{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
424 visninger | Oprettet:

Hvilket hvalpefoder? {{forumTopicSubject}}

Vi har fået os en lille DSG hvalp, og har i den forbindelse også fået et par hvalpepakker med foderprøver, udover at der jo selvfølgelig er fulgt noget af hendes vante foder med fra opdrætter.

Jeg er ikke sådan super skarp på foder, men det ved jeg at nogle af jer herinde er, så jeg håber i lige vil hjælpe mig lidt. smiley

Jeg smider nogle billeder ind i kommentarerne, af ingredienser og procenter, og så håber jeg, at det ikke er rent bras det hele. smiley

Hvis ingen af dem er optimale at bruge, vil jeg meget gerne høre nogle anbefalinger. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket hvalpefoder?
  • #1   22. jun

    profilbillede
  • #2   22. jun

    profilbillede
  • #3   22. jun

    profilbillede
  • #4   22. jun

    profilbillede
  • #5   22. jun Jeg kommer ikke til at tørfodre en hund igen, efter at have fået undervisning af Hundefodernørden.
    Men skulle jeg vælge én af de viste ingredienslister, ville det blive nummer 1.
    De andre indeholder for mange kulhydrater og for meget fyld.


  • #6   22. jun Tak, det er også den jeg havde tænkt jeg ville bruge, men foderprøverne #2 og #4 er på henholdsvis 4 og 5 kg. så der er jo til ret lang tid, til sådan en lille hund. Tænker du det kan bruges i kombination med #1, eller er det bare noget skod foder?

  • #7   22. jun Tillykke med hvalpen.
    Du kan jo altid bruge foderet som godbidder. Hvalpefoder vil næsten altid være bedre end de fleste godbidder, og der går mange godbidder til en hvalp smiley


  • #8   22. jun Mange tak. smiley

    Ja, hvis ikke det er særlig godt, så bliver det bare degraderet til godbidder. De andre dyr vil også hellere end gerne hjælpe med at få det spist, så det skal nok ende med at forsvinde på en eller anden måde. smiley


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 14 Emner: 34 Svar: 812
    #9   22. jun Jeg har ikke fået undervisning af HundefoderNørden, men deltaget i flere af hendes webinarer samt foredrag. Jeg vil anbefale hendes webinar : Velkommen hjem - Fodring af hvalpen.

    Det giver bare så meget, at deltage i hendes webinar og man bliver bedre klædt på til, at være/stille kritiske spørgsmål. Webinaret koster kr. 275 og der er ubegrænset streaming i 2 måneder. Hun er god til at besvare spørgsmål efterfølgende selv om det ikke er live.

    Tillykke med jeres nye familiemedlem smiley


  • #10   22. jun Jeg har ikke nok forstand på hvor meget der skal være af tingene i, kun at jeg personligt går efter at der er en stor kødandel. Jeg vil dog selv gerne blive bedre til at forstå indholdsfortegnelser og at sammensætte foderet til mine hunde, så de får det der er bedst til dem.

    Personligt var jeg glad for essentials til Teemo som hvalp, han voksede rigtig fint og virkede til trives rigtig godt på det.

    Jeg er siden gået mere over på orijen, og har lige stiftet bekendtskab med Dolina Noteci, som virker som et virkelig godt produkt, og hundene er vilde med det. De har også en junior udgave, men jeg kender desværre ingen der har brugt det til hvalpe, så jeg ved ikke hvordan det er at vokse på smiley


Kommentér på:
Hvilket hvalpefoder?

Annonce