Den korthåret collie {{forumTopicSubject}}
Af nysgerrighed, er der så nogen herinde der aktuelt har korthåret collie, eller har haft?
Jeg er egentligt ret forelsket i racen, skal ikke være nu og her - selvom med de kommende regler taget i betragtning, var det måske mere praktisk hvis det skulle være nu.
Men det virker som om de to avlere der var herhjemme er stoppet, og jeg lurer på om det simpelthen handler om at ingen rigtigt har interesse i racen eller?
Der er lidt aktivitet i collie grupperne men det er godt nok få i racen som der faktisk er her.
Er det helt håbløst at ville have sådan en hund her i DK, når man potentielt har ønske om udstilling og avl?
Jeg synes det er svært når det samtidig gør sparring med andre minimalt, ift. hvad man skal være opmærksom på med sundheden, og også typen og alle de ting man godt vil lære mere om, når man skal finde en ny race. Kigger selvfølgelig med i udenlandske grupper, men ville gerne møde racen herhjemme andet end til udstilling fx
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.957
Hun kan fortælle alt
Der var desværre et meget seriøst opdræt i DK en gang mens det ved hun også alt om
Det er en fantastisk skøn hund, meget trænbar og et godt sind.
Jeg ville hente en i Tyskland ish men spørg lige hende for det er nogle år siden jeg havde en kortvarig boende
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 923
Det er jo super ærgerligt for lyder som en rigtig lækker allround race - men fornemmer godt at man skal kigge til Tyskland, eller evt Norge.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1424 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.582
maj 2011
Mit indtryk so far er at tyskerne er bedre til at sundhedstjekke, end Norge/Sverige, så også mest sydpå jeg kigger
jul 2012
Vi er glade for vores Collie, desværre skal han altid gå i snor, da han jagter alt, der bevæger sig.
maj 2011
Er det normalt for collien at ville jagte alt? Mit indtryk er at de er ret trænbare og kan gå frit - når forholdene er til det?
jul 2012
Den korthåret collie