491 visninger
|
Oprettet:
Hundesko til jagthund {{forumTopicSubject}}
Hvilke hundesko kan I anbefale som sidder så godt fast, at de kan holde til flere timers jagt ? De skal bruges til en Golden retriever.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.474
Jeg har prøvet lidt forskelligt, men den klart bedste mht. både pasform og holdbarhed er Barmark købt hos Superhund.dk. At de så faktisk også er billigere end de andre, jeg har prøvet, er jo bare et plus.
Trixies Walker er lettere at få på pga større åbning, og det betyder noget fordi min hund har dobbelt ulvekløer, som kan være i vejen, men på alle andre parametre har Barmark været en klar vinder.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 965 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.481
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 30 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.598
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 933
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.775
aug 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
sep 2017
Følgere: 530 Emner: 143 Svar: 10.379
Jeg har også stillet min nuværende hund med sko i en konkurrence, og det var nok den vådeste konkurrence på hele året. Jeg skiftede til tørre sko i løbet af dagen, men der var ingen problemer.
Senest har jeg haft min hund med på eftersøgningstræning i skoven, og hun havde dem her på https://superhund.nu/products/verdens-bedste-potesokker-barmark
Det er også dem Lene anbefaler længere oppe. Der var ingen problemer med at de sad fast i noget, gav gnavesår eller andet. Min hund sparer ikke på sig selv i eftersøgning, og tager aldrig den nemme vej - hun moser igennem alt, springer over ting og tænker generelt ikke meget over at passe på.
Der er masser af hunde, der har sko på under arbejde - slædehunde, hunde der arbejder med eftersøgning i ruiner, hunde der træner på skarpt underlag (fx er det ret normalt i Sverige og Norge at hundene har sko på i Nordisk rundering). Jeg ved ikke en skid om jagt, men mon ikke det kan lade sig gøre for en dansk jagthund at have sko på
Jeg ville dog købe flere sæt, så der kan skiftes til tørre sko i løbet af dagen. Så kan man også lige tjekke poterne igennem for skader.
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 933
aug 2024
Følgere: 13 Svar: 23
Både ude i terræn og indendørs.
Hundesko til jagthund