{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
290 visninger | Oprettet:

Klagemuligheder over fejlbehandling ved dyrlæge {{forumTopicSubject}}

Vores lille blandningshvalp (Pekingeser/Fransk/Tibetansk/Lhasa apso) på 7 mdr. havde fået SÅ fine nye tænder, dog ville de sidste 2 mælkehjørnetænder i overmunden dog ikke falde ud/blive løse. Så vi fik en tid ved dyrlægen til en lille hurtig operation, for at få de 2 tænder fjernet.
Vi afleverede hende og fortalte at vi ventede 500 m nede af vejen ved datteren, så hvis der blev noget, så kunne de bare ringe.
Da vi så efter den aftalte 1 time kommer for at afhente Tove-pigen fortæller dyrlægen så, at de i samme ombæring også lige har hevet hendes 6 " fortænder - mælketænder" ud, da de ikke sad helt fast???? smiley
Nu er det så bare ikke mælketænder, men blivende tænder!!!!!!
Man tror at det er en joke......men de har fandme rykket fine nye bisser ud og det uden at spørge os? Hvem kan ikke se og mærke forskel på bitte små sylespidse mælketænder og de store fine nye tænder?
UPS, det var da vist en fejl, det beklager vi, skal vi ikke kreditere regningen, var deres svar!! (Vi har sundhedsforsikring, så det er nu småpenge vi selv ville skulle betale)
Er der nogen der ved hvor man kan klage og hvad er rimeligt at forlange som kompensation? Ved godt at hun ikke får hendes tænder af den grund, men syntes helt ærligt ikke at de skal slippe med en "0" løsning.
Hilsen en ulykkelig ejer af en lille tandløs hvalp smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klagemuligheder over fejlbehandling ved dyrlæge
  • #1   i dag kl. 12:29 Sådan helt firkantet juridisk, har har I fået hvad I kan få, nemlig kreditering af regningen. Da hunden er en blandingshund, og dermed ikke har en udstillings- eller avlsmæssig værdi (hvor tænder er en forudsætning), har I ikke lidt et økonomisk tab, som er en betingelse for erstatning.

I kan evt. få en anden dyrlæge til at udtale sig om, hvorvidt jeres hund vil få problemer på sigt, fordi den nu mangler alle sine fortænder, og så kan I gå til den første dyrlæge og forsøge at få en kompensation for fremtidige udgifter.

Jeg er totalt i chok over din dyrlæge. Det er da helt vildt, at de rykker 6 raske, blivende tænder ud smiley Jeg havde nok advaret vidt og bredt imod dem smiley

• #3   i dag kl. 16:43 Jeg var blevet rasende, hvis hunden var min!
    Jeg tænker dog, som Anne skriver, ar der ikke er et økonomisk tab og dermed heller ikke en erstatningssag, medmindre det er sandsynligt, at detvil medføre en merudgift i fremtiden.
    - jeg ville nok være særligt opmærksom på hendes tandstilling, når de blivende tænder er kommet rigtigt frem.

Så højst kunne man ønske sig, at de fortalte, hvad de vil gøre for at undgå lignende fejl i fremtiden - det ville for mig være vigtigere end erstatning, at de på den måde kunne garantere, at DEN fejl i hvert fald ikke gentager sig.

Ja og så ville jeg selvfølgelig bruge en anden dyrlæge fremover.

• #4   i dag kl. 17:00 Teknisk set har du gået erstatning, da du ikke har betalt for deres fejl.

Jeg ville holde mig langt fra den dyrlæge i fremtiden

• #5   i dag kl. 17:20 Det er fuldstændig vanvittigt og utrygt, når en dyrlæge kan finde på sådan noget, men trods alt fik du hunden med hjem, jeg har oplevet at en dyrlæge fejl aflivet et dyr, og de opdagede det ikke før vi selv gjorde, en virkelig chokerende oplevelse og en af grundene til, at jeg har det virkelig skidt med at aflevere et dyr til behandling uden jeg er til stede hele vejen.

Håber alt det bedste for din hund.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 85 Emner: 24 Svar: 2.550
    #6   i dag kl. 17:34 "Teknisk set har du gået erstatning, da du ikke har betalt for deres fejl"

DET er altså en helt absurd konklusion, synes jeg, Frk. Jensen.
    Hvis jeg afleverer min bil på et værksted, og de fjerner bagsæderne, vil jeg ikke betragte det som erstatning, at jeg ikke skal betale arbejdsløn for tiden, værkstedet brugte smiley

• #7   i dag kl. 17:48 Isabelle - Altså tænderne har ikke en værdi når de er trukket ud..

Bagsæder der er trukket ud kan jo stadig sælges.

• #8   i dag kl. 17:56 Det var da uhyggeligt, tænk at sådan noget overhovedet kan ske smiley min dyrlæge ringede til mig (og skræmte livet af mig i øvrigt, fordi jeg vidste de ikke var færdige), fordi de fandt en løs tand på Teemo da han var til tandrens og ville hører om de skulle trække den ud. Jeg ville da som minimum forvente at de ringede og spurgte hvis de ville trække alle fortænderne ud på min hund, når det ikke var en del af aftalen.
    Teemos røg selvfølgelig, for den skulle jo ikke blive et problem for ham, hvorfor den var løs ved vi dog ikke. Han har ellers fine sunde bisser.

At sammenligne med at fjerne bagsæderne i en bil er tricky, for i den situation ville jeg forvente at de udbedrede skaden, uden beregning for hverken det ene eller andet selvfølgelig. Men man kan jo ikke rigtig lige smide tænderne tilbage i munden igen. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 85 Emner: 24 Svar: 2.550
    #9   i dag kl. 18:02 OK - dårligt eksempel smiley
    Men jeg synes stadig, at det er besynderligt at skulle være glad for, at man ikke skal BETALE for en fejl, dyrlægen har lavet - at man skal opfatte det som erstatning, at man ikke har betalt for fejlen smiley

Nyt eksempel: Jeg får fjernet en syg lunge på et privathospital. I samme ombæring fjerner de lige en nyre, der ikke er det mindste galt med. Skal jeg så være glad for, at jeg ikke får en regning for fjernelse af nyren?

• #10   i dag kl. 19:11 Isabelle, dit sidste eksempel er reelt lidt derhenad. Og af samme grund har man på mennesker en patienterstatning, ligesom man på mennesker kan sætte en mengrad (som også kan være kosmetisk).

Ikke desto mindre har Frk Jensen ret. TS har fået den økonomiske kompensation, som der er mulighed for jf. dansk ret. Med mindre altså det viser sig at hunden får fejlstillede tænder som følge af fjernelse af blivende tænder. Men hunde får ikke mengrader, og der er ikke patienterstatninger. Hvad ville du forvente af sådan en dyrlæge? Hvad ville være rimeligt?

• #11   1 time siden Jeg er i chok og føler med dig.
    Alt det bedste til dig og din hund.
    Jeg håber at du vil advare vidt og bredt mod at bruge den dyrlæge... Så andre ikke risikerer at stå i samme situation.

Kommentér på:
Klagemuligheder over fejlbehandling ved dyrlæge

Annonce