{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundesko til jagthund
  • #1   25. nov Godt nok ikke til jagt, men jeg har en gammel pyreneerhund, der går med sko på bagbenene på alle sine ture.

Jeg har prøvet lidt forskelligt, men den klart bedste mht. både pasform og holdbarhed er Barmark købt hos Superhund.dk. At de så faktisk også er billigere end de andre, jeg har prøvet, er jo bare et plus.

Trixies Walker er lettere at få på pga større åbning, og det betyder noget fordi min hund har dobbelt ulvekløer, som kan være i vejen, men på alle andre parametre har Barmark været en klar vinder.

• #2   25. nov Ville aldrig sætte sko på en hund i jagt. Der er så meget de kan hænge i, de bliver tunge hvis de skal i vand og kan gnave når de bliver våde. En hund har brug for at mærke sit underlag for at bevæge sig bedst og sikkert.

• #3   25. nov Hvorfor skal den have sko på når den er på jagt ?

• #4   26. nov det lyder mærkelig at give en hund sko på. de kan sidde fast i noget hvis de løber i gemme noget på marken torne andre små ting . ingen af vores jagt hunde . har aldrig haft sko på et dækken ja men kun hvis den skal sidde stille i nogle timer smiley

• #5   26. nov Det springende punkt i sådan en anbefaling må være årsagen. Hvorfor skal hunden bære sko? Hvad skal skoene kunne?

• #6   26. nov Han har brug for extra beskyttelse af trædepuderne, da han stort set altid kommer hjem med store hudafskrabninger og rifter der tager tid om at hele, ergo må han sidde på bænken flere gange over sæsonen. Derfor undersøger jeg om hundesko måske kunne være en løsning.

• #7   26. nov Min gamle hund kom tit til skade med en pote, og har flere gange stillet i konkurrencer med sko på. Jeg brugte dengang noget al la dem her: https://www.maxizoo.dk/trixie-hundesko-walker-active-s-m-2-stk-sort.html og de kunne sagtens sidde på under arbejdsøvelser.

Jeg har også stillet min nuværende hund med sko i en konkurrence, og det var nok den vådeste konkurrence på hele året. Jeg skiftede til tørre sko i løbet af dagen, men der var ingen problemer.

Senest har jeg haft min hund med på eftersøgningstræning i skoven, og hun havde dem her på https://superhund.nu/products/verdens-bedste-potesokker-barmark

Det er også dem Lene anbefaler længere oppe. Der var ingen problemer med at de sad fast i noget, gav gnavesår eller andet. Min hund sparer ikke på sig selv i eftersøgning, og tager aldrig den nemme vej - hun moser igennem alt, springer over ting og tænker generelt ikke meget over at passe på.

Der er masser af hunde, der har sko på under arbejde - slædehunde, hunde der arbejder med eftersøgning i ruiner, hunde der træner på skarpt underlag (fx er det ret normalt i Sverige og Norge at hundene har sko på i Nordisk rundering). Jeg ved ikke en skid om jagt, men mon ikke det kan lade sig gøre for en dansk jagthund at have sko på smiley

Jeg ville dog købe flere sæt, så der kan skiftes til tørre sko i løbet af dagen. Så kan man også lige tjekke poterne igennem for skader.

• #8   30. nov jeg kan desværre ikke lige komme i tænke på hvorfor en butik der er bedst der er jeg på ude bane der smiley men kan være der er nogle flere kloge personer på nettet et sted der ved noget mere om det

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 13 Svar: 23
    #9   30. nov Jeg er for bekvem til jeg lige gider finder navnet - men vi bruger disse til arbejdshundene smiley
    Både ude i terræn og indendørs.

profilbillede
Kommentér på:
Hundesko til jagthund

Annonce