{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

aktivitetslegetøj/spil inspirationstråd {{forumTopicSubject}}

Her til aften da hundene var i gang med hver deres aktivitetsspil, kom jeg til at tænke på at det er længe siden vi har fået noget nyt. Jeg kunne derfor godt bruge noget inspiration til hvad vi skal have tilføjet i hjemmet. Jeg tænkte der måske sad andre og havde det på samme måde, så jeg laver denne tråd i håb om at man kan bruge den til at dele de aktivitetsspil/legetøj man selv er rigtig glad for, og til at få inspiration fra andre.

Jeg kan da selv starte med et par af favoritterne herhjemme.
Nina Ottesen Tornado er en stor favorit især for Lucky, fordi den tager tilpas lang tid for ham at lave, men den er ikke svær for ham at gå igang med smiley Den er ALT for nem for Teemo, men det stopper ham ikke i at elske den, fordi det jo er sjovt at få den til at snurre rundt smiley
Til gengæld kan jeg virkelig godt lide de der snusebolde (store bolde med huller der har strimler af filt? som man så ruller op med godbidder i, til Teemo. Ikke fordi han ikke er hurtig om det, men fordi det udfordre ham lidt og samtidig får han lidt afløb for leg/ødelæggelse. Teemo ødelægger ikke ting, men han synes det er vildt sjovt at flå i den og ruske den.

Helt almindelige godbidsbolde er også et hit, både alm runde og andre former, for dem begge to. Lucky kunne få timer til at gå med at trille rundt med bolden, så længe der er lækre godbidder i smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aktivitetslegetøj/spil inspirationstråd
  • #1   28. sep Vi er ret glade for aktivitetsbolden fra Planet dog.
    Den snusebold skal vi have afprøvet. Er spændt på at se hvad hvalpen siger til den.
    Vi har også en Bjørn aktivitetsting til mad fra sodapop. Den er lidt mere udfordrende end en almindelig bold.

Ved ikke om de går under aktivitetslegetøj men Toppl og Kong til vådfoder er også blandt favoritterne. Toppl kan sættes sammen så den også kan bruges til mad.

Bolde til godbidder er fine men oplever at de er tømt meget hurtigt.
    Snusetæppe er også blandt favoritterne.

• #2   28. sep Vores aktivitet foregår ude, godbidder på græs, spor, lidt frit søg, balance på træstammer med lidt godbidder gemt og så videre. smiley

• #3   28. sep Man kan tage en papkasse/flyttekasse, putte gamle toilet/køkken-ruller, sammenkrøllet reklamer, papir (evt fra når man jar bestilt noget) osv deri, og strø godbidder/foder i og lade hunden finde dem smiley

Man kan også tage en gammel toilet/køkken-rulle folde den ene ende sammen, hælde godbidder/foder i, folde den anden side og lade hunden selv finde ud af hvordan man får den åbnet og får godbidderne ud. (Denne virker også til katte)

Og så kan man lave en form for søg indenfor, ved fx at lade hunden vente i et andet rum, mens man ligger godbidder/foder forskellige steder (start med kun på gulvet og når hunden er blevet dygtigere, så i forskellige højder og evt i skuffer, hvor man så skal hjælpe med at åbne skuffen) og så lader man hunden finde det, evt med lidt hjælp smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 87 Emner: 24 Svar: 2.580
    #4   28. sep Jeg har en bold med strimler, en Trixie, Kong-bolde til godbidder, en snusemåtte og div. spil med skuffer ol. a la billedet med en lille Kenia.

Jeg har også altid lavet godbidsøg på græsplæne og fliser, Bodil, men da jeg sidst gjorde det "væltede" det ind med dræbersnegle. Bwadr smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#5   28. sep Køkkenrullerør og toiletpapirrør gemmer jeg også godbidder i. Det går bare lige lovlig hurtigt for hundene at flænse dem smiley

• #6   28. sep Isabelle- Ej ad med dræbersneglene. Vi havde en del den anden dag og undrede mig.
    Havde slet ikke overvejet at det kan være pga madsøg.

• #7   28. sep Jeg er nu ret sikker på, at det ikke er på grund af fodersøg på græsplænen at det pludselig vælter med dræbersnegle.
    Det har noget at gøre med vejret , som er afgørende for sneglenes forplantning.
    Blandt andet i år er der rigtig mange dræbersnegle, fordi vi har fået så meget tegn, hvilket gør at det fugtige vejr er noget sneglene kan lide, og der kommer nok også mange næste år, da vejret i ør ikke ødelægger mange æg.
    Et meget tørt klima bryder hverken dræbersnegle eller deres æg sig om.
    Det er det samme med myg, et fugtig klima gør at der kommer flere myg.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#8   28. sep Sneglene kom få minutter efter, at jeg havde kastet mad ud til hundene, Anni - og gav sig i kast med maden på fliserne. Jeg fejede det hele ind i tujahækken, og jeg har ikke set en dræbersnegl i min (ganske lille) have siden.
    HVOR de kom fra, aner jeg ikke - nabohave, hæk???

• #9   28. sep En tom sodavandsflaske med godbider som hunden skal få ud kan også bruges.

Agurkeskiver, ost, bløde guffer, eller guffet med hul i mm trækkes på en snor og spændes ud mellem stole, borde eller andet de kan bindes fast til.

Tag noget leverpostej/makrel i tomat på tube og fordel klatter i haven, både op og nede.

• #10   28. sep Isabelle, de havde nok været der/er der selv om du ikke havde lavet fodersøg. Forskellen er, at hvis ikke du havde lavet fodersøg havde du ikke set dem, fordi sneglene er natdyr.
    Selv om du ikke ser snegle i din have, så er de der garanteret og de har garanteret også lagt æg i din have.

• #11   28. sep Da Sam var hvalp og unghund, havde han brug for rigtig meget beskæftigelse, når jeg var i bad, gjorde rent, lavede mad osv, når man ikke lige kunne have øjne på ham, for ellers fandt han selv på noget at lave smiley

Vi brugte meget papkasser med bolde, krøllet avispapir, æggebakke og mælkekartoner med godbidder gemt i og rundt omkring i papkassen.
    Det havde han altid meget sjov med at splitte ad fuldstændig.
    Jeg fik æggebakker og mælkekartoner fra mit arbejde, så vi havde et stort lager smiley

Jeg er rigtig glad for hans store snuse måtte med blomsterblade i lag på lag fra missmolly.dk
    Hun laver mange forskellige aktivitets ting til hunden smiley

Vi gør rigtig meget det, at jeg gemmer en bamse, eller andre ting som en handske eller nøgler, imens han venter i et andet rum, som han så skal søge efter.
    Det samme er han vant til på tur, hvor vi jo kan veksle mellem miljøerne, det gør det meget sjovere smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#12   28. sep Du har sikkert ret, Anni - men det med æggene behøvede du IKKE have nævnt smiley smiley

• #13   28. sep Isabelle smiley smiley

• #14   28. sep Her laver vi også fodersøg i haven, tit med tørfoder blandet med hestekød. Det er altid et hit for både Sia og Emmily.

Tomme papruller duer ikke, kræet æder både papruller og indhold.

Snusebolden med tæppestrimler var et hit, indtil Sia åd selve bolden.

Sodavandsflasker med tørfoder er sjove, men holder desværre ikke så længe.

En stor Westpaw topple og en stor sort kong, det duer bare smiley

Sia søger fritidsjob som hundelegetøjstester.

• #15   28. sep OBS det er denne miss Molly smiley

profilbillede
  • #16   28. sep Coco har sådan et slags "legetæppe" hvor man kan klikke forskellige aktiviteter fast med trykknapper. Tror det er fra zooplus, men man kan også få dem ved diverse dyrlæger, har jeg set.
    Jeg synes det er smart fordi man kan variere opgaverne rigtig meget:)

• #17   28. sep Tak for alle de super gode ideer i alle er kommet med. Og undskyld fordi jeg har været væk fra min egen tråd, vi tog på tur med hundene, så vi er først lige på vej hjem smiley

Håber der er mange der kan finde inspiration til nye sjove ting med hundene.

Jeg bruger selv mange af tingene der er nævnt, men der er da lidt jeg enten kan gøre mere af eller skal have kigget nærmere på.

Vi elsker også at bruge udendørs og naturen til træning og aktivering, men når vejret er som det var i går (vi bor i Esbjerg kommune hvor der var lidt rigelige vandmængder) og når det bliver meget koldt til vinter, er det nu rart at kunne rykke nogle aktiviteter indendørs, især for lille Lucky der jo har gigt og derfor ikke er så god til kulde og han hader regnvejr.

Teemo spiser ikke hvis det er i en skål (99% af tiden) så der er det også rart at have nogle forskellige løsninger, så han får det han skal have.

Nosework kan bestemt også anbefales til alle steder, både inde og ude.
    Det er bare begrænset hvor meget aftensmad der ryger i Teemo af at lave nosework i stuen smiley
    I går lavede vi f.eks. Nosework beholder søg inden han så fik aftensmaden i snusebolden smiley

Lucky er ikke fan af træning under gå ture, han går tur og det skal man ikke forstyrrer ham i mener han. Så han elsker alle hans aktivitetsting når han kommer hjem. Vi bruger også meget haven i sommerhalvåret, men i det her vejr og når det bliver meget koldt siger Lucky nej tak.
    Vi har et stort lækkert tæppe i stuen som fungere ganske udmærket til inde "græs" søg, men det bliver også bare lidt ensformigt i længden.

• #18   30. sep Hvis man har et gammelt tøjstativ (dem der, man bare folder ud) så kan man sætte aflange guffere fast med klemmerne - den kan hundene virkelig også få god tid, til at gå med.

Om vinteren, hvor dagslyset sætter begrænsninger for skovturene, laver jeg ekstra meget foder/godbidssøg.
    Én ting er, at de altid får morgenmaden spredt på gårdspladsen, men jeg supplerer så med at gemme guf enten på gårdspladsen, i laden, i carporten eller i Orangeriet - hvor jeg så gemmer i ALLE højder, op til, hvor de kan nå, hvis det står på bagben og virkelig strækker sig.
    Sådan et søg er de 10 gange længere tid om at færdiggøre, end når det blot er spredt ud på jorden/i græsset/på fliserne smiley

Kommentér på:
aktivitetslegetøj/spil inspirationstråd

Annonce