{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik snak og glædelig jul tråden - vol. 52
  • #1   20. dec 2024 Clinton synes ikke det var superfedt at hans mor ville forevige ham med en åndssvag nissehue på smiley

profilbillede
  • #2   20. dec 2024 Nøj de er søde smiley

• #3   20. dec 2024 Vi har lige været igennem en voldsom bugspytkirtel betændelse, føj for den, det har været hårdt, stakkels Sam smiley

Vi havde stegt 4 pakker bacon tern og de lå på toiletpapir, for at suge al fedtet.

Sam fik simpelthen hevet toiletpapiret ud af skraldespanden og slugt det med samme jeg ser det.

Det blev han simpelthen så syg af.
    Ønsker for ingen at deres hund skal gå igennem bugspytkirtelbetændelse.

Han er endelig ved at være på højkant igen, er fortsat på 2 forskellige smertestillende, startede med binyrebarkhormon og noget andet som ingen virkning havde.
    Skal resten af livet være på diæt foder med max 10%

Vi er så glade for han er blevet frisk og glad igen smiley
    Føj hvor har vi været bekymret!
    Jeg er så glad for vi ikke havde mere køkkenrulle og at det var toiletpapir han slugte.

profilbillede
  • #4   20. dec 2024 Åha Mathilde, det er altså ikke sjovt smiley min Marley havde det også. Man skulle hele tiden være obs på hvad han spiste

• #5   20. dec 2024 Øv bøv sikke noget skidt at få bugspytkirtelbetændelse smiley Men godt han kom igennem det smiley

• #6   20. dec 2024 Hundeprut havde også et anfald med bugspytkirtlen, dog mildt i forhold til hvad andre oplever. (Jeg havde heller ikke givet hende noget specielt).
    Men er SÅ bange for at det skal ske igen.

• #7   20. dec 2024 Balder har tabt sig en del igen. Sådan en tæve i løbetid gør underværker. smiley

I går fik vi sat det nye hundegitter op i køkkendøren med kattelem i. Så kan vi igen lukke for Balder, så kattene kan spise vådmad i fred. smiley

• #8   20. dec 2024 Mathilde - Bugspytkirtelbetændelse er virkelig noget fanden har skabt , jeg håber Sam slipper for flere anfald smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 96 Emner: 26 Svar: 3.031
    #9   20. dec 2024 Stakkels Sam smiley
    God bedring med ham.

• #11   20. dec 2024 @ Anne ... åh får helt sug i maven ... der er burde ikke være børn i så dysfunktionelle familier så de skal anbringes lige op til jul ... men ja hellere en anbringelse end en skræk ful hvis forældrene ikke kan finde ud af det ...

jeg har et STORT for mig problem ..

i aftes hørte vi en kat mjave ynkeligt en tid, men det stoppede.. der er mange der har katte her hvor vi bor, og jeg har sådan set intet i mod dem ... omvendt har jeg det sådan at der jo er regler og er der nogen der ikke gider de fritløbende katte så kan de jo med rette bede katteejer holde den på egen grund..

Nå men som sagt, jeg kan godt lide katte, og så i dag ved 15 tiden vi kom hjem så kom den ynkeligt mjavende springende hen til os den var meget opsøgende, jeg nussede den og kunne mærke den var is-kold, og som sagt ville den i kontakt ... jeg fik Oda ud i haven og så fik jeg taget billeder af katten og har lagt dem på områdets FB, den er pæn og menneskevant , dog lidt tynd .. men pæn pels ..
    Tog den ind i bryggerset og gav den vand .. en tid efter gik jeg derud og den havde fundet et sted med en stak stofposer vi har til indkøb, og der havde den lagt sig .. der har den så sover at par timer, men nu har jeg så sat den ud igen .. den prøvede at komme ind, men Oda er ikke katte-hund ..

;Men mit hjerte bløder, jeg ved den må have et sted, men det er sgu forskellen på om man kan have kat eller ej, jeg kunne ikke ... nu er jeg spændt på om den kommer igen i aften, eller om nogen reagerer og fortæller hvor den bor ..
    Kunne ikke se øretatoveringer ...

• #12   20. dec 2024 Han her gammel-pels gav mig en KÆMPE forskrækkelse i dag…jeg var helt sikker på, at jeg ikke fik ham med hjem smiley

Vi var til fys/kiropraktor opfølgning i dag og da fyssen tager fat i ham, ser hun bare op på mig og siger: hans skjoldbruskkirtel er meget hævet. Så meget bør den ikke hæve på så kort tid - vi var der sidst i start december.

Heldigvis bor de sammen med en alm praksis, så en af deres dyrlæger kom forbi og tog en blodprøve med fuld blodprofil.

Jeg sad og ventede i et rum ved siden af, da svaret ville være der ca 10 min senere, da de selv kan køre testene inhouse. Jeg hylede og var helt sikker på, at nu…nu var dagen kommet, hvor vi skulle sige farvel smiley

Ca 15 min efter kom dyrlægen tilbage med besked om, at de sjældent ser så flotte blodprøver på en ældre hund. Enkelte let forhøjede tal, som kræver ny blodprøve her i nærmeste fremtid. Men intet alarmerende. Hun havde lige dobbelttjekket med deres reference laboratorium i Tyskland.

Hævelsen indikerer infektion, som nok er nogle tænder, der er planlagt at skulle ud i det nye år.

Men shit mand! Kæft hvor har jeg hylet og hvor blev jeg bange…men…Svende er med hjem og har det fint smiley Han er gammel og gider ikke rigtig de lange ture, men han vil gerne lege og hygge smiley Han spiser og drikker og kommer af med, hvad han skal.

Min elskede gamle vovse smiley smiley smiley

profilbillede
  • #13   20. dec 2024 Mmmh frugtsalat smiley Æbler, bananer, ferskner og vaniljesauce

profilbillede
  • #14   20. dec 2024 Min veninde fra Langeland er altså bare så sød. I dag modtog vi en pakke med posten, hvori der var småkager, lidt sødt, chokolade, to julekrus, to nisser, to ophæng (julepynt), gaver til kattene og en lille julegave til os hver. Det varmer. smiley

• #15   20. dec 2024 Tillykke med din kat Hanne. smiley
    Sådan endte Midde jo hos mig.
    Hun rendte rundt her i en tre ugers tid og blev mere forhutlet som tiden gik.
    Vi var en del, som gjorde meget for st finde hendes ejer, desværre uden resultat.
    Jeg tror at hun er dumpet på kontainerpladsen for enden af vejen, og jeg nænnede ikke at sende hende til et overfyldte internat.

Kan du ikke give den noget at spise ? Bare giv den noget af Odas mand. Den har garanteret ikke fået nok mad i et stykke tid.
    Og hvis den kunne bo i dit bryggers nogle dage indtil du fandt en evt ejer eller fik et internat til at hente den ?
    Hvis ikke det er muligt, kunne du evt lave en kasse som du kan sætte i et udhus/garage eller lignende, hvor den kan stå i læ ?
    Måske kunne Oda endda lære at ignorere den.

• #16   20. dec 2024 katten fik kattemad jeg hentede hos en nabo, og en skål med vand .. derefter sov den her et par timer, men da Oda skulle spise satte jeg den ud ... lidt senere er der i vores FB gruppe en anden familie der efterlyser ejer til den smiley .. de har så trods alt kat selv men der er billeder af den inde ... har lige gået tur med Oda og gået forbi deres hus, som er et rækkehus magen til vores, der kunne jeg se nogle store drenge/unge mænd stå og nusse en kat inde i stuen, så tænker den er der .. støder jeg på den igen vil jeg selvfølgelig gøre hvad jeg kan for at tage vare på den .. men beholde den kommer ikke til at ske, for det første er jeg eneste voksne i familien der kan lide katte, og for det andet ville jeg ikke ane hvad jeg skulle stille op med den når vi skal væk i weekender/uger længere ferier .. så nej af de praktiske årssager kan jeg ikke have kat, har heller ikke nerver til de render ude ..

• #17   20. dec 2024 snerpede Hanne .. ej men er der nogen der har set interview med forpersonen fra Syrien ... synes der er rigtig gode takter at spore i de svar han giver, men hvad fanden er det for ja undskyld et imo taber spørgsmål og i situationen utrolig irrelevant "Hvad med alkohol" .. som om nogen menneskerettigheder, demokratiske processer, udvikling mod kvinder og andre minoriteters frihed er afhængige af man kan drikke sig stive ... nogle gange er det tå-krummende med den vigtighed alkohol tillægges i den "frie/vestlige" verden ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#18   20. dec 2024 Hvad er det for en "forperson fra Syrien"? smiley

• #19   20. dec 2024 Hanne, jeg elsker at du kerer dig om den lille kat smiley

• #20   20. dec 2024 Jeg har været til IGP-træning. Mest for at aflevere de trøfler, jeg havde lavet, og så snakke i telefon. Jeg havde hund ude i 15 minutter, og måtte så haste hjem for at arbejde.

Men nu er pc’en lukket, sagen er sendt, barnet er i sikkerhed og jeg har røget en rigtig cigaret - dét gør jeg når min hjerne er kogt over. Jeg kan egentlig ikke rigtigt lide smagen, når jeg ikke har alkohol til at tage toppen af smagsløgene, men virkningen er nærmest magisk!

Jeg både hader og elsker mit arbejde på dage som i dag smiley Og så er jeg meget, meget glad for at have en hobby, som trækker mig ud i naturen med andre mennesker i mange timer i morgen, for det forhindrer min hjerne i at koge suppe på den tragiske historie fra i dag smiley

• #21   20. dec 2024 Gaver til sporbønderne er hentet, og står og venter på at blive afleveret her de næste par dage.

Man skal være god ved sine bønder smiley

Anne - jeg blev blitzet for et par uger siden, mere måske.
    Men åbenbart var det ikke SÅ meget hurtigt jeg kørte - har intet hørt så den er måske røget i bagatel-kassen?

Krydser finger for at dit billede ryger samme vej smiley

profilbillede
  • #22   20. dec 2024 Så heldig er du nok ikke Martine. Den blitzer kun, når det er over bagatel grænsen. smiley

Jeg er heldigvis aldrig blevet blitzet. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#23   20. dec 2024 Hvor hurtigt kørte du, Martine? smiley

Jeg er blevet blitzet to gange. Kun den ene gang hørte jeg efterfølgende fra politiet - dvs. fik en bøde. Den anden gang kørte jeg ikke ret mange km for stærkt (4-5 stykker max på landevej).

• #24   20. dec 2024 Jeg lå side om side med en anden bil (og var teknisk set ved at overhale den anden bil indenom), men jeg håber!!!! Omvendt har jeg virkelig fortjent den bøde smiley

Sidst jeg blev blitzet kom bøden i løbet af en uge, så jeg tror du er sluppet, Martine smiley

Da jeg ryddede op i mine forældres ting for nogle år siden, fandt jeg alle min mors fartbøder (og det var MANGE smiley ). Og fra dengang hvor der fulgte et billede med smiley Dét er noget af en arv at efterlade smiley

• #25   20. dec 2024 @ Isabelle, jamen ved ikke hvad "titel" man kan give ham, men en af dem der stod for oprøret og afsættelsen af Assad ... bl.a. til kvinders rettigheder svarede han at den provins han kom fra og hvor han og dem som ham må have haft en eller anden magt, der havde de universitet og han mente ca 60% af de studerende var kvinder ... han lød bestemt ikke som en der stod for endnu et Afghanistan ...

• #26   20. dec 2024 Da fotovognen blitzede - dvs ikke en af de automatiske kasser der står langs vejen- kiggede jeg ned, og den stod omkring “et par og 60” ..

Jeg tror det er en overivrig pensioneret Gert eller Helge, der har indset at med de der + - km, røg jeg under spærregrænsen smiley

• #27   20. dec 2024 Min mand blev blitzet engang med 70, hvor man måtte køre 60, så han måtte pænt betale. smiley

• #28   21. dec 2024 Jeg blev blitzet i Tyskland, da jeg var nede i den sydvestlige del af landet for at få Tilla parret.

Jeg opdagede det ikke, men der dukkede et brev op nogle måneder efter jeg var kommet hjem med en bøde på 20 euro og et billede, hvor jeg ser fuldstændig håbløs ud.

Det er lige før, jeg er parat til at gøre det igen, for sjældent har familien moret sig så meget som over det billede, det er da billig underholdning smiley

• #29   21. dec 2024 Kirsten, der er også et af billederne af min mor, hvor hun sidder med slappe øjne og åben mund - hun ligner én der mangler et kromosom smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.065
    #30   21. dec 2024 Kirsten, mon ikke det tyske politi har moret sig så meget over billedet, at de glemte at sætte det sidste ‘0’ på beløbet? smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#31   21. dec 2024 #25
    Jeg håber, at denne syriske talsmand holder ord - at hans "venner" gør. Desværre kan min tiltro til muslimske mænd i muslimske mellemøstlige lande ligge på et meget lille sted. Der er, såvidt jeg ved, ikke ét muslimsk land med ligestilling mellem kønnene.

• #32   21. dec 2024 Det ER ret billigt at køre for hurtigt i Tyskland smiley

• #33   21. dec 2024 Jeg ønsker mig sådan nogen til jul smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#34   21. dec 2024 Hvor har du fundet dét, Anni? smiley smiley

• #35   21. dec 2024 Isabelle, jeg så dem på en hjemmeside, tror at det var USA.
    Desværre har jeg ikke fundet dem andre steder, for så havde jeg købt dem. smiley

• #36   21. dec 2024 @ Isabelle, nej men forlange ligestilling over night vil jo også være utopisk .. men skulle der endelig komme nogen hvor de trods alt står for at udviklingen går fremad, og ikke baglæns så synes jeg ikke man skal skyde dem ned fra start, så risikerer man tryk avler modtryk ... men igen hvor utrolig imbecilt et spørgsmål "hvad med alkohol" som om evnen til at drikke er af væsentlig vigtighed ... imo viser det mere vestlig forfald, end det modsatte .. men ja jeg er også vokset op i et hjem der i perioder var præget af mere alkohol end der kunne håndteres med fornuft ..

@ Anni... den er da mega fin den kop ... men gad vide om den vipper nemt, og om hanken knækker nemt, af og til kommer man jo til at sætte ens kop lidt hårdt fra sig ..

jeg har på fornemmelsen at hus 2 katten kom ind i har beholdt den ,,, der er ser ikke rigtig ud til at være sket noget på FB siden

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

• #38   21. dec 2024 Tak for link Isabelle, men det er godt nok en hammer pris. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#39   21. dec 2024 Jeg forventer ikke ligestilling "over night", Hanne - og det med spørgsmålet om alkohol lyder tåbeligt, men jeg så ikke interviewet.
    Jeg skyder ikke noget ned, men samtidig har jeg, som skrevet, ingen tiltro til, at muslimske mænd vil arbejde for ligestilling. Det FINDES jo ikke i et eneste muslimsk land. Men OK - måske om 100 år smiley

• #40   21. dec 2024 jeg har på fornemmelsen at hus 2 katten kom ind i har beholdt den ,,, der er ser ikke rigtig ud til at være sket noget på FB siden

???

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#41   21. dec 2024 "Hvis man er sød ved dyrene, er de også søde ved en"

https://politiken.dk/danmark/art10202164/%C2%BBT%C3%A6nk-at-selv-en-gammel-so-kan-finde-p%C3%A5-at-lege.-Ligesom-en-hund%C2%AB

- Og jeg bliver så uendelig rørt over ordene, men især over billederne af glade grise der tumler rundt og leger smiley

- Og jeg købte en økologisk flæskesteg i Netto i dag, der IKKE var til en ruinerende pris smiley

profilbillede
  • #42   21. dec 2024 nej jeg mener heller ikke dig Isabelle, bare sådan blot generelt .. verden er jo skeptisk ... og med rette, men man skal måske også passe på man ikke får gode/fremskridtsvenlig intentioner skudt ned så de ender med at tænke det alligevel ikke nytter noget ... Benefit of the Doubt ... til en vis grad ..

I en træls anledning, men gerningsmanden til det I Magdeburg skulle angiveligt have hadet Islam og ha´ arbejdet for at få saudiske kvinder til Tyskland, samt mene at Tyskland er alt for Islam venlig ...

• #43   21. dec 2024 ÅH .. der hvor katten var inde i nat har de fået den hentet via 1812 ... kan slet ikke ha´ den ender som en i stakken ... smiley smiley smiley smiley smiley

• #44   21. dec 2024 Hanne, det kunne jeg hellere ikke med Midde og det er derfor hun blev her.
    Men det er trods alt bedre at den nu er inde i varmen,fø får mad og omsorg frem for at den render våd, frysende og sulten rundt.

• #45   21. dec 2024 Puha, hvor er jeg mæt. smiley
    Midde og mig har lige konsumeret en kæmpe portion ribbenssteg og gammeldaws hvidkål. smiley smiley
    Jeg er så stoppet, at jeg ikke tror at jeg kan gå ud med min tallerken og rydde op i køkkenet smiley
    Gid jeg havde et barn jeg kunne sende ud og rydde op. smiley

• #46   21. dec 2024 @ Anni .. ja det siger jeg også til mig selv, og vi kan jo stadig håbe nogen henvender sig ... den var hverken øremærket eller chippet ... jeg gik hen til "de andre" og talte med dem, og hun sagde også at den jo var enormt sød og kælen, men nu kom den ud og blev tjekket igennem, og fremlyst af de gængse kanaler, og jeg ved ikke om de kastrerer pr, automatik ? men hun sagde de ville følge lidt med og så ville de overveje om de ville tage den til sig efter jul hvis ingen andre gjorde ... jeg beklagede mig til min yngste datter, og hun ville også overveje ... den var sgu virkelig kær

• #47   21. dec 2024 Anne tusinde tak for at varetage de udsatte børns tarv. Du er guld værd. Om det er sommer eller jul. Ingen børn skal mangle omsorg og kærlighed. Tak smiley

• #48   21. dec 2024 Se hvem der var her igen. smiley

profilbillede
  • #49   21. dec 2024 smiley

profilbillede
  • #50   21. dec 2024 Iran i 1970'erne. Det er længe siden ja, men heller ikke så længe siden.

Det kan ske igen at kvinder får friheden til at eksistere som de er.
    Og Isabelle, nej, de muslimske mellemøstlige lande er ikke foregangslande ift kønsligestilling. Men ærligt, hvor mange lande har egentlig ligestilling mellem mænd og kvinder? I langt de fleste lande er ligestillingen på tilbagegang, også i dk.

profilbillede
  • #51   21. dec 2024 Jeg har været på årets juleridetur med rideklubben i dag - 24 heste/ponyer, klædt i hvidt og rødt, der red ned i byen og forbi de 2 plejehjem, for at ønske glædelig jul. Hold kæft det var hyggeligt! Min søde kæreste blev også lokket med på gåben - selv han synes det var skide hyggeligt, så han vil gerne med igen næste år smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#52   21. dec 2024 "Og Isabelle, nej, de muslimske mellemøstlige lande er ikke foregangslande ift kønsligestilling."

Foregangslande? Øhhhh nej - hvem har sagt noget i nærheden af dét??? smiley smiley

"Men ærligt, hvor mange lande har egentlig ligestilling mellem mænd og kvinder?"

Vil du, helt ærligt, sammenligne bl.a. nedenstående forhold for kvinder med de vestlige, A-S?

"I muslimske lande som Saudi-Arabien må kvinder ikke køre bil, i Iran skal en kvinde tildække sit hår, ifølge Koranen tæller en kvindes vidneudsagn halvt så meget som en mands, en kvinde er uegnet til at være imam, og hendes rettigheder til forældremyndighed og skilsmisse er sekundære til mandens rettigheder."

Hvis ja, vælter jeg kongen og siger tak for kaffe smiley

• #53   21. dec 2024 And, er det i Vamdrup?

• #54   21. dec 2024 Vi har vasket gulvtæpper, hentet og pyntet juletræ. Et par gåture når regnen har holdt pause. Og nårh ja, købt al maden til jul. Så nu er vi klar smiley

• #55   21. dec 2024 Dorit begynder efterhånden at vise tegn på, at hun er oppe i årene. Hun har haft ondt i maven, og det har så givet hende ondt i lænden. Jeg prøvede med en massør til hende, men hun HADER at blive gramset, og hakker gerne ud når hun ikke gider mere. Så det bliver hjemmemassage, og så har jeg købt en ekstra regnjakke til hende. Hun hader at gå med dækken, men hun har nu alligevel fanget at det er ret dejligt med en jakke, når det regner smiley Og så er hun bare overdrevet nuttet, når hun futter afsted i neongul regnkappe smiley

Jeg elsker min stædige, gnavne pølse og hendes lille sorte hjerte smiley

• #56   21. dec 2024 Skrigehunden, ja, det er i Vamdrup. smiley

• #57   21. dec 2024 Hvor gammel er hun, Anne ?

• #58   21. dec 2024 Vores Moon har fået noget manglende kontrol over bagpartiet. Altså han kan tisse, stående på 3 ben, og kan også sagtens lave bummelum uden at falde - men når han VIRKELIG sætter fart på, løber han som ... kan I huske fra Disneys juleshow, der hvor Pluto får alle 4 poter i et par pakker ? da han jager Chip og Chap .. sådan løber Moon og han er ALT for kær imens - glad og stor"smilende" i fuld fart .. og så bare 4 ben i hver sin retning smiley

Elsker ham også til døde (næsten) smiley

profilbillede
  • #59   21. dec 2024 Hun bliver 11 år om en måned. Hun er ved at være slidt, og har nok også levet et mere aktivt liv, end de fleste corgier. Og med en overvægt på et kilo eller to nu, så er der ikke noget at sige til, at alderen trykker. Men som med Moon, skal der bare tages lidt hensyn smiley

Gamle hunde er 1000 gange mere nuttede end hvalpe, imo smiley Jeg elsker at de har deres egne meninger, at de har regnet ud hvordan man kan få sin vilje og at de har en udstråling af autoritet og så ellers er totalt ligeglade med alt andet end egne behov smiley

• #60   21. dec 2024 Jeg har lige været i biffen og set "Vejen Hjem", der foregår i Syrien. Uj, det er SÅ langt fra at være en feel good film, som noget kan være, men den er bestemt anbefalelsesværdig!

• #61   21. dec 2024 Hov! I dag er årets korteste dag - nu bliver det lysere smiley smiley smiley

• #62   21. dec 2024 det er så dejligt det kun går frem mod lysere tider nu ..
    mht Dorit så mener jeg man kan få laserpenne til hjemmebrug, måske det kan hjælpe hvis der er ledsmerter..

Mht kvinders rettigheder så halter det jo flere steder, igen håber jeg bare der kommer små skridt fremad ...

Og så ville det fandme hjælpe hvis den idiot til Infantino ikke tildelte de arabiske lande prestigefyldte fodboldturneringer og hvis sportsfolk der er idoler ikke lod sig købe for guld ...

Elon Musk hylder Alternative Für Deutschland, og siger Scholz "det fjols" bør gå af ... jeg har lige haft en mindre diskussion med min svigersøn som mener det vil blive godt for amerikanerne med den nye administration, jeg tror Musk er en enorm trussel mod alt hvad verden trods alt har opnået siden 2. verdenskrig ... intelligens der er kammet over i vanvid, penge og magt ... og snæversyn overfor minoriteter, det minder mig i skræmmende grad om folk med s´magt der har fået verden til at gå skævt ..

• #63   22. dec 2024 Isabelle, din kilde må være gammel. Kvinder må gerne køre bil i Saudi Arabien nu.

Men ja, jeg sammenligner da landes kønsligestilling, hvad er der af problem i det?

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 73 Svar: 282
    #64   22. dec 2024 Der findes ikke noget bedre end hjælp i køkkenet fra morgenen af smiley

profilbillede
  • #65   22. dec 2024 Det der med julegaver...

Der er folk som min kollega som har klaret nærmest alle julegave indkøb den 1 december..

Og så er der folk som min bror der først begynder 22 december smiley smiley smiley

• #66   22. dec 2024 Jeg er lige blevet færdig med at pakke gaverne ind.
    Det er første gang NOGENSINDE, jeg har været færdig med det tidligere end d. 23. smiley

• #67   22. dec 2024 Her i huset mangler vi (que mig smiley ) at pakke ind. Jeg skal have købt en lille ekstra ting til min mor, men det har jeg ikke helt besluttet mig for hvad det skal være endnu. Hun har hjulpet mig så meget i år, så jeg tænker hun skal have noget ekstra. Så alt udover den er jeg færdig med smiley

• #68   22. dec 2024 jeg havde købt alle på nær 1 + 2 fødselsdagsgaver, inden 1. december og de var pakket ind.. den ene skal være et gavekort der sættes på en mega god kaffe (den er købt) ..

• #69   22. dec 2024 Mangler at pakke ind - men det er kun 4 stks vi taler, så det er hurtigt overstået.
    Nu står den på spor med Esh i det fantastiske vejr, mens kæresten ordner indkøb. Og nej, jeg er ikke træls at jeg ikke hjælper - han foretrækker, at gøre det alene smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#70   22. dec 2024 "Isabelle, din kilde må være gammel. Kvinder må gerne køre bil i Saudi Arabien nu."

Du har ret. Jeg glemte det der med kildekritik. Ups.

"Men ja, jeg sammenligner da landes kønsligestilling, hvad er der af problem i det?"

Der er ikke noget problem i det. Men ligestilling i Saudi og i de vestlige lande er bare svært sammenlignelige, synes jeg.

Jeg afleverer julegaver drypvis - så de bliver pakket ind drypvis smiley
    I skrivende stund mangler kun fire måske fem gaver at få papir og bånd på.

• #71   22. dec 2024 Vi kører 2. dagen herhjemme med meget sygt barn (feber, ondt i halsen, hovedpine). Håber han når at blive frisk snart...

Elvis passer godt på ham

profilbillede
  • #72   22. dec 2024 Vi har næsten alle gaver pakket ind. Der mangler to, og så dem til dyrene. smiley

Men de skal pakkes ind ovenpå. smiley

• #73   22. dec 2024 God bedring til ham, Ida smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#74   22. dec 2024 #62

Trump, Musk og så Putin er et mareridt, der ikke er til at holde ud at tænke på.

Jeg hørte nogle tale om det med at preppe til tre dage i tilfælde af krise. En sagde noget om at købe ind til lidt flere end tre dage, hvorpå en anden svarede, at gik der over tre dage, var der næppe nogen grund til at have mad og vand, for så var der næppe nogen verden for os at leve i smiley
    For få år siden ville den slags have hørt til blandt "sølvpapirshat-folket". Det er ret uhyggeligt, at vidende velafbalancerede mennesker tale om et ikke usandsynligt scenarie i nærmeste fremtid - en krig med a-våben smiley

• #75   22. dec 2024 Tak Martine smiley

• #76   22. dec 2024 Sia og jeg er lige kommet hjem fra hundetræning/juleafslutning. Det var vældig hyggeligt med sjove konkurrencer med hundene, og kaffe med æbleskiver til dem med to ben.

Julegaverne er pakket ind, jeg mangler dog at pakke pakkespilspakkerne ind, men de skal først være klar til den 25.

Konfekten er lavet, det blev til rafaellokugler, fransk nougat og "det ultimative konfektstykke". De brændte mandler bliver lavet i morgen, når jeg har været til skanning

Laksen til 1. Juledag bliver gravet om lidt.

Jeg tror faktisk, at jeg har styr på det hele smiley

• #77   22. dec 2024 Vi har lige været til fødselsdag og ønsket familien glædelig jul. Nu tager jeg vuf ud og nyder det pæne vejr. Der skal ske noget smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#78   22. dec 2024 Jeg fandt en økologisk flæskesteg i Netto - til julefrokost 1. juledag. Det er super dejligt at kunne spise stegen med god samvittighed og uden at være blevet ruineret smiley
    - Og jeg eeeeelsker billeder af glade frilands- eller økogrise smiley

profilbillede
  • #79   22. dec 2024 Lise-Lotte, er der stadig ingen afklaring på hvad der er galt med dig? Døjer du stadig meget?

• #80   22. dec 2024 Årets sidste eftersøgningstræning, og jeg er så imponeret over min lille hund smiley

Banen, vi skulle være på i dag, kaldes for “Gryden”. Man går på en sti, og så er det stejle skrænter til begge sider, og underlaget er kuperet og fuld af tuer, buske og væltede træer. Ud over det, slår banen et 90 graders sving halvvejs, så det er en teknisk meget svær bane, og så kræver det rigtig meget fysisk af hundene.

Ellie løb fantastisk smiley Jamen, jeg kan næsten ikke fatte at JEG har trænet en hund til at løbe så flot smiley Hun løb lange udslag, arbejdede i vinden, lod sig dirigere og så var hun den eneste hund der kunne afsøge området på “ydersiden” af svinget.

Der var nu også pænt stille i bilen på vej hjem smiley Nu ligger hun og gumler i en bambi-hals, og så tror jeg hun er klar på en fælleslur smiley

• #81   22. dec 2024 #79

Indtil videre har de "kun" fundet nogle forsnævringer i ryggen. Dermed er der nogle nerver, som irriteres/trykkes på.

Jeg har en skanning mere i morgen, så må vi se, hvad den viser.

I starten af januar har jeg min årlige lægetid på neurologisk, så er det spændende, hvad de siger.

Midt i januar har jeg igen en tid på rygcenteret I Kolding.

Jeg har det ikke for godt, men jeg kan jo ikke klage, for de kigger virkelig i alle retninger smiley

• #82   22. dec 2024 @ Isabelle, du glemmer Kim Il der elsker han kan sende kanonføde til Putin og sige "se mig, frygt mig"...

jeg bliver forvirret over det der med om økologi er, eller ikke er lig med dyrevelfærd .. kan læse at det er det, vist, men synes en gang man hørte det ikke nødvendigvis var ..eller er det kun ved æg ? der går jeg ihvertfald efter der skal stå det er fra fritgående ..

• #83   22. dec 2024 Isabelle, men hvis vi ikke vil sammenligne ligestillingen imellem køn i mellemøstlige lande med vestlige lande, hvorfor vil vi så sammenligne vores demokrati og styreform?
    (Og kritisere "de andre" imens)

• #84   22. dec 2024 Mig og en veninde helt tilbage fra folkeskoletiden, fik den skarpe idé, at vi da trængte til at rejse væk uden mænd. I nat bestilte vi så en tur til Gran Canaria i starten af marts. Ikke det mest interessante rejsemål, men mulighederne er ekstremt begrænset, når man vil afsted fra Bornholm i stedet for fra Kastrup.
    Jeg glæder mig, men jeg er virkelig elendig til at være væk fra hundene så længe smiley

• #85   22. dec 2024 Øko-grise går kun ude i 6 uger, mener jeg det er. Så kommer de på stald, indtil de slagtes. Der er så større krav til deres stalde og plads, men de tuller ikke rundt udenfor, som på billedet Isabelle deler. Det gør frilandsgrise smiley

• #86   22. dec 2024 Vores lokale Rema havde tidligere på ugen flæskesteg af frilandsgris til 40 kr. for 15-1700 gram smiley

Jeg har for længst fået de to hjem vi skal have juleaften, de er fra en lokal producent af Durocgris (også frilands), men jeg købte nogle stykker i Rema til fryseren smiley Jeg får ikke billigere frilandskød andre steder og jeg har i mange år ikke købt andet.

• #87   22. dec 2024 Vores Rema har også frilandsgris, det køber vi altid;)

• #88   22. dec 2024 Jeg elsker mine hunde - også de to på gule plader - men Esh smiley er nok bare den sødeste lille hund jeg har set i rigtig lang tid.

En træningskammerat har købt hvalp - en lille SCH - der er 9 uger nu.
    Han havde den med i går og den løb rundt og snusede og kiggede og hvad sådan en nu gør.
    Hundene var jo i bilerne og hver gang hvalpen gik forbi, så gøede de af ham. Ikke sådan voldsomt eller fordi de var gale på ham, men de 4 biler, der holdt med hunde i - der råbte de af den lille.

Undtagen Esh smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley
    Hvalpen stod og kiggede op under bagklappen, som stod på klem, og var klar til at løbe - men ingen lyd fra Esh.
    Hvalpen gik tættere på, og Esh begyndte at pibe (pive??), så hvalpen blev modigere og hoppede op med forbenene og kiggede ind på Esh. Esh blev endnu mere begejstret og begyndte at tage forbenene ud imellem tremmerne og "skrabe efter" hvalpen .. som fra sin side begyndte at nappe lidt i Esh´ s fødder .. aj men smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Han er SÅ gennemsolid og venlig i sit lille gule fjæs - ja, han kan arbejde og gør det uanset hvorhenne han er, nye steder, "gamle" steder .. han er ligeglad, han gi´r gas og er PÅ mig .. og det er vældigt ..

Men hans måde at være på overfor alt levende er nok det, der imponerer mig allermest.
    Kæft, han er kær smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#89   22. dec 2024 #85
    Nu har jeg tjekket flere steder og kan kun se, at økologiske grise skal have adgang til friluftsareal året rundt. Men det kan sagtens være, at det er frilandsgrise, jeg har postet et billede af. Jeg bøjer mig i støvet, undskylder mange gange og lover, at jeg aldrig vil gøre det mere smiley

PS. Jeg køber hjertens gerne frilandskød. Nu var det bare, at jeg fandt den økologiske flæskesteg. Dejligt for alle jer, der har fundet frilands - og/eller selv har glade grise i nabolaget smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#90   22. dec 2024 "Isabelle, men hvis vi ikke vil sammenligne ligestillingen imellem køn i mellemøstlige lande med vestlige lande, hvorfor vil vi så sammenligne vores demokrati og styreform?"

Nu må jeg lige tage mig sammen og udtrykke mig lidt klarere: Der er så ufattelig langt fra "ligestillingen" nogle steder i Mellemøsten til ligestillingen i Vesten, at jeg finder det svært at sammenligne, men selvfølgelig kan vi sagtens gøre det.

• #92   22. dec 2024 Isabelle, det var altså ikke for at lave et problem, men jeg købte i mange år øko æg i salig tro om at jeg gjorde det bedste for dyrene... indtil en sagde til mig at øko æg havde med foder at gøre ikke en meter med søde høns på fri fod .. synes sgu af og til det er svært at være korrekt ..

jeg er ikke helt inde i jeres sammenligne eller ej ... men man sammenligner vel det man kender med det man forholder sig til ... og vesten har måske ikke været så undertrykkende mod kvinder, men ligestillingen har der dog ikke altid været, i mål er den ikke endnu, men uanset er den starter et sted og en tid ... jeg håber sådan de der i Syrien får chancen for at vise om de står inde for deres ord, og hvis de gør at andre lande holder igen med at blande sig ..Israel, Tyrkiet, osv .. mest .. læste et sted at Erdogan gerne vil dominere udviklingen ..

• #93   22. dec 2024 Økologiske høns skal altså have mulighed for at komme ud, så jo det er da afgjort andet en foder

• #94   22. dec 2024 og vesten har måske ikke været så undertrykkende mod kvinder,

.. måske .. ????

smiley smiley smiley

• #95   22. dec 2024 ej det har de ikke ... men ligestilling har også haft sine svære tider, og mændene har siddet på magten ...

• #96   22. dec 2024 Isabelle, det er 7 uger de går på friland, og så efterfølgende på stald med “mulighed for at komme i løbegård” https://lf.dk/viden-om/oekologi/oekologisk-foedevareproduktion/grisekoed/

Og frilandsgrise skal være ude i 5 uger, og rykkes herefter på stald.

Så jeg tog fejl - alt andet lige, og hvis landmanden følger mindstekravene, er der mere velfærd i øko-kød smiley

• #97   22. dec 2024 Gamle Svende er smeltet ud over pude kanten smiley smiley smiley smiley

profilbillede
  • #98   23. dec 2024 Spændende om vi kan få and juleaften, når bagpladen i ovnen er faldet af. smiley

• #99   23. dec 2024 Martine og Lene - det her er da lige jer smiley

https://www.dba.dk/malinois-mix-hvalpe-11-uger/id-1119330420/

• #100   23. dec 2024 smiley Nu bliver Midde snart slået ihjel.
    Det kræ er utrolig ondskabsfuld. smiley

Jeg går ud og tømmer postkassen, døren står åben og Midde står og kigger ud.
    Hun vil ikke ud og går ind sammen med mig. smiley
    Jeg tager et glas mælk, sætter mig godt tilrette i lænestolen, kører fodskammelen ud og rækker ud efter reklamerne.
    Og hvem står hylende ved døren og vil ud ? smiley selvfølgelig Midde.

Det nummer og lignende laver hun konstant smiley
    Jeg har fortalt hende at hun burde være lidt taknemlig i stedet for konstant at tage pis på mig, at det ender med at hun må flytte på kattehjem, men hun tror ikke på mig. smiley

En halv times tid efter kommer hun så hjem og er så sød, at jeg rækker ud efter godbidderne. smiley
    Og lige så snart hun ser at der er godbidder i luften, så flækker hendes lille ansigt af glæde. smiley
    Hun elsker godbidder, og jeg må tage mig sammen for ikke at gøre hende for tyk, for jeg elsker at se glæden i det lille fjæs og kunne give hende godbidder dagen lang. smiley

• #101   23. dec 2024 Vi har fået hele min svigerfamilie på besøg. Svigerforældre bliver til d. 25. Det er sjovt som nogle mennesker bare har dyretække ubevidst. Min svigerfar nåede kun ind af døren før hunden syntes han var helt fantastisk smiley

• #102   23. dec 2024 Midde er bare eminent til at opdrage på dig Anni. smiley

Sådan er katte. smiley

• #103   23. dec 2024 A for effort - I guess.

Jeg skal altså holde mig til at lave mine chokolade ting kan jeg konstatere. smiley smiley
    Mine honningkager griner af mig. Jeg skal nemlig rive dejen, og det kan mine hænder ikke. Har revet i alt 100 g i løbet af i dag... Og der skal bruges 500...

profilbillede
  • #104   23. dec 2024 #99, Åh gud.

Ja man kan vel kun rive sig i håret, og håbe på at det trods alt lykkes at finde hjem, der er fleksible nok til at give dem et godt hjem, uanset hvilke træk de har arvet fra deres vidt forskellige ophav. Gad vist hvad man fortæller potentielle hvalpekøbere om hvilket temperament, de skal forvente af hvalpene.

Men det bliver helt sikkert ikke mig, der skal have en af dem. (Jeg mangler en smiley, hvor håret rejser sig på hovedet af mig)

Gad for øvrigt vidst hvilke temperament, de normalt forventer af en pyr ? Ja, det skal da være en hund med vagt instinkt, der kan sige fra ved behov, men det skal jo ikke være en hund, der går rundt og klaprer med gebisset hele tiden.

• #105   23. dec 2024 Så blev der byttet gaver, og den første gave har vi allerede modtaget. smiley

• #106   23. dec 2024 Det lykkedes iøvrigt at finde mock duck i dag efter besøg i en del butikker. smiley

• #107   23. dec 2024 puh ... dagen er gået med at hente 2 drenge 5 og 8 da mor og far arbejdede ... have dem med ud og handle til min bror ... hjem og sætte flæskesteg i ovnen, arbejde ved computer 1 time mens morfar underholdt ... spise frokost med drengene, tage fl.steg ud, køre på besøg hos søn og hans kæreste i Silkeborg hvor manden skulle hjælpe med et skab, drengene var lidt oppe og køre, så tog den mindste og hunden en tur i skoven som ligger lige bag sønnens hus ... hjem og hente fl.steg og indkøb, ud med drengene og videre til bror, hvor vi skar steg ud og pakkede til juledagene i pose og til fryseeren (han vil ikke med nogen steder hen) ...
    så fik vi købt aftensmad, og NU slapper vi af til jeg skal have gang i Risengrøden til morgendagens Ris a la Mande ..

Kom jul, kom RO kom Gaver ...

• #108   23. dec 2024 Hr. Flapører med sine ører med egne liv. Er spændt på hvordan de ender smiley

profilbillede
  • #109   23. dec 2024 #99

Det mix ville jeg ikke umiddelbart have udtænkt - men jeg er nok heller ikke så "intellektuel" som min race smiley smiley

Selvom det er møgsynd for de hundeliv det går ud over, så ville jeg ønske, at fjolset, der har lavet den kombination, brændte inde med dem allesammen og var nødt til at gå den tunge vej til dyrlægen.

Jeg har intet imod mix, men de må godt være lidt mere gennemtænkte end det der smiley

• #110   23. dec 2024 Jeg har lavet noget vildt voksent - fået skrevet testamente smiley

Jeg har jo ingen livsarvinger, så mine niecer og min nevø er skrevet i livsforsikring, og det er også dem der skal arve mig smiley

Og så har jeg lavet en note om, at der sammen med mine dyrs sundhedsbøger ligger info om, hvad jeg ønsker der skal ske med dem. Men jeg sad og tænkte, at det er lidt besværligt. Og kan falde ud, eller risikere at det ikke lige bliver opdateret.

Så jeg skrev til Agria, og spurgte om det ikke kunne være en mulighed, at man på sit dyrs profil ville kunne tilføje nødinfo og ønsker om hvad der skal ske med dyret, ifald ejer dør eller kommer til skade. De får jo som minimum besked, hvis ejer dør, og som kunde kan man få en påmindelse årligt eller når man anmelder skader, om at gennemgå for ændringer.

I dag har Agria svaret, at det lyder som en god ide, og at deres udviklere vil arbejde på at få det op at stå i 2025 smiley

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 17 Svar: 37
    #111   24. dec 2024 Glædelig jul, fra drengene og jeg smiley

profilbillede
  • #112   24. dec 2024 @ Anne ... det lyder voksent og fornuftigt smiley --- ej mener det .. MEN nu tænker jeg så lige hvor hurtigt et forsikringsselskab for hunde får besked, og hvad der kan nå at være sket med ens dyr inden ? her tænker jeg mest hvis nu det sker pludseligt og man ikke lige har haft tiden til at få talt med nogen lige op til ... altså at det sker (gud forbyde det) i et færdselsuheld og man derfor ikke har så at sige ligget for døden nogle dage ...

jeg havde tænkt jeg skulle have de urner med der vil være til den tid , men mener at have læst et sted at det må man ikke, altså når man selv skal brændes ...

• #113   24. dec 2024 Du kan ikke engang være sikker på, at det er dig, de brænder og putter i jorden Hanne. Der har været eksempler på, at lig er blevet forbyttet. smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#114   24. dec 2024 Ønsker om glædelig jul til de fleste smiley
    Hilsen
    Baskervilles BlackCobra Visuel Script
    Zhorro Panthervilles Vital Screen

profilbillede
  • #115   24. dec 2024 Jeg har en aftale med min søster, om at hun sørger for hundene hvis jeg er væk før hende, jeg sår som kontaktperson for nogle af vores pensionshunde, ejere går med en seddel i pungen hvor det står og de har oplyst familien om det;) så det er også en mulighed

• #116   24. dec 2024 @ Susanne #113 ... hmmm mon ikke jeg er LIG-glad ... smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#117   24. dec 2024 Min exmand overtager hundene, hvis jeg stiller træskoene før dem. Det står ingen steder, men mine børn ville vide det. Jeg kan jo i øvrigt også overveje at fortælle dem det smiley

• #118   24. dec 2024 Det er jeg egentlig også Hanne, hvis jeg blev forbyttet, men der har i år været to sager om forbytninger på Åbenrå sygehus. smiley

• #119   24. dec 2024 Jamen, der er mange muligheder. Jeg har også en kort liggende ved min telefon, hvor der står hvem der skal ringes til, som kan tage sig af dyrene hvis jeg kommer til skade. Men den ene af dem kan under ingen omstændigheder have Ellie eller katten på sigt.

Ellie skal i øvrigt til en træningskammerat. Ikke en jeg på nogen måde er tæt med, men de to elsker hinanden højt, og jeg ved at hun ville få et aktivt og godt hundeliv hos netop ham. Men det er jo ikke sikkert at det samme gør sig gældende, med den næste schæfer,

Men af alle jer, hvem har så faktisk noget skrevet ned? Eller har givet udførlige instrukser? Isabelle, det ville vel egentlig ikke være fair at eksmanden skal overtage 2 tæver, der ikke nødvendigvis kan sammen? Ville det ikke være bedre at skille dem ad, hvis du blev taget ud af ligningen? Og Bodil, ville du kunne stå med din søsters aktive konkurrencehunde, og give dem dét liv, de er vant til? Man vil jo altid gerne hjælpe i den akutte fase. Det er i hvert fald sådan nogle tanker jeg gør mig - at jeg såmænd kender mange som kan give mine hunde kærlighed, men det skal også være et godt hundeliv på sigt smiley

Beklager at trække død ind i julestemningen smiley

• #120   24. dec 2024 Jeg regner med at kæresten overtager mine hunde - og jeg ved, at jeg vil overtage hans smiley

Om han så vil fortsætte med at have dem - pas ?
    Det kan være sin sag at stå med 4 hunde, der ikke kan enes - omvendt må det være hårdt, at aflive en rask hund, som var ejet af ens kæreste, som lige er død ???

Hvis B og jeg ryger samtidig, så vil jeg da være den første til at indrømme, at vi ikke har lavet foranstaltninger mht hundene ..
    Dit indlæg giver da stof til eftertanke smiley

• #121   24. dec 2024 @ Susanne, nåe Aabenrå, det var der jeg var indlagt til obs for blodprop i hjertet og da vi ringede med snoren kom der ingen smiley smiley ... nu var der ingen fare på færde, men i samme tidsrum måtte manden kører i sommerhuset og se til hundene, og var nok væk et par timer, der var dejligt roligt for jeg så ingen, og ingen så til mig ... jo jo ..

@ Anne, livets realiteter skelner jo ikke mlm helligdage og alle andre dage .. jeg har intet skrevet ned, skulle manden og jeg omkomme på samme tid er jeg sikker på 2 ud af 3 børn. hvis ikke dem alle vil have Oda ... alle vores hunde har været hhv ok og gode med børn, men Oda er helt exceptionel kærlig og sød .. og så er hun en nem og rolig hund ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#122   24. dec 2024 "Isabelle, det ville vel egentlig ikke være fair at eksmanden skal overtage 2 tæver, der ikke nødvendigvis kan sammen? Ville det ikke være bedre at skille dem ad, hvis du blev taget ud af ligningen?"

Jo selvfølgelig. Min tanke gik på to tæver, der kan fungere sammen, hvilket jeg inderligt håber kan lade sig gøre igen. De har faktisk ikke været oppe at toppes de sidste 4-5 dage. Men men - tak for reminderen, for det er bestemt noget, jeg lige må tænke over..............
    Nu har jeg tænkt smiley Dvs jeg kom til at tænke på, at opdrætter formodentlig vil tage Vilma, hvis hundene skal skilles ad, og jeg ikke er her mere.

• #123   24. dec 2024 Glædelig jul til alle. smiley

profilbillede
  • #124   24. dec 2024 Da min far døde, fik vi aflivet hans halvgamle cocker dagen efter min far døde. Den hylede og skabte sig, og savnede min far helt vildt. De to havde deres eget liv, og hunden skulle ikke omplaceres.
    Det var den helt rigtige beslutning.

Hvis jeg smutter i svinget, skal Emmily aflives, hun er 14 år, og er allerede nu ved at være lidt mærkelig.
    Sia er jo ung lige nu, og vil sagtens kunne komme godt videre, men taler vi om mange år ud i fremtiden, så er min holdning, at en gammel hund hellere skal aflives end blive kastebold.
    Min søn ved godt, hvad min holdning er, og vil kontakte Sias opdrætter, hvis det bliver aktuelt.
    Jeg mødes jævnligt med Sias opdrætter, og vi går også til hundetræning samme sted.

• #125   24. dec 2024 Jeg overtager afgjort ikke min søsters hunde hvis hun skulle dø før mig;) hun har andre aftaler, hun har lovet at tage sig af mine, det betyder sansynligvis at de yngste vil blive omplaceret og de ældste vil blive aflivet, jeg regner da afgjort ikke med at hun beholder nogle af dem;) hun har da rigeligt i sine egne;)
    Det handler egentlig bare om at jeg ikke vil have nogen af mine på internat;)

• #126   24. dec 2024 Faldt over den her på Facebook: https://www.facebook.com/share/r/1AwiKtBnNf/?mibextid=wwXIfr

Det er nogle sjove malinoismix de har, men især den sidste er der sørme fart på! smiley

• #127   24. dec 2024 Ahhhhh, juleræs overstået smiley

Det er altid en lille smule kaos med en MEGET livlig Ellie, og en super forkælet, grænseløs og uopdragen løve, som får lov til ALT smiley

Leverede moster og uopdragen hund hjem til lejligheden, kørte hjem, ryddede det sidste op, knappede en øl op ( smiley ), tog makeup af og kiggede mig i spejlet. Har tilsyneladende fået en allergisk reaktion omkring det ene øje og tværs over panden smiley Er lilla, hævet og nopret smiley Det eneste jeg kan komme i tanke om, er en parfume jeg gav min moster, som jeg lige skulle prøve et pust af. Ud over at den stinker rædselsfuldt, kan jeg åbenbart heller ikke tåle den. En slags kosmisk win-win smiley

Glædelig nu-er-julen-overstået til jer alle smiley

• #128   25. dec 2024 Så er de sidste blevet kørt hjem, og freden har sænket sig.

• #129   25. dec 2024 Ellie havde en fest i går smiley Hun har endelig fundet ud af at pakke gaver op, og gør det med stor iver smiley

Dort fatter stadig ikke en skid, og står bare og gør af gaven smiley

Men de fik mange, mange lækre tyggedimser og legesager. Og jeg fik et gavekort, så jeg kan få lavet det her billede på lærred smiley

profilbillede
  • #130   25. dec 2024 Balder fik selvfølgelig også en julegave.

profilbillede
  • #131   25. dec 2024 Nu med egen bjørn smiley smiley smiley

Jeg har drømt om den røremaskine i mange år…og nu står den på mit køkkenbord smiley smiley smiley

profilbillede
  • #132   25. dec 2024 ah Anne, der er liige et par juledage hvor mange ofte skal noget ... men jeg siger One Down, Two to Go (nytårsaften) og så bliver det dejlig hverdag igen ... jeg onde hunde menneske har aldrig fået etableret vanen med gaver til hundene, så tænker slet ikke over det ...
    Vi var sammen med den datter der endnu kun har et barn, det gav en dejlig ro ...

I dag står den på skovtur, borddækning, opstart af julefrokost mad (koge kylling til tarteletter) måske laver jeg også dunserne ... og i morgen starter så med 3 års fødselsdags brunch ... pause og så julefrokost vi starter med pakkeleg ca kl 16 og så spiser vi derefter ...
    Det er sjovt som tingene har ændret sig .. i gl. dage specielt i min familie, og også senere da vi selv overtog julefrokosterne der var de ret våde, godt med øl, snaps og senere diverse ... I dag er der nærmest ingen der drikker, nogle drikker måske et par øl, men ellers er det sodavand og kaffe ,,, manden synes vist det er lidt kedeligt, jeg synes det er behageligt

• #133   25. dec 2024 I går holdt jeg jul på et plejehjem for første gang. Jeg måtte undvære min ældste datter og børnebørn for første gang i mange år, så jeg var lidt nervøs for hvordan Det ville være.

Jeg havde den skønneste juleaften med min kære far som er terminal, min mor og yngste datter og selvfølgelig lille Hilde.
    Det var faktisk rigtig dejligt at være på plejehjemmet hvor vi var i trygge rammer, og skøn mad og dejligt personale.
    I november troede ieg slet ikke at jeg skulle nå endnu en juleaften med min far, så alt var præcis som det skulle være smiley

• #134   25. dec 2024 I dag nuller vi rundt og hygger med julegaver smiley senere har hunden en legeaftale.
    Det var så hyggeligt i går! Min søster kom forbi og var julemand. Hunden fik selvfølgelig også en pakke smiley

profilbillede
  • #135   25. dec 2024 Jeg tror og håber, at den nye svigerdatter følte sig velkommen i går. Min mand havde lavet Mock Duck, vegansk rødkål, hvidkål og vegansk ris a la mande, så det lignede mest muligt det, vi andre fik. smiley

• #136   25. dec 2024 Her er det bare lort.
    Min kæreste køre altid julemandstur den 24, igår nåede han ET besøg, så var bilen punkteret. Vi løste det hurtigt, men det betød så at vores egen aften, først kunne begynde kl.19.30.
    Så blev der væltet et glas rødvin udover min telefon, selvfølgelig lige i den retning på telefonen hvor man oplader den. Jeg tænkte ikke over det, før i morges da den nu er nede på 3 procent og ikke vil lade. Nu er den lagt i ris, men det løb er nok kørt. Og den fejler intet, skærmen er ikke engang revnet eller ridset og butikkerne åbner først fredag.
    I morges faldt min kærestes bror om og det er en hjerneblødning. De er ved at operere nu, men det ser ikke godt ud. De er samlet inde hos ham på Rigshospitalet, jeg er hjemme hos hundene. Og så sidder man her og ved ikke helt hvor man skal gøre af sig selv.

• #137   25. dec 2024 smiley

profilbillede
  • #138   25. dec 2024 Stort kram Zenta. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#139   25. dec 2024 Masser af varme tanker til dig, Zenta smiley smiley

• #140   25. dec 2024 Jeg lagde blomster og tændte lys igår, for at mindes alle vores elskede himmelhunde.
    Jeg har lige været oppe og kigge igen, lysene brænder endnu.
    Måske de holder sig igang for manden der lige nu kæmper for sit liv.
    Måske er det skørt, måske ikke, men jeg kan godt lide tanken. smiley

profilbillede
  • #141   25. dec 2024 Æv Zenta smiley

Krydser for at det hele ender godt smiley

• #142   25. dec 2024 Det er ikke en skør tanke Zenta, og det er rart at have et håb at holde fast i.
    Er stort kram herfra

• #143   25. dec 2024 Varme tanker til dig og dine, Zenta smiley

• #144   25. dec 2024 tanker med håb kan aldrig være skøre .. håber operationen går godt og han kommer sig..

• #145   25. dec 2024 Krydser for jer, Janni!!

• #146   25. dec 2024 Håber det bedste for jer Zenta smiley

• #147   25. dec 2024 God karma er sendt i jeres retning smiley

• #148   25. dec 2024 Puha Janni.. krydsede fingre herfra smiley

• #149   25. dec 2024 Tak for alle jeres søde beskeder.
    Operation er gået godt, men han er i kritisk tilstand og ikke vågen.
    Så det er med nerverne uden på tøjet, men vælger at glædes over at han er i live.

Som noget virkelig ligegyldigt i den her sammenhæng, er det, mod forventning, lykkedes at få gang i telefonen også.

• #150   25. dec 2024 Zenta - Håber alt ender godt!

• #151   26. dec 2024 Det var en stor udposning der var sprunget, lægerne mener den var været der længe.
    Han var heldigvis ikke alene da det skete og han fik hurtigt hjælp.
    Trykket i hovedet er faldet, det var det heldigvis allerede igår aftes, men han er stadig ikke vågen, han er i kunstigt koma, så svært at sige noget endnu.
    Så vi holder alle vejret og håber det bedste. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#152   26. dec 2024 Vi er mange, der håber det bedste sammen med jer smiley

• #153   26. dec 2024 krydser alt herfra. Sikken en rædselsfuld oplevelse.

• #154   26. dec 2024 Første forsøg på at vække, gik ikke godt.
    Men vi vælger at bevare håbet og troen på det.
    Han er heldigvis i de bedste hænder på Rigshospitalet og der sidder en vagt ved ham, 24 timer i døgnet. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#155   27. dec 2024 Jeg håber, der er lidt godt nyt i dag, Janni smiley

Hundene og jeg er først i skoven og tager så et smut på stranden. Jeg har taget en kastepind med fra skoven til Vilma, og hun har en fest med at tonse ud i vandet og rundt på stranden efter pinden - og kaste rundt med den selv. Men så kommer Pipi smiley Hun er en meget bestemmende corgi på tre, og nu synes hun ikke, at Vilma skal have den pind alene.
    Normalt accepterer Vilma en del fra andre hunde. Hun vil bare gerne lege og være gode venner med alle. Men åbenbart er denne pind en ganske særlig pind, eller også gider hun ikke finde sig i flere uhøfligheder fra Pipi. Vilma taler med MEGET store bogstaver - og jeg tror ikke, at Pipi fremover spiller bred overfor madam Vilma smiley
    Min lille hund er ved at blive voksen smiley

profilbillede
  • #156   27. dec 2024 Da de forsøgte at vække ham igår, trak han selv vejret, og bevægede den ene arm, benene og øjenlåg. Men trykket steg desværre, så de tilkoblede ham maskinen igen.
    De har prøvet at vække ham igen i dag, de mener at de mærkede at han klemte deres hænder, med hans højre hånd, og han bevægede øjenlåg endnu mere i dag. Trykket steg desværre igen, men vi er fulde af håb, som de siger, al reaktion fra hans krop, er et godt tegn.
    De siger at selvom de endnu ikke kender omfanget, så har han taget skade, for det havde blødt rigtig meget og det blod har jo selvsagt trykket på andet i hjernen.
    Men, vi håber stadig på det bedste. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#157   27. dec 2024 Hvor er det godt at høre, Janni smiley

• #158   27. dec 2024 Vi er nødt til at bevare håbet og troen på det. smiley
    Det bliver et langt forløb, de mener at han skal være på intensiv i 2-3 uger og først derefter starter en lang genoptræning.

• #159   27. dec 2024 Det er virkelig voldsomt, Jannie smiley håber det bedste

• #160   27. dec 2024 min bror sprang også en aneurisme tilbage i 2011, så vidt jeg husker gik der også en rum tid inden han kunne være "vågen" ..

I dag har jeg en indedragt på jeg ellers aldrig bruger, men jeg vil INTET .. og ikke udenfor en dør ... Oda har været på en lille tur med manden, ellers må hun klare sig med haven ..

• #161   27. dec 2024 I to dage har den stået på afslapning. I dag er det tid til at møde verden igen. smiley

• #162   27. dec 2024 Vi har været i parken her til eftermiddag. Der er en stor fed legeplads så far legede med barnet der mens hvalpen og jeg tog i Landogfritid og gik en tur i parken smiley

• #163   27. dec 2024 Janni, jeg krydser for jer smiley

• #164   27. dec 2024 Isabelle, der skal ellers noget røv i bukserne til, for at sige fra over for en corgi - så corgien forstår det smiley Cirka sådan gik det til at Dorit fik et hak i øret O:o Når man er et lille røvhul, skal man nogle gange have tingene fortalt MEGET firkantet, for at det siver ind smiley

• #165   27. dec 2024 Vi har været på besøg ved figuranten, og min lille hund fik så meget ros for sin udvikling smiley Jeg synes stadig det er mega svært at hjælpe hende godt på vej, men lige nu lykkes vi åbenbart rigtig godt smiley

Hun bliver så rasende på figuranten, at det ene øre vender den forkerte vej. Det er som om det knækker midt på, og i stedet for at blive til kip, lægger den nederste del af øret sig ned, og toppen tipper bagover. Det ser helt tosset ud, særligt når hendes pelstotter på ørerne samtidig kommer i uorden smiley Det andet øre lægger hun helt normalt ned med ekstra kip smiley

• #166   27. dec 2024 Jeg fik gået ca 30 skridt, lavet en omkring, gik ca en 30 skridt tilbage .. UDEN at Esh hverken hoppede eller larmede !!!

Wtf smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #167   27. dec 2024 Hans tryk i hjernen er nu stabilt, så de har skruet ned for det smertestillende, så han bedre kan vågne.
    Hans højre side er bedst, og han viser tegn på at han forstår hvad der bliver sagt til ham, blandt andet forsøger han at løfte armen når de beder om det. smiley

• #168   27. dec 2024 Åh det det lyder godt. Jeg håber det fortsætter fremad for jer

• #169   27. dec 2024 Det er positive nyheder Janni. Det er jeg glad for at høre.

• #170   27. dec 2024 dagene er vist blevet længere fra den 21. december ... min i dag rækker fra kl 12 til 21 ...
    GodNat

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#171   28. dec 2024 I dag var hundene og jeg i skoven UDEN ballade, selv om de var løse begge to smiley
    Jeg var 100% obs på hvert eneste tegn på drilleri fra Vilmas side - og hun blev stoppet!
    Hun blev også bedt om at lade Kenia gå/løbe forrest. Det var lidt svært smiley
    Afslappende tur (for mig) var det ikke, men ÅH det var dejligt med en tur med ro på mellem mine to søde (løse) hunde smiley

- Og hjemme skulle Vilma lige fjolle smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#172   28. dec 2024 "Isabelle, der skal ellers noget røv i bukserne til, for at sige fra over for en corgi - så corgien forstår det"

Corgiens ejer havde faktisk aldrig oplevet sin Pipi blive sat så grundigt på plads før. Den pind må have betydet noget helt helt særligt for Vilma smiley smiley

• #173   28. dec 2024 @ Isabelle ... nogen gange når du skriver om Vilma, så lyder det næsten som mit yngste barnebarn Philip ... han elsker sine fætre på 5 og 8, men selvom han faktisk er ret stærk sproglig så nogen gange kan hans lille krop ikke komme hensigtsmæssigt af med alle de følelser, og så har han en enkelt gang i et kram fx bidt Hugo i maven, eller gokket Walter med et eller andet legetøj for "se mig jeg er så vild med dig" ... og ja de drenge bliver så enten sure eller piver over det, og ja Ph skal lære det, men samtidig kunne man bare unde ham de kunne forstå og rumme ham de gange det sker, eller han fik nogen at krudte det af på .... det samme tænker jeg ved din beskrivelse af skovturen, fedt med fred, men øv der skal ligges bånd på Vilma ...

• #174   28. dec 2024 Jeg skal lige have det bekræftet da det var en af hans ansatte der lige var forbi og fortalte sidste nye, min kæreste er nemlig ikke hjemme.
    Men sidste nye lyder på at han kan/forsøger at kommunikere ved at tegne i luften. (Slanger i halsen skulle være årsagen til at han ikke kan snakke, uanset om han så kan eller ej).
    Hvis det er rigtigt, så er det virkelig virkelig gode nyheder, for det må jo betyde at hjernen, ihvertfald noget af den, fungere. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#175   28. dec 2024 Dejligt at høre, Janni smiley

JA, Hanne. Det er synd for Vilma, at der skal lægges bånd på hende - men hvorfor faen kan hun ustandselig ikke lade Kenia være, når jeg tager K i snor? Det er da for dumt smiley Meeeen vi har lige haft en fin fin hovedsageligt snoreløs tur uden ballade - dvs Kenia reagerede på mit "DET gør du ikke" da hun skulle til at angribe, og Vilma reagerede ditto, da jeg bad hende undlade at drille Kenia - og så havde begge hunde en god tur, hvor Vilma fik drønet rundt og leget med en lille vildbassevovse på stranden.
    I øvrigt er det slut med ture på friløbsområder uden snor lige her og nu. Jeg har konstateret, at Kenia er kommet i løbetid. Fra på tirsdag vil hun residere i Melby hos min exmand, og Vilma vil blive alenehund. Så må vi lave nogle legeaftaler med hundevennerne smiley

• #176   28. dec 2024 Når du så skal føre dem sammen igen, Isabelle, så tror jeg I vil have fordel af at mødes og gå en tur i snor som så ender hjemme hos dig. Det kan tage en del af den tension der er i hilse-situationen, som du har beskrevet før, når de ikke har set hinanden længe.

• #177   28. dec 2024 jamen det er da for dumt ... det er også mega dumt af Philip at gøre noget er skaber en negativ reaktion hos hans fætre når nu han ikke har helt styr på hvordan han fået signaleret " jeg er vild med jer, og se mig, leg med mig" ... men en hund ved ikke hvad dum opførsel er, det gør en 3 årig heller ikke ... og de lidt større er så alligevel ikke store nok til at vide at det jo bare er fordi de små så gerne vil kontakten .. det kommer så med tiden blandt mennesker, nu kommer der så 2 små til Maj smiley smiley ... men hundene kommer jo aldrig til andet end at så må de små sættes på plads

• #178   28. dec 2024 Heldigvis er Balder ikke helt død.af skræk endnu, selvom der bliver fyret krudt af hist og her.

• #179   28. dec 2024 Min far har fået en ny undolat, den kan ikke tale, men hold da op den kan pippe meget smiley

• #180   28. dec 2024 Ihh Janni det lyder virkelig positivt og lovende smiley

• #181   28. dec 2024 Dejligt nyt, Janni smiley

• #182   28. dec 2024 Jeg er kommet til Kegnæs smiley

Skyndte mig at tømme bilen, og så gik vi på stranden i mørke, blæst og tåge smiley Hundene fik spurtet, gravet, rullet, fanget strand-mus (jeg synes det virker som et dumt sted at bo for en mus, men ikke desto mindre fanger de altid mus på stranden, når det er mørkt) og jeg fik nydt freden og mørket smiley

Jeg nåede omkring Jysk efter nyt sengetøj, så det ligger i maskinen og tørrer nu. Når det er vinter og man er i sommerhus, så SKAL man have flonel-sengetøj smiley

I morgen skal jeg have lagt blokade i knæet, og jeg GLÆDER mig som et lille barn smiley

• #183   28. dec 2024 Han er, som det er lige nu, lam i venstre side.
    Lægen havde spurgt ham hvordan han havde det og da han grundet slanger i halsen ikke kan svare, var han begyndt at tegne i luften med højre pegefinger. De har skruet mere ned for smertestillende/bedøvelse, men ikke helt så meget igen, da han så forsøger at pille slangerne i halsen ud.
    Han er ryger og respirator er derfor en god ting for ham, de siger noget med at han derfor automatisk har mere "sekret" i lungerne.
    Lægen der opererede fortalte også at det var en voldsom stor udposning og at det blødte voldsomt meget.

• #184   28. dec 2024 Jeg havde jo en akut sag efter jeg var gået på juleferie, og sad med den hjemme ved spisebordet. Jeg konstaterede veltilfreds, at det havde taget præcis så lang tid, at min pc var kørt flad for strøm.

Og da jeg bruger min pc som “fjernsyn” nede i sommerhuset, så er strøm ret vigtigt. Så det havde været super smart at tage en en oplader med. Men det gjorde jeg ikke smiley

Hurra for verdens bedste naboer, som heldigvis kunne låne mig en oplader, så jeg kan sidde og spise slik og se Stormester smiley

• #185   28. dec 2024 Jeg sidder og overvejer, om Sia og Emmily skal en tur i haven, inden jeg går i seng.
    Der har igen lige været et voldsomt brag ovre i skolegården.
    I morges var der et par brag omkring kl 5.
    Jeg glæder mig til at vi kommer over nytåret, for her hos os har de nye regler ikke virket.
    Der er blevet fyret fyrværkeri af siden oktober.

Enden på det bliver nok, at hundene kommer ud i haven i snor, og enkeltvis.

• #186   28. dec 2024 man må bare håbe det bedste Janni, og heldigvis er der ofte muligheder for god genoptræning af det der har taget skade ..

@ Anne, hvor er jeg misundelig ... synes virkelig der var helt fantastisk dernede ..... der kunne jeg godt tænke mig at holde nytår en gang ... min mand har nogle fri uger grundet natarbejde og ugen hvor nytårsaften falder i 2025 er friuge så vi har beslutte vi vil finde et sommerhus, umiddelbart er Skagen oppe da hans fagforbund har et der, men Kegnæs skal jeg da lige undersøge, da vi var der var det jo i forbindelse med et sommerhus i Mommark, det sættes vist desværre til salg i 25, så det kan vi nok ikke leje ..
    jeg er ellers ikke til sådan noget revy-agtigt, stand up lignende ... Men vi så Året der Gak på tv2 iaften, det var fandme genialt ... Mille Lehfeldt, Laust Høibye, og Fauerby var hamrende dygtige ... selv Troel Lund fremstod behagelig smiley

• #187   29. dec 2024 Stakkels lille Ziggy har fået stød to gange i eftermiddags. Der er gået noget galt, da de har pillet julebelysningen ned, så kogle af gadelysene giver stød.

• #189   29. dec 2024 Hanne, her ER dejligt! Men nu er der stormvarsel, og endda orkanvarsel. Det svinger lidt om det skulle ramme nytårsaften eller nytårsdag eller først den 2. Og det er usikkert om det overhovedet bliver voldsomt.

Jeg har jo boks på taget af bilen, så jeg vil helst ikke køre i for voldsom blæst. Og jeg SKAL være hjemme den 3., så nu må jeg se om jeg bliver tvunget til at køre hjem den 1. Godt jeg ikke skal drikke mig i hegnet smiley

• #190   29. dec 2024 Elsker at starte dagen med en gåtur ved stranden, en hjemmebagt bolle og en blokade i knæet smiley

Jeg måtte smide Ellie i haven med en tyggehaps, imens lægen var her. Jeg var bange for at komme til at sige “av”, og at hun ville blive hidsig. Men det gør jo ikke ondt at få sådan en (først nu bagefter). Til gengæld gad lægen lege bold med hende i haven bagefter, så alle er glade smiley

• #191   29. dec 2024 Jer der giver Bravecto, giver I det forebyggende eller efter behov?
    Alle 3 herhjemme fik det den 27/4, grundet flåter. Altså fordi der sad flåter på dem. Fik 2 omgange med til hver, så har en pille til hver endnu. Men de har af gode grunde ikke flåter nu. Den ene æske, den til Slaske, udløber 3/2025. Er det bare at give dem inden der eller?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#192   29. dec 2024 Jeg ville ikke være nervøs for at vente til april/maj med at give pillen.

• #193   29. dec 2024 Vi var til julefrokost i går. Hunden blev passet og han er helt ødelagt i dag smiley det passer godt nok med at vi andre også er lidt trætte. Vi tager dog ud og går i skoven senere.

profilbillede
  • #194   29. dec 2024 Jeg giver det forebyggende

• #195   29. dec 2024 Jeg giver Balder en bravecto pille hver 6. måned forebyggende. Så længe varer det, inden vovse samler noget op igen. Og med katte i huset, så er lopper og lignende højest uønsket indenfor. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#196   29. dec 2024 Jeg giver mine hunde Simparica forebyggende.

• #197   29. dec 2024 @ anne, hvordan får man en læge til at give blokade ved hjemmebesøg en lørdag smiley ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#198   29. dec 2024 Hvordan får man overhovedet en læge til at komme på hjemmebesøg? smiley

• #199   29. dec 2024 Det er altså søndag herhjemme ..

• #200   29. dec 2024 Ret beset er det søndag i dag smiley

Det gør man, når lægen er ens nabo i sommerhuset, og man mistede tålmodigheden, når der er 4 måneders ventetid på at få den lagt af en speciallæge. Naboen er praktiserende læge, lægevagt og fuldstændig uhysterisk med at lave sådan noget smiley

Der er i øvrigt 2 naboer hernede, som er læge, en psykiater og en psykolog. Så uanset hvad man fejler, kan man få det fikset smiley

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#201   29. dec 2024 Zenta;
    Vi giver Bravecto hver 3. mdr.
    men til din(e) ville jeg trække den til marts. Og så vurderer om det er nødvendigt med en slut sommer.

• #202   29. dec 2024 Nu fik jeg jo lov til at opleve et helt år uden tube I halsen, et år som jeg virkelig har nydt. smiley
    I det år er der sket lidt nyt angående udstyr til tuben. smiley

Man har ændret på nakkebåndet der holder tuben på plads.
    Det har man nu lavet så bredt, at det er som at have halstørklæde på hele døgnet og det er meget varmt og ubehageligt når man sveder. smiley
    Men godt der findes sakse, så kan jeg klippe det til i en passende brede. smiley

Og en af de virkelige geniale opfindelser, som jeg blev mega glad for da jeg blev præsenteret for den er en badehætte til tuben. smiley
    Det er sådan en tingest med huller i bunden så vandet kan rende ud af, hvis/når der kommer vand ind i den. smiley (se billede)
    Den er så mega bøvlet at tage på, og nærmest ikke til at lukke når man er alene. smiley
    Når så endelig det er lykkedes og man står under den varme bruser, så falder den af, og man er lige ved at drukne smiley
    Man har nemlig været så smart at lave den af meget blødt gummi eller silikone, og når den kommer under varmt vand udvider den sig og vupti så ryger den af. smiley
    Problemet kunne løses ved at lave en anden lukkemekanisme, men det er måske for svært for opfinderen.

De har også opfundet en ny "næseerstatning"
    Den gamle, som heldigvis ikke er undgået sender udåndingsluften ud i hver side.
    Den nye sender udåndingsluften opad, så man altid er våd og klam under hagen og nedenunder så man altid er klam og fugtig neders på halsen - øverst på brystkassen smiley

Jeg fatter ikke, at det skulle være forbedringer, og undskyld mig, men det må virkelig være klaptorske som sidder og opfinder sådan nogle ting. smiley

I stedet for bare at producere sådan noget udueligt, burde de spørge ind til dem, som er tranceotomeret eller som har været det.

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#203   29. dec 2024 Åh for fanden altså, Anni - undskyld mit franske smiley
    Jeg håber virkelig, at du skriver dine erfaringer ned og giver dem til hospitalet.

• #204   29. dec 2024 Isabelle, det burde ikke være nødvendigt.
    Det burde være logik for høns. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#205   29. dec 2024 JA, det burde det. Men åbenbart er det desværre ikke smiley smiley

• #206   29. dec 2024 De tænker seriøst ikke så langt, hvis de ikke selv skal bruge udstyret. Det oplever jeg rigtig ofte.

• #207   29. dec 2024 Min hundedreng kan blive dyr i sele-tøj.. han er allerede vokset ud af to seler. Det er sjovt, han er allerede som 12 ugers større end de fleste mindre voksne hunde. Tror han bliver en stor lækker bamse smiley

• #208   29. dec 2024 Jeg har ofret mig i den gode sags tjeneste (mangler en glorie her). Jeg købte jordbærsovs til risalamanden juleaften, og den fik vi jo slet ikke spist. Og så havde jeg en liter mælk, der kun kan holde til i morgen. Så jeg er nødt til at spise risengrød i dag, og så lave resten til risalamande. Simpelthen bare så ærgerligt, altså smiley Og eftersom det hele er ved at gå på dato, er jeg pinedød nødt til at spise det på Max 2 dage smiley

• #209   29. dec 2024 Mig og Datteren har lige brugt ca. 4 timer på at bygge min nye kat :D

Den kommer med både en lukket og en åben mund (jeg valgte den åbne).

Og så kommer den med et sæt gule og et sæt blå øjne, jeg valgte de gule :D

Jeg opdagede man i ryggen kan åbne op og smide de ekstra ting deri

Her sammen med Katten smiley

profilbillede
  • #210   29. dec 2024 @ Anni ... nogen gange tror jeg det er hvis de skifter leverandører på tingene, så er de lidt anderledes, de skal jo sende i licitation efter nogle gældende regler .. jeg har oplevet det med 2 ting de nåle jeg får til mine insulin-penne, de er ikke så nemme at skrue af som de gamle.. og så var der en gang man havde sparet penge på nogle venflons (staves??) på Skejby, de kunne slet ikke fungere så de skiftede heldigvis tilbage ...

• #211   29. dec 2024 Hanne, badehætterne og de der "næser" er ikke fordi der har været leverandørskift.
    Det er nye opfindelser.

• #212   29. dec 2024 Kirsten, du får lige den sidste nye vintermode for Whipperne. smiley
    Jeg er ret sikker på, at alle dine ønsker sig sådan en I hver sin farve. smiley
    Og dine hunde vil bestemt skabe opmærksomhed når de kommer spadserende i deres nye trøjer. smiley smiley

profilbillede
  • #213   29. dec 2024 #212

Jeg er sikker på, at Kirsten vil elske dem smiley
    Dog tror jeg, at disse trøjer er ret upraktiske smiley

• #214   29. dec 2024 den er da mega fed ..

• #215   29. dec 2024 Ej Anni jeg må have en Whippet nu. Bare for at kunne flashe sådan en sag. Hold op den er fancy!! Tænker ikke den er lige så sjov på Bedlingtonen.

• #216   29. dec 2024 Ha, ha Anni, jeg tror de voksne ville flytte, hvis jeg stoppede dem i sådan en.

Jasmina ville helt sikkert have en fest, hvis hun kunne jagte og bide sig fast i sådan en smiley

• #217   29. dec 2024 Louise - dus klipper da bare bedlingtonen helt ned, så ligner den lidt en Whippet smiley

• #218   29. dec 2024 Mine tøser. smiley

profilbillede
  • #219   29. dec 2024 Kirsten du har fat i noget Hahaha. Når Stoffer er i bad og pelsen klasket, så er der ingen tvivl om slægtskabet smiley

• #220   30. dec 2024 Jeg har glemt at få Dorits nytårsmedicin med i sommerhus smiley Hun har egentlig ikke tidligere været bange, men blev alligevel smittet lidt af Bella, som var virkelig angst. Og siden Bella døde, har Dorit reageret smiley

Generelt er hun ved at være lidt skravlet. Hun havde fx ondt i maven for nogle uger siden, og fik så ondt i ryggen som følge af det. Hun er slidt i sine led, og er på smertestillende (og starter på librela i det nye år) og så er hun begyndt at reagere på lyde og steder, uden at jeg lige kan greje hvad hun reagerer på.

Hun er ellers for det meste glad og vil gerne med på tur, men nogle gange virker hun forvirret. Jeg tænker at hendes syn er påvirket, og måske også hørelsen. Og så tror jeg at hendes lille hjerne er gammel smiley

Nu har jeg fået en recept på noget nyt nytårsmedicin, og får det hentet om lidt. Og så må jeg se om librela kan afhjælpe stivheden i hendes krop. Men hun holder jo ikke evigt, selvom hun egentlig havde lovet mig det smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#221   30. dec 2024 "købte jordbærsovs til risalamanden"

Jordbærsovs? smiley

• #222   30. dec 2024 I min fars side af familien får de karamelsovs smiley ikke alle kan lide kirsebær smiley

• #223   30. dec 2024 #222 Her er der absolut heller ingen risalamande uden karamelsovs.

• #224   30. dec 2024 Jeg elsker friske kirsebær, men alle andre former for kirsebær giver mig opkastningsfornemmelser smiley Til gengæld elsker jeg jordbær i alle afskygninger smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#225   30. dec 2024 Karamelsovs? Det bliver da værre og værre smiley smiley smiley

PS. Jeg tror på en måde, at nogle af mine børnebørn ville elske det juletwist smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#226   30. dec 2024 Opkastning midt i risalamanden er værre end jordbærsovs. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#227   30. dec 2024 Jeg får til gengæld brækfornemmelser, når jeg læser om Dennis Knudsen, der nu har købt sit fjerde barn hos en amerikansk rugemor. Han er 61 år. Det er egoisme på højt plan smiley

• #228   30. dec 2024 Hold da op, her er kedeligt med sådan et vejr. Hunden vil ikke ud og gå og legeland er lukket om mandagen. Det tegner til en indedag med leg og tricks (og tyggeben)

• #229   30. dec 2024 Isabelle, det er ikke hans barn smiley Det er børnenes mor der har fået et barn og derved har hans børn fået en søster

• #230   30. dec 2024 #224, jeg er enig der. Okay måske ikke lige brækfornemmelser, men jeg er også meget glad for friske kirsebær, men bryder mig ikke om dem som syltede eller på anden måde tilberedte.
    Det ærgrer mig lidt de år, jeg har mange kirsebær, for selv om jeg får venner på besøg, så kan vi ikke spise os igennem dem uden mavepine, og det er lidt trist bare at se dem gå til. Men okay, så får fuglene da glæde af dem.

• #231   30. dec 2024 Jeg elsker friske kirsebær, men varme kirsebær.... ew.

Så hellere jordbærsovs.

• #232   30. dec 2024 Vi havde kirsebærsovs tilovers.. den kom på min skyr/andet morgenmad. Mums

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#233   30. dec 2024 #229

Det kan sagtens være, at du har ret. Det jeg læste peger i op til flere retninger smiley smiley

Om rugemoren:
    "Det er netop hende der har født alle frisørens børn, inklusiv den lille ny datter."

• #234   30. dec 2024 Kendisfrisørens tre børn har den samme mor, og det er hende, som nu er gravid igen. Dennis Knudsen jubler over familieforøgelsen. - Børnene skal have en halv-lillesøster, men jeg skal ikke være far igen. Det er børnenes genetiske mor, der venter en lille pige sammen med sin mand, siger Dennis.27. sep. 2024 .
    .....................................................................................
    Ovenstående står på nettet ... smiley

• #235   30. dec 2024 manden er lidt i panik er han ikke ... håber ikke han har hund for han kan ikke fløjte mere efter sidste ansigtsløft ... om jeg fatter det ...

elsker alle kirsebærvariationer ... til gengæld er det gået op for mig i år at jeg bedst kan lide sovsen kold og ikke lunet ...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#236   30. dec 2024 Jeg har lige haft den VÆRSTE luftetur nogensinde - og skal tage mig gevaldigt sammen for ikke at græde i lange baner.
    Jeg er alvorligt bange for, at jeg bliver nødt til helt at opgive at have Kenia og Vilma sammen. Kenia overfaldt Vilma på turen med en voldsomhed, jeg ikke har oplevet før. Jeg havde en kamp for at få hende til at slippe smiley Det var så forfærdeligt. Vilma skreg, og jeg råbte, mens jeg forsøgte at få Kenia væk. Jeg var derude, hvor jeg forsøgte at få fat i hendes halsbånd for at vride det rundt og tage luften fra hende. Hold kæft, hvor var det rædselsfuldt smiley

• #237   30. dec 2024 jeg har så inderligt ondt af dig Isabelle ... du skrev forleden at Kenia er på vej i løbetid = hormonerne er ikke i balance ... jeg må sige jeg undrer mig meget over du er parat til at tænke tanken om ikke at have en af dem før du evt har prøvet om sterilisation kunne være løsningen ... problemet er så¨at det helst skal være midt mlm 2 løbetider netop for at der er mest hormonel balance .. dvs jo så sige om minimum 3 måneder ..

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#238   30. dec 2024 Jeg ville gerne kommentere på det Isabelle, men er jeg bange for du måske læser det for hårdt. Jeg vil også selv gå igennem ild og vand for mine hunde - så det er ikke et bank i hovedet på dig.

Hvorfor skal de to hunde - død og pine - skubbes til at leve sammen?

Jeg forstår udemærket, alt det følelsesmæssige i at ens hunde, pludselig ikke kan sammen mere. Men jeg læser bare at det nu er gentagende situationer og selvom du har søgt professionel hjælp, så er det nu værre (eller denne gang er det.)

Hvis din gode eksmand kan overtage den ene, så er det jo stadigvæk begge dine tøser? Og jeg tænker, at I helt sikkert finder løsninger hvis de skal passes sammen eller lign.

• #239   30. dec 2024 CB. når det ikke altid har været sådan så tænker jeg man gerne vil forsørge at løse det. Man elsker jo begge sine hunde.

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#240   30. dec 2024 Pernille;
    (Nu var kommentaren henvendt til Isabelle..)

Ja og nej. Det er jo tydeligvis et problem - og jeg læser ikke at Isabelle IKKE har forsøgt og stadigvæk forsøger... men på hvilken bekostning?
    Hunde - tæver - der slås er bare aldrig en fed kombination uanset årsager.

• #241   30. dec 2024 I know men tænker man godt må blande sig i sådan et debatforum smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#242   30. dec 2024 Til Hanne
    Jeg har tænkt MEGET på sterilisation - men såvel dyrlæger som adfærdsbehandlere har sagt, at det ikke ændrer på noget. Derfor er jeg endnu ikke gået den vej. Men jeg overvejer kraftigt sterilisere indenfor en overskuelig fremtid.

Det er helt OK, C.B. og jeg læser dit indlæg som konstruktivt - selv om, ja, det er forbandet hårdt at tænke tanken, at jeg må give op mht at have hundene sammen - i hvert fald her og nu. Men det jeg, og fra i morgen kommer hundene til at bo hver for sig.
    Min exmand og jeg fejrer nytår sammen hos ham, og jeg tager hjem 1. januar med kun Vilma. DET GØR SÅ ONDT at tænke tanken. Jeg ved godt, at jeg ikke mister Kenia - skubber hende ud, men lige nu føles det sådan.
    Min plan er, at hundene skal veksle mellem at bo hos mig og eksmanden, medmindre fx en sterilisation af Kenia kan ændre dynamikken.

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#243   30. dec 2024 Jeg synes ikke det er et nederlag - tværtimod tager du tøsenes tarv og trivsel på dig!

Og ja, hvem ved om en fremtid hvor deres dynamik er ændret kan være lige om hjørnet!

Jeg synes det er stort (og modigt) at du skriver det herinde!

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#244   30. dec 2024 - Og hvis nogen tænker: Hvorfor beholder Isabelle ikke den ældste i første omgang? er svaret:
    Kenia og min eksmand er uendeligt glade for hinanden - er mere knyttet til hinanden end Vilma og eksen. Dertil kommer, at Vilma er sådan et vildbasselegebarn, der elsker at tumle i vandet og på stranden, hvor vi jo går dagligt OG har nogle skønne legekammerater her i Hornbæk. Kenia har ikke det samme legebehov og strandbehov.
    Min opgave må være at se, hvor mine elskede hunde vil trives bedst BEGGE to. Kenia har det lige godt hos mig og min exmand. Vilma har det bedst hos mig - med det, jeg har at tilbyde hende.
    Men åh altså - de to hunde elsker jo også at tumle rundt med hinanden herhjemme smiley Jeg fristes til at sige pisselortesituation smiley Undskyld sproget.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#245   30. dec 2024 Tak, C.B. smiley

• #246   30. dec 2024 Hvornår var aftalen med Lise? Måske hun har noget i ærmet. Og ellers så kan de vel bo en uge på skift hos jer, såfremt hundene kan trivedes med dette selvfølgelig.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#247   30. dec 2024 Aftalen med Lise er udsat til marts. Jeg blev meget presset mht aftaler omkring den 2. januar - og Lise skal hofteopereres.

Jeg håber, at vi kan finde ud af noget med, at hundene bor et par uger hvert sted.

• #248   30. dec 2024 Okay det var ærgerligt, måske hun lige havde det der skulle til. Men ja, tror også jeg ville have dem på skift. En uge eller 14 dage eller hvad I føler for. Så længe hundene trivedes med det.
    Og det gør mig ondt, Isabelle. smiley

• #249   30. dec 2024 Uanset så er Kenya ovre løbetid til marts så måske er det bedst der alligevel.

Jeg ved heller ikke om sterilisation kan løse noget, mine var trods alt ikke så gamle, men ja her hjalp det jo ..

Helt off hvis I kan læse det der står .. selv med min mest ihærdige forestillingsevne og åbne sind fatter jeg ikke den tankegang og SHIT tal om et sted kvinder svigtes, at det køn der angiveligt ikke kan tage ansvar for egne tanker er ved magten er jo helt grotesk :

profilbillede
  • #250   30. dec 2024 @ Isabelle .. kan du fortælle lidt mere hvad der skete i dag, hvad gik forud ?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#251   30. dec 2024 Hjemme havde hundene leget lidt tumleleg, inden vi tog afsted. Først kørte jeg i Rema og så ned på stranden. I dag kørte vi ned til en anden strand end den vanlige. Hundene blev lukket ud af bilen. Vilma var begejstret - drønede rundt, som hun gerne gør. Kenia løb lidt op i klitterne, men tog det mere roligt. Hundene havde ikke kontakt med hinanden i de 5-8 minutter vi var om at gå ned til vandet. Her nåede vi at være i max ét minut. Så angreb Kenia Vilma.
    Jeg har forsøgt mig med flere forskellige "metoder" i forbindelse med lufteture: Starte med lidt træning ved bilen, gå i skoven først, have den ene hund i snor i starten - og den anden. Jeg er 100% obs på hundene - og var hurtigt klar over i dag, at det nok ikke gik. Men desværre var det for sent. Kenia var helt udenfor rækkevidde psykisk - og hun var mellem mig og Vilma.
    Der findes ikke bandeord nok i verden, som jeg kan smide i hovedet på mig selv over, at jeg ikke har opgivet at have hundene løse sammen for længe siden. Jeg har håbet og håbet og håbet.....................

• #252   30. dec 2024 Er med på at det er ærgerligt, men ellers kunne løsningen vel også være hele tiden at have en af dem i snor? Altså på skift.
    Altså såfremt det "kun" er på turen de slås.

• #253   30. dec 2024 Først kørte jeg i Rema og så ned på stranden.

Isabelle, har du dem ikke hver deres bur i bilen, eller går det bare løs ?
    Hvis de bare går løs, har du så tænkt på konsekvenserne, hvis de skulle ryge i totterne på hinanden, enten mens de er alene i bilen eller mens du kører ?

• #254   30. dec 2024 Isabelle, mange, mange tanker til dig smiley

Jeg kan i øvrigt sagtens forstå din prioritering, hvis du bliver tvunget til at skille dig af med den ene. Ingen andre end dig ved, hvad der føles mest rigtigt, og det skal du stå fast på!

• #255   30. dec 2024 Det er en rigtig hård beslutning, som Isabelle skal tage.
    Jeg har før oplevet 2 schæfertæver, som også blev uvenner og røg i totterne på hinanden.
    Det eskalerede med tiden, og endte med nyt hjem til den ene.
    Alternativet havde været, at en af dem havde sat pelsen til.
    Jeg tror ikke, at der findes en god udgang, hvis man ikke omplacerer den ene.

• #256   30. dec 2024 Nej det er helt rigtigt at det sjældent ender godt, når først de har set sig sure på hinanden. Især tæver.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#257   30. dec 2024 #253
    De er løse i bilen, fordi jeg aldrig har oplevet det allermindste med dem hverken hér eller hjemme.

• #258   30. dec 2024 Hvis de har det godt med hinanden derhjemme og i bilen, så ville jeg nok bide i det sure æble, og kun have en løs af gangen. Det kræver selvfølgelig, at Kenia kan være løs på tur uden at angribe Wilma.
    Hvis det er nok til at løse problemet, ville jeg forsøge at beholde begge, og så selvfølgelig gøre brug af eks.en i forbindelse med løbetider.

Men det gør mig ondt for dig, det er så trist, når ens hunde ikke kan sammen. Heldigvis du har eks'manden, som Kenia er så glad for, og som selv er glad for hende, og gerne vil have hende boende.

For øvrigt blev begge mine to "kamphaner" Jaffa og Celtia steriliseret, mens de var uvenner, og det ændrede intet.

• #259   30. dec 2024 Jeg kan faktisk godt forstå at min far blev alkoholiker. I hvert fald hvis hans forældre var marginalt så f*ing irriterende som han er smiley

Jeg var så heldig at løbe ind i hans kontaktperson på plejehjemmet, som fortæller at han helt igennem er modbydelig, ubehøvlet, ond, afskyelige og nederdrægtig overfor personalet. Jeg pippede forsigtigt, at man jo ikke BEHØVER blive ved med at hælde medicin i ham og tilkalde lægen, men at man måske bare kunne se tiden an, og se om ikke tiden løser problemet smiley

Og skål på det smiley

• #260   30. dec 2024 Jeg har smækket mig op på sofaen med en film og en pose ostepops. Nogen vil være med

profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#261   30. dec 2024 Har fået indkaldelse til syn smiley

• #262   30. dec 2024 Isabelle -

Det er en lortespasserbus situation du er i - ærgerligt, at du ikke nåede at komme forbi Lise.

Jeg har jo taget konsekvensen og Tjab og Esh er A L D R I G sammen uden at Tjab har en mundkurv på.

Det virker her - de er begge løse, de løber og hygger sådan lidt hver for sig og jeg er ROLIG, for jeg ved, at Tjab ikke kan skade Esh.
    Esh er som Michael Jackson og han ville aldrig nogensinde starte en konflikt, så han behøver ingen mundkurv.

Men det der med at jeg selv er rolig tror jeg måske smitter af på hundene ? De er fine sammen - Esh vil gerne "snakke" med Tjab, men jeg råber ham "videre" - og så løber han afsted. Hvis den ene stopper og snuser, og den anden vil "være med" - nope, "videre" ..

Det er da ikke sådan en "aj, hvor har jeg lyst til at køre til stranden og gå 15 km" tur - det er udelukkende når jeg kommer hjem 23.30 og ikke rigtigt gider at gå i det hele taget. Så ryger der kurv på Tjab og så går vi allesammen sammen.

Eftersom Tjab ikke er i træning og Esh er, så går jeg som oftest alene med Tjab i skoven, for jeg synes det er mere hyggeligt på den måde.
    Esh bliver så til gengæld trænet, og så cykler jeg med ham (også i skoven), men uden Tjab.

Jeg har tænkt tanken om at HVIS der var en, der kunne have Tjab, ville det være nemmere at ekspedere ham videre. Omvendt er han lige netop så irriterende speciel, og jeg elsker ham vanvittigt meget fordi han er MIN hund, hvis du forstår, så jeg ikke tror at jeg kunne gå af med ham.

Så respekt for, at du - hvis det ender sådan - kan gå af med den ene af dine hunde. Det er sådan en ansvarsfuld hundeejer opfører sig.

Håber det hele ender godt for jer alle tre smiley

• #263   31. dec 2024 Jeg ønskede mig 2 sorte vindueskatte fra min bror, og han gav mig en hel stak, så jeg fik bestilt hvide posca tusser, og er gået igang med at male på dem..

Dette er 1. forsøg på Katten, den skal lige males en gang mere.

på en af de andre skal jeg habe lavet en lille næsten usynlig malingklat, så den kommer til at ligne "Killingen" (desværre kan hans "mælkeskæg" ikke komme med)

Når de er færdige skal de sidde i det vindue der vender ud mod gadedøren, så folk tror mine katte sidder og skuler til dem smiley

profilbillede
  • #264   31. dec 2024 Kæft, hvor det stormer hernede smiley

Jeg havde egentlig planlagt at gå spor med Ellie på en mark, der går langs stranden. Bella, som jo ellers var en habil sporhund, havde rigtig svært ved at gå spor på den mark, når det blæste. Jeg fandt aldrig ud af hvorfor, men givetvis noget med at der blæser havluft ind i sporet.

Så nu må jeg lige overveje om det er spild af krudt at lægge et spor til Ellie, eller om jeg bare skal smide en kæmpe bunke mad på, og så holde mig til at lægge et teknisk nemt spor.

Nu starter vi lige dagen med en gåtur langs stranden, og bliver blæst lidt igennem smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#265   31. dec 2024 Tusind tak for dine ord, Martine.
    En mundkurv er faktisk ingen dårlig idé.
    Lige her og nu (fra i morgen) bliver de to hunde skilt ad - og på min skovtur lige om lidt, må de skiftes til at være løse. Men jeg vil købe en mundkurv til Kenia og afprøve den på en tur med begge hunde i næste uge.

• #266   31. dec 2024 Mundkurv i den situation er slet ikke nogen dårlig ide. Det er helt sikkert værd at prøve. smiley

• #267   31. dec 2024 Isabelle, det gør mig virkelig ondt at høre, at Kenias angreb eskalerer. smiley

Mundkurv, når de skal gå sammen lyder som en fin idé. Problemet er vel, at de ikke kan skilles ad, når de er sammen i hjemmet. Det lyder som den rigtige løsning at lade Kenia bo ved din eksmand, jeg ville ærlig talt aldrig turde stole på hende/dem mere.

Nu beskrev du forleden, at Wilma for største gang havde sagt fra overfor en anden hund, I mødte på gåturen og som har for vane at "tryne" hende. Kunne det tænkes, at hun er ved at nå bristepunktet for, hvad hun vil finde sig i? En dag risikerer I vel nok, at hun siger eftertrykkeligt fra overfor Kenia og så har du et fuldblods slagsmål mellem to (relativt) store tæver.

Øv altså, for en situation at stå i. smiley

• #268   31. dec 2024 Isabelle, det er virkelig en lorte situation du står i.
    Det er hverken sjov for hundene eller for dig.
    Angående mundkurv, kan det være en god løsning på gåturene, men du kan ikke være bekendt bare at købe en mundkurv i næste uge, sætte den på hunden og så går i.
    Inden i bruger den, så skal hunde først lære at gå med mundkurven og forbinde den med noget positivt.
    Jeg tilslutter mig Skrigehunden 100 procent, jeg ville aldrig nogensinde stole på dem mere, og jeg ville aldrig nogensinde turde at lade dem være sammen når de er alene, hverken i bil eller hjemme.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#269   31. dec 2024 Jeg er helt med på, at jeg må vænne Kenia til mundkurven - og jeg kommer aldrig til at stole på dem så meget, at de lades alene hjemme sammen. Dvs. jeg køber et gitter, så de kan få hver deres område, når jeg ikke er hjemme med dem.
    I bilen må den ene hund sidde ved forsædet og den anden bag i bilen her og nu.

• #270   31. dec 2024 Så er vi lige kommet hjem fra en tur i hundeskoven, som lige blev forlænget ud i det omkringliggende naturområde.
    Vi endte med at fare lidt vild, så vi fik en dejlig tur på et par timer.

Sia blev blowet, da vi kom hjem, for den åndssvage vandhund SKAL åbenbart bade hele året smiley

Om lidt får Sia en kalkunhals, så tror jeg, vi er ved at være klar til nytårsaften.

Godt nytår til jer alle, og pas godt på hundene smiley

• #271   31. dec 2024 @ Anne . de der ansatte på plejehjem burde have medaljer, politikker lønninger og gode pensionsordninger .. føj hvor lyder din far bar træls, og kan de slet ikke gøre noget ? der hvor min mor var i sin tid var der også nogle der gav strenge udfordringer, og det er der sikkert mange steder ...

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#272   31. dec 2024 Også godt nytår til alle herfra smiley
    Vi skal ud at gå senere smiley

profilbillede
  • #273   31. dec 2024 Nytår;) vi skal have frikadeller med persillesovs og kartofler, til dessert hjemmelavet is;) hundene skal have lammeribben smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#274   31. dec 2024 Vi skal have hummersuppe fra Netto (er SPÆNDT på, om den smager godt smiley ) og culotte med diverse. Jeg ved ikke, om der bliver plads til dessert, men jeg har købt noget chokolade smiley
    Hundene skal have hundemad smiley

• #275   31. dec 2024 Hanne, han har kastet en fuld øldåse efter en nattevagt, ringet på nødkald 51 gange på én nat (2 nattevagter til hele plejehjemmet), han digter historier, lyver og er generelt et røvhul. Han er på 3. sted (4. sted, egentlig, men det ene har han været 2 gange), og inden andre vil tage ham.

Vi har forsøgt at finde sådan et misbruger-plejehjem til ham, men de vil ikke tage ham, fordi hans somatiske og kognitive udfordringer er så massive, at det efter deres vurdering ikke er misbruget der er hovedproblemet.

Det ville vitterligt ikke komme bag på mig, hvis en af plejerne en dag gav ham en overdosis. Og i så fald får vedkommende en bonus herfra smiley

• #276   31. dec 2024 On a happier note - min lille hund har gået spor, og jeg er helt på røven over hvor sej hun er smiley

Her blæser 15-17 m/sek, så jeg havde forsøgt at gøre sporet nemt og startet i medvind, men så på skrå af sårækkerne. Knæk ned mod havet var så i stiv sidevind, og knæk tilbage op i medvind. Hun gik SÅ flot, og havde kun problemer i det ene knæk tættest på havet, men hun løste det selv. Og flot påvisning af alle 12 genstande smiley

Vi gik hjem langs stranden, og nu er hun sød, træt og lykkelig smiley

Dorit har været med i naboens have for at stormsikre, og fik bagefter en pølse fra genboens grill som tak for hjælpen smiley

Jeg har fået lavet nytårsben til hundene - marvben, hvor marven er gravet ud og erstattet med klam, blød, tysk leverpølse, som nu ligger på frys.

Om lidt går vi årets sidste strandtur, og så tror jeg vi skal overveje en lille middagslur også smiley

profilbillede
  • #277   31. dec 2024 Jeg skal hente den ene søn her senere i blæsevejret, og så skal vi sidde stille og roligt og hygge. Et nytår efter min smag. Balder får noget beroligende her senere, og så overlever vi nok et år mere.

Godt nytår til dem, der har hjulpet mig. smiley

• #278   31. dec 2024 Vi har været til nytårstaffel/fødselsdag hos min søster. Det startede da min niece blev født nytårsaften for 28 år siden. Siden er det blevet en møghyggelig fast tradition smiley
    Har lige været ude med vuf men de er allerede begyndt skyde høje brag af. Så hurtigt hjem med os. Nu hygger vi med kaffe og fjerner.
    Vi skal bare være hjemme og have 3 retters nytårsmenu fra Bilka. Når barnet senere sover skal manden og jeg se en klam gyser smiley

• #279   31. dec 2024 Min hund er skæv.... som i hun kigger på os som om vi har drager på hovedet og hun har lige haft en knurrende diskussion med sin kurv... smiley hun flopser lidt rundt med sine lemmer og reagerer så stadig lidt på fyrværkeriet... så måske Tessie ikke helt er sagen smiley

Jeg er alene hjemme, og har som altid ingen hæmninger når det kommer til at indkøbe fisk og skaldyr til mig selv. Så i aften skal jeg have; Rå soya-hvidløg-chili-løg marineret laks, laksetatar, tuntatar, kammuslinge sashimi, en hummer, rejer med kaviar, ørredrogn og så skal jeg have japansk ris til (har også blinis)....

Sidste år købte jeg også ind, endte med at kunne spise en halv hummer og to kammuslinger smiley M er på arbejde og spiser i øvrigt på ingen måde hverken fisk eller skaldyr smiley jeg lærer det aldrig... smiley

Nå men det er rester jeg kan spise smiley hvor min ellers foretrukne nytårsmenu -Grønlangkål med det hele, alligevel ville være lidt for tungt ovenpå jul at skulle spise flere dage i træk...

• #280   31. dec 2024 Obster, prøv at skrue en lille smule ned på næste dosis. Vi skal også prøve Tessie i år.

• #281   31. dec 2024 Susanne vi startede stille ud, så hun har kun fået halv dosis smiley jeg skriver til dyrlægen (min veninde) om hvordan vi skal fortsætte....
    Men nu -i skrivende stund- har det lige braget løst og hun har snorket af det...så virker gør det jo nok alligevel smiley
    Hun var bare jævnt komisk og high as a kite i en halv times tid...

• #282   31. dec 2024 Ja ok, men så virker det jo. smiley

Spændende hvordan Balder reagerer på det. Han får nok først om lidt, da de.har det med at skyde af langt ud på natten. smiley

• #283   31. dec 2024 Der er visse fordele ved at få ældre hunde, mine to moppedeller kan heldigvis ikke høre supergodt mere - perfekt sådan en dag som i dag.

• #284   31. dec 2024 Susanne de må få tre gange på et døgn smiley som jeg læser det, og da vi kun har givet halv dosis så går det nok selvom de fortsætter til kl 4 smiley -hvilket jeg ikke tror de gør i vores lille by smiley
    Min veninde sagde det var ok vigtigt at give før hundene bliver for ophidsede så vi startede derfor lidt tidligt -også i fald hun ikke kunne tåle det... så skulle vi kunne køre hurtigt til dyrlægen smiley

• #285   31. dec 2024 Jeg aner desværre ikke, hvor længe en dosis vriker, men her har vi oplevet, at der er skudt af endnu klokken 4.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#286   31. dec 2024 Jeg har ikke prøvet Tessie før og har tænkt mig at give hundene første dosis om en halv times tid. Hvor meget vil I foreslå til en hund på omkring 22 kg?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#287   31. dec 2024 En dosis skulle virke omkring tre timer.

• #288   31. dec 2024 Hundeprut skal have Sileo, har ikke givet noget endnu. De to andre er ligeglade.

• #289   31. dec 2024 Isabelle vi fik rådet at starte stille ud, hun skal have 2,6 ml tror jeg i en dosis, hun fik lidt under halvdelen smiley og nu snorker hun bare.... så jeg trækker den til hun vågner og så en time efter hun har spist... før hun får næste dosis smiley

• #290   31. dec 2024 Tucker er de sidste år blevet bedre og bedre til nytår (eller mere og mere døv? smiley )
    I år bliver der vist ikke de store problemer, det er virkelig ikke meget han har reageret på. Han får stadig et lækkert andelår at ligge og tygge i - vi andre skal jo også have god mad. Min far og jeg har bestilt mad ude fra igen, så vi har en 4-retters at nå igennem i løbet af aftenen smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#291   31. dec 2024 Tak smiley

• #292   31. dec 2024 Hov men Maggie vejer 30 kg smiley

• #293   31. dec 2024 Hold da op, har aldrig før oplevet så stille en nytårsaftensdag, det er uvant så stille det er.
    Og det selv om mine genboer er byens "bombemænd"
    Til gengæld, så var søndag aften/nat vanvittig, det samme sidste nat aften. Der blev der fyret helt vildt af.

• #294   31. dec 2024 Balder er startet ud med 2,0. Han burde have haft 2,9. Så må vi se, hvordan det virker. Lufteturen nu her gik fint.

• #295   31. dec 2024 Balder er gået i seng. smiley

• #296   31. dec 2024 @ Anne #175, så selv på plejehjemmene er det et problem at man ikke har et samlet tilbud til misbrugere med psykiske udfordringer, hvor man ikke ved hvad der er årssag og hvad der er virkning...

vores menu :
    Panipuri m. laks
    Krustade med agurkecreme og dild

Forret:
    Minitærte m. rimmet kammusling, urteemulsion, dild, ristede hallenødder, mikrogrønt fra det lille Økori

Mellemret:
    Svampetoast m. svampe ala cremesmørristet surdejsbrød, modnet parmesan og urter

Hovedret:
    Oksemørbrad, Pommes Duchesse, smørstegte asparges, kamelisseret og timian bagte løg, rødvinssauce og urter.

Dessert:
    Chokoladefondant m. hjemmelavet vaniljeis og friske bær.

Vi skal sidde med nogle de samme mennesker som vi har gjort i mange år, og en gang var det ikke et problem at lave mad til 10 ... i dag er vi 4 og orker ikke smiley smiley , så vi har bestilt udefra ..
    De er ramt af det samme fænomen som os, at de har 2 fødselsdage oveni julen, deres er faktisk værre end vores, de er den 24. og den 31. vores er trods alt den 18. og den 26. ..

mht til Oda bliver hun lidt nervøs, men sidste år gik det fint da vi er sammen med en Golden der ikke reagerer før lige kl 24 når det er helt tosset, så har ikke købt noget ...

Her er også ret stille ifht tidligere år ..

• #297   31. dec 2024 Åha Konrad er nervøs. Vil ikke have det lækre jeg har lavet. Til næste år må han have lidt og vi må lave en plan

• #298   31. dec 2024 Pernille, opfør dig ganske normal, og lad være med at ynke ham, det gør det værre og så bestyrker du ham i at der er noget galt og at det er

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#299   31. dec 2024 Er også spændt på mikhail hvad han siger.
    Luka har prøvet det før.
    Men vi har gået tur i 3 timer i eftermiddag. Det plejer at virke meget godt.
    Ja faktisk også på mig. Jeg sover som regel os tidligt af samme grund smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.065
    #300   31. dec 2024 Jeg håber, at jeg for første gang i mange år kan holde nytår uden angste hunde. Basso er fuldkommen ligeglad, og Didrik gør lidt, men gider knap nok løfte hovedet fra sofaen.

Gilbert blev forskrækket, da “naboerne” pludselig begyndte at fyre raketter af i går ved midnat, men det lader ikke til at have sat sig i ham. I dag har han stort set ligeglad med både skud og fyrværkeri, da vi var på skovtur, og i eftermiddag løb glad han rundt og legede med onklerne i baghaven, selvom bagboen morede sig med heksehyl smiley

• #301   31. dec 2024 Pernille, hvis han søger tryghed, så giv ham det. Der er en hårfin linje mellem at ynke og afvise, og begge dele er lige skadelige smiley

Her har hundene fået første leverpølseben, og det er cirka verdens bedste opfindelse, synes mine hunde smiley

Jeg har spist en bøf med flødesovs, og senere yndlings chokoladeis med flødeskum smiley Selv kittekatten bliver i helt godt humør af en klat flødeskum smiley

• #302   31. dec 2024 Svende er blevet noget døv på sine gamle dage. Så når han sover, så sover han smiley Men han får stadig Sileo - det har han fået i henad 8 år tror jeg. Det virker og vi kan komme nogenlunde roligt igennem nytåret.

Til middag gik vi en lille tur i skoven, der endte med en stroppetur over en græsmark. Svende var ikke imponeret - han hader at gå på marker og har altid gjort det. Men så snart vi kom på asfalt igen, var der høj haleføring og glade poter smiley

Vi ved, at vi har ham på lånt tid, så vi nyder hver en dag og oplevelse med ham smiley

profilbillede
Kommentér på:
Snik snak og glædelig jul tråden - vol. 52

Annonce