Hvad laver i med jeres gamle hunde <3 {{forumTopicSubject}}
Som overskriften siger.
Hvad laver i med jeres gamle hunde??
Manfred er 11 år og 8 mdr, han døjer med synet når der mørkt, han høre ikke så godt. Men han elsker at komme med på tur.
Træning kan vi kun gøre med håndtegn, og tror han er lidt dement for mange af de øvelser som han var skarpe i, kan han ikke mere.
Jeg går sygemeld, så er hjemme med ham, ud over når jeg skal noget. Og han dybt afhæning af mig, han tuder og skriger når han ikke kan finde mig. Der intet hvis jeg siger han skal blive og passe på huset.
Jeg har snusemåtte, den elsker han. Han elsker hans faste lege venner og nyder dem.
Har ham med hvor jeg kan. Han elsker at køre bil, så har tit ham med.
Men tænker tit, er det nu?? Han tager gerne 4-6 km gå tur, selv om han er på smertestillende, som han har været i over 4 år, og dosering er ikke ændret og hanhar ingen smerter.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.205
Vi har en stor grund på 3 hektar, så han er ikke så meget ude at gå tur mere - han kan ikke gå så skide langt, så vi lader ham selv gå rundt på grunden, enten alene, som han nyder - eller sammen med os, som han elsker
Da han virkelig ikke kan lide at køre i bil mere (ved ikke hvorfor, men han kan VIRKELIG ikke lide det), kommer han ikke med på ture naturligvis, men virker OK tilfreds med bare at være derhjemme.
Når vi har de to ugentlige træningsdage med vores team, er han midtpunktet og hygger MAX i pauserne - han er en elskelig og meget insisterende sag, så han sørger for at blive set
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.307
Ellers er det mest for sjov træning, fodersøg, et par trick titler hist og her, foderbolde og aktivitetsspil er han også glad for, det har han altid været.
Vores gå ture er som de altid har været. Når det er koldt og vådt går jeg ikke lige 5-7 km med ham, men ellers skal jeg sjældent tage de store hensyn til ham. Og det har nok mindre med alder og mere med personlighed at gøre at han går i vinterhi.
Hvad laver i med jeres gamle hunde <3