget en rigtig cigaret - dét gør jeg når min hjerne er kogt over. Jeg kan egentlig ikke rigtigt lide smagen, når jeg ikke har alkohol til at tage toppen af smagsløgene, men virkningen er nærmest magisk!

Jeg både hader og elsker mit arbejde på dage som i dag smiley Og så er jeg meget, meget glad for at have en hobby, som trækker mig ud i naturen med andre mennesker i mange timer i morgen, for det forhindrer min hjerne i at koge suppe på den tragiske historie fra i dag smiley

• #21   20. dec Gaver til sporbønderne er hentet, og står og venter på at blive afleveret her de næste par dage.

Man skal være god ved sine bønder smiley

Anne - jeg blev blitzet for et par uger siden, mere måske.
    Men åbenbart var det ikke SÅ meget hurtigt jeg kørte - har intet hørt så den er måske røget i bagatel-kassen?

Krydser finger for at dit billede ryger samme vej smiley

profilbillede
  • #22   20. dec Så heldig er du nok ikke Martine. Den blitzer kun, når det er over bagatel grænsen. smiley

Jeg er heldigvis aldrig blevet blitzet. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#23   20. dec Hvor hurtigt kørte du, Martine? smiley

Jeg er blevet blitzet to gange. Kun den ene gang hørte jeg efterfølgende fra politiet - dvs. fik en bøde. Den anden gang kørte jeg ikke ret mange km for stærkt (4-5 stykker max på landevej).

• #24   20. dec Jeg lå side om side med en anden bil (og var teknisk set ved at overhale den anden bil indenom), men jeg håber!!!! Omvendt har jeg virkelig fortjent den bøde smiley

Sidst jeg blev blitzet kom bøden i løbet af en uge, så jeg tror du er sluppet, Martine smiley

Da jeg ryddede op i mine forældres ting for nogle år siden, fandt jeg alle min mors fartbøder (og det var MANGE smiley ). Og fra dengang hvor der fulgte et billede med smiley Dét er noget af en arv at efterlade smiley

• #25   20. dec @ Isabelle, jamen ved ikke hvad "titel" man kan give ham, men en af dem der stod for oprøret og afsættelsen af Assad ... bl.a. til kvinders rettigheder svarede han at den provins han kom fra og hvor han og dem som ham må have haft en eller anden magt, der havde de universitet og han mente ca 60% af de studerende var kvinder ... han lød bestemt ikke som en der stod for endnu et Afghanistan ...

• #26   20. dec Da fotovognen blitzede - dvs ikke en af de automatiske kasser der står langs vejen- kiggede jeg ned, og den stod omkring “et par og 60” ..

Jeg tror det er en overivrig pensioneret Gert eller Helge, der har indset at med de der + - km, røg jeg under spærregrænsen smiley

• #27   20. dec Min mand blev blitzet engang med 70, hvor man måtte køre 60, så han måtte pænt betale. smiley

• #28   21. dec Jeg blev blitzet i Tyskland, da jeg var nede i den sydvestlige del af landet for at få Tilla parret.

Jeg opdagede det ikke, men der dukkede et brev op nogle måneder efter jeg var kommet hjem med en bøde på 20 euro og et billede, hvor jeg ser fuldstændig håbløs ud.

Det er lige før, jeg er parat til at gøre det igen, for sjældent har familien moret sig så meget som over det billede, det er da billig underholdning smiley

• #29   21. dec Kirsten, der er også et af billederne af min mor, hvor hun sidder med slappe øjne og åben mund - hun ligner én der mangler et kromosom smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.060
    #30   21. dec Kirsten, mon ikke det tyske politi har moret sig så meget over billedet, at de glemte at sætte det sidste ‘0’ på beløbet? smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#31   21. dec #25
    Jeg håber, at denne syriske talsmand holder ord - at hans "venner" gør. Desværre kan min tiltro til muslimske mænd i muslimske mellemøstlige lande ligge på et meget lille sted. Der er, såvidt jeg ved, ikke ét muslimsk land med ligestilling mellem kønnene.

• #32   21. dec Det ER ret billigt at køre for hurtigt i Tyskland smiley

• #33   21. dec Jeg ønsker mig sådan nogen til jul smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#34   21. dec Hvor har du fundet dét, Anni? smiley smiley

• #35   21. dec Isabelle, jeg så dem på en hjemmeside, tror at det var USA.
    Desværre har jeg ikke fundet dem andre steder, for så havde jeg købt dem. smiley

• #36   21. dec @ Isabelle, nej men forlange ligestilling over night vil jo også være utopisk .. men skulle der endelig komme nogen hvor de trods alt står for at udviklingen går fremad, og ikke baglæns så synes jeg ikke man skal skyde dem ned fra start, så risikerer man tryk avler modtryk ... men igen hvor utrolig imbecilt et spørgsmål "hvad med alkohol" som om evnen til at drikke er af væsentlig vigtighed ... imo viser det mere vestlig forfald, end det modsatte .. men ja jeg er også vokset op i et hjem der i perioder var præget af mere alkohol end der kunne håndteres med fornuft ..

@ Anni... den er da mega fin den kop ... men gad vide om den vipper nemt, og om hanken knækker nemt, af og til kommer man jo til at sætte ens kop lidt hårdt fra sig ..

jeg har på fornemmelsen at hus 2 katten kom ind i har beholdt den ,,, der er ser ikke rigtig ud til at være sket noget på FB siden

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

• #38   21. dec Tak for link Isabelle, men det er godt nok en hammer pris. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#39   21. dec Jeg forventer ikke ligestilling "over night", Hanne - og det med spørgsmålet om alkohol lyder tåbeligt, men jeg så ikke interviewet.
    Jeg skyder ikke noget ned, men samtidig har jeg, som skrevet, ingen tiltro til, at muslimske mænd vil arbejde for ligestilling. Det FINDES jo ikke i et eneste muslimsk land. Men OK - måske om 100 år smiley

• #40   21. dec jeg har på fornemmelsen at hus 2 katten kom ind i har beholdt den ,,, der er ser ikke rigtig ud til at være sket noget på FB siden

???

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#41   21. dec "Hvis man er sød ved dyrene, er de også søde ved en"

https://politiken.dk/danmark/art10202164/%C2%BBT%C3%A6nk-at-selv-en-gammel-so-kan-finde-p%C3%A5-at-lege.-Ligesom-en-hund%C2%AB

- Og jeg bliver så uendelig rørt over ordene, men især over billederne af glade grise der tumler rundt og leger smiley

- Og jeg købte en økologisk flæskesteg i Netto i dag, der IKKE var til en ruinerende pris smiley

profilbillede
  • #42   21. dec nej jeg mener heller ikke dig Isabelle, bare sådan blot generelt .. verden er jo skeptisk ... og med rette, men man skal måske også passe på man ikke får gode/fremskridtsvenlig intentioner skudt ned så de ender med at tænke det alligevel ikke nytter noget ... Benefit of the Doubt ... til en vis grad ..

I en træls anledning, men gerningsmanden til det I Magdeburg skulle angiveligt have hadet Islam og ha´ arbejdet for at få saudiske kvinder til Tyskland, samt mene at Tyskland er alt for Islam venlig ...

• #43   21. dec ÅH .. der hvor katten var inde i nat har de fået den hentet via 1812 ... kan slet ikke ha´ den ender som en i stakken ... smiley smiley smiley smiley smiley

• #44   21. dec Hanne, det kunne jeg hellere ikke med Midde og det er derfor hun blev her.
    Men det er trods alt bedre at den nu er inde i varmen,fø får mad og omsorg frem for at den render våd, frysende og sulten rundt.

• #45   21. dec Puha, hvor er jeg mæt. smiley
    Midde og mig har lige konsumeret en kæmpe portion ribbenssteg og gammeldaws hvidkål. smiley smiley
    Jeg er så stoppet, at jeg ikke tror at jeg kan gå ud med min tallerken og rydde op i køkkenet smiley
    Gid jeg havde et barn jeg kunne sende ud og rydde op. smiley

• #46   21. dec @ Anni .. ja det siger jeg også til mig selv, og vi kan jo stadig håbe nogen henvender sig ... den var hverken øremærket eller chippet ... jeg gik hen til "de andre" og talte med dem, og hun sagde også at den jo var enormt sød og kælen, men nu kom den ud og blev tjekket igennem, og fremlyst af de gængse kanaler, og jeg ved ikke om de kastrerer pr, automatik ? men hun sagde de ville følge lidt med og så ville de overveje om de ville tage den til sig efter jul hvis ingen andre gjorde ... jeg beklagede mig til min yngste datter, og hun ville også overveje ... den var sgu virkelig kær

• #47   21. dec Anne tusinde tak for at varetage de udsatte børns tarv. Du er guld værd. Om det er sommer eller jul. Ingen børn skal mangle omsorg og kærlighed. Tak smiley

• #48   21. dec Se hvem der var her igen. smiley

profilbillede
  • #49   21. dec smiley

profilbillede
  • #50   21. dec Iran i 1970'erne. Det er længe siden ja, men heller ikke så længe siden.

Det kan ske igen at kvinder får friheden til at eksistere som de er.
    Og Isabelle, nej, de muslimske mellemøstlige lande er ikke foregangslande ift kønsligestilling. Men ærligt, hvor mange lande har egentlig ligestilling mellem mænd og kvinder? I langt de fleste lande er ligestillingen på tilbagegang, også i dk.

profilbillede
  • #51   21. dec Jeg har været på årets juleridetur med rideklubben i dag - 24 heste/ponyer, klædt i hvidt og rødt, der red ned i byen og forbi de 2 plejehjem, for at ønske glædelig jul. Hold kæft det var hyggeligt! Min søde kæreste blev også lokket med på gåben - selv han synes det var skide hyggeligt, så han vil gerne med igen næste år smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#52   21. dec "Og Isabelle, nej, de muslimske mellemøstlige lande er ikke foregangslande ift kønsligestilling."

Foregangslande? Øhhhh nej - hvem har sagt noget i nærheden af dét??? smiley smiley

"Men ærligt, hvor mange lande har egentlig ligestilling mellem mænd og kvinder?"

Vil du, helt ærligt, sammenligne bl.a. nedenstående forhold for kvinder med de vestlige, A-S?

"I muslimske lande som Saudi-Arabien må kvinder ikke køre bil, i Iran skal en kvinde tildække sit hår, ifølge Koranen tæller en kvindes vidneudsagn halvt så meget som en mands, en kvinde er uegnet til at være imam, og hendes rettigheder til forældremyndighed og skilsmisse er sekundære til mandens rettigheder."

Hvis ja, vælter jeg kongen og siger tak for kaffe smiley

• #53   21. dec And, er det i Vamdrup?

• #54   21. dec Vi har vasket gulvtæpper, hentet og pyntet juletræ. Et par gåture når regnen har holdt pause. Og nårh ja, købt al maden til jul. Så nu er vi klar smiley

• #55   21. dec Dorit begynder efterhånden at vise tegn på, at hun er oppe i årene. Hun har haft ondt i maven, og det har så givet hende ondt i lænden. Jeg prøvede med en massør til hende, men hun HADER at blive gramset, og hakker gerne ud når hun ikke gider mere. Så det bliver hjemmemassage, og så har jeg købt en ekstra regnjakke til hende. Hun hader at gå med dækken, men hun har nu alligevel fanget at det er ret dejligt med en jakke, når det regner smiley Og så er hun bare overdrevet nuttet, når hun futter afsted i neongul regnkappe smiley

Jeg elsker min stædige, gnavne pølse og hendes lille sorte hjerte smiley

• #56   21. dec Skrigehunden, ja, det er i Vamdrup. smiley

• #57   21. dec Hvor gammel er hun, Anne ?

• #58   21. dec Vores Moon har fået noget manglende kontrol over bagpartiet. Altså han kan tisse, stående på 3 ben, og kan også sagtens lave bummelum uden at falde - men når han VIRKELIG sætter fart på, løber han som ... kan I huske fra Disneys juleshow, der hvor Pluto får alle 4 poter i et par pakker ? da han jager Chip og Chap .. sådan løber Moon og han er ALT for kær imens - glad og stor"smilende" i fuld fart .. og så bare 4 ben i hver sin retning smiley

Elsker ham også til døde (næsten) smiley

profilbillede
  • #59   21. dec Hun bliver 11 år om en måned. Hun er ved at være slidt, og har nok også levet et mere aktivt liv, end de fleste corgier. Og med en overvægt på et kilo eller to nu, så er der ikke noget at sige til, at alderen trykker. Men som med Moon, skal der bare tages lidt hensyn smiley

Gamle hunde er 1000 gange mere nuttede end hvalpe, imo smiley Jeg elsker at de har deres egne meninger, at de har regnet ud hvordan man kan få sin vilje og at de har en udstråling af autoritet og så ellers er totalt ligeglade med alt andet end egne behov smiley

• #60   21. dec Jeg har lige været i biffen og set "Vejen Hjem", der foregår i Syrien. Uj, det er SÅ langt fra at være en feel good film, som noget kan være, men den er bestemt anbefalelsesværdig!

• #61   21. dec Hov! I dag er årets korteste dag - nu bliver det lysere smiley smiley smiley

• #62   21. dec det er så dejligt det kun går frem mod lysere tider nu ..
    mht Dorit så mener jeg man kan få laserpenne til hjemmebrug, måske det kan hjælpe hvis der er ledsmerter..

Mht kvinders rettigheder så halter det jo flere steder, igen håber jeg bare der kommer små skridt fremad ...

Og så ville det fandme hjælpe hvis den idiot til Infantino ikke tildelte de arabiske lande prestigefyldte fodboldturneringer og hvis sportsfolk der er idoler ikke lod sig købe for guld ...

Elon Musk hylder Alternative Für Deutschland, og siger Scholz "det fjols" bør gå af ... jeg har lige haft en mindre diskussion med min svigersøn som mener det vil blive godt for amerikanerne med den nye administration, jeg tror Musk er en enorm trussel mod alt hvad verden trods alt har opnået siden 2. verdenskrig ... intelligens der er kammet over i vanvid, penge og magt ... og snæversyn overfor minoriteter, det minder mig i skræmmende grad om folk med s´magt der har fået verden til at gå skævt ..

• #63   22. dec Isabelle, din kilde må være gammel. Kvinder må gerne køre bil i Saudi Arabien nu.

Men ja, jeg sammenligner da landes kønsligestilling, hvad er der af problem i det?

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 71 Svar: 272
    #64   22. dec Der findes ikke noget bedre end hjælp i køkkenet fra morgenen af smiley

profilbillede
  • #65   22. dec Det der med julegaver...

Der er folk som min kollega som har klaret nærmest alle julegave indkøb den 1 december..

Og så er der folk som min bror der først begynder 22 december smiley smiley smiley

• #66   22. dec Jeg er lige blevet færdig med at pakke gaverne ind.
    Det er første gang NOGENSINDE, jeg har været færdig med det tidligere end d. 23. smiley

• #67   22. dec Her i huset mangler vi (que mig smiley ) at pakke ind. Jeg skal have købt en lille ekstra ting til min mor, men det har jeg ikke helt besluttet mig for hvad det skal være endnu. Hun har hjulpet mig så meget i år, så jeg tænker hun skal have noget ekstra. Så alt udover den er jeg færdig med smiley

• #68   22. dec jeg havde købt alle på nær 1 + 2 fødselsdagsgaver, inden 1. december og de var pakket ind.. den ene skal være et gavekort der sættes på en mega god kaffe (den er købt) ..

• #69   22. dec Mangler at pakke ind - men det er kun 4 stks vi taler, så det er hurtigt overstået.
    Nu står den på spor med Esh i det fantastiske vejr, mens kæresten ordner indkøb. Og nej, jeg er ikke træls at jeg ikke hjælper - han foretrækker, at gøre det alene smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#70   22. dec "Isabelle, din kilde må være gammel. Kvinder må gerne køre bil i Saudi Arabien nu."

Du har ret. Jeg glemte det der med kildekritik. Ups.

"Men ja, jeg sammenligner da landes kønsligestilling, hvad er der af problem i det?"

Der er ikke noget problem i det. Men ligestilling i Saudi og i de vestlige lande er bare svært sammenlignelige, synes jeg.

Jeg afleverer julegaver drypvis - så de bliver pakket ind drypvis smiley
    I skrivende stund mangler kun fire måske fem gaver at få papir og bånd på.

• #71   22. dec Vi kører 2. dagen herhjemme med meget sygt barn (feber, ondt i halsen, hovedpine). Håber han når at blive frisk snart...

Elvis passer godt på ham

profilbillede
  • #72   22. dec Vi har næsten alle gaver pakket ind. Der mangler to, og så dem til dyrene. smiley

Men de skal pakkes ind ovenpå. smiley

• #73   22. dec God bedring til ham, Ida smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#74   22. dec #62

Trump, Musk og så Putin er et mareridt, der ikke er til at holde ud at tænke på.

Jeg hørte nogle tale om det med at preppe til tre dage i tilfælde af krise. En sagde noget om at købe ind til lidt flere end tre dage, hvorpå en anden svarede, at gik der over tre dage, var der næppe nogen grund til at have mad og vand, for så var der næppe nogen verden for os at leve i smiley
    For få år siden ville den slags have hørt til blandt "sølvpapirshat-folket". Det er ret uhyggeligt, at vidende velafbalancerede mennesker tale om et ikke usandsynligt scenarie i nærmeste fremtid - en krig med a-våben smiley

• #75   22. dec Tak Martine smiley

• #76   22. dec Sia og jeg er lige kommet hjem fra hundetræning/juleafslutning. Det var vældig hyggeligt med sjove konkurrencer med hundene, og kaffe med æbleskiver til dem med to ben.

Julegaverne er pakket ind, jeg mangler dog at pakke pakkespilspakkerne ind, men de skal først være klar til den 25.

Konfekten er lavet, det blev til rafaellokugler, fransk nougat og "det ultimative konfektstykke". De brændte mandler bliver lavet i morgen, når jeg har været til skanning

Laksen til 1. Juledag bliver gravet om lidt.

Jeg tror faktisk, at jeg har styr på det hele smiley

• #77   22. dec Vi har lige været til fødselsdag og ønsket familien glædelig jul. Nu tager jeg vuf ud og nyder det pæne vejr. Der skal ske noget smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#78   22. dec Jeg fandt en økologisk flæskesteg i Netto - til julefrokost 1. juledag. Det er super dejligt at kunne spise stegen med god samvittighed og uden at være blevet ruineret smiley
    - Og jeg eeeeelsker billeder af glade frilands- eller økogrise smiley

profilbillede
  • #79   22. dec Lise-Lotte, er der stadig ingen afklaring på hvad der er galt med dig? Døjer du stadig meget?

• #80   22. dec Årets sidste eftersøgningstræning, og jeg er så imponeret over min lille hund smiley

Banen, vi skulle være på i dag, kaldes for “Gryden”. Man går på en sti, og så er det stejle skrænter til begge sider, og underlaget er kuperet og fuld af tuer, buske og væltede træer. Ud over det, slår banen et 90 graders sving halvvejs, så det er en teknisk meget svær bane, og så kræver det rigtig meget fysisk af hundene.

Ellie løb fantastisk smiley Jamen, jeg kan næsten ikke fatte at JEG har trænet en hund til at løbe så flot smiley Hun løb lange udslag, arbejdede i vinden, lod sig dirigere og så var hun den eneste hund der kunne afsøge området på “ydersiden” af svinget.

Der var nu også pænt stille i bilen på vej hjem smiley Nu ligger hun og gumler i en bambi-hals, og så tror jeg hun er klar på en fælleslur smiley

• #81   22. dec #79

Indtil videre har de "kun" fundet nogle forsnævringer i ryggen. Dermed er der nogle nerver, som irriteres/trykkes på.

Jeg har en skanning mere i morgen, så må vi se, hvad den viser.

I starten af januar har jeg min årlige lægetid på neurologisk, så er det spændende, hvad de siger.

Midt i januar har jeg igen en tid på rygcenteret I Kolding.

Jeg har det ikke for godt, men jeg kan jo ikke klage, for de kigger virkelig i alle retninger smiley

• #82   22. dec @ Isabelle, du glemmer Kim Il der elsker han kan sende kanonføde til Putin og sige "se mig, frygt mig"...

jeg bliver forvirret over det der med om økologi er, eller ikke er lig med dyrevelfærd .. kan læse at det er det, vist, men synes en gang man hørte det ikke nødvendigvis var ..eller er det kun ved æg ? der går jeg ihvertfald efter der skal stå det er fra fritgående ..

• #83   22. dec Isabelle, men hvis vi ikke vil sammenligne ligestillingen imellem køn i mellemøstlige lande med vestlige lande, hvorfor vil vi så sammenligne vores demokrati og styreform?
    (Og kritisere "de andre" imens)

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.476
    #84   22. dec Mig og en veninde helt tilbage fra folkeskoletiden, fik den skarpe idé, at vi da trængte til at rejse væk uden mænd. I nat bestilte vi så en tur til Gran Canaria i starten af marts. Ikke det mest interessante rejsemål, men mulighederne er ekstremt begrænset, når man vil afsted fra Bornholm i stedet for fra Kastrup.
    Jeg glæder mig, men jeg er virkelig elendig til at være væk fra hundene så længe smiley

• #85   22. dec Øko-grise går kun ude i 6 uger, mener jeg det er. Så kommer de på stald, indtil de slagtes. Der er så større krav til deres stalde og plads, men de tuller ikke rundt udenfor, som på billedet Isabelle deler. Det gør frilandsgrise smiley

• #86   22. dec Vores lokale Rema havde tidligere på ugen flæskesteg af frilandsgris til 40 kr. for 15-1700 gram smiley

Jeg har for længst fået de to hjem vi skal have juleaften, de er fra en lokal producent af Durocgris (også frilands), men jeg købte nogle stykker i Rema til fryseren smiley Jeg får ikke billigere frilandskød andre steder og jeg har i mange år ikke købt andet.

• #87   22. dec Vores Rema har også frilandsgris, det køber vi altid;)

• #88   22. dec Jeg elsker mine hunde - også de to på gule plader - men Esh smiley er nok bare den sødeste lille hund jeg har set i rigtig lang tid.

En træningskammerat har købt hvalp - en lille SCH - der er 9 uger nu.
    Han havde den med i går og den løb rundt og snusede og kiggede og hvad sådan en nu gør.
    Hundene var jo i bilerne og hver gang hvalpen gik forbi, så gøede de af ham. Ikke sådan voldsomt eller fordi de var gale på ham, men de 4 biler, der holdt med hunde i - der råbte de af den lille.

Undtagen Esh smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley
    Hvalpen stod og kiggede op under bagklappen, som stod på klem, og var klar til at løbe - men ingen lyd fra Esh.
    Hvalpen gik tættere på, og Esh begyndte at pibe (pive??), så hvalpen blev modigere og hoppede op med forbenene og kiggede ind på Esh. Esh blev endnu mere begejstret og begyndte at tage forbenene ud imellem tremmerne og "skrabe efter" hvalpen .. som fra sin side begyndte at nappe lidt i Esh´ s fødder .. aj men smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Han er SÅ gennemsolid og venlig i sit lille gule fjæs - ja, han kan arbejde og gør det uanset hvorhenne han er, nye steder, "gamle" steder .. han er ligeglad, han gi´r gas og er PÅ mig .. og det er vældigt ..

Men hans måde at være på overfor alt levende er nok det, der imponerer mig allermest.
    Kæft, han er kær smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#89   22. dec #85
    Nu har jeg tjekket flere steder og kan kun se, at økologiske grise skal have adgang til friluftsareal året rundt. Men det kan sagtens være, at det er frilandsgrise, jeg har postet et billede af. Jeg bøjer mig i støvet, undskylder mange gange og lover, at jeg aldrig vil gøre det mere smiley

PS. Jeg køber hjertens gerne frilandskød. Nu var det bare, at jeg fandt den økologiske flæskesteg. Dejligt for alle jer, der har fundet frilands - og/eller selv har glade grise i nabolaget smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#90   22. dec "Isabelle, men hvis vi ikke vil sammenligne ligestillingen imellem køn i mellemøstlige lande med vestlige lande, hvorfor vil vi så sammenligne vores demokrati og styreform?"

Nu må jeg lige tage mig sammen og udtrykke mig lidt klarere: Der er så ufattelig langt fra "ligestillingen" nogle steder i Mellemøsten til ligestillingen i Vesten, at jeg finder det svært at sammenligne, men selvfølgelig kan vi sagtens gøre det.

• #92   22. dec Isabelle, det var altså ikke for at lave et problem, men jeg købte i mange år øko æg i salig tro om at jeg gjorde det bedste for dyrene... indtil en sagde til mig at øko æg havde med foder at gøre ikke en meter med søde høns på fri fod .. synes sgu af og til det er svært at være korrekt ..

jeg er ikke helt inde i jeres sammenligne eller ej ... men man sammenligner vel det man kender med det man forholder sig til ... og vesten har måske ikke været så undertrykkende mod kvinder, men ligestillingen har der dog ikke altid været, i mål er den ikke endnu, men uanset er den starter et sted og en tid ... jeg håber sådan de der i Syrien får chancen for at vise om de står inde for deres ord, og hvis de gør at andre lande holder igen med at blande sig ..Israel, Tyrkiet, osv .. mest .. læste et sted at Erdogan gerne vil dominere udviklingen ..

• #93   22. dec Økologiske høns skal altså have mulighed for at komme ud, så jo det er da afgjort andet en foder

• #94   22. dec og vesten har måske ikke været så undertrykkende mod kvinder,

.. måske .. ????

smiley smiley smiley

• #95   22. dec ej det har de ikke ... men ligestilling har også haft sine svære tider, og mændene har siddet på magten ...

• #96   22. dec Isabelle, det er 7 uger de går på friland, og så efterfølgende på stald med “mulighed for at komme i løbegård” https://lf.dk/viden-om/oekologi/oekologisk-foedevareproduktion/grisekoed/

Og frilandsgrise skal være ude i 5 uger, og rykkes herefter på stald.

Så jeg tog fejl - alt andet lige, og hvis landmanden følger mindstekravene, er der mere velfærd i øko-kød smiley

• #97   22. dec Gamle Svende er smeltet ud over pude kanten smiley smiley smiley smiley

profilbillede
  • #98   i går kl. 02:13 Spændende om vi kan få and juleaften, når bagpladen i ovnen er faldet af. smiley

• #99   i går kl. 11:18 Martine og Lene - det her er da lige jer smiley

https://www.dba.dk/malinois-mix-hvalpe-11-uger/id-1119330420/

• #100   i går kl. 11:25 smiley Nu bliver Midde snart slået ihjel.
    Det kræ er utrolig ondskabsfuld. smiley

Jeg går ud og tømmer postkassen, døren står åben og Midde står og kigger ud.
    Hun vil ikke ud og går ind sammen med mig. smiley
    Jeg tager et glas mælk, sætter mig godt tilrette i lænestolen, kører fodskammelen ud og rækker ud efter reklamerne.
    Og hvem står hylende ved døren og vil ud ? smiley selvfølgelig Midde.

Det nummer og lignende laver hun konstant smiley
    Jeg har fortalt hende at hun burde være lidt taknemlig i stedet for konstant at tage pis på mig, at det ender med at hun må flytte på kattehjem, men hun tror ikke på mig. smiley

En halv times tid efter kommer hun så hjem og er så sød, at jeg rækker ud efter godbidderne. smiley
    Og lige så snart hun ser at der er godbidder i luften, så flækker hendes lille ansigt af glæde. smiley
    Hun elsker godbidder, og jeg må tage mig sammen for ikke at gøre hende for tyk, for jeg elsker at se glæden i det lille fjæs og kunne give hende godbidder dagen lang. smiley

• #101   i går kl. 11:42 Vi har fået hele min svigerfamilie på besøg. Svigerforældre bliver til d. 25. Det er sjovt som nogle mennesker bare har dyretække ubevidst. Min svigerfar nåede kun ind af døren før hunden syntes han var helt fantastisk smiley

• #102   i går kl. 12:25 Midde er bare eminent til at opdrage på dig Anni. smiley

Sådan er katte. smiley

• #103   i går kl. 15:08 A for effort - I guess.

Jeg skal altså holde mig til at lave mine chokolade ting kan jeg konstatere. smiley smiley
    Mine honningkager griner af mig. Jeg skal nemlig rive dejen, og det kan mine hænder ikke. Har revet i alt 100 g i løbet af i dag... Og der skal bruges 500...

profilbillede
  • #104   i går kl. 15:31 #99, Åh gud.

Ja man kan vel kun rive sig i håret, og håbe på at det trods alt lykkes at finde hjem, der er fleksible nok til at give dem et godt hjem, uanset hvilke træk de har arvet fra deres vidt forskellige ophav. Gad vist hvad man fortæller potentielle hvalpekøbere om hvilket temperament, de skal forvente af hvalpene.

Men det bliver helt sikkert ikke mig, der skal have en af dem. (Jeg mangler en smiley, hvor håret rejser sig på hovedet af mig)

Gad for øvrigt vidst hvilke temperament, de normalt forventer af en pyr ? Ja, det skal da være en hund med vagt instinkt, der kan sige fra ved behov, men det skal jo ikke være en hund, der går rundt og klaprer med gebisset hele tiden.

• #105   i går kl. 15:32 Så blev der byttet gaver, og den første gave har vi allerede modtaget. smiley

• #106   i går kl. 17:04 Det lykkedes iøvrigt at finde mock duck i dag efter besøg i en del butikker. smiley

• #107   i går kl. 18:01 puh ... dagen er gået med at hente 2 drenge 5 og 8 da mor og far arbejdede ... have dem med ud og handle til min bror ... hjem og sætte flæskesteg i ovnen, arbejde ved computer 1 time mens morfar underholdt ... spise frokost med drengene, tage fl.steg ud, køre på besøg hos søn og hans kæreste i Silkeborg hvor manden skulle hjælpe med et skab, drengene var lidt oppe og køre, så tog den mindste og hunden en tur i skoven som ligger lige bag sønnens hus ... hjem og hente fl.steg og indkøb, ud med drengene og videre til bror, hvor vi skar steg ud og pakkede til juledagene i pose og til fryseeren (han vil ikke med nogen steder hen) ...
    så fik vi købt aftensmad, og NU slapper vi af til jeg skal have gang i Risengrøden til morgendagens Ris a la Mande ..

Kom jul, kom RO kom Gaver ...

• #108   i går kl. 18:52 Hr. Flapører med sine ører med egne liv. Er spændt på hvordan de ender smiley

profilbillede
  • #109   i går kl. 21:09 #99

Det mix ville jeg ikke umiddelbart have udtænkt - men jeg er nok heller ikke så "intellektuel" som min race smiley smiley

Selvom det er møgsynd for de hundeliv det går ud over, så ville jeg ønske, at fjolset, der har lavet den kombination, brændte inde med dem allesammen og var nødt til at gå den tunge vej til dyrlægen.

Jeg har intet imod mix, men de må godt være lidt mere gennemtænkte end det der smiley

• #110   i går kl. 21:35 Jeg har lavet noget vildt voksent - fået skrevet testamente smiley

Jeg har jo ingen livsarvinger, så mine niecer og min nevø er skrevet i livsforsikring, og det er også dem der skal arve mig smiley

Og så har jeg lavet en note om, at der sammen med mine dyrs sundhedsbøger ligger info om, hvad jeg ønsker der skal ske med dem. Men jeg sad og tænkte, at det er lidt besværligt. Og kan falde ud, eller risikere at det ikke lige bliver opdateret.

Så jeg skrev til Agria, og spurgte om det ikke kunne være en mulighed, at man på sit dyrs profil ville kunne tilføje nødinfo og ønsker om hvad der skal ske med dyret, ifald ejer dør eller kommer til skade. De får jo som minimum besked, hvis ejer dør, og som kunde kan man få en påmindelse årligt eller når man anmelder skader, om at gennemgå for ændringer.

I dag har Agria svaret, at det lyder som en god ide, og at deres udviklere vil arbejde på at få det op at stå i 2025 smiley

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 13 Svar: 23
    #111   i dag kl. 08:25 Glædelig jul, fra drengene og jeg smiley

profilbillede
  • #112   i dag kl. 09:35 @ Anne ... det lyder voksent og fornuftigt smiley --- ej mener det .. MEN nu tænker jeg så lige hvor hurtigt et forsikringsselskab for hunde får besked, og hvad der kan nå at være sket med ens dyr inden ? her tænker jeg mest hvis nu det sker pludseligt og man ikke lige har haft tiden til at få talt med nogen lige op til ... altså at det sker (gud forbyde det) i et færdselsuheld og man derfor ikke har så at sige ligget for døden nogle dage ...

jeg havde tænkt jeg skulle have de urner med der vil være til den tid , men mener at have læst et sted at det må man ikke, altså når man selv skal brændes ...

• #113   i dag kl. 09:53 Du kan ikke engang være sikker på, at det er dig, de brænder og putter i jorden Hanne. Der har været eksempler på, at lig er blevet forbyttet. smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 71 Svar: 272
    #114   i dag kl. 10:19 Ønsker om glædelig jul til de fleste smiley
    Hilsen
    Baskervilles BlackCobra Visuel Script
    Zhorro Panthervilles Vital Screen

profilbillede
  • #115   i dag kl. 11:04 Jeg har en aftale med min søster, om at hun sørger for hundene hvis jeg er væk før hende, jeg sår som kontaktperson for nogle af vores pensionshunde, ejere går med en seddel i pungen hvor det står og de har oplyst familien om det;) så det er også en mulighed

• #116   i dag kl. 12:28 @ Susanne #113 ... hmmm mon ikke jeg er LIG-glad ... smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#117   i dag kl. 12:46 Min exmand overtager hundene, hvis jeg stiller træskoene før dem. Det står ingen steder, men mine børn ville vide det. Jeg kan jo i øvrigt også overveje at fortælle dem det smiley

• #118   i dag kl. 13:03 Det er jeg egentlig også Hanne, hvis jeg blev forbyttet, men der har i år været to sager om forbytninger på Åbenrå sygehus. smiley

• #119   i dag kl. 14:36 Jamen, der er mange muligheder. Jeg har også en kort liggende ved min telefon, hvor der står hvem der skal ringes til, som kan tage sig af dyrene hvis jeg kommer til skade. Men den ene af dem kan under ingen omstændigheder have Ellie eller katten på sigt.

Ellie skal i øvrigt til en træningskammerat. Ikke en jeg på nogen måde er tæt med, men de to elsker hinanden højt, og jeg ved at hun ville få et aktivt og godt hundeliv hos netop ham. Men det er jo ikke sikkert at det samme gør sig gældende, med den næste schæfer,

Men af alle jer, hvem har så faktisk noget skrevet ned? Eller har givet udførlige instrukser? Isabelle, det ville vel egentlig ikke være fair at eksmanden skal overtage 2 tæver, der ikke nødvendigvis kan sammen? Ville det ikke være bedre at skille dem ad, hvis du blev taget ud af ligningen? Og Bodil, ville du kunne stå med din søsters aktive konkurrencehunde, og give dem dét liv, de er vant til? Man vil jo altid gerne hjælpe i den akutte fase. Det er i hvert fald sådan nogle tanker jeg gør mig - at jeg såmænd kender mange som kan give mine hunde kærlighed, men det skal også være et godt hundeliv på sigt smiley

Beklager at trække død ind i julestemningen smiley

• #120   i dag kl. 14:39 Jeg regner med at kæresten overtager mine hunde - og jeg ved, at jeg vil overtage hans smiley

Om han så vil fortsætte med at have dem - pas ?
    Det kan være sin sag at stå med 4 hunde, der ikke kan enes - omvendt må det være hårdt, at aflive en rask hund, som var ejet af ens kæreste, som lige er død ???

Hvis B og jeg ryger samtidig, så vil jeg da være den første til at indrømme, at vi ikke har lavet foranstaltninger mht hundene ..
    Dit indlæg giver da stof til eftertanke smiley

• #121   i dag kl. 15:23 @ Susanne, nåe Aabenrå, det var der jeg var indlagt til obs for blodprop i hjertet og da vi ringede med snoren kom der ingen smiley smiley ... nu var der ingen fare på færde, men i samme tidsrum måtte manden kører i sommerhuset og se til hundene, og var nok væk et par timer, der var dejligt roligt for jeg så ingen, og ingen så til mig ... jo jo ..

@ Anne, livets realiteter skelner jo ikke mlm helligdage og alle andre dage .. jeg har intet skrevet ned, skulle manden og jeg omkomme på samme tid er jeg sikker på 2 ud af 3 børn. hvis ikke dem alle vil have Oda ... alle vores hunde har været hhv ok og gode med børn, men Oda er helt exceptionel kærlig og sød .. og så er hun en nem og rolig hund ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#122   i dag kl. 15:42 "Isabelle, det ville vel egentlig ikke være fair at eksmanden skal overtage 2 tæver, der ikke nødvendigvis kan sammen? Ville det ikke være bedre at skille dem ad, hvis du blev taget ud af ligningen?"

Jo selvfølgelig. Min tanke gik på to tæver, der kan fungere sammen, hvilket jeg inderligt håber kan lade sig gøre igen. De har faktisk ikke været oppe at toppes de sidste 4-5 dage. Men men - tak for reminderen, for det er bestemt noget, jeg lige må tænke over..............
    Nu har jeg tænkt smiley Dvs jeg kom til at tænke på, at opdrætter formodentlig vil tage Vilma, hvis hundene skal skilles ad, og jeg ikke er her mere.

• #123   3 timer siden Glædelig jul til alle. smiley

profilbillede
  • #124   3 timer siden Da min far døde, fik vi aflivet hans halvgamle cocker dagen efter min far døde. Den hylede og skabte sig, og savnede min far helt vildt. De to havde deres eget liv, og hunden skulle ikke omplaceres.
    Det var den helt rigtige beslutning.

Hvis jeg smutter i svinget, skal Emmily aflives, hun er 14 år, og er allerede nu ved at være lidt mærkelig.
    Sia er jo ung lige nu, og vil sagtens kunne komme godt videre, men taler vi om mange år ud i fremtiden, så er min holdning, at en gammel hund hellere skal aflives end blive kastebold.
    Min søn ved godt, hvad min holdning er, og vil kontakte Sias opdrætter, hvis det bliver aktuelt.
    Jeg mødes jævnligt med Sias opdrætter, og vi går også til hundetræning samme sted.

• #125   3 timer siden Jeg overtager afgjort ikke min søsters hunde hvis hun skulle dø før mig;) hun har andre aftaler, hun har lovet at tage sig af mine, det betyder sansynligvis at de yngste vil blive omplaceret og de ældste vil blive aflivet, jeg regner da afgjort ikke med at hun beholder nogle af dem;) hun har da rigeligt i sine egne;)
    Det handler egentlig bare om at jeg ikke vil have nogen af mine på internat;)

• #126   3 timer siden Faldt over den her på Facebook: https://www.facebook.com/share/r/1AwiKtBnNf/?mibextid=wwXIfr

Det er nogle sjove malinoismix de har, men især den sidste er der sørme fart på! smiley

Kommentér på:
Snik snak og glædelig jul tråden - vol. 52

Annonce