{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

Hund sviner når den drikker {{forumTopicSubject}}

Det her problem har jeg aldrig stået med før, for jeg har indtil nu kun haft meget sirlige drikkere smiley

Men… jeg har fået noget af en vand-gris ind i hjemmet og det står til alle sider med plaskeriet, når hun er i gang smiley

Jeg har skiftet den almindelige vandskål ud med en Road Refresher og det har da gjort sit - men er der nogen herinde, der har fundet en god måde at komme “problemet” lidt til livs? smiley

Den skyldige smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund sviner når den drikker
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 44 Svar: 236
    #1   23. jun Mine har vandskålen stående i brusekabinen. Eller drikker ude.

  • #2   23. jun Også her er Vandskål i brusekabinen smiley

  • #3   23. jun hvad er en road refresher?

    jeg har ikke den slags problemer... men måske en af de der vandskåle med "flydelåg"


  • #4   23. jun Min brors hund er et seriøst vand-svin, så han har købt en skål der ligner denne, og den er virkelig effektiv. Der er stort set ingen vandpjaskeri længere.

    https://hundeglad.dk/p/nordic-paws-spildfri-vandskaal-praktisk-hundeskaal-22x22-cm-15-l/


  • #5   23. jun her havde vi en tid skål stående på en skobakke .. nu efter vi har lagt andet guld i køkken område har vi lavet nærmest en måtte af samme vinyl og lagt under ... men da det er på område med trægulv under er vores guld desværre (af forrige hunde) lidt ødelagt ..

  • #7   23. jun vil lige sige alt efter underlaget der er under måtten ... vi startede også med en smudsmåtte, men hvis der kommer den mindste fugt under, og det er trægulv og man ikke dagligt får tørret igennem så er det ikke en god løsning, så hellere en skobakke hvor evt dryp ikke løber ind under ... skobakken er mere løs i det, mens smudsmåtten ligger tungt og danner lidt vakuum, er min erfaring ...

  • #8   23. jun Hovsa-hund, Road Refresher er bare en specifik model af anti-spild skål smiley

    profilbillede
  • #9   23. jun Det kan desværre ikke stå ude i brusekabinen.
    Savner nu endnu mere det bryggers, jeg går og drømmer om…


  • #10   23. jun Balder griser heldigvis ikke, men det gør kattene, så vandskålene står i skobakker.

  • #11   23. jun Her svinede kattene også med vandet, indtil jeg købte denne.

    Den er ret lydsvag smiley

    https://www.zooplus.dk/shop/kat/katteskaal_foder_vand/drikkeautomat/andre_maerker_drikkefontaene/1964314?mkt_source=1068750&activeVariant=1964314.0


  • #12   23. jun Vores vandfontæne får kattene indimellem tømt for vand, og den indeholder kun 5 liter. smiley

    Det kan skobakkerne alligevel ikke rumme. Godt at der er vinyl på gulvet. smiley


  • #13   23. jun Jeg synes altså at det er synd med alle de diverse skåle, sådan noget som skvulpeskåle med lille hul, skåle med de der bunde der hæver sig m. er synd for hunden.

    Tænk, hvis man selv er mega tørstig, og så har man kun et glas, hvor der kommer meget begrænset væske ud, og at man skal arbejde for at få den væske i sig man har brug for.
    Det synes jeg ikke man kan være bekendt over for levende væsener


  • #14   23. jun Maggie havde sådan en skål med som i #4 - Sten elskede at drikke af den (han drikker kun, hvis han kan mærke kanten af vandskålen med næsen mens han drikker - den her er jo perfekt hvad det angår), men min oplevelse var, at den begrænsede vandindtaget en del. Ikke i samme omfang som de der med kun en lille rille tungen skal igennem, men der blev absolut drukket mindre end vanligt med denne, så jeg måtte fjerne den helt, da Sten kun ville drikke af den, når den var tilgængelig.
    Så ift spild virker den fortræffeligt, men jeg er ikke fan til dagligdags brug.

    Sten er ikke kæmpe svin, men har en stor skobakke under vandskålen, og det fungerer også når min mors hund, som er et vandsvin, er her.


  • #15   23. jun Måske det har noget med hundens størrelse at gøre, min brors flatcoated retriever kan i hvert fald uden problemer drikke af den skål. Den forhindrer ham bare i, at skovle vand ind i munden, og efterfølgende sjaske det ud over hele gulvet. smiley

  • #16   23. jun Camilla - både Maggie og Sten kunne også fint drikke af den, men de drak altså noget mere, når de drak af almindelig skål.
    Det tager også noget længere tid at få samme mængde vand op af sådan en, så tænker, at de simpelthen bare gik videre, når dem værste tørst var stillet.

    Sten elskede den, og satte jeg en almindelig skål og så den der ved siden af hinanden, drak han kun af den der.
    Derfor fjernede jeg den, for tænker ikke det er hensigtsmæssigt, når han ikke drak den mængde han normalt ville gøre på en dag.


  • #17   23. jun Jeg skal ikke kunne sige om min brors hund drikker mindre, men det er nok også noget nær umuligt at vurdere, når halvdelen af vandet ender på gulvet, ved brug af alm. vandskål. smiley

  • #18   24. jun Camilla, hundene kommer jo ikke til at dø af tørst, men jeg synes ikke, at man kan være bekendt, at man tvinger et levende væsen til at 'arbejde" for at få det væske den har behov for.

    Forestil dig, at det er dig som er rigtig tørstig, og så skal du kæmpe med beholdere som du ikke rigtig kan få store slurke af, men at du kun kan få ganske lidt, og at du må kæmpe i lang tid for at få dækket dit væskebehov.
    Jeg er ret sikker på, at du ikke ville bryde dig om det.


  • #19   24. jun Anni men hvis vandet ender ved siden af munden er det vel i sidste ende det samme smiley

  • #20   24. jun Nej Lens, den skal ikke "arbejde" så hårdt for at få væsken ud af en skål, hvor den kan tage en ordentlig slurk, frem for af en skål, hvor den kun kan få lidt vand ud ad gangen.

    Prøv det selv, jeg er sikker på at du ikke vil bryde dig om at du ikke kan tage en ordentlig mundfuld når du er virkelig tørstig.


  • #21   24. jun Jeg har nu ingen problemer oplevet og der bliver tømt vandskåle i nøjagtigt samme kaliber, som der gjorde før smiley
    Så jeg vil undlade at påtage mig dårlig samvittighed smiley

    Men jeg er lutter øre på andre løsninger til at redde gulvet. Og nej, jeg er ikke sart, men jo, jeg værdsætter mit nyslebne gulv smiley


  • #22   24. jun Anni han skal på ingen måde arbejde hårdt for, at drikke vand, han drikker bare som en normal hund, i stedet for at skovle rundt i vandet, som han ellers ville gøre.

    Tro mig, hvis han kun kunne få en lille smule af gangen, så havde JEG ikke anbefalet skålen, og min bror havde fået besked på at finde en anden løsning, for det ville jeg på ingen måde synes var ok. Jeg er personligt modstander af de ellers så populære drikkeflasker til f.eks kaniner, af samme årsag, så selvfølgelig ville jeg aldrig anbefale en skål med samme problem.

    Nu er det kun min brors flatcoated, og vores egen landseer, jeg har set drikke af den type skål, og de to har i hvert fald ingen problemer med at drikke af den. Pladen bliver jo skvulpet rundt, så vandet render ind over den, og er derfor let tilgængeligt, men selvfølgelig, hvis hunden er en meget forsigtig drikker, så bliver pladen ikke skubbet ordenligt til, og så vil der ikke være en lige så stor mængde vand tilgængeligt af gangen. Jeg forbinder bare ikke en forsigtig drikker, med en hund der har brug for en anti-spild skål. smiley


  • #23   24. jun Camilla, der bliver vi aldrig enig.
    Og nej, hunden får ikke samme mængde vand l munden når den bliver begrænset af diverse plader eller lignende.
    Hvis det var så vel, så ville skålene jo ikke reducere vandspildet.
    Men jeg er sikker på, at du selv ikke ville være begejstret for at skulle drikke på samme måde.


  • #24   24. jun Hvad så med slikkemåtter egentlig? Er det også synd? At hunden skal arbejde for sin mad i stedet for bare at kunne sluge, som det behager den? smiley

    Ja undskyld, men at det er synd for hunden, det synes jeg nok er lidt af en overdrivelse. Men enige behøver vi selvfølgelig ikke være smiley


  • #25   24. jun Anni det er jo netop pointen, hos denne hund. At han ikke skal fylde munden så meget op med vand, så han ikke har en jordisk chance for at sluge det hele, og det derfor pjasker ud over gulvet i store søer. Det der ender på gulvet får han jo alligevel ikke drukket. Med denne skål drikker han normalt, uden at vælte vand ud over det hele.
    Når vandet bliver sjasket ud over hele gulvet, så tømmes skålen jo ganske hurtigt, uden at hunden egentlig har drukket ret meget af det, men med den anti-spild skål så får han jo faktisk drukket det vand der er i skålen.

    Jeg er med på, at du selv har oplevet en hund (eller flere) som denne skål ikke har fungeret til, men for min brors hund der fungerer den altså rigtig, rigtig godt.


  • #26   24. jun Camilla, det er samme scenarie her.

    Principielt kan man vel sige, at hunden skal “arbejde ligeså hårdt” for at drikke, hvis der er 80 % spild, som den skal, hvis der er lidt mindre vand tilgængeligt, men til gengæld IKKE en masse der går tabt.


  • #27   24. jun Iøvrigt tror jeg også der er mange der ville være lidt trætte af, hvis min måde at drikke på var, at hælde alt indholdet af mit glas ind i munden så hurtigt, at det løb over, og jeg så heller ikke selv gjorde rent efter mig. smiley

  • #28   24. jun Måske denne video kan bidrage med lidt perspektiv på pjaskeriet smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=OteZsLnqWlE


  • #29   24. jun Anne, nja. Jeg ved godt, hvordan en hund drikker smiley

    Sagen er den, at jeg har én vandglubsk hund og én, der for alt i verden ikke må få vandet i den gale hals af helbredsmæssige årsager. Så for os fungerer det optimalt med den skål.
    Men igen, vi behøver hverken at være eller blive enige smiley


  • #30   24. jun Anne det er jo så også hunde der drikker normalt, og som jeg ikke associerer med nogen der har brug for en anti-spild skål. smiley

  • #31   24. jun Jeg vidste slet ikke at jeg havde udtrykt min holdning? Jeg troede bare at jeg linkede til en video smiley

  • #32   24. jun Sorry, Anne. Får byttet rundt på dig og Anni og så linket i perspektiv af at støtte op om hendes argument smiley

  • #33   24. jun Leger hun med vandet eller går hun med vand i munden ?

  • #34   24. jun Ansofie, hun leger ikke med det, men hun slubrer, så det står til alle sider. Og ja, så slæber hun det med i munden bagefter, så der ligger dråber langt henad gulvet. Hun kan i hvert fald ikke skjule, når hun har været i gang smiley
    Den del tror jeg dog ikke kan fikses, medmindre jeg skifter hunden ud og så langt vil jeg alligevel ikke gå smiley


  • #35   24. jun MIn gamle Dobermann Perle var et svin af rang med vand. På en eller anden måde så pjaskede ca halvdelen af det hun drak ud af mundvigene. Jeg løste problemet med en 6 L spand (rustfris stål). Den passede ned i vores Tholo skålstativ så den stod godt fast, Jeg fyldte den kun halvt med vand. Dvs hun stak hovedet ned i spanden når hun drak og det der pjaskede ud landede således tilbage i spanden smiley Så var det kun det hun havde 'hængende' i mundvigene når hun forlod spanden der havnede på gulvet. Trods alt betydeligt mindre mængder og spanden stod i hundebrusebadet i bryggerset så meget nåede at dryppe af inden hun gik videre ind. Hun drak ikke specielt forslugent eller noget, men hendes teknik var bare sådan at vandet pjaskede ud af munden på hende. Med nuværende hunde har vi ikke et 'drikkeproblem' smiley De kan begge drikke af helt normal stålskål uden at der ligger store søer omkring skålen. Det er mest Clinton der altid har lidt i skægget når han går fra skålen smiley
    Flere venner med vandpjaskedrikkere har kopieret vores løsning med spanden og den virker også for dem smiley


  • #36   24. jun Genialt, Mette! Det må prøves smiley

  • #37   24. jun Så er spørgsmålet, om lillefis kan få hovedet ned i smiley

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 14 Emner: 34 Svar: 812
    #38   24. jun Jeg trykker flyderen ned i bunden af drikkeskålen, netop fordi jeg følte hundene fik for lidt. Den til højre har ikke en flyder. Kanten på begge skåle afhjælper vandspild. Bruges til bilkørsel og ferie.

    Hjemme bruges store glasskåle der er smalle i bunden og bredde foroven, så hundene skal "dykke" ned i skålen for at drikke og der er en stor flade til at opsamle vand. Tager et billede om lidt


    profilbillede
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 14 Emner: 34 Svar: 812
    #39   24. jun smiley

    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #40   24. jun Jeg kan da godt lave en lille film med mine hunde, når de drikker - uden at svine.
    Den kan I så vise jeres hunde, så de kan se, hvordan man skal gøre smiley

    Ovenstående inspireret af en dyrlæge, der sagde, at hun ville filme Kela, når hun fik taget blodprøve (progesterontest). For Kela stod så fint og stille, og det ville dyrlægen vise hunde, der blev hysteriske i lignende situationer smiley smiley smiley


  • #41   24. jun Isabelle, hvis det hjælper, så skylder jeg en kage smiley

  • #42   24. jun Man kan ikke sammenligne mad i en snusemåtte og vand.

    Hvis hunden ikke får nok mad i løbet af dagen bliver den altså ikke dyg og kan dø. Den kan faktisk gå i rigtig lang tid uden at få mad.

    Men får hunden ikke vand nok en varm sommerdag, så kan den altså blive hydreret, blive syg og endda dø.
    Så en rigtig dårlig sammenligning.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #43   24. jun - og når man giver hunden mad i en snusemåtte, eller strør den ud i haven, eller gemmer den i aktiveringstingester, er det for at udfordre hunden og give den sjove aktiviteter. Små bidder er helt OK.
    "Små bidder" vand er ikke OK, og det er ikke underholdende for hunden at skulle arbejde for at få slukket tørsten.


  • #44   24. jun Ok, Anni. Jeg lægger mig fladt ned smiley
    Vil så nok mene, at en sammenligning mellem hund og menneske er lige så out there. Kunne nok nævne mange ting, jeg ikke ville bryde mig om. At blive forment adgang til sofaen, få smidt halsbånd på, blive ført rundt i en snor…
    Men jeg ser, at mange er på bølgelængde med dig, så lad os lukke diskussionen her. Jeg har fået mine svar smiley


  • #45   24. jun Isabelle - Sten er helt pjattet med at se agility, men det har altså ikke resulteret i hverken balance, præcision eller andet i den dur, så tror desværre ikke en video er nok smiley

  • #46   24. jun det er sgu også underligt med de hunde ... nu har jeg jo altid haft skotter, og de to jeg havde sidst samtidigt, der drak den ene fint og rolig, holdt skotte-skægget pænt tørt og ingen vand rundt om skålen ... den anden ja hun, skulle man tro mente hendes skæg var en gulv moppe, ihvertfald var det vådt som sådan en når hun havde drukket og hun sjaskede det rundt ... hende vi har nu drikker også pænt, skægget bliver lidt vådt men ikke så det drypper ...

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #47   24. jun Det der med at sammenligne hunde og mennesker kan godt bruges, når vi påfører hunde lidelse/ubehag.
    Hvis jeg oplevede, at mine hunde oplevede lidelse/ubehag ved at have halsbånd på, ville jeg ikke kunne leve med at påføre dem dette hver eneste dag. Men de har intet imod at få halsbånd på - og mange mænd lever i øvrigt fint med at gå rundt med slips smiley

    Ikke at måtte komme i sofaen tror jeg heller ikke er sådan forbundet med lidelse smiley Men jeg VED det selvfølgelig ikke, for mine hunde må gerne smiley

    At skulle arbejde for at få slukket tørsten er jeg derimod sikker på må være møg ubehageligt - for både mennesker og hunde. Derfor ville jeg aldrig byde mine hunde dette, bare fordi jeg ikke kunne finde på andre måder at beskytte mit gulv på.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #48   24. jun PS. Og når jeg møder mennesker med fladsnuder, der har problemer med at trække vejret, får jeg SÅ meget lyst til at bede disse dyremishandlere om at prøve at skulle trække vejret gennem et sugerør et døgns tid smiley

  • #49   24. jun Det er efterhånden blevet til lidt af et spil at finde ud af, om det kan lade sig gøre at lave et emne på HG uden at få diverse anklager i hovedet - og det kan efterhånden sjældent overraske mig, hvad der kan få negativiteten i gang smiley

    Jeg tænker mig om hver gang, jeg lægger noget op på HG. Fordi jeg ikke gider bøvle med ovenstående.
    Men jeg må nu indrømme, at denne gang er selv jeg noget forbløffet over, at et emne som jeg så absolut ikke i min vildeste fantasi kunne forestille mig blive taget ilde op, på en eller anden absurd vis er kulmineret i, at - tilsyneladende mange herinde - nærmest vil beskylde mig for at tørste, frustrere og mishandle min hund.

    Men I må endelig hygge jer med at smide anklager efter mig. Imidlertid vil jeg så fremover nøjes med at bruge HG til lagkage-opskrifter. Tilsyneladende efterhånden det eneste, man kan spørge ind til uden at blive stemplet som en værre skidt karl smiley


  • #50   24. jun Vores hunde fiser rundt alle vegne ... ruller rundt i mudder og måske ådsler ... vandpytter ... får burrer og flåter i pelsen ... kan komme til skade i skoven ( skvatte ned af en træstamme eller få noget i poterne ) ... kan egentlig også komme til skade til træning ----> Det er ok ... smiley

    Meeen ... at den drikker vand og spilder lidt på gulvet derhjemme er uuuh haaa da smiley

    Læg et eller andet under vand skålen ( lige meget hvad ... og hvad man selv synes)... og så skal vandet være nemt at komme til ( åben skål ) ..... og måske tørre hunden om munden , når den har drukket smiley

    Sorry jeg smiley smiley smiley


    profilbillede
  • #51   24. jun NITTIB, det var heldigt, du lige kunne nå at få dit besyv med smiley

  • #52   24. jun #51 ... smiley smiley .... Det er bare skrevet sådan generelt ... ikke til nogen bestemt .

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #53   24. jun Jeg kender godt det med at være lidt nærtagende indimellem. Sådan er vi mennesker jo også - og i denne debat synes jeg, at du er det, Anine.
    Du får ikke "anklager i hovedet". Nogen er bare uenige med dig.
    Der er ikke sat gang i negativiteten. Igen - nogen er bare uenige.
    Hvordan kan vi have debatter - og et demokrati, hvis uenighed er forbudt?

    "tilsyneladende mange herinde - nærmest vil beskylde mig for at tørste, frustrere og mishandle min hund."

    Nej, nej og nej - det er der vist ingen, der har beskyldt dig for smiley


  • #54   24. jun Ok, så påtager jeg mig gerne at være den nærtagende smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #55   24. jun Du skal ikke "påtage" dig noget, Anine.

  • #56   24. jun Anine, det er nu ikke en eneste der har beskyldt dig for hverken det ene eller det andet.
    Der er blot nogle, som er uenig med dig, og det betyder altså ikke, at vi beskylder dig for at være dyrplageri.
    Vi er vist alle enig om, at dine hunde har det godt.

    Hvis ikke der var forskellige meninger, så var det jo umulig at debattere og så ville verdenen godt nok være kedelig.......


  • #58   24. jun Det er jeg trods alt glad for, Anni - at vi er enige i, mine hunde har det godt. Så håber vi, de også er det smiley

  • #59   24. jun Jeg tænker tit på et opslag jeg så i en fb-gruppe for schæfere: "Det er et faktum at schæfere ikke drikker vand. De tager bare vand ind i munden, og spreder det så ud over hele gulvet".

    Det er sjovt fordi det er sandt smiley Sådan helt seriøst, så hælder Ellie nok i nærheden af 1 liter vand ud af munden dagligt. Heldigvis har jeg fået lært hende at holde mulen hen over den tomme madskål, når hun har drukket, så det meste vand havner dér. Men tit sejler mit køkkengulv. Og så er jeg bare glad for at det er laminat smiley


  • #60   24. jun I usa ved jeg at mange riesenschnauzerejere giver deres hund lidt vand hist og her i løbet af dagen. Det betragtes som skidt at lade dem have adgang til vand frit i løbet af dagen, for de kan ikke administrere det og de spilder ud over det hele.

    Og sådan er der så mange forskellige måder at have hund på og alligevel overlever de...


  • #61   24. jun A-S, det mener jeg så heller ikke er en ok måde at gøre det på. Det er ikke uden grund, at det anbefales, at hunde altid har adgang til frisk vand. Det står normalt også på fodersækkene.

    Jeg har/har haft kendskab til to steder, hvor hvalpe ikke havde fri adgang til vand, men blev vandet nogen gange om dagen, og det var bestemt ikke godt.
    Det ene var en 4 mdr.s hvalp, jeg købte i Belgien for mange år siden. Jeg lagde ikke mærke, at der ikke stod vand, da vi var det, men da jeg så hvordan hun kastede sig over, det vand, jeg gav hende på vej hjem, kom jeg til at tænke på, en video af hvalpene hun viste os, og der var netop et tidspunkt, hvor hun gav dem vand, og de kastede sig over det.
    Jeg har aldrig set en hund drikke, som Rille gjorde det de første par dage hos mig, hvor der stod vand frit fremme hele tiden. I en periode måtte hun ud og tisse sådan ca. hver kvarter, og på vejen ind kom hun forbi en skål med vand, hvor hun drak og drak og drak, løsrev sig for så at gå et par skridt og så vende om, styrte tilbage og drikke noget mere. Der gik et par dage, så havde hun vænnet sig til fri adgang til vand, og hendes opførsel i forhold til vand var helt normal.

    Det andet var et kuld i Sverige, hvor min hanhund var far. Igen mange år siden, så jeg kan ikke huske den præcise alder, da jeg besøgte dem, men vel mellem 5 og 7 uger. Normale pyr hvalpe i den alder ligner klumper, de her lignede små stramme unghunde. Og opdrætteren kunne ikke forstå det, for de fik da al den mad, de ville havde, men de var spiste ikke særlig meget. Og det fik jeg også selv at se, ganske rigtig de var ikke særlig sultne. Til gengæld var de meget tørstige, da de fik vand bagefter. Det tror da pokker, de ikke virkede sultne, når de var så tørstige. Forklaringen på, at de ikke havde fri adgang til vand, var at så drak de for meget, så de tissede for meget, og de var inde i huset. Her mangler jeg en emoji, der river sig i håret. Hun hørte gudskelov på mig og lovede forbedring.

    Det er da muligt, at amerikanerne med deres riesenschnauzere giver deres vand nok, det kan jeg jo ikke vide, men når en af begrundelserne lyder, at de ikke kan håndtere det, lyder det som om, de ikke har fået nok.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #62   24. jun Det lyder helt idiotisk i mine ører - at hunde ikke skulle kunne administrere deres tørst. Men hvis de har begrænset adgang til vand, kan det dog godt være, at de går lidt amok, når de endelig får det smiley

  • #64   24. jun Altså jeg har ikke skrevet dyremishandling eller i øvrigt anklaget nogen for noget.

    Jeg har skrevet at JEG ikke ville bruge den type skål til MIN hund på daglig basis. Hele pointen med skålen er jo, at hunden kun får mulighed for mindre mundfulde og derfor ikke spilder - MIN erfaring er, at det medfører et lavere vandindtag.

    Hvad andre gør, kan jeg jo ikke svare for, men ligesom nogen siger "vinyl under skålen virker" og andre siger det er en dårlig ide, kan man vel også være uenig i, at denne skål er en god idé.

    - jeg kunne i øvrigt sagtens finde på at bruge den til buret i bilen o.l.


  • #65   25. jun Enig.

  • #66   25. jun Jeg har en kat der leger med vand

    Han har en skomåtte under sin mad og vandskål

    Jeg ved ikke om det kunne hjælpe ved hunde


  • #67   25. jun Min Sheltie svindene helt vildt ved vandskålen, der købte jeg to bademåtter og lagede dem under skålen og så klarede den det og så kunne jeg bytte ud og vaske. Det med de går og drikker, er noget man skal vende sig til og så skal man om sommer, eller efter gåtur tilbyde vand udenfor, så sviner de ikke inden for. Jeg har dog fundet ud af hvis vandet er oppe i højden, så drikker de det hurtigere, så de ikke går så langet med det.

  • #68   25. jun Ansofie, jeg har prøvet at have vand op i højden, men af en eller anden årsag, så resulterer det i, at Mason får det ud over hele brystkassen - jeg aner ikke, hvad han laver med det smiley

    Men jeg må prøve med noget bade-/skomåtte.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #69   25. jun Jeg kan konstatere, at mine hunde sviner, hvis skålen er for lille og tørsten stor.
    Vi har lige været på en lidt længere tur, og jeg tog vand med til den lille klap-sammen vandskål, jeg altid har i bilen.
    Hundene blev tilbudt vand, da vi nåede frem efter 45 minutter og drak stille og roligt. Så gik jeg til lægen. Det tog lidt under et kvarters tid. (Bilen stod selvfølgelig i skygge). DET var længe, syntes Vilma - der nu svinede godt og grundigt med vandet.


  • #70   26. jun Jeg har i nogle år kendt en labrador som ikke kan administrere det med vand. Han drikker og drikker når man har ham på besøg, til han kaster vand op.. dethjemme får han små portioner vand fordelt over dagen.
    Mine har altid vand stående: køkken, om sommeren også udenfor og nat: soveværelset.

    Jeg har et håndklæde under skålene indenfor, som skiftes nogle gange ugentligt


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
    #71   26. jun Det har jeg godt nok aldrig hørt om før, Jaric. Gad vide, om han har tørstet på et tidspunkt?

  • #72   26. jun jaric
    vi har til dels det problem med vores ene hund.
    Vi er 2 voksne med hver vores hund... og den ene har det med at lave det stunt der, men kun når ejeren er hjemme... og primært lige når ejer kommer hjem (enten med eller uden hunden).
    Vi har ikke fundet anden løsning end fordele vandskåle med små slatter i.

    Jeg er den første som kommer hjem, og hun bliver ikke trigget af mig.


Kommentér på:
Hund sviner når den drikker

Annonce