{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskelatrofi
  • #1   31. jul Min tidligere hund mistede muskelmasse, fordi hun havde et dårligt knæ. Med alderen påvirkede det mere og mere, og det blev en ond cirkel.

    Med de ting du ellers beskriver om din hund, herunder at du ikke vil smertedække ham, så tror jeg at jeg ville aflægge dyrlægen et besøg og bede om en helt ærlig og oprigtig vurdering.


  • #2   31. jul Jeg vil bare høre mere om erfaringer med muskelatrofi.

    Ikke hvad der skal ske eller ikke ske med Ozzy. Dyrlægen er inde over ang. Ozzy.

    Men for at der ikke er misforståelser, så har jeg intet imod smertestillende, men bare ikke igen længerevarende. Ozzy er også på smertestillende, for at se om det gør en forskel.

    Og så synes dyrlægen at Ozzy var lidt sær, bare fordi han bed hans snor over, samt fik ødelagt en venflon smiley


  • #3   31. jul Jeg forstår ikke din modstand mod at give din hund fast smertestillende. Hvad er det du forventer der sker?


  • #4   1. aug Hvad er det specifik for erfaring, du søger?

    Ældre hunde mister muskler, og det er jo normalt. Man kan gøre sit for at hjælpe hunden til at bibeholde en god fysik, herunder at muskulaturen holdes så god som mulig. Men alder og skader (og smerter) vil unægteligt gøre, at musklerne svinder ind.

    Min egen erfaring var at hunden blev aflivet. Og at hun havde været på fast smertestillende i 6 år. Jeg er bare ikke sikker på, at det er en erfaring nogen kan bruge til noget smiley


  • #5   1. aug Det er vel heller ikke ligefrem normalt at en hund bider sin snor over hos dyrlægen? smiley
    Han må have været dybt stresset.

    Skift dyrlæge, hvis ikke I er på bølgelængde. Det er super vigtigt at have en forståelse for hinanden, når et dyr skal behandles.

    Muskelatrofi er symptom på et dybereliggende problem. Det problem skal findes og udbedres.
    Da vi overtog Tori, havde hun stået bundet i to år. Der er var ingen muskler tilbage på hende. Hun var skind og ben og pels. Idet der ikke var sygdom involveret, men blot stilstand, kunne langsom genoptræning i waterwalker hjælpe os. Havde der været sygdom, skulle det problem have været håndteret forud for alt andet. Hun blev udredt hos både dyrlæge og osteopat.


  • #6   1. aug Måske ville jeg have det anderledes med en hvilken som helst anden hund (og havde da også Chutney på smertestillende i flere år efter han var opereret for PL), men Ozzy skal ikke være på smertestillende i længere tid, længere er den ikke.

    Jeg er interesseret i at høre hvad andre har haft af erfaringer, og tak Anne for at dele din erfaring.

    Malene, tak for også at dele din erfaring. Hvorfor tror du at jeg ikke er på bølgelængde med dyrlægen?


  • #7   2. aug Bella, som blev aflivet for 2 år siden, ødelagde et knæ da hun var 5 år gammel. Lang og træls historie, men det endte med at “behandlingen” gjorde knæet permanent skadet. Så derfra var der et konstant fokus på at holde hende i form. Som sagt fik hun dagligt smertestillende (i starten Rimadyl, senere hende også dolol og panodil), hun begyndte på cartrophen og hun fik Librela det sidste halve år.

    Hun forstuvede desværre et forben cirka et år før jeg måtte aflive hende. Det blev starten på enden, for flere ugers ro gik så meget ud over hendes muskulatur, at hun ikke kunne komme tilbage derfra. Hun fik en masse tilskud for at understøtte led og muskler, men lige lidt hjalp det.

    Det blev meget tydeligt at hun skånede det dårlige barben, og til sidst var der nærmest ingen muskler tilbage. Hun blev afpillet at se på, og der var ikke energi nok i hendes krop til at hun kunne bære sig. Så jeg sagde farvel til hende, efter en lang og sej kamp.

    Hunden før hende, en hanhund af blandet race, blev syg i februar, og da han blev aflivet i maj, var han helt afpillet. Det var hjertet der drillede, og derfor mistede han totalt sin kondition. Han havde simpelthen ikke luft til at holde sig gående, og derfor svandt hans muskler ind. Ingen smertestillende i hele verden kunne have ændret på det.

    Min nuværende gamle tæve på 10,5 år, er langsomt begyndt at miste muskler. Hun har lavt stofskifte, og kan ikke tåle medicinen. Så hun er gammel og tyk, og hendes energiniveau er faldende. Det er normalt for hunde med lavt stofskifte. Men en dag er jeg nødt til at sige at nok er nok, for en ældre hund skal have en muskulatur til at understøtte de gamle led.

    Jeg synes stadig at du skal bede om en ærlig vurdering fra din dyrlæge. At du skal kigge grundigt på din hund og vurdere, om det er rimeligt at fortsætte. Det bliver aldrig nemt at sige farvel, men det værste er når man bagefter føler, at man trak den for længe smiley


  • #8   5. aug Tak Anne,
    Du har været meget igennem med dine hunde smiley

    Jeg har fået en vurdering af dyrlægen.


  • #9   5. aug Vil du røbe hvad dyrlægen sagde?

  • #10   5. aug Aflivning hvis han ikke får det bedre.



  • #11   5. aug Det gør mig virkelig ondt. smiley

  • #12   5. aug Det har været svært at vurdere Ozzy når det har været så varmt, samtidig har han været utilfreds over, at vi ikke har kunne gå vores normale ture pga. festival, og for at det ikke var nok, så var han også utilfreds over, at med så mange mennesker, så var der ikke nogen der hilste på ham smiley

    Men en indtil videre god opdatering.

    Ozzy træk selv for at komme på en længere tur. Han løb foran mig i stedet for at lunte bagefter.

    Og det bedste var da han begyndte at løbe frem og tilbage i fuld fart smiley smiley .


Kommentér på:
Muskelatrofi

Annonce