{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.613 visninger | Oprettet:

Isabelle
Isabelle
Følgere: 90 Emner: 24 Svar: 2.648

Snik, snak og gode løgnehistorier : D {{forumTopicSubject}}

Da vi nåede over 300 indlæg i sidste snik snak tråd, må det være på sin plads med en ny - også i anledning af, at det siges at være den sidste "sommerdag" i år. Æv.

Hundene og jeg har lige været en tur på stranden og i plantagen. Lækkert lækkert med boldleg i vandet. Mindre lækkert, at Kenia bliver nødt til at være i snor en del, da hun stadig angriber Vilma.
Vilma driller så til gengæld Kenia, så snart sidstnævnte kommer i snor.
De er såååå meget som søskende, de to - på godt og ondt.
Jeg har bestilt en hundeadfærdsbehandler til at komme på fredag. Forhåbentlig kan hun give mig nogle gode råd til, hvad jeg skal stille op med bøllebørnene smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik, snak og gode løgnehistorier : D
  • #316   7. okt Haha Anni. smiley

• #317   7. okt Mht træning kontra opdragelse, vil jeg da gerne lige komme med mit indspark, da det virker som om at nogle af jer har lidt svært ved at forstå det Anne skriver smiley

Når Anne (og korriger mig lige her, hvis det er helt skudt forbi, Anne), lærer sin hund at det er no-go, at æde nikotinposer, servietter, etc, skal hunden jo bare lære at NEJ !!! - lad det ligge, det er forbudt, du skal ikke se på det, snuse til det - det er bare NEJ herfra.
    Det er jo nemt nok - den skal ikke foretage sig noget aktivt, tværtimod - den skal bare lade være, ja den skal så.

Hvis Anne benyttede samme fremgangsmåde til genstandende - jamen, det kan I da godt se, ik ?
    Genstandene er jo ikke no-go som i HOLD DIG VÆK FRA DEM !!! - hendes hund skal jo stadigvæk interessere sig for dem, den skal være glad når den finder dem og "se liiiige her Mutti, hvad JEG har fundet ... " - den må IKKE vælge dem fra, som den skal med snusposer, servietter, etc.

Hvis Anne er ligeså "hård" på de genstande, som hun har været med de klamme / farlige ting, KAN det være at hunden vælger genstandene fra - eller - hvis hun er rigtigt heldig - hele sporet.

Så det ER ikke det samme ...

Jeg ville så - hvis det var mig, der stod med problemet - ikke undlade at sige til hunden, at det var forkert at den tog genstanden op.
    Men der er jo mere end en måde, at komme til Rom på smiley

• #318   7. okt Tak Martine, det er som om Anni og madammerne nægter at forstå det, når det kommer fra mig smiley

Jeg korrigerer hende skam, bare ikke med “nej”. Og i modsætning til stort set alle andre momenter, så er lige sporet og genstande noget der kræver lidt mere tid og planlægning. Jeg kan ikke greje hvad det er, der udløser at hun samler op. Siden DM har hun rørt én genstand ud af de 5-6 spor vi har gået. Jeg har overvejet om jeg slet og ret bare skal holde en pause fra spor et par uger smiley

• #319   7. okt Helt enig i ikke at korrigere med et "nej".

Nej, det er et stop-ord i min optik. Stop ALT !!! NU !!

Jeg benytter selv (og det tror jeg at jeg har beskrevet tidligere, men ihvertfald) - et blødt a-a .. som " det er ikke lige det der, jeg vil have dig til at gøre, men hold op, det var et godt forsøg".

Min erfaring er, at den så tør at prøve igen ... det der nej, det kan medføre at hunden bliver passiv og ikke rigtigt har lysten til at prøve sig lidt frem smiley

• #321   7. okt Anni selvfølgelig smiley det skal jeg være, det er en del af mit job smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#322   7. okt #314
    Indimellem hjælper det at læse, hvad der står og ikke, hvad man TROR, der står smiley (sagt til mig selv).

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#323   7. okt #217
    Overskrift i Politiken her til aften:
    "Donald Trump og Elon Musk udgør en ny potent trussel mod USA's demokrati"
    smiley

• #324   8. okt Jeg er godt nok glad for at bo herude hvor kragerne er vendt. Jeg møder heldigvis hverken snus, cigaretskodder, hash eller godbidder med nåle i på mine ture. Jeg har ikke formået at lære mine et komplet sikkert 'nej, den må du ikke tage - spyt ud'. Penny er god til det hvis hun er forholdsvist tæt på mig. Så skal jeg faktisk bare sige et roligt 'Nej', så lader hun det ligge. Men er hun langt væk så ryger det kadaver eller den lort hun har fundet altå lige lukt ned i løgneren - på trods af mine protester. Clinton æder heldigvis ikke alt muligt mærkeligt og klamt så det gør ikke noget at han ikke har en fungerende 'spyt ud' kommando smiley

• #325   8. okt Jeg tror mere at det er det der med at hvis man mener at man SÅ nemt som ingenting kan lære alle hunde, store som små, voksne som hvalpe, hunde der går på plads og hunde der er 200 meter væk fra dig, trænede hunde, utrænede hunde, og madglade hunde, aldrig nogensinde at æde noget giftigt, så er det vel også ret nemt at lære Fido ikke at samle genstande op på sporet.

• #326   9. okt Nok desværre endnu en hund, der ender hos den forkerte. smiley

https://www.facebook.com/share/p/WrFqSdjZNpGnF6uw/

• #327   9. okt Kan ikke se, hvilken hund.
    For at kunne se skal man være medlem af gruppen.

• #328   9. okt

profilbillede
  • #329   11. okt Jeg var forbi med forsyninger til sønnen i går, da han er syg med opkast mm. Han blev vist lidt upopulær i 365, da han selv forsøgte at købe sig noget at spise.

• #330   11. okt lyder dejligt Susanne, så har du fundet en løsning på at komme frem og tilbage når han skal have hjælp ... det lyder også som om han så klarer sig når ikke lige han er syg ...

• #331   11. okt Som sagt før, så hjælper jeg ham gerne af og til. Jeg gider/kan bare ikke være chauffør på daglig basis. Han er kun lige flyttet i tirsdags. Så det er nok lidt tidligt at konkludere så meget.

• #332   11. okt Og så blev jeg chauffør for den ældste i dag. Hvad skulle jeg gøre uden bil. smiley

• #333   11. okt Det samme som alle andre uden bil. smiley

• #334   11. okt Sidde hjemme og glo vel og føle mig nyttesløs. smiley

• #335   13. okt Hvor jeg dog elsker min uopdragne hund, der hverken bider, nikker mig skaller, vælter mig eller lignende. smiley

• #336   14. okt Jeg skal give 12,50 for tyve spiraler (legetøj) til katte hos Temu. I butikken skal jeg give 100 kr for 10 spiraler, der er købt hos Temu. Gæt hvor jeg handler. smiley

• #337   14. okt Tja... det mest fornuftige er i hvert fald ikke Temu.

• #338   14. okt Det er det for mig, når jeg sparer 187,50 på 20 spiraler.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#339   14. okt - Og fuck de mennesker, der får 75 kroner om ugen for at lave spiraler til dine katte, ikke Susanne? Du lever efter devisen, at enhver må klare sig, som de nu bedst kan, ikke sandt?
    Åhhhhhhhhhhhh hvor har jeg det svært med den slags egoisme smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#340   14. okt PS. Hvor ved du fra, at de spiraler, du skal betale 100 kr for i butikken, er købt hos Temu?

• #341   14. okt Undtagen, når det handler om ens eget liv, så skal kommunen helst klare det meste...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#342   14. okt Ja for DET er jo noget helt andet, Skrigehunden smiley

• #343   14. okt Isabelle - I den sammenhæng er det vist ligegyldigt om man handler på Temu eller i en dansk detailbutik, lønningerne til de, der producerer varerne er den samme, hvis de er "made in china"
    Det er rigtig svært at få en producent til at hæve lønningerne hos de ansatte med mindre man er gigaimportør og sætter den slags krav til de virksomheder man handler hos.

Uønsket kemi er nemmere, her kan man betale sig fra at få lavet test på tingene her i DK og så sende varerne retur, hvis de ikke opfylder kravene, det havde de virksomheder jeg i sin tid handlede med stor respekt for, men hvor mange importører af dyrelegetøj stiller mon den slags krav, når der ingen lovgivning er på området?

Jeg har importeret en del fra Kina, da jeg havde virksomhed, de produkter jeg hentede var så nicheprodukter, så oftest handlede jeg med små familieejede virksomheder

Der er ingen krav omkring indhold af farlige stoffer i legetøj til dyr, så om det er købt på Temu eller i dyrehandlen, risikoen for uønsket kemi er nok ca. den samme, med mindre man specifikt spørger sin dyrehandler om en deklaration på tingene og en garanti for, at de ikke indeholder skadelige stoffer

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#344   14. okt Jeg er helt med på, at det er ligegyldigt, om man køber hos Temu eller hos en leverandør, hvis varer er produceret i Kina. Heldigvis kan man købe det meste (alt) hos leverandører, hvis produkter kommer fra fx Europa, og der er ingen livsvigtige ting fra Kina smiley Men men - desværre vil vi forbrugere alt for ofte vælge det billigste, frem for det, der er produceret under ordentlige forhold smiley

PS. Men jeg er OGSÅ helt med på, at det er rigtig svært at undgå kineservarer.

PSPS. Jeg må indrømme, at jeg tænker mere på de mennesker, der arbejder under urimelig forhold og til latterligt lave lønninger, end jeg tænker på de skadelige stoffer i legetøj til dyr.

• #345   14. okt Isabelle - Det er nærmest umuligt at undgå kinavarer, der findes ikke meget elektronik, som ikke indeholder dele produceret i Kina, eksempelvis.

Jeg synes ikke vi skal importere forbrugsvarer med skadelige stoffer hvad enten de produceres til mennesker eller dyr. De ansatte, som producerer varerne udsættes jo også for de stoffer

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#346   14. okt Det er jeg med på - begge dele smiley

• #347   14. okt Isabelle, det ved jeg, fordi hun har fortalt, at de er købt hos Temu. Så om hun køber dem der, eller om jeg gør det, kan jeg ingen forskel se på. Andet end jeg sparer rigtig mange penge.

• #348   14. okt Skrighunden, kommunen klarer ikke mit liv, det gør min mand. Ulønnet endda. Så stik lige hovedet lidt højere i sky.

• #349   14. okt Jeg må indrømme, at jeg tænker mere på de mennesker, der arbejder under urimelig forhold og til latterligt lave lønninger, end jeg tænker på de skadelige stoffer i legetøj til dyr

Der giver jeg dig ret Isabelle.
    Men, men, men, hvordan ville det arme mennesker som arbejder til slaveriet have det, hvis ikke varerne blev købt ?
    Ville de så overhovedet have et arbejde, eller vil de være arbejdsløse og have det endnu værre ?

Jeg er mere med Kirsten angående skadelige stoffer

• #350   14. okt Jeg kan godt se, at det er bedre, at de bliver arbejdsløse og er nødt til at sælge deres børn, døtre eller organer.

• #351   15. okt Nu kommer vores 2 nye vinduer og 1 dør endelig. Jeg håber, at vi så kan spare på varmen. smiley

• #352   15. okt En opringning her til morgen betyder, at det med vinduerne er udsat. Øv. Nu var alt lige gjort klar.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#353   15. okt "Men, men, men, hvordan ville det arme mennesker som arbejder til slaveriet have det, hvis ikke varerne blev købt ?"

De ville lave noget andet, gætter jeg på - fx det, de lavede, før der kom Temufabrikker til deres områder. I øvrigt fortæller en amerikansk undersøgelse, at en del af varerne fra de kinesiske fabrikker er lavet af tvangsarbejdere.

"Jeg kan godt se, at det er bedre, at de bliver arbejdsløse og er nødt til at sælge deres børn, døtre eller organer."

Så alle asiater, der ikke arbejder på "Temu-fabrikker" ol, er arbejdsløse og sælger deres døtre eller organer?

Bemærk i øvrigt, at varer fra Temu ikke behøver overholde de samme regler som europæiske varer. Cremer kan være fyldt med giftstoffer og legetøj være farligt for børnene.

• #354   15. okt Så er det godt, at jeg kun køber ting til kattene, som alle alligevel er købt på Temu af de små virksomheder, som jeg normalt handler med.

Nej alle gør ikke, men de mest desperate gør.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#355   15. okt Fabriksarbejderne risikerer forgiftning, mens de bliver groft underbetalt - ikke alle, men vi aner ikke hvor mange.

Engang stod Danmark i front i kampen for ordentlige løn- og arbejdsforhold for arbejderklassen. I dag er mange ligeglade med andre menneskers vilkår - bare vi kan købe noget billigt. Det er trist, synes jeg.

• #356   15. okt Isabelle - Jeg ville ønske, at alle mennesker rundt omkring på kloden havde ordentlige arbejdsforhold.
    Men problematikken er ældgammel og flytter bare længere og længere væk fra Europa, hvor vi har sværere ved at kontrollere det.

I min ungdom var det tekstilarbejderne i Portugal eller generelt fabriksarbejdere i det sydlige Europa, der havde kummerlige arbejdsforhold og hvor vi importerede mængder af varer fra.

Mange syersker i Polen må fortsat nøjes med mindstelønnen som ligger på omkring 3500 om måneden og godt nok er Polen et billigere land end Danmark at leve i, men det beløb kan de hverken leve eller dø af, specielt ikke i de store byer, hvor industrien er centraliseret.

Varer fra Indien, Pakistan og mange andre østlige lande skal vi også holde os fra, her er forholdene generelt ikke bedre end i Kina.

Man skal også undgå stort set alt, der indeholder palmeolie, hovedparten produceres i Indonesien og landarbejderne arbejder oftest under virkelig kummerlige forhold.

Listen kan fortsættes i de uendelige og det er faktisk ret deprimerende at tænke på, hvor mange mennesker, der arbejder under elendige forhold og hvor svært det er at stoppe det.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#357   15. okt Ja, problematikken er ældgammel - og flytter længere længere væk. Det sidste kan vi overveje at glæde os lidt over - altså at arbejdsvilkårerne for bl.a. sydeuropæere, der tidligere var nutidens asiatiske slavearbejdere, er blevet langt langt bedre. Vi kan stille og roligt håbe på, at det samme sker andre steder i verden. Ved at være bevidste forbrugere kan vi hjælpe lidt til - bilder jeg mig ind.

• #358   15. okt Nu bliver det måske for langt fra emnet, men da min morfar var ung ( han var født i 1916) kørte han rundt til de forskellige gartnerier på Lolland,Falster og sydsjælland,på sin "Indian" motorcykel, og prøvede at organiserer gartneriarbejderne i en fagforening ( som jeg har glemt navnet på).
    Det var ikke populært hos arbejdsgiverne, der havde ret meget magt, og min morfar måtte flere gange flygte fra diverse gartnerier. Da han ellers havde fået nogle seriøse tæsk. På den tid havde gartneriarbejdere nemlig ganske rædsomme løn og arbejdsvilkår.

I øvrigt kørte min morfar rundt sammen med en mand der hed Riisgård Knudsen, der senere blev fiskeriminister.
    Pointen er nok at hvis ingen gør noget er der intet der bliver bedre.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#359   15. okt Lige præcis, Anne Julie - og vi havde aldrig fået en velfærdsstat, hvis ingen havde turdet gå forrest, hvis ingen havde troet på, at det nyttede at gøre noget.

- Og så kommer jeg lige til at tænke på Sydafrika. Der var engang, hvor mange danskere boykottede varer herfra p.gr.af apartheidstyret. Der var røster om, at boykot gjorde det værre for de sorte. Men år senere sagde bl.a. Mandela, at protestaktionerne rundt omkring i verden, inkl. boykot, afgjort havde hjulpet i kampen mod undertrykkelsen.

• #360   15. okt Made in china er umuligt at undgå, og nok noget nær 80% af kattelegetøj er made in China. Så det kan jeg desværre ikke undgå. Og ja, i den ideelle verden havde alle ordentlige arbejdsforhold, boligforhold, lønninger, fred og alt det der. Men sådan bliver det nok desværre ikke i min tid.

• #361   15. okt En helt anden ting er at de her Temu produkter er ufattelig ringe kvalitet og hurtigt går i stykker - miljøbelastende både i produktion og efterfølgende når de så ligger på div lossepladser og forpester naturen yderligere...

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#362   15. okt "nok noget nær 80% af kattelegetøj er made in China. Så det kan jeg desværre ikke undgå."

Jamen altså smiley Hvad med de 20%?
    Selvfølgelig KAN du undgå det. Du vælger bare ikke at gøre det.
    Men men - jeg VED jo heller ikke, hvor alt jeg køber er produceret. Jeg holder mig bare fra de sites, hvor varerne med nærmest 100% sikkerhed kommer fra lande med underbetalte arbejdere, elendige arbejdsforhold og en ligegyldig holdning til giftstoffer - Temu og lignende fx.

• #364   15. okt Isanelle, jeg hverken kan eller vil gennemgå AL kattelegetøj for at finde ud af, hvor det er produceret. Og katte er altså ikke hunde. Ikke alt slafs legetøj gider de at lege med. Faktisk er de ret selektive.

Vi køber da også dansk legetøj i form af kaninører og lignende, det er bare ikke lige så populært.

• #365   15. okt Pernille: Ja, det har jeg. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#366   15. okt Står der ikke altid på det, vi køber, hvor det er produceret?

• #367   15. okt Nej Isabelle. Spiralerne står der intet på. Det er mere sjældent end normalt, at der står, hvor det er produceret.

• #368   15. okt Isabelle - Det er ikke alle produkter, hvor der er krav om mærkning med produktionsland og reglerne omkring hvornår man eksempelvis må sige, at tøj er produceret i Danmark er heller ikke 100% klare.

Danske virksomheder må eksempelvis godt skrive "made in Denmark" i et stykke tøj, hvis stoffet og tilskæringen er foregået i et andet land eks. Kina, når tøjet bare er færdigsyet i Danmark.

Og så en lille historie fra det danske arbejdsmarked i min levetid. Da jeg startede med at arbejde som handicaphjælper for rigtig mange år siden, eksisterede ordningen med personlig hjælper kun i Aarhus. Det foregik på den måde, at den handicappede fik udleveret en pose penge af kommunen hver måned, som vedkommende så kunne bruge til at aflønne sine hjælpere med. Det hele var startet med at en flok handicappede var kørt i deres kørestole til Aarhus rådhus og krævet at få muligheden for at bo i egen bolig fremfor at bo på institution

Det betød at hovedparten af de mennesker, som var ansat som hjælpere faktisk blev aflønnet sort, for så kunne den handicappede få råd til flere timer, så jeg har som studerende reelt lavet kommunalt betalt sort arbejde smiley

Senere kom der lovgivning på området, men det var faktisk først, da vi var en gruppe Aarhus hjælpere, som dannede vores egen fagforening og begyndte at forhandle med 3F, at FOA endelig fik fingeren ud og fik forhandlet noget, der ligner en overenskomst igennem, det er ca. 15-18 år siden.

• #369   16. okt Jeg har fået er æsel og han hedder Nikolaj smiley

Altså det er min chefs men uofficielt tilhører hans hjerte mit smiley

Reddet - æselven på vej. Han gik alene så det bliver spændende om han overhovedet kan lære at gå med æsler men heste går han fint med - når de er store nok smiley

Er han ikke sød

Storebror som er ven pt er dejlige Rasmus

Begge er terapidyr - og kommende smiley

profilbillede
  • #370   16. okt Jeg ved ikke om i er klar over det, men den mark der ser ikke æsel egnet ud hvis de går på døgnfold der. Æsler er ørkendyr og kan ikke tåle at få fri adgang til en masse græs.

Hesten er forøvrigt pænt lækker.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#371   16. okt Bedst som jeg tror, at jeg har fået den leeeeeeede kineser ud af mit liv, ringer en blikkenslager og siger, at jeg skylder 2800 kr for arbejde på fyret på Ganløsevej den 15.10.22. Det var dagen efter, at jeg flyttede ind og begyndte at fryse, fordi fyret ikke virkede.
    Da jeg i sin tid fik regningen, gav jeg den videre til ejeren af huset - kineseren. Hun har ikke betalt, og da jeg rekvirerede blikkenslageren, kan jeg muligvis blive tvunget til at betale smiley

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 23 Emner: 41 Svar: 877
    #372   16. okt Danske brands og Temu/Kina generelt

Så er det hele svindel og humbug smiley

Køb dansk produceret .... Hmm hvor ???? Alle de store danske brands, har flyttet deres produktioner udenlands for at SPARE penge og dermed få større fortjeneste. De har på INGEN måde, hjulpet arbejderne i de lande, de har flyttet deres produktion til smiley

Temu har ingen fabrikker! De er et agentur firma, der er bindeled mellem producent/køber der kan være forbruger eller andet firma/grossist, der sælger til firma/forbruger. Temu tjener %'er af deres salg.

Jeg er udlært i Grønlands-Agtenten tilbage i 80'erne. De har samme koncept siden 1968 og lever i bedste velgående den dag i dag.

Mine døtre køber hos Temu og jeg har virkelig forsøgt, at holde mig derfra og være fortaler for, at de gjorde det samme, men gang på gang har jeg stået i danske butikker og vendt varerne på hovedet = Produceret i Kina... For nylig købte jeg et smart hyldestativ med udtræksskuffe til kr. 99,00, efterfølgende viste min ene datter mig, nøjagtig samme hyldestativ til langt mindre penge på Temu smiley Tror i, virkelig at arbejderen i Kina fik mere i løn for at producere den jeg købte i 365 ?? smiley Jeg tror, at jeg bliver snydt big time smiley

Gang på gang bliver store firmaer også danske, taget i IKKE at kunne leve op til hvad de lover med miljø, ordnede arbejdsforhold og løn til de arbejdere, der producerer deres produkter smiley De er ved at falde over hinanden om hvor grønne og miljøbevidste de er, men ingen af dem flytter deres produktion retur til DK ! Hvorfor ?

Hormonforstyrrende stoffer er overalt uanset hvor og af hvem de produceres af. En dokumentar omkring stofferne for nogen år siden, var virkelig en øjenåbner for nogen af stofferne er faktisk lovlige til trods for deres skadelige virkninger smiley Et laboratorie havde lavet nogen forsøg, da de skulle arbejde med de fysiske resultater igen, havde flere af prøverne ændret sig og det viste sig at deres "kolbeglas" også indholdte hormonforstyrrende stoffer, så de måtte købe nye andensteds fra og starte forfra. Tænker ikke lige et laboratorie vælger det første og bedste sted, at købe ??

Efter flere samtaler med min døtre, har jeg efterfølgende taget stikprøver af flere store danske brands og INGEN af dem, har fabrikker/produkter, der er produceret i lande med ordentlige forhold med en ordentlig løn som man kan tjekke op på. Bare stol på os, når vi skriver noget på vores hjemmesider smiley (Glem alt om de andre, der er taget på fersk gerning). Der er kampagner/artikler om hvorfor vi danske slutforbrugere ikke skal købe hos Temu til trods for at de selvsamme køber deres produkter samme steder direkte eller via et firma som Temu. Det er ikke for arbejdernes skyld eller miljøet, det er for deres pengepungs skyld.

Jeg er kaffesøster og jeg køber billig kaffe (den der er på tilbud) VELVIDENDE at de arme mennesker, der har plukket bønnerne ofte er undertrykte også selvom de er ejere af deres egen farm smiley

IKKE én herinde kan pudse glorien !!! For ingen af os kan leve uden, at komme til at støtte op om dårlige arbejdsforhold eller løn. Det er umuligt at undgå.

Spørgsmålet er om man narrer sig selv og tror man gør og det så giver tilladelse til at dunke andre oveni hovedet smiley

Jeg har lagt min første ordre hos Temu og det er nok ikke den sidste smiley

• #373   16. okt Lige netop CM.

• #374   16. okt Hvordan kan man i sit forskruede hoved finde på, at tre drenge skulle have skudt ens hund, være i landsdækkende medier, aviser osv., når det hele så viser sig at være en stor løgn?

• #375   16. okt Rigtig godt skrevet CM, jeg er fuldkommen enig.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#376   16. okt Rigtig godt skrevet, CM. Jeg er ikke fuldkommen enig og med på, at det er noget i nærheden af 100% ligegyldigt, hvad du køber og hvor.
    "Spørgsmålet er om man narrer sig selv og tror man gør og det så giver tilladelse til at dunke andre oveni hovedet"

Jeg hverken narrer mig selv eller dunker andre oveni hovedet - sådan generelt. Men jeg undersøger heller ikke hver eneste vare, jeg køber - dobbelttjekker, om varen nu også ER produceret i Danmark, som der står på pakningen. Det er jo hamrende ulovligt, hvis den ikke er og der står, at den er det.

• #377   16. okt Ahhhhh Isabelle, det er ikke ondt ment, men du er nu ret god til at dunke andre i hovedet.....

• #378   16. okt Helt ærligt Isabelle, hvis det her ikke er at dunke i hovedet, så ved jeg da snart ikke:

"- Og fuck de mennesker, der får 75 kroner om ugen for at lave spiraler til dine katte, ikke Susanne? Du lever efter devisen, at enhver må klare sig, som de nu bedst kan, ikke sandt?
    Åhhhhhhhhhhhh hvor har jeg det svært med den slags egoisme"

• #379   16. okt Jeg har ikke handlet på Temu og Shine før, men først for et godt halvt års tid siden købte jeg for første gang.
    Det skete nok mest af kedsomhed at jeg snusede rundt derinde, og jeg vidste slet ikke, at der var så meget skrammel jeg manglede. smiley
    Jeg ved godt, at det meste er noget skrammel, men jeg er faktisk overrasket over den kvalitet tingene har. Kvaliteten var bedre end jeg regnede med.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#380   16. okt Bemærk "sådan generelt", Dorte. Jeg er helt med på, at jeg dunkede Susanne i hovedet.
    Er det forkert at dunke Susanne i hovedet? Tja - det er det nok, men jeg oplever hende jævnligt så dobbeltmoralsk, at jeg indimellem reagerer uhensigtsmæssigt - og så er det naturligvis fuldt tilladt at dunke mig i hovedet for dette smiley

• #381   16. okt Isabelle, du er jo også selv ofte dobbeltmoralsk.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#382   16. okt "Ahhhhh Isabelle, det er ikke ondt ment, men du er nu ret god til at dunke andre i hovedet....."

Jeg oplever jævnligt (IKKE i dette tilfælde), at skriver jeg min mening, bliver jeg beskyldt for at dunke folk, der er uenige, i hovedet - uanset om jeg har nævnt nogen med et eneste ord.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#383   16. okt "Isabelle, du er jo også selv ofte dobbeltmoralsk."

Ja, det sker da bestemt - og jeg skriver, når jeg er det - når et dilemma får mig til at mene både det ene og det andet.

• #384   16. okt Isabelle, nu er det jo ikke kun Susanne du dunker i hovedet på den måde, når du skriver sådan som du gør, men alle andre, der lige som Susanne, har handlet ved Temu, blandt andet mig.

Og angående dobbeltmorale, så er det nu ikke at du altid skriver at du nu er dobbeltmoralsk.
    Jeg kan blandt andet huske, at du dunkede alle os i hovedet, som ikke købte økokød men koventionel opdrættet kød
    Hvis det var et spørgsmål om prisen kunne vi jo bare spise noget mindre kød, bare det var øko. Det var din bemærkning.
    Det viste sig så nogle dage efter, at når du købte kylling til dine hunde, så var det tilbudskylling, hvor kyllingerne virkelig lider mens de er i live.
    Er det ikke dobbeltmorale ?

Isabelle, du er et menneske lige som alle os andre herinde, hverken værre eller bedre, og jeg er ret sikker på, at man ikke er et mere slet menneske fordi man køber konventionel kød eller varer hos Temu. Og jeg er også sikker på, at du hellere ikke er et bedre menneske fordi du ikke køber varer hos Temu og kun køber økokød til dig selv.

Og det er så det sidste der kommer fra mig angående det emne, for jeg synes at det er så trist at det skal være sådan at nogle er bedre end andre.
    I mine øjne kan man nemlig være et godt menneske selv om man handler hos Temu og ikke køber øko.
    For mig er et godt menneske et som har empati, behandler andre ordentligt, ikke lyver, stjæler, er voldelig, bedrager og gør andre menneskers liv til et helvede.

• #385   16. okt Nah synes så.ikke jeg er så dobbeltmoralsk lige her, for jeg gør det ret konsekvent, køber hvor det er billigst. Jeg har desværre ikke mulighed for at være ret kræsen. Vi har omkring 3000 mindre udbetalt hver måned det næste år, og året efter er det over 4000. Så valget er taget. smiley

• #386   16. okt Jeg vil nu alligevel give Isabelle ret.
    Vi er alle med til at opretholde elendige arbejdsforhold for de mennesker, der producerer diverse produkter i Kina, Indien mfl.
    Der er lande, hvor børnearbejde er meget brugt, børn er billigere i drift, men det resulterer jo så i, at børnene ikke kommer i skole, og deres forældre ikke har noget arbejde.

Og det er helt sikkert svært at undgå produkter fra disse lande, men hvis man bare køber skrammel, som man alligevel ikke har brug for, så kunne man jo overveje at lade være med at købe det.

Jeg så fx for nogle år siden sådan nogle danse-fugle til haven. De står på en pind, og bevæger sig med vinden. Jeg kunne kun finde fuglene på kinesiske sider, og på sider, der sælger kinesiske produkter.
    Behøver jeg at sige, at jeg ikke har købt nogen fugle?
    Det er ikke for at polere min glorie, men simpelthen fordi jeg ikke vil se på noget i min have, som nogle stakkels mennesker har lavet for slaveløn.
    Det er jo ikke en katastrofe, at jeg ikke har sådan nogle fugle i haven. Jeg overlever sagtens uden.

• #387   16. okt Det handler ikke om om man er et bedre menneske fordi man gør A istedet for B. Det handler om at der er handlinger med bedre intentioner end andre.
    Det er en bedre handling at købe øko kød end ikke at gøre det, fordi intentionen er at fx øko køer får et bedre liv end konventionelle køer har. Ændrer det ret meget at én person køber økokød? Nej. Men det er stadig en bedre handling at vælge at gøre.

Det samme gælder alle mulige andre købshandlinger. Der er dem der indeholder gode intentioner, og så er der dem, der ikke gør. At handle på Temu har kun ens eget gode for øje, det kan ikke betegnes som en god handling, og at aktivt fravælge at købe der, hjælper ikke konkret på noget som helst, men intentionen bag at tage stilling og fravælge det er en bedre handling:)

• #388   16. okt Alle må sætte tæring efter næring.

Jeg hat handlet på Temu to gange. Og nej, jeg har ikke købt skrammel men kun ting, jeg alligevel skulle bruge. Jeg køber ikke bare for at købe, når pengene er små.

• #390   16. okt Nå må se om det poster flere gange for shit det lort driller smiley

Dorte H - vi har helt styr på det og det gør de naturligvis ikke, nyd nu bare et par søde venner smiley

• #391   16. okt Og ja Rasmus er fantastisk - onkel Rasmus

profilbillede
  • #392   16. okt Mini æslerne smiley

Lige ankommet fra Frankrig

profilbillede
  • #393   17. okt Vi kan ikke undgå kineservarer, men vi kan undgå at købe dem bevist! Noget kattelegetøj er ikke så livsvigtigt at det kan undskylde bevist at støtte dårlige arbejdsforhold!!

• #395   17. okt Vi kommer til at bruge dem som terapidyr og som hjælp til udsatte i et kommende projekt hvor dyr hjælper mennesker smiley

• #396   17. okt Æsler har været brugt som transportdyr i mange lande og er det stadig en del steder.

Dvs. at folk rider på dem, ikke som en fornøjelsesskovtur, dressur eller lign, men for at komme fra A til B. De bliver også brugt til at transportere varer og andet.

Og ja æsler er vældig søde.

• #397   17. okt Bodil, mindst 80% er lavet i Kina eller andre lande med dårlige forhold. Og jo for indekatte er legetøj særdeles vigtigt. Så tro mig, jeg køber også spiraler på Temu fremover. Mine katte elsker dem.

• #398   17. okt Hvad er det der spiraler, hvordan ser det ud ?

• #399   17. okt Spiraler. Alle mine katte elsker dem.

profilbillede
  • #400   17. okt Dem der kunne mine katte også få timer til at gå med at lege med....

• #401   17. okt Dorte, mine leger med dem hver dag. De kan fås i forskellige størrelser. Men den her størrelse er mest populær. smiley

• #402   17. okt Men Susanne, hvis du har købt dem før og nu køber 10 stk, så har du vel ikke brug for at købe nye igen? Tænker du har nok, eller går de nemt i stykker?

• #403   17. okt Kunne man ikke bare lade Susanne købe de sk*** spiraler på Temu i fred ..... og så bare selv lade være med at handle der ??

Halvdelen af det vi selv køber i DK ... kommer alligevel fra Kina . -----> ( bla. andet det der sidder i Jeres mobil-tlf ) ......... Men det får jo ikke os til at holde op med at bruge mobiler ?? ... vel ??? smiley

• #404   17. okt Ja, jeg har jo store katte, og store katte er dyre i legetøj, for det bliver løbende ødelagt. Jeg foretrækker at have lidt på lager også til at give killingerne noget med, når de flytter. Men pt. har jeg nok. Jeg mangler blot en enkelt af de helt store spiraler, de kan gå igennem, men de er faktisk også made in china.

• #405   20. okt Vi låser altid døren, når der er mørkt og ofte også om dagen. Er vi vågne siger Balder ikke en lyd, når der kommer nogen ind. Vi har haft flere gange, hvor vildt fremmede bare er gået ind.

Vi har også haft to indbrudsforsøg og mange tyverier.

Ved indbrudsforsøg et, sprkede vedkommende en gang til vores dør, og så stod der hund bag døren og var ret højlydt, så vedkommende daffede. Ved det andet forsøgte de at bryde en gammel rådden port op, men bag porten stod der en olietank, fins.

Og så har vi fået stjålet en del fra haven, træpiller osv, så nu er der lås på alt, der kan komme lås på.

• #406   20. okt det er så svært det der med hvad og hvor man køber, jeg har en gang købt på Temu, inden al virakken, men de har bare nogle sjovere ting, dengang købte jeg bl.a balloner med arbejdskøretøjer på, noget de 2 yngste børnebørn elsker, fede balloner de kunne holde til at blive leget med i lang tid .. forleden var de sluppet op, så købte jeg nogen i bilka, aner ikke hvor de var lavet, men der røg flere på få minutter de sprang nærmest bare af at blive pustet let op ..

der er vel også den tese, mulighed i handel med Kina at de bliver så glade for omsætningen at de bliver mere villige med tiden til at se på arbejdsforhold for at beholde omsætningen ... hvem ved 100% om det er pisken eller gulerodden der bærer ændringen ... man kan sige overfor Kina har pisket ikke gjort det store så måske er det tid til at forsøge den anden vej ...
    de få ting jeg købte var kvalitetsmæssigt helt fine .. og så har de bare meget mere sjovt til fx fødselsdage o.lign ...

• #407   8. nov Hvor er det synd for dem, der mistede deres lille hund. Jeg troede ikke, at Irske Ulvehunde kunne gå amok på den måde. De blev begge aflivet, efter de havde slået den lille hund på blot 1 år ihjel. Øv. smiley

• #408   8. nov Susanne, hvad er det du taler om ?

Kommentér på:
Snik, snak og gode løgnehistorier : D

Annonce