{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.407 visninger | Oprettet:

Hjertekvaler {{forumTopicSubject}}

Hej, længe siden..

Min hund er efterhånden kommet op i alderen, 15 her den første December, og har nu et dårligt hjerte. Fik i morges den kørende dyrlæge ud og tilse Molly, hun har et dårligt hjerte og vand i lungerne. Har fået noget vanddrivende(Furosoral). Og skal hente noget hjertemedicin i morgen, som skulle gøre det lidt lettere for hjertet at pumpe.

Alt jeg vil med denne tråd er høre fra folk med erfaring, og viden omkring emnet, hvad man kan gøre af andre gode ting for at hunden kan få nogle gode tider endnu? Er der noget naturmedicin der kan virke som tilskud? Molly er blevet småfed, så prøver at undgå for mange godbidder osv.

Flere ideer? Tak og god aften..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjertekvaler
  • #1   24. sep Når hjertet er så dårligt, at der er behov for at hjælpe væske ud af lungerne, er der kun ét at gøre. Tag beslutningen, nyd et par dage sammen og giv hende fred smiley

• #2   24. sep Vark, enig med Anne, selvom jeg véd, at det er hårdt for dig, jeg ved, hvad hun betyder for dig. smiley

Tag den rigtige beslutning nu, det er den allerstørste kærlighedsgave, vi kan give vores elskede hunde. smiley

Kram til dig!

• #3   25. sep Det vil jeg vende med dyrlægen. smiley Tror i har ret, min søsters hund fik også pludselig hoste og efter en stressende tur med scanner valgte de aflivning da det var mest humane. Forstår bare ikke dyrlægen udkriver medicin hvis det ikke er en ret kamp at tage?

Tror på jeres store erfarings-database herinde, slet ikke det. smiley Men det er sgu en hård en at sove på. Er der en max periode for "mirakuløs" virkning på medicinen? Dyrlægen har aftalt at jeg kontakter dem med opdatering på virkning i starten af næste uge. Tænker jeg vil give det en chance indtil da, men samtidig forberede mig til at tage det tunge skridt. Molly virker ikke til at gå og lide, men det har de sidste 3 dage gået rimelig stærkt med hvor forpustet og hurtigt vejrtrækning er under mild belastning. Hun søger meget min kontakt. Hun har længe været døv og mere søgende end før, men de sidste par mdr gradvis mere og mere. Der er gået en uge til ti dage hvor jeg ikke har oplevet Molly lege og ruske som hun plejer, hvilket er helt gal.

Da dyrlægen kom blev Molly sit gamle glade jeg, hoppede op og hilste logrende. Men det tog vel 10 sekunder vildhed og så blev hun så belastet som jeg ikke har set før, hun lænede over helt skæv og skulle lige ha et par sekunder før hun "blev lige igen". Så det er bestemt tydeligvis ikke godt. smiley

Tak for ærlighed.

• #4   25. sep Hvor jeg føler med dig, søde Vark. smiley

Men det, du beskriver var også Antons sidste tid, det skyldtes så formentlig bare smerter. Jeannette mente, at han havde knoglekræft. Den allersidste morgen, 1/2 time før, vi skulle hjem til Jeannette og sige farvel til ham, var han glad og kom løbende ind fra den sidste morgentur. Da vi kom hjem til Jeannettes to hunde, som han knuselskede, blev han SÅ glad, men vi vidste alle, at det bare var et spørgsmål om tid, før luften ville gå af ballonen igen. Derfor vidste vi, at det var det rigtige tidspunkt. Det lyder til, at Molly er nået dertil nu. smiley

Jeg ved, at du KAN tage den beslutning, Vark. Giv hende et kys & kram fra mig. smiley

• #5   25. sep Min første hund blev syg i vinterferien, og vi fik lavet forskellige undersøgelser på ham. De viste bl.a. at han havde forstørret hjerte. Han havde en lungeinfektion, og blev sat på penicillin, og fik det bedre.

Men i april blev han igen dårlig, og fik konstateret vand i lungerne. Vi fik vanddrivende til ham, og noget hjertemedicin, men allerede efter nogle dage kunne vi se, at det ikke ville gøre ham rask. Han drak enormt meget vand, og kunne slet ikke holde sig ren indendøre, han hostede og han var sløj. Så om fredagen bestilte vi dyrlæge til aflivning i hjemmet mandag smiley

Lørdag morgen måtte vi akut til dyrlæge og få ham aflivet. Han var så syg, og jeg har aldrig haft så dårlig samvittighed, som den morgen. Det var vores behov at vi ikke aflivede ham tidligere på ugen, og nu stod vi med en hund der var så syg, at han uden tvivl var død af sig selv i løbet af dagen.

Sender dig mange, mange tanker, og håber at I får et par dejlige dage sammen, inden tiden er inde smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 87 Emner: 24 Svar: 2.580
    #6   25. sep Dejligt at høre fra dig, Vark - men frygtelig trist med Molly.
    At tage det kærligste valg og sige tusind tak og på gensyn til sin elskede hund er ufattelig svært. Jeg er sikker på, at du gør det rigtige smiley

• #7   25. sep Har besluttet at hente hjertemedicin selvom det nok ikke har nok effekt, og så gør jeg mig psykisk klar på at kalde dyrlægen ud til aflivning i starten af næste uge, hvis der ikke er en forværring inden da, så er der nogen dage hvor jeg kan få sagt ordenlig farvel. Ved jeg vil tvivle resten af livet hvis jeg ikke lige prøver det et par dage. Men forstår også godt det er mit behov og har læst op på "hjerteødum" og Molly skal ikke dø en grum død, så er klar på at tilkalde dyrlægen hvis det er. Meget risikabelt op til en weekend.. Også rart at kunne trække i jer, hvis ikke for dette forum ville jeg nok gå og trække den meget langt. Syntes det ville være rart hvis dyrlægen var mere direkte i stedet for at give mig falsk håb. Det skaber den kognitive dissonans hos mig og håber virkelig det ikke kommer til at koste Molly.

Jeg kysser og krammer løs. smiley

• #8   25. sep Dét er ægte kærlighed smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#9   25. sep Jeg forstår dig SÅ godt, Vark. Selv kan jeg stadig tænke, at MÅSKE havde det været OK at lade min Lina leve længere (hun blev tæt på 14), for måske var hun helt smertedækket - havde spondylose og lidt gigt i det ene bagben.
    Jeg sagde farvel og på gensyn, da jeg blev i tvivl. Det ER jeg glad for, men åh, hvor ville jeg gerne have haft længere tid med hende smiley

• #11   25. sep jeg kan fornemme på især din fortælling om reaktionen da dyrlægen kom at Molly ikke kan være den Molly hun altid har været, hun viser klart at kræfterne ikke rækker længere... Det er er fint at give medicinen nogle dage, men ellers ville jeg trods overvægt give hende alt det hun elsker allermest et par dage, af mad og kærlighed og så give hende den fred hendes krop nok trænger til efter lang og trofast tjeneste...
    Håber I får nogle gode dage ..

• #12   25. sep At skulle tage den sidste afsked, med sin elskede hund, er det værste vi hundejer oplever. Jeg siger hellere farvel to dage for tidlig end en dag for sent. Det er den sidste og største kærlighedserklæring vi kan give vores bedste ven. Din hund har givet dig så meget. Nu skylder du hende, at få lov til at få fred. Det vil gøre frygtelig ondt, ingen tvivl om det. Men hun fortjener at få fred. Sorgen ef kærlighedens pris.

• #13   26. sep Ønsker for jer begge at i får et par gode sidste dage. Det lyder som en rigtig beslutning at sige farvel snarest. Uanset at det er vildt hårdt og nærmest ubærligt.
    Stort kram herfra smiley

• #14   26. sep Har besluttet det skal være i dag, situationen er forværret og det er ikke til at bære at se hende så belastet. 1130 Ca kommer dyrlægen. Her i morges vågnede jeg ved at Molly hostede i nærnest hvad virkede til 10 minutter, og hun har haft flere anfald af den slags siden, bliver forpustet af nogen skridt, rokker frem og tilbage, svært ved at drikke vand, æder nærmest frem for at slikke det op, helt sikkert oppe over, så det er helt sikkert det rigtige at hjælpe hende på vej med en mild død med mig og søster omkring hende. Jeg har fået lov at begrave hende i familiens have så hun vil være fredet og nær i mange år. Tak for de mange godhjertet kommentarer. Jeg gir alle de godbidder og nus hun kan klare.

• #15   26. sep Åh Vark.
    Ingen tvivl om, at det er den helt rette beslutning - selvom det er helt ubærligt hårdt.
    Håber I får et par hyggelige sidste timer, så du føler, du får sagt kærligt "på gensyn" smiley

• #16   26. sep God beslutning, hun kan ikke mere.
    Jeg var ved dyrlægen igår med min søsters hund, det var bare en blærebetændelse. Troede vi. Det var en tumor. Så det tog en uventet drejning og Mille måtte herfra, med mig ved hendes side. Fuck en lorte dag.

• #17   26. sep God rejse til hende, hun har gjort det godt. smiley

• #18   26. sep Øv altså Vark, det gør mig ondt, og du får en slem tid, hvor du er elendig og kommer til at savne Molly forfærdeligt.
    Jeg ved, hvad Molly har betydet og betyder for dig.
    Men, det er det rigtige at gøre. Hun har fortjent at slippe for sine pinsler, og som Mollys gode ven tager du ansvar og sørger for at hun kommer godt herfra.
    Jwg vil sende dig varme tanker kl 11.30, samt et stort kram og masser af styrke. smiley

• #19   26. sep Tak smiley jeg ligger med Molly på maven/ brystet og hun sover pt. Puha #16, det er noget af en træls drejning at gå ind i. Kondolerer også for dig og din søster.

• #20   26. sep mange tanker til dig Vark ??
    selv om det er rædselsfuldt at stå i det, så er det den mest kærlige gerning du gør, hun er tryg og omgivet af kærlighed.
    ??

• #21   26. sep Sov sødt, Molly smiley

Tanker til dig, Vark smiley

• #22   26. sep god vind over broen Molly. hils alle de andre savnede hunde du møder der ..

En hård men helt sikkert rigtig beslutning, den eneste værdige som tak til hende for alle de år I har haft sammen og alle de minder I sammen har skabt.

• #23   26. sep Tanker og kram til dig. Vark.

Du ved, hvor jeg er. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#24   26. sep Varme tanker og kram til dig, Vark smiley

• #25   26. sep Kram og varme tanker til dig Vark, du har helt sikkert taget den rigtige beslutning smiley

• #26   26. sep Kæmpe krammer til dig, Vark smiley

• #27   26. sep varmeste tanker herfra smiley

• #28   26. sep Mange tak alle sammen. Det var en kærlig og nær afsked og udover at Molly ikke ville falde i søvn, skulle have ekstra narkose, var det en meget fredelig afsked. Molly fik lov at kysse mig langt op i næsen i det sidste moment før hun faldt helt hen. Det kommer til at tage lidt tid før jeg kommer mig over den her. smiley En fantastisk hund. Ære være hendes minde! smiley

profilbillede
  • #29   26. sep Holdte afsked med min søster, mor og senere nevøer og svoger. Min mindste nevø var glad for at skovle den første omgang jord på, han klemte også en del tårer. smiley Molly hviler nu under et paradisæble træ hos min søster og svogers ejendom.

profilbillede
  • #30   27. sep det lyder som i trods alt fik den bedste afsked Vark, fandens hårdt, men værdig og tryg for hende.

Kommentér på:
Hjertekvaler

Annonce