kosttilskud til gamle knogler, hud, bindevæv og led {{forumTopicSubject}}
I anden tråd, blev der spurgt til kosttilskud til knogler og led. Jeg har tilføjet hud, og bindevæv, da de ligesom også hører med i den forbindelse for vores ældre hunde
Hvad er afgørende for at i beslutter jer til at afprøve et produkt ? anbefalinger fra f.eks. dyrlæge, ekspedienter, andre hundeejere o.s.v. ? Eller efter at have læst ingredienslisten ?
Jeg selv tager udgangspunkt i, at jeg gerne vil have så rene produkter som muligt. Skal min hund ikke fodres med f.eks. kylling eller fisk, skal et evt. tilskudsprodukt heller ikke indeholde det.
Flexadin avanceret bliver ofte anbefalet, men jeg forstår ikke helt, hvordan det kan have en god effekt (?) Har aldrig stået med produktet i hånden og kender derfor ikke den eksakte ingrediensliste, da hjemmesiderne ikke er helt enige. Har læst på en hjemmeside: Hvor Glycerol står først og på en anden Havregryn.
Vital Animin giver god mening (efter min mening) Har også været brugt herhjemme til både hunde og heste.
Et af produkterne, der nævnes i anden tråde indeholder perikon og perikon er i rigtig mange produkter efterhånden, men det eneste jeg ved om perikon er at det er grønne lykkepiller/naturens lykkepiller og jeg kan ikke finde dokumentation for anden effekt (?)
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1424 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.574
Vores problem er, at han ikke altid gider spise sit foder, og så får han ikke sit tilskud. Han har lige haft to dage, hvor han ikke gad spise, spiste så en dag, for ikke at spise i går igen. Og så opstår der som regel problemer.
sep 2020
Følgere: 22 Annoncer: 1 Emner: 40 Svar: 856
Hvad er afgørende for at i beslutter jer til at afprøve et produkt ? anbefalinger fra f.eks. dyrlæge, ekspedienter, andre hundeejere o.s.v. ? Eller efter at have læst ingredienslisten ?
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1424 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.574
aug 2008
Følgere: 1081 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.780
Jeg aner intet om tilskud og synes det er møgsvært at navigere i.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.057
Selvfølgelig har jeg læst indholdslisten.
sep 2020
Følgere: 22 Annoncer: 1 Emner: 40 Svar: 856
Louise: Tror du det er generelt, at folk læser ingredienslisten ? Tror du at et produkt virker på alle ? (For du skriver som om du mener det godt kunne være tilfældet )
Jeg tror på, at langt de fleste produkter har sin berettigelse
Hundene er enkelte individer og fodres forskelligt, derfor har de også forskellige behov, så der skal være noget at vælge imellem for, at alle kan få noget der virker for dem.
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.867
https://nutri-paw.com/en-eu/products/hip-joint-treats
https://scipet.dk/vare/joint-3x60s/
Bruger scipet til Sam, men har hørt godt om begge produkter ??
Jeg læser ingrediens liste og fandt selv scipet's produkter, Sam's dyrlæge og fysioterapeut har godkendt det ??
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.493
Vital Animin har jeg brugt til både gamle hunde, hvalpe og drægtige og diegivende tæver i årevis, og altid været tilfreds med det. Men som jeg også skrev i den anden tråd, dyrlægen anbefalede Flexadin Advanced i stedet, og jeg har læst så mange, der anbefalede det, så jeg prøvede det i stedet for til Sunshine. Jeg oplevede ikke nogen effekt af det, og er derfor vendt tilbage til Vital Animin.
I dag hører jeg sjældent nogen nævne Vital Animin. En enkelt af mine venner har også været rigtig glad for det til sine hunde, men de fleste, jeg nævner det for, kender det slet ikke. Men eftersom produktet stadig sælges, må der være andre end mig, der synes det hjælper deres hunde.
sep 2017
Følgere: 526 Emner: 138 Svar: 10.285
Jeg kan desværre ikke gengive det godt nok, men humlen er, at den måde som collagen II er behandlet på, gør at det “vaccinerer” kroppen imod smerter fra gigt. Det er så meget specifikt rettet imod gigtsmerter, og har hunden ikke gigt, vil det ikke gøre hverken fra eller til.
Jeg brugte det til Bella, nærmest fra det kom frem herhjemme. Hun havde voldsom gigt i det ene knæ, efter en fejlbehandlet meniskskade. Efter et års tid løb jeg tør for Flexadin lige op til en ferie, og jeg tænkte at det nok ville gå med halvanden uge uden. Efter et par dage haltede hun let, og efter en uge var hun stokhalt. Jeg købte straks nye forsyninger, og efter en uges tid var hun haltfri.
Så det virker. Både i teori og praksis
kosttilskud til gamle knogler, hud, bindevæv og led