28. okt 2005 Følger: 59 Følgere: 244 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.544
Manisk på legetøj {{forumTopicSubject}}
Jeg har jo overtaget den dejligste pudelpige.
Hun er 6 år, og så dejlig
Hun har boet hos opdrætters datter siden hun var 8 uger og har givet 3 små kuld.
Jeg arbejder med nogle ting omkring mødet med mennesker og dyr, og hun har allerede gjort så store fremskridt og jeg tror på at det geke bliver godt, men der er lige det med legetøj.
Hun ELSKER legetøj, men hun vil at jeg skal kaste og trække med det.
Igen, og igen og igen og igen, ja det kan jeg blive ved med at skrive.
Da jeg var nede og møde hende kunne jeg slet ikke komme i kontakt med hende eller andre for den sags skyld, for hun havde kun fokus på legetøjet.
Hun smider det ved en, og bliver ved med at gø og komme med lyde, puffe til en for at man skal tage det. Fjernede man legetøjet, fandt hun lynhurtigt et nyt.
Hun slapper slet ikke af omkring det, eller render med det selv.
Jeg var så tæt på, ikke at tage hende med hjem.
Her hos mig har jeg så ikke noget legetøj til at ligge, men det piner mig også lidt for hun elsker det.
Men er det bare et No go med legetøj eller kan jeg træne noget?
Jeg har lige haft givet hende en lille bamse, og hun har insisteret på at vi skal lege med den i en time nu.
Jeg har så taget den igen
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.983
Hera har heller ikke legetøj for hun smadre det i løbet af få minutter, og jeg har ikke indtryk af at det er noget hun mangler.
Tillykke med vapsen i øvrigt.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 244 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.544
Hun er meget aktiveret i løbet af dagen, og jeg skal også starte til noget træning med hende, men lige nu har jeg en far der er indlagt og skal på plejehjem, så der er ikke tid til noget træning.
Hun er med mig altid, pånær lige nu hvor min far er indlagt men min datter er her hos hende
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.483
Når du synes at nu er det nok, så stopper du og fjerner legetøjet.
Der er intet som er bedre til at knytte bånd som fælles leg.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.281
maj 2009
Man kan også lege bare sådan fordi man har lyst og vil glæde hunden
okt 2005
Men så fortsætter jeg med det til leg, og så væk igen
maj 2009
Jeg har brugt det til alle mine hunde og de har haft stor glæde af det.
maj 2009
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.750
maj 2009
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 136 Svar: 10.234
Jeg ville kontakte en som Siri (Superhund) og få hende til at hjælpe med at se hvor hunden er i sin leg, og hvordan I kan få legetøj til at blive sjovt og hyggeligt, i stedet for at være grundlag for stress. Siri er bragende dygtig, både i adfærd og træning. Hvis hun ikke kan hjælpe, kan hun helt sikkert pege på andre med samme kunnen.
Måske kan de helt dygtige hundeførere hjælpe på skrift herinde, så du kan håbe at en af dem kommer forbi tråden
okt 2005
Hun er understimuleret hvor hun kom fra, og en af grundene til at hun blev omplaceret.
Hun er dygtig til at finde ro indenfor, hvis bare legetøjet ikke er der, for så finder hun ingen ro.
Jeg kan også lege med det udenfor hvor det skal kastes og kastes, igen og igen, men putter jeg det i lommen kan hun godt finde ro lidt efter
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 136 Svar: 10.234
Så hvis nogen kan hjælpe dig og Hilda frem til at legetøj er noget fedt I har sammen, så er det Siri
nov 2019
Følger: 10 Følgere: 2 Hunde: 1 Annoncer: 1 Emner: 5 Svar: 101
Hvor er det skønt du har hund igen.
En pudel har meget let til at blive boldfikseret, (gælder selvfølgelig også andet legetøj), hvis det er det eneste der tilbydes, af aktivitet, når den stiller krav til sin ejer, og denne måske ikke er så opfindsom. Så det lyder helt korrekt, at hun har været understimuleret, derfra hvor hun kommer.
Jeg synes du har gjort en fin observation, ved at konstatere hendes evne til at falde til ro, når I har leget, og du lægger legetøjet væk, og evt laver en anden aktivitet med hende. Hun skal jo selvfølgelig ha tid til at komme ind i jeres fælles legerytme, og jeg er sikker på, du vil få den bedste hund ud af hende, hvor hun godt kan undvære de mange gentagelser, som det er og har været, omkring det med legetøjet.
Jeg har kendt flere pudler gennem tiden, og mange af dem var bold fikserede. En af dem var så ekstrem, at alle dens tænder var slidt helt ned og var små og flade. Den hentede nemlig også sten.
Da jeg endelig selv fik Max, var vi meget bevidste om, at leg skulle varieres, men det betyder dog ikke at vi leger mindre, det er bare os der bestemmer hvornår og hvor længe vi laver aktiviteter.
Jeg ved godt at mit udgangspunkt er meget anderledes end dit, fordi Max ikke var fikset på noget specielt, altså lige bortset fra fugle, da vi fik ham som hvalp.
Det er dog aldrig nogen skade til, at høre hvad Siri kunne foreslå, - man kan kun blive klogere, eller i det mindste få nogle gode ideer.
Manisk på legetøj