{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Hvis musklerne syrer til? {{forumTopicSubject}}

Murphy er i gang med vores gode lange ture efter sin meningitis. Han er stadig på "pæne" doser Prednisolon og når vi går vores lange ture (90% af turene er uden snor) kan jeg mærke på ham at hans muskler syrer lidt til, når vi holder pauser. Han drikker oftest gerne vand på turene (han får ofte tilbudt og drikker uhyggelig meget grundet medicin). Kan jeg give ham noget naturligt tilskud? Hvad med oralade (som jeg i øvrigt aldrig har beskæftiget mig med før)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis musklerne syrer til?
  • #1   7. jul væddeløbshunde får skummetmælk...

  • #2   7. jul Jeg ville rådføre mig med dyrlægen, hvad de vil anbeflade

  • #3   7. jul #2:

    "Hans" neurologer på KU vil helst pakke ham ind i vat og bomuld og isolere ham hjemme i vores have indtil han er færdig med Prednisolon (minimum 6 måneder). Det har jeg nægtet. Så skulle jeg have ladet ham få fred. Det er ganske enkelt ikke et liv for mine "aktive" hunde. Så turene foregår på hundenes præmisser og hvis Murphy kan klare de sidste "udfordringer" med lidt hjælp a`la Oralade, så er det et forsøg værd smiley


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 35 Svar: 827
    #4   7. jul Fedt er godt til musklerne og energien. Det kan være en god klat smør uden salt.

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 35 Svar: 827
    #5   7. jul I disse tider, er det måske en vigtig detalje, at skrive rigtig smør smiley ? og ikke et blandingsprodukt.



  • #6   7. jul Er du HELT sikker på at hans muskler syrer til? At han ikke bare bliver almindeligt træt? Syre er jo et tegn til kroppen om, at nu er musklerne trætte.

    HVIS det er syre, kan laktat hjælpe. Hvis det er “almindelig muskeltræthed”, skal han bare have passende energi, fx Oralade.

    Hos mig går mine muskler hurtigere i syre-mode hvis jeg har fået meget kulhydrat. Hos andre er kulhydrat vejen frem til at præstere.

    Jeg ville nok forhøre mig hos en hundefys, for at være helt sikker på hvad det egentlig er der foregår. De kan teste ham på fx løbebånd, og se om han bliver træt/udmattet, eller om det vitterligt er syre i musklerne.

    Jeg ville ikke turde eksperimentere med mælk, smør eller andet, uden at være fuldstændig sikker. Mælk og smør kan give sprutskid, hvilket ikke er det fedeste, når hunden i forvejen er svækket. Fedt kan påvirke bugspytkirtlen, og jeg aner ikke om den i forvejen er på overarbejde, når han er på medicin. Uanset hvad, synes jeg det er et voldsomt sats, når han i forvejen er skidtmads.


  • #7   8. jul #1 hvilke væddeløbshunde?

  • #8   8. jul Magnesium er godt til musklerne.

    Personligt bruger jeg Oralade til mine hunde, når de er til stævner eller på lange gåture. Mest for at få dem til at drikke, da de er dårlige til at drikke alm. vand når vi er ude - men også for at holde dem friske / blodsukkeret stabilt.


  • #9   8. jul Anne.

    Jeg er ikke 100% sikker. Det KAN også være træthed, og det skal der selvfølgelig kigges på når/hvis vi er "færdige" med Prednisolon. Jeg har selv fået medicin, som påvirker mine muskler. Jeg tænker at det er lidt det samme med ham (hans muskler sitrer når vi har gået langt og det gjorde han ikke før sygdommen). Og jeg tænkte bare på om det måske kunne støtte ham lidt på de lange ture. Han er SUPER til at drikke vand, så det er kun hvis der er "noget godt" i Oraladen at det giver mening at prøve.
    I øvrigt har jeg lovet "hans" neurologer på KU at jeg intet gør før jeg har talt det igennem med dem, så lige nu er det rekognoscering inden jeg går videre til dem.


  • #10   8. jul Hvis mine muskler “sitrer”, er det fordi de er almindeligt overanstrengt og har været kørt for hårdt og for længe. Et eksempel de fleste kender, er når man har klippet hæk, og armen er totalt smadret. Det er ikke syre, bare overanstrengelse.

    Igen, jeg ville få en fys til at kigge på ham, og så evt. få lagt en træningsplan med intervaller, hvor han får lov lige at få en lille pause på turen, så han ikke når til det punkt hvor musklerne sitrer. Og så kan du garanteret få fifs til en god hjemmemassage, så han kan blive lidt ekstra forkælet smiley

    Og når det lige netop er dig, så er jeg 100% sikker på at I kommer til at klare hans genoptræning til UG smiley Og hvor er han heldig, at du har kæmpet så meget for ham, og stadig gør det, for mange havde valgt at gå med standardplanen, i stedet for at lægge vægt på sin hund personlighed og temperament. Han er en heldig lille hund smiley


  • #11   8. jul ¤10:

    Jeg er stadig i tvivl. Vi går lange ture nu, men en dag i skoven, hvor han har brugt et par minutter på at grave efter muldvarper, kan han være helt færdig og musklerne kan sitre. Så lægger han sig og skal bæres et par minutter og så er han klar igen.

    Når vi er klar til at "komme ud af vores isolation" (som er nødvendig fordi han både er på Prednisolon og endnu et immundæmpende præparat Modulis), så tænker jeg at vi skal besøge Kennel HiJacks og få råd og ideer smiley

    Og tusinde tak for de søde ord smiley De to små rødder er jo mine livliner, så jeg kæmper til sidste blodsdråbe for dem smiley


  • #12   10. jul Du kan også supplere musklerne med pemmikan, det gør jeg før hårde stævner.

    Bemærk - jeg ved intet om syge hunde og din situation, kun omkring muskler.


  • #13   10. jul Jeg har købt Oralade. Det hælder jeg i isterningeposer og fryser ned. Så er det lige til at smide en terning i en vandflaske, som er med os, hvor vi er og står smiley Det skader næppe smiley Og han skal til kontrol på KU i næste uge, så jeg adviserer dem lige. Og hvis de ikke protesterer derinde, begynder vi at bruge terningerne smiley

    Tak for jeres hjælp og tanker smiley


Kommentér på:
Hvis musklerne syrer til?

Annonce