{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Roadtrip med hund; hvor meget kørsel? {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

I kan jo svare på alt, så jeg er sikker på at i også har en holdning til dette spørgsmål smiley

I efteråret kører jeg og min hund til Sverige i 10-14 dage. Vi har tagtelt med, og det bliver én lang naturcamping og roadtrip. Jeg forsøger at undgå at sove på campingpladser, så det bliver bare mig og ham "in the middle of nowhere" smiley

Jeg er ved at planlægge en rute (nogenlunde), og er faktisk kommet i tvivl om, hvor meget det er hensigtsmæssigt at køre hver dag.
Min hund er ikke køresyg, men han synes det er vældig kedeligt at køre.

Nå, men den originale plan var at køre hver dag mellem 09:00 og 11:00 og igen fra 13:00 til 15:00, sådan nogenlunde og afhængig af trafik, naturligvis.
Mellem 11 og 13 vil der være en times gåtur, træning, lidt udstrækning og hygge smiley
Jeg er blevet i tvivl om, om det fra hundens synspunkt giver mere mening at holde en kørepause hveranden dag. Så evt. køre et par timer længere hveranden dag og holde 100% pause hveranden dag smiley

Jeg har styr på dyrlæge-kit, vaccinationer, indrejse, bur størrelse og alle andre regler som vedrører Sverige.

Hvad siger HG-panelet? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Roadtrip med hund; hvor meget kørsel?
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 75 Emner: 19 Svar: 2.310
    #1   21. jul Jeg synes, din plan med to timers kørsel, to timers break og to timers kørsel lyder fin.

  • #2   21. jul så længe man ikke har en hund der får det dårligt når man kører, tænker jeg det er helt fint smiley
    mine hunde elsker at ligge i bilen, både når vi kører og når vi holder stille, især når de er aktive indimellem, så de får det som en pause til bare at sove og lade op til nye eventyr smiley


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 35 Svar: 827
    #3   21. jul Det vigtigste er at have en god plan som man kan afvige fra, hvis hunden viser den har et andet behov end det man har planlagt smiley

    Vi har hunde, der elsker at køre bil, de føler sig ikke snydt, hvis jeg bare kører op og handler ind og hjem igen. Dem der har det sådan, har været med manden på arbejde, han er eksportchauffør, så der bliver kørt igennem i en uge, så har de lige fået weekend og så måske afsted igen, hvis ikke det har været en andens tur.

    Vi har hunde der er okay med at køre bil, men ikke bare for at køre bil. De ville virkelig føle sig snydt, hvis jeg tog dem med op, at handle for så bare at køre hjem igen uden, at de havde været ude af bilen smiley

    Ud fra at vores hunde er forskellige, så kører vi privat ikke mere end max 4 timer uden pause. Kører vi f.eks. til familie i Jylland, der tager ca. 2,5 time så er der ingen pauser, med mindre nogen skal på toilettet (mennesker eller hunde for hundene siger til). Tager vi til Bornholm over Ystad, holdes der en pause undervejs.

    Rigtig god tur smiley


  • #4   21. jul Tak for svar alle smiley Det er værdsat! Og ja, det er virkelig meget plads til at der bliver lavet om i planen hvis der er behov for det - det kan jo også sagtens være mig, der ikke gider bilen en dag smiley

  • #5   21. jul Det lyder som en god plan du har lavet smiley

    Er da næsten helt misundelig på at I skal på sådan en tur, det har jeg lidt en drøm om, men kan ikke overskue overnatningen, da jeg ikke kan sove i min bil.


  • #6   22. jul Det kommer an på hunden
    jeg har haft hunde der havde det fint med længere tid i bilen, og unghunde der efter 1 time ville blive meget utålmodige.
    Du kender din hund bedst. God tur


Kommentér på:
Roadtrip med hund; hvor meget kørsel?

Annonce