122 visninger
|
Oprettet:
Malene - og huskierne
Online Tilmeldt:
27. mar 2009 Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.845
Online Tilmeldt:
27. mar 2009 Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.845
Whippet til alternativ brug? {{forumTopicSubject}}
Ja ja, underlig overskrift, I know.
Er der nogen, som kender nogen, der bruger deres whippet til noget udover det sædvanlige?
Det kunne fx være som servicehund, til dogdancing, frisbee eller andet 'utraditionelt'.
Hvis ja, så vil jeg super gerne i kontant med jer/dem.
Ønsker et indblik i racen fra nogen, der laver noget andet med hundene end flertallet.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 77 Svar: 7.936
Måske de melder sig, hvis du spørger i FB gruppen Whippets i Danmark eller den svenske "Whippet", mit indtryk er, at flere i Sverige bruger deres whippets alternativt
https://www.facebook.com/groups/217111108349016
Jeg har en enkelt hvalpekøber, som går rally med sine to, begge konkurrerer i ekspert klassen.
Jeg selv har gået schweiss med et par af mine
Og så vil jeg sige, at træningslysten spænder bredt i racen. En af mine tidligere whippets kunne gå den fineste fri ved fod med fuld kontakt 3-400 meter, hun var meget lærenem og elskede at træne.
Tilla jeg har nu, har et ekstremt jagtinstinkt, hun kan gå pænt i en snor og komme, når der bliver kaldt (hvis hun ikke er i jagtmode), ved hvad en klikker er, men stempler ud så snart hun ikke selv kan se en mening med tingene og det betyder at almindelig lydighed og trick træning ikke lige er hende, hverken mad eller legetøj opfatter hun som belønninger, der er værd at arbejde for. Hun kan til gengæld underholde sig selv i timer med at gå på musejagt, uanset vejr.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.845
Er det din oplevelse at lysten og færdighederne veksler fra individ til individ i et kuld, eller kan man tale om at nogen linjer er mere samarbejdende end andre?
Som du måske ved, søger jeg en hund som både kan træne lidt forskelligt, men som også kan fungere som støtte for min datter. Samtidig skal den kunne bo sammen med Lynet (som er sød og elsker mindre hunde, men kan løbe rigtigt stærkt).
okt 2019
Følger: 148 Følgere: 182 Hunde: 5 Emner: 19 Svar: 315
Kan godt skrive ud i en gruppe om nogle har en whippet som sh og hvor den er trænet hvis det kunne være behjælpelig? < 3
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 77 Svar: 7.936
Gitte som har de to whippets, der går ekspertklasse, har hund efter de to tæver jeg nævner overfor, som træningsmæssigt er meget forskellige. Jeg har så valgt den hvalp med mest drive til hende fra Tillas kuld, så hun havde noget at arbejde med
Jeg tror så også, at en del handler om, at man som ejer er bevist om, hvad man vil bruge hvalpen til, hvis man har specifikke træningsønsker.
Jeg tror egentlig at Tillas enorme jagtinstinkt kunne være kanaliseret overpå legetøjsbelønning, hvis man havde arbejdet målrettet på det i hvalpetiden og ikke havde ladet hende jage smågnavere.
I dit tilfælde, ville jeg vægte en hvalp efter linjer, hvor forældrene er mentalt meget stabile, der findes linjer, hvor individerne er mere urolige, grænsende til det nervøse og det har i ikke brug for. Du skal virkelig spørge ind til temperament og hvordan det vægtes i opdrættet
Whippet til alternativ brug?