{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Den korthåret collie {{forumTopicSubject}}

Af nysgerrighed, er der så nogen herinde der aktuelt har korthåret collie, eller har haft?

Jeg er egentligt ret forelsket i racen, skal ikke være nu og her - selvom med de kommende regler taget i betragtning, var det måske mere praktisk hvis det skulle være nu.

Men det virker som om de to avlere der var herhjemme er stoppet, og jeg lurer på om det simpelthen handler om at ingen rigtigt har interesse i racen eller?

Der er lidt aktivitet i collie grupperne men det er godt nok få i racen som der faktisk er her.

Er det helt håbløst at ville have sådan en hund her i DK, når man potentielt har ønske om udstilling og avl?

Jeg synes det er svært når det samtidig gør sparring med andre minimalt, ift. hvad man skal være opmærksom på med sundheden, og også typen og alle de ting man godt vil lære mere om, når man skal finde en ny race. Kigger selvfølgelig med i udenlandske grupper, men ville gerne møde racen herhjemme andet end til udstilling fx smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den korthåret collie
  • #1   31. aug Du skal have kontakt til Marianne
    Hun kan fortælle alt

    Der var desværre et meget seriøst opdræt i DK en gang mens det ved hun også alt om


    Det er en fantastisk skøn hund, meget trænbar og et godt sind.

    Jeg ville hente en i Tyskland ish men spørg lige hende for det er nogle år siden jeg havde en kortvarig boende


    profilbillede
  • #2   31. aug Tak, jeg vil se om jeg kan fange hende. Har snakket med nogle andre, og ingen kan helt fortælle hvorfor der ikke rigtigt er nogle aktuelle herhjemme og dem jeg støder på har f.eks. kun hanhunde.

    Det er jo super ærgerligt for lyder som en rigtig lækker allround race - men fornemmer godt at man skal kigge til Tyskland, eller evt Norge.


  • #3   1. sep Jeg har korthåret Collie hentet i Nordtyskland.

  • #4   4. sep Er I glade for Jeres Susanne? Hvordan var processen med at finde opdrætter mv?

    Mit indtryk so far er at tyskerne er bedre til at sundhedstjekke, end Norge/Sverige, så også mest sydpå jeg kigger smiley


  • #5   5. sep Vi havde egentlig reserveret en ved en dansk opdrætter, men insemineringen gik i vasken, så hun henviste os til den tyske opdrætter.

    Vi er glade for vores Collie, desværre skal han altid gå i snor, da han jagter alt, der bevæger sig. smiley


  • #6   7. sep Ja det virker ikke som om der har været kuld i DK længe - og heller ikke som om der kommer det igen foreløbig smiley

    Er det normalt for collien at ville jagte alt? smiley Mit indtryk er at de er ret trænbare og kan gå frit - når forholdene er til det?


  • #7   7. sep Vores langhårede har fint kunne gå frit. Men vores korthår tør vi ikke. Han slog allerede som hvalp en rotte ihjel og viser tydelig interesse for alt, der bevæger sig..

Kommentér på:
Den korthåret collie

Annonce