{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er CBD til hunde en god ting?
  • #1   19. aug Ikke som udgangspunkt.
    Det vil afhænge helt og aldeles af den konkrete situation - præcis ligesom alle andre tilskud.


  • #2   19. aug CBD er ikke godt nok reguleret, og rigtig mange af de dråber der sælges, har et for højt indhold af THC. Så hvis du vil gøre din hund skæv, og i øvrigt forgifte den langsomt (THC udskilles meget, meget langsomt, og hunde er ekstremt følsomme over for THC), så er det glimrende.

    Vil du behandle din hund, skal du går til en dyrlæge i stedet smiley


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 36 Svar: 829
    #3   20. aug Nogen dyrlæger er allerede så langt, at de anbefaler CBD til hunde, så prøv at spørge din dyrlæge.

    CBD bliver udråbt til at kunne næsten alt og som et dagligt tilskud for sundheden og det er selvfølgelig ikke rigtigt ! Det er også blevet populært, at blande med flere andre tilskud. Det ville jeg ikke bruge.

    Herhjemme bruger jeg det til både hundene og mig selv i pastaform CBD 100% som muskelafslappende og smertestillende med god effekt. Det har den fordel, at kroppen ikke skal bruge krudt på, at rense det ud igen, som langt de fleste muskelafslappende og smertestillende produkter skal. Det optages i slimhinderne.

    Min dyrlæge ved jeg bruger det til mig selv og hundene og han er egentlig nysgerrig på hvor god effekt det har, så han har ikke frarådet det.

    I den alternative verden bruges det som smertelindring ved kræft hos hunde og mennesker i nogen lidt højere procenter end det jeg har liggende.

    Der er nogen krav til CBD som du kan eventuelt læse på denne side: https://nordicoil.dk/blogs/cbd-til-kaeledyr/dosering-af-cbd-til-hunde#:~:text=K%C3%A6ledyr%20kommer%20i%20forskellige


  • #4   21. aug Det er ikke noget man skal give 'bare fordi'. Der skal være en årsag og jeg vil anbefale at du snakker med din dyrlæge først. En i min nære familie er syg med alvorlig og uhelbredelig kræft. Og har virkelig stærke smerter. Det er prøvet uden effekt. Så for nogen er der en effekt og for andre ikke.

  • #5   21. aug Min moster tog CBD pasta for smerter i hofterne, inden hun fik dem skiftet. Hendes læge tog en blodprøve, og hun var knokkelskæv. Som sagt ophobes THC og udskilles langsomt, så der er en reel risiko for at blive skæv på sigt.

    At et firma der selv sælger CBD skriver om kravene, kan næppe anses som evidens. En dyrlæge er nok bedre til den slags.


  • #6   22. aug Ingen lægemidler - hverken konventionelle eller alternative - kan siges at være 'sunde'. Der er altid en eller anden form for giftvirkning og alt har bivirkninger. Derfor skal man hele tiden opveje effekt og mod bivirkninger. For konventionelle lægemidler er det noget myndighederne vurdere.

  • #7   5. sep (kopieret) Hvad skal man vide om CBD til kæledyr?
    Først og fremmest skal kæledyrsejere vide, hvilken kilde CBD'en er blevet udvundet fra. Det vil sige, om CBD'en i CBD olien til dit kæledyr er udvundet af hamp eller Cannabis?
    Når du beslutter dig for at inkludere CBD i dit kæledyrs foder, skal du derfor sikre dig, at CBD'en stammer fra hampekstrakter.
    For det andet skal du tale med din dyrlæge. Sørg for, at han/hun er klar over, at du giver CBD til dit kæledyr.
    CBD, der gives til kæledyr, må ikke indeholde toksiner. Det skal være THC-frit, glutenfrit og ikke-GMO.
    CBD til kæledyr skal være fremstillet udelukkende til kæledyr og være forsynet med de rette etiketter. Oplysninger om produktet, styrke, mængde og doseringsanvisninger er obligatoriske.
    Et hurtigt tip: Hvis du giver CBD til dit kæledyr for første gang, er det godt at begynde med CBD olier. Ved hjælp af denne metode kan du have kontrol over hver eneste dråbe og skræddersy doseringen i overensstemmelse hermed.


Kommentér på:
Er CBD til hunde en god ting?

Annonce