{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.747 visninger | Oprettet:

Hvordan skal en hvalp være? {{forumTopicSubject}}

Jeg har hvalpe nu, det betyder mange henvendelser fra interesserede, de spørgsmål jeg oftest får er, er de rolige? Og er de børnevenlige.
Sjovt syntes jeg, for mig giver spørgsmålene ikke rigtig mening, nej sku, hvalpe skal ikke være rolige, de skal være glade, livlige og vilde, de skal have lyst til livet, ikke være rolige.
Børnevenlige er alle hvalpe da efter min mening, det er så langt fra alle børn som er hundevenlige.
Hvad mener du? Skal hvalpe være rolige og børnevenlige eller hvordan er den ideelle hvalp i din verden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan skal en hvalp være?
  • #1   18. aug Jeg ville nok være bekymret, hvis en lille hvalp var "børnevenlig" smiley

    Noget helt andet er, at langt de fleste hvalpe er glade for børn - hvis børnene opfører sig fornuftigt smiley


  • #2   18. aug At være børnevenlig betyder i min verden at hvalpen godt kan lide børn og opsøger dem, i alt fald indtil de har mødt nogle ikke hvalpevenlige børn smiley det gør alle hvalpe uden dårlige oplevelser

  • #3   18. aug Alle røde flag vifter i vildskab hos mig, når en hvalp beskrives som "rolig". Hvalpe skal dæleme ikke være rolige. De skal være vilde, nysgerrige og fortagsomme.

    Rolige hvalpe mistænker jeg altid for at fejle noget.


  • #4   18. aug Hvalpe skal være nysgerrige, frimodige og helst nogle røvhuller smiley Når jeg ser hvalpe der beskrives som rolige og reserverede, bimler alle alarmklokker.

    Børnevenlige? Jamen, børn er jo også en slags mennesker, og hvalpe skelner ikke mellem store og små mennesker. Hvis en familie spørger om en hvalp er børnevenlig, må opdrætters opgave være at forklare, at uanset hvor sød og børnevenlig en hvalp er, så vil der gå hul i barnet - mange gange - før hvalpen er blevet en voksen hund. Kan man ikke leve med det, skal man gå videre til kaniner eller marsvin smiley

    Jeg håber at man kan se den her, selvom man ikke er på IG, men det er præcis hvordan schæferhvalpe er (og skal være) smiley https://www.instagram.com/reel/C9zf31nORfQ/?igsh=bWI0eWZiaG5wZml6


  • #5   18. aug For mig er hvalpe ikke børnevenlig til små børn, de større går det.

    Hvalpe har det jo med at bruge munden når de leger og små hvalpe tænder er skarpe og giver hurtigt rifter smiley

    Større børn kan forstå når man siger de ikke skal gøre sådan og sådan, men mere sådan og sådan.

    Det kan helt små ikke.

    En hvalp er fra starten et blankt tæppe, den bider, hopper, tisser og ødelægger.

    Den skal lære hvordan man opføre sig før den er rigtig børnevenlig smiley


  • #6   18. aug Eller også skal børn og forældre bare lære hvordan man opfører sig over for en hvalp smiley man kan da ikke sige at en hvalp ikke er børnevenlig bare fordi den opfører sig som hvalpe gør;)

  • #7   18. aug Måske mener spørgerne i virkeligheden bare, om hvordan racen er og hvordan de vil være som voksne. Ikke alle er lige gode til at formulere sig eller få spurgt mere nøjagtigt ind til det, de gerne vil vide.

    Da jeg havde hvalpe blev jeg jævnligt spurgt, om det er gode hunde. Jamen hvad skal man svare på det ? Hvad er en god hund ? Det der er en god hund for mig er det ikke nødvendigvis for dig. Der er en grund til, at der er så mange forskellige racer, der tiltaler forskellige personer. Men jeg som opdrætter vil jeg selvfølgelig synes, det er gode hunde. Ellers ville jeg ikke havde lavet et kuld hvalpe på dem.

    Men jeg er enig med de andre svar her, hvalpe skal være glade, legesyge og med mod på livet. Men hvis spørgerne virkelig mener, at hvalpene gerne skal være rolige og børnevenlige, så er det da godt de spørger, så man har en god anledning til at forventningsafstemme tidligt i processen.


  • #8   18. aug Bodil - Men en slange er jo heller ikke børnevenlig, bare fordi den opføre sig som en slange gør, alligevel er der (større) børn der har dem som kæledyr.

    At de opføre sig som de skal gør dem jo ikke børnevenlige


  • #9   18. aug For mig betyder børnevenlig at hvalpen er glad for børn og gerne vil dem! Samvær mellem børn og hunde er et opdragelses spørgsmål, ikke kun af hunden, men i lige så høj grad af børnene.
    En hund er børnevenlig hvis den kan lide børn, det har ikke noget som helst at gøre med opdragelse, hverken af børn eller hund:)


  • #10   18. aug Der er vi så uenige om forståelsen af hvad børnevenlig er smiley

    En hund kan i mine øjne godt være glad for børn uden at være børnevenlig, da den jo kommer til at være voldsom.


  • #11   18. aug Det kommer tusind procent an på racen.

    Når jeg engang ikke skal have malinois mere, og vælger noget andet, har jeg da en hel klar forventning om, at den hvalp jeg får, ikke har et aktivitetsbehov som en malle.

    Men en hvalp skal - uanset race - være frimodig, nysgerrig og ikke bange for ting. Forskrækket ja, men god til afreaktion, ellers dur det ikke.

    Men hvis jeg købte en hvalp af .. golden retriever f.eks - ville jeg ha en helt klar forventning om, at den var langt mere rolig end mine mallehvalpe / unghunde, har været det.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #12   18. aug Jeg blev spurgt af en potentiel hvalpekøberfamilie, om hvalpene/eurasierne var/er børnevenlige - altså sådan nogle, der gider lege en masse. Jeg svarede, at pinde og den slags gider de ikke rende efter og trækkeleg gider de sjældent, så hvis det var den slags, de spurgte til, så nej.
    Familien var glade for at få et ærligt svar og valgte at kigge efter en retriever i stedet smiley
    Men vildbassede, hærgende og legende, DET er eurasierhvalpe da selvfølgelig - og den der Vilma er så også en alternativ eurasier, der henter pinde til vands og til lands smiley smiley


    profilbillede
  • #13   18. aug Det kan faktisk være lidt "farligt" hvis man ikke forventningsafstemmer sine opfattelser.

    En sch jeg havde, endte jeg med at sælge videre for han "manglede noget" i forhold til mine forventninger.
    Dengang hængte jeg ud (på nettet) med nogle aussiefolk, og vi skrev sådan lidt om det hele og ingenting.
    En af dem kunne godt forstå, at jeg ville videreformidle min hund, for hun "gad ikke en alt for rolig hund" .. hun havde en aussie, som var "vild og blodig og en super arbejdshest" (noget i den stil) - og jeg tænkte "wauw !! - sådan vil jeg da gerne ha".

    Vi mødtes allesammen til noget træning og ... ja, lad os bare sige, at min "kedelige schæferhund" var SÅ meget "vildere" og gad mange gange mere at arbejde, end hendes (imo dødsyge) aussie gjorde det.

    Men ingen af os havde jo løjet om vores hunde - vi havde bare ikke haft samme udgangspunkt, fra start af smiley

    Jeg er bare blevet mere opmærksom på folks udtalelser om deres hunde - for de står som oftest, slet ikke i overensstemmelse med mine opfattelser smiley


  • #14   18. aug #13 Enig. Jeg omtaler jo gerne Hera som værende aktiv, og ret trænbar. Men det er jo mestendels sammenlignet med andre engelske bulldogs. smiley Sammenlignet med en malle er hun jo en sløv sæl. *g*.

  • #15   18. aug Jeg er bange når man snakker om børnevenlig. For er det sådan at barnet må pille hunden i ørene mens den spiser? Må barnet hive i hunden og behande den som en bamse? Må barnet ridde på den? Eller er det sådan at barnet, må nyse med hunden menes det er forældre til stede? At barnet ved at hunden skal være i fred når den ligger i sin seng og spiser? At barnet kan behandle hunden som et levende væsen unden at gå over dens grænser?
    I går så jeg på tiktok, at et barn (nok en baby fakstisk) måtte sidde oven på hunden når den lå og spise ben. At baby "leget" bokse pude på hunden. Hunden er en mega sød og prøver at vise, "hey vil du ikke lige ligge den der mobil og hjælpe mig. Det gør ondt" (den gav tegn og prøvet at knurre men fik et NEJ!) den er en af de faldnæset (der stod pitbull, men er ikke sikker) folk i kommentaren skældte forældrene ud og sagde at den en dag ville bide (nogle lavet også sjovt med hvordan det tit ser ud når hunden er lever sådan "jammen han bid bare ud af den blå luft, vi ved slet ikke hvordan lille puttegøj kunne finde på at bide baby, de var de bedste venner... osv) forældrene tog det ikke seriøs og syndes at folk skulle balde sig unden om og lade så videoer op om hvordan de leger med hunden. Som foregik sådan "som hunde leger".


  • #16   18. aug Det er som regel et udtryk for manglende viden, når potentielle købere spørger til om hvalpene er rolige. Folk ved simpelthen ikke hvor gakkelak hvalpe kan være, før de har prøvet det.
    Jeg har mange på hvalpehold, som beder om hjælp til "ulvetimen" - I ved, den aftenstund hvor dagens sidste energi skal brændes af. Mange er super overraskede over hvordan det er, og at det er normalt.


  • #17   18. aug Hvalpe skal have mod på livet, lege og udforske, bide i fingre og næser og lugte lidt af tis smiley smiley

  • #18   19. aug Hvalpe skal være dejlige men også frygtelige smiley frække, legesyge og nysgerrige. Jeg ville være bekymret ved en rolig hvalp.

    Ift. børnevenlig. Der er mange forskellige syn på hvad der gør en hund/hvalp børnevenlig. Nogle (idioter) synes at børn skal kunne gøre alt ved hunden.
    Hvalpen kommer til at lave huller i børnene og det er sådan det er.


  • #19   19. aug Jeg havde en hvalp der var sådan men der var også noget der var off uden jeg kunne sætte præcis finger på hvad det var. Der var noget med den her hvalp. Den viste sig så at være møgsyg og måtte aflives som knap 1,5 årig smiley

  • #20   19. aug Hvalpe skal være glade, aktive, ballademagere, vildbasser. Små krokodiller og bare være pisse irriterende, men på en måde hvor man ved at hvalpen trives smiley
    MEN de skal også have en tænd/sluk knap, som man naturligvis nogle gange kan komme ud for at skulle hjælpe dem med at huske, men de skal også sove og hvile sig meget, for det har hvalpe også brug for. Men i vågen timerne er det Maks gas fremad. smiley

    Men helt enig med Martine, der er kæmpe forskel på hvad man mener med rolig, aktiv osv. Og der er også forskel på en malle hvalp og en chihuahua f.eks.
    Eller en husky og papillon.

    I forhold til børnevenlig, synes jeg den er svær. For det kommer helt an på hvad folk mener. De fleste hvalpe (medmindre de er meget forsigtige eller sensitive) kan jo sagtens med søde velopdragne børn. Men nogle hunde trives bedre med børn end andre, men det afhænger ligeså meget af børnene som af hunden. F.eks. Er børnene ret vilde og larmende, er det ikke alle hvalpe der vil finde det særlig fedt. Hvorimod er det et lidt mere stille barn, vil de fleste hvalpe da elske barnet smiley


  • #21   19. aug Man kan sagtens have ... store hunde ... små hunde ... og hvalpe , når man har børn .

    Man skal bare lære sine unger , hvordan man skal behandle hundene. -------> Og det er der vist mange der glemmer. ........ For i dag må børnene jo " næsten " ALT.

    Billederne er fra 1977. smiley


    profilbillede
  • #22   19. aug Helt enig, Nittib smiley Det skal bare være det rette match.

    Vil så sige at mit barn ikke må alt.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #23   19. aug Ingen af mine børnebørn må alt heller. Det tror jeg faktisk slet ikke, der er så mange, der må smiley
    Jeg læste noget klogt en dag:
    "Vi skal give vores børn det, de har brug for – ikke det, de gerne vil have. Vi bør vende blikket mod gamle opdragelsesdyder, hvor faste rammer og tydelige forældre gav ro til bare at være barn"
    - og i dette er selvfølgelig også respekten for dyr smiley


  • #24   19. aug Isabelle, du har ret smiley kærlighed og konsekvens.
    Der er bare nogle ting man skal og ikke skal. Nogle gange falder verden lidt sammen men den bliver hurtigt bygget op igen smiley


  • #25   19. aug Da jeg i sin tid selv var opdrætter, havde jeg mange overvejelser knyttet til hver eneste kuld, både før, under og efter et kuld kom til verden, og der blev lagt ufatteligt mange timer i hver eneste hvalp, og dens fundament, der gerne skulle udgøre potentialet for en god fremtid.
    Jeg tænker at langt de fleste opdrættere kan nikke genkendende til det store arbejde, der er med et kuld hvalpe, men det stopper jo ikke der, for så kommer alle spørgsmålene omkring valg af købere og hvor meget tid man vil investere i dem.
    Det bør man nok skænke en tanke eller to, inden man står midt i det.

    Hvor går grænsen for, hvor meget man vil investere i potentielle købere. - Er der visse spørgsmål en køber kan finde på at stille, som du bare lukker ned på, eller er du parat til at spøge ind til grunden for spørgsmålet. Hvordan stiller du dig f.eks. overfor en der kun lige spørger ind til prisen på en hvalp.

    Der kan være mange grunde til de forskellige spørgsmål, som vi "erfarne", synes burde være indlysende, så min erfaring er helt klart, at jo mere jeg interesserede mig for det/de mennesker jeg blev præsenteret for, des bedre hjem fandt jeg til mine hvalpe. Og ja, jeg ved godt man kun kender folk til tænderne, men vi kan kun gøre vores bedste.

    Alfa og omega må være en god forventningsafstemning, og er der børn, så hav nogle regler for besøg, og i telefonen spørger du ind til familiens børn. Forældre elsker at snakke om deres unger, så lyt til det de siger, og spørg indtil du er tilfreds.
    Hjælp gerne på forståelsen af, hvad en hvalp fra dig indeholder, og hvad man må forvente at stå med, og det vel at mærke, som et større tillæg til familiens normale hverdag.
    Fortæl om alle de kræfter du har lagt i kuldet, og du derfor også forventer noget af dine hvalpekøbere.

    Jeg har et lille sjovt eksempel på, hvor langt man kan nå, selvom starten var en helt anden.

    Jeg havde ikke hvalpe så tit, men stod i "opdrætter vejviseren", der dengang var en trykt bog, udgivet af DKK en gang om året.
    Derfor ringede folk engang imellem, når jeg ikke havde hvalpe, og en dag var der en dame i røret, der spurgte om der var hvalpe. Jeg måtte beklage, men da hun lød lidt fortabt, begyndte jeg at spørge ind til hendes valg af race, og vi fik os en god snak, om alt det, der var relevant for hende at vide om racen. Hun blev så glad og taknemmelig for en god og informativ snak, der kunne hjælpe hende videre.

    Senere mødte jeg hende som stolt hundeejer, der havde fundet frem til et af mine kurser, og jeg var glad på racens vegne.
    Nu forventer jeg ikke, at andre skal være så "tosset", at de ville gøre det samme, dette er blot et lille eksempel på, hvor langt man kan komme, med god kommunikation.
    Hvordan en hvalp skal være, er nævnt et hav af gange i tråden, så det tilslutter jeg mig gerne.

    Du ønskes al held og lykke med dit kuld og dine gode hvalpekøbere ??


  • #26   20. aug Mine hvalpe er nu forlængst lovet væk, men med min en race bliver man alligevel kontaktet så snart de registreres;) og naturligvis taler jeg da med alle, derfor kan jeg da alligevel godt forundres over de spørsmål folk stiller

  • #27   20. aug Den der med prisen er så svær.. Jeg synes også det virker useriøst hvis prisen er det første der spørges om. Men jeg har selv været der. Ikke at prisen var det vigtigste. Men der er forskel på om man skal hive 5, 10 eller 15.000 op ad lommen. Jeg har fået tilbudt ''ligesindede'' hunde med vidt forskellig pris.


  • #28   20. aug Jeg synes virkelig det er noget fis hvis man ikke må spørge til prisen. Jeg vil sørme da også gerne vide om jeg skal have 10 eller 20 tusind op af lommen.
    Bort set fra det, så synes jeg priserne er stukket helt af hos nogle racer. 30.000 kr for en American bully er set, og når man så spørge hvis man får for sine penge bliver man spist af med at "kvalitet jo altså koster". *emoji der ruller øjne*.


  • #29   20. aug Naturligvis må man da spørge om prisen;) men jeg stejler når jeg modtager en besked som fx: den brune ser sød ud, hvad koster den?
    Eller jeg vil gerne købe tæven, hvad er prisen;)
    Det mindste man kan gøre er da at fortælle lidt om sig selv, hvad man søger og hvad man kan tilbyde hunden, så er det helt ok at spørge efter prisen i første henvendelse, men ja, det er ikke helt nemt at finde de helt rigtige hjem, det tager tid og koster også hvis man har 2-3 familier på besøg pr hvalp, kaffe, kage, sodavand og hovedpiner smiley det er faktisk det mest anstrengende ved opdræt smiley

    Man skal også gøre rent smiley


  • #30   20. aug Jeg er enig i at man gerne lige må udvise lidt konduite. smiley

    Hvis jeg skulle henvende mig til en opdrætter via mail ville jeg starte med at præsentere mig selv, fortælle lidt om hvordan mit nuværende hundehold fungerer. Samt spørge ind til hvordan det flugter med opdrættere syn på hundehold mv. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #31   20. aug Jeg kan stadig huske, hvor ufattelig glad jeg blev, da min Linas opdrætter sagde ja til at skrive mig op til en endnu ikke født hvalp - på trods af, at jeg sagde, jeg faktisk ikke havde en døjt forstand på hunde - kun på katte. Dog ville jeg selvfølgelig, sagde jeg videre, gøre mit ypperste - og jeg var sikker på, at eurasieren og jeg var et super godt match (formuleret med lidt andre ord). Det synes jeg stadig smiley

  • #32   20. aug Men der ligger jo også noget i, at en samtale er fuldstændig ligegyldig, hvis prisen er udenfor ens budget.
    Derfor giver det jo god mening, at pris er noget af det første, man spørger til.


  • #33   20. aug Prisen kan jo også være fuldstændig ligegyldig hvis opdrætter ikke vil sælge til dig, det går jo begge veje:) jeg sælger ikke til hvem som helst smiley så hvis ikke man gider bruge lidt tid på at fortælle lidt om hvad man leder efter og hvad man kan tilbyde, så er det nok ikke det rigtige hjem;)
    Jeg vil noget hellere forære en hund til det jeg opfatter som det helt rigtige hjem, en jeg vil sælge til en som ikke gider bruge tid på at være oprigtig interesseret.


  • #34   20. aug Jeg tror aldrig, at jeg har oplevet at opdrætter ikke fortalte mig prisen når jeg spurgte. Måske fordi jeg ikke spørger som det eneste, men skriver lidt om os og hvad vi kan tilbyde og søger, og så et sted i teksten lige spørger indtil prisen, sammen med de andre spørgsmål jeg måtte have. smiley
    Der er nok bare forskel på måden man spørger på vil jeg tro?

    Nu skal det måske også nævnes, at det ikke altid har været hvor der var hvalpe, når jeg skrev, og derfor var det jo med interesse i selve opdrætteren og ikke i en bestemt hvalp. Men med Teemo spurgte jeg da om pris, for han var født, da jeg fik kontakt med opdrætter.

    Jeg forstår dog ikke de opdrættere, der reklamere for ledige hvalpe, og ikke bare skriver prisen, så behøver man jo ikke diskutere det, men kan nøjes med at skrive til de opdrættere der matcher ens budget og ønsker. Det må da være nemmere for alle parter smiley


  • #35   20. aug Jeg ville være ked af at spilde en opdrætters (og min egen tid) ved at have en masse skriverier og samtaler.
    Nu ved jeg så heldigvis godt hvad en hvalp i “min” race koster ca. og så kan jeg stilne efter det


  • #36   20. aug Nu skal man ikke bare dømme ud fra billeder. Men disse hvalpe ser ikke frække og glade ud

    profilbillede
  • #37   20. aug Enig. De ligner ikke nogen der er vant til at være inde. Og hvis dette ikke er normalen, kan jeg ikke forstå man vælger dette billede til annoncen.

  • #38   20. aug Pernille jeg har ofte spurgt i første besked, den er bare længere end: hvad koster de.. Og jeg har aldrig oplevet ikke at blive taget seriøst. De seriøse og lange samtaler/skriverier kommer så bagefter, når vi ligesom har basen lagt, for om det har interesse fra begge sider.

    Men nu har jeg så heller intet imod at bruge tid på at snakke/skrive med opdrættere, uanset om jeg skal have hvalp af dem eller ej. Jeg melder jo så bare ud at det ikke lige var det rette match, så de ved at de ikke skal "spilde tid" på mig, hvis de kun vil snakke for at sælge. smiley

    Hmm jeg synes nu ikke jeg ser noget frygteligt på det billede. Måske nogle lidt trætte hvalpe der er blevet "opstillet" til et billede. Men ikke noget der skriger bange hvalpe, eller hvalpe der ikke er vant til at være inde.


  • #39   20. aug Til billedet vil jeg bare sige, at da jeg i sin tid havde malteserhvalpe, var det ikke en mulighed at fange 4 hvalpe på et billede smiley

    De var værre end en sæk lopperne smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #40   20. aug Jeg fik ikke mindre end seks hvalpe på ét billede engang smiley Der var et eller andet, hvalpenes mor sagde VOV til i haven, som de seks lige følte for at holde lidt afstand til. Hvalp nummer syv hjalp Kela med at sige vov smiley

    profilbillede
  • #41   20. aug Så nuttet, er den røde Frk. Fie?

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #42   20. aug Nej. Den røde er Freddie. Fie er nummer fire fra venstre. Fie havde en anden rød end ham - her et år gammel smiley
    Åh, jeg savner den lille vilde smiley smiley


    profilbillede
  • #43   20. aug årh ja, det er rigtigt smiley Jeg savner historierne om hendes skøre påfund smiley

  • #44   21. aug Ej men de er hysterisk nuttede sådan nogle eurasierhvalpe smiley
    Har også mødt flere voksne. De virker enormt kærlige og rolige af sind


  • #45   21. aug Isabelle, da jeg så billedet, ville jeg også vælge nr 4 fra venstre. smiley

    Når man ser på hvalpene, så gør det altså en enorm forskel når ørene er kommet op.
    Og undskyld, men de to med hængeører ser noget "bøvet" ud i forhold til dem med stritører. smiley Og undskyld, det er ikke for at genere dine hvalpe, bare en konstatering af hvordan mine øjne ser.

    Optisk siger racen Euresier mig ikke noget, men hold k..., hvor er de nuttede som hvalpe. Nok den race der har de mest nuttede hvalpe af dem alle. smiley smiley

    Og sikke et dejligt billede


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #46   21. aug De ser bøvede og en lille bitte smule dumme ud med flapører, Anni - helt enig smiley
    Jeg var virkelig bange for, om nogle af hvalpenes ører ikke rejste sig. Det gjorde de heldigvis på alle syv smiley


  • #47   21. aug Det kuld jeg havde i 2021 på 9 stk., var nok det mest "artige" whippetkuld, jeg nogensinde har haft, dem fik jeg et billede af alle 9 i en sofa, men ellers er det aldrig lykkedes at samle et helt kuld på et billede smiley

    De er 7 uger gamle på billedet.
    Som voksne er de nogle af de mest kreative og selvstændige jeg har opdrættet, min egen Akka er en af dem smiley

    Whippethvalpe skal være små turbohunde, når de er vågne.
    Nysgerrige, kontaktsøgende og med en god afreaktion, de skal helst være lidt irriterende smiley


    profilbillede
  • #48   21. aug Dette fik jeg forleden, da en af hannerne var rejst og der kun var 4 tilbage, men der havde jeg også Bellis som babysitter smiley

    profilbillede
  • #49   1. sep Da vi i tidernes morgen købte Ellie. Ledte vi efter en golden, som kunne bruges, som læse hund.
    Efter alle besøg, var vi begge enige om, det ikke skulle være rød hvalp, da hun havde KRUDT i røven. En vildbasse uden lige, når alle sov, tog hun en ekstra tur.

    Vi valgte ikke selv, og opdrætter mente rød ville være bedst smiley

    Vi er så glade for Ellie, men læsehund, bliver hun ikke. Hun har for meget krudt i røven smiley Hun bliver kaldt for ADHD barnet, men det gør ingenting. Vi er glade for hende som hun er smiley


Kommentér på:
Hvordan skal en hvalp være?

Annonce