{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snik snak version 39
  • #319   14. jun Anni - Jeg har ingen kontorstol og ønsker det heller ikke, da de ridser gulvet.

Teenageren støvsuger mit store kradsetræ når hun er her hver 2. weekend.

Du må syntes det er dovenskab alt det du vil, hvis jeg kunne så gjorde jeg det gerne..

Man bliver jo ikke førtidspensionist pga dovenskab smiley

Men dejligt du kan, jeg er ikke dig.

• #320   14. jun @ Anni .. sådan kan det synes for mange ... men mon ikke også du har set fx udsendelser hvor ting vokser nogle overhovedet, der er ofte underliggende årssager ..

Jeg talte med nogle der kender området omkring tilstanden af fx min brors hjem, og de fortalte at der er hjem man ikke kommer i grundet rod og hygiejne problemer .. der er jo folk der gror til hvis ikke de får hjælp ... det er nok en psykisk variant vi der ikke kan leve i skidt og rod ikke altid kan forstå ... " man kan jo bare...." men det kan de mennesker ikke ...

• #321   14. jun Mad skal vi sørme også have. Have har vi også. Indkørsel og hæk. Nogle dage bliver der ikke lavet en pind, og der bliver ingen mad heller. So what?

Tænk, jeg skal også have mad hver dag.
    Det skulle min søster også, og hun fik da lavet mad selv om hun var lammet i halvdelen af

Have har vi også. Indkørsel og hæk. Nogle dage bliver der ikke lavet en pind, og der bliver ingen mad heller.

Jeg har også have, indkørsel og hæk.
    Jeg har også dage, hvor der ikke bliver lavet en pind fordi der ikke er overskud eller fordi jeg har for mange smerter.
    Jeg har så lige brugt 4 dage på at luge min lille bitte forhave, hvor jeg sad på en taburet og tog et lille stykke ad gangen.
    Hækken ordner min søde nabo for mig, hvilket jeg er meget glad for.

At der ikke bliver lavet en pind og at der ikke er mad er jo noget man selv vælger

• #322   14. jun Lens, hvilken dør? Der er ingen. Det var der ikke, da vi købte huset. Der er kun døre på 1. sal, til tilbygningen og til vores spisekammer.

• #323   14. jun Susanne, du skriver selv, at det kun er overflader på badeværelse og køkken, I skal have hjælp til - det kan du vel også selvom du sidder i kørestol? Det er jo ikke et helt hus.

Jeg synes det er lidt utroværdigt, at man ikke kan gøre overflader rent i køkken og på badeværelse, men godt kan tømme 16 kattebakker hver 2. dag. Dét kunne jeg ikke engang og jeg sidder ikke i kørestol.

• #325   14. jun Anki, når der hverken er fysisk eller psykisk overskud hos min mand, så er det ikke et aktivt valg. Så må du tro, hvad du vil.

• #326   14. jun Susanne, hvis nu I får at vide, at kattene er til gene og ikke må være i samme rum som den hjemmehjælp I nu kan få. Har du så evt selv tænkt på en løsning? Kunne du måske selv finde på noget, som kunne afhjælpe situationen? Det kan jo være godt at være forberedt, hvis nu beskeden kommer.

Eller mener du det faktisk, når du skriver, at så må I bare undvære? Du ønsker ikke at prioritere at få hjælpen?

• #327   14. jun Hvis du har lyst kan du læse lidt om Skitzotypi, som er den der gør jeg ikke kommer igang med ting (Eller den er med til det, min ADD er også en faktor, men det er ikke unormalt når man har Skitzotypi at man behøver hjælp til praktiske opgaver)

https://www.psykiatrien.rm.dk/undersogelse-og-behandling/skizofreni-hos-voksne/skizotypi/

Jeg oplever dog hverken psykoser eller "nærpsykoser" længere, jeg gjorde det en del som ung når jeg var for stresset.

• #328   14. jun Så kom der gang i yorkie folket .. smiley

profilbillede
  • #329   14. jun Skrighunden, nej vi har ikke søgt hjælp, det gjorde min sagsbehandler for hjælpemidler, og ja vi ville da gerne have haft mere hjælp, men nu bestemmer vi så ligesom ikke, hvad vi fik bevilliget hjælp til. Og nej, jeg kan netop ikke sidde på en stol, men fint at du kan. Og ja, vi skal nok klare os uanset også uden hjælp, så er her bare mindre rent.

• #330   14. jun Frk. Jensen, ikke at jeg på nogen måde tror, at det er fældende for dig, så jo, nogle bliver både fleksjobber og førtidspensionist pga. dovenskab, jeg har flere eksempler i min omgangskreds og endda herinde. smiley

Jeg er fleksjobber og bor i nybygget hus på 161 kvm. Vi flyttede fra er hus i 3 plan for at få et hus i ét plan, som jeg bedre kan holde. Jeg har fået tilbudt hjælp fra kommunen, men jeg vil ikke tage imod den, så længe jeg selv kan klare tingene. Bevares, gulvene bliver ikke vasket hver dag, og selvom vi har robotstøvsuger skal der stadig støvsuges "manuelt" hver dag. Der har løsningen været en Dyson, som er ledningsfri, meget nemmere end én med ledning.

Vi er kun 2 i husstanden og min mand arbejder meget, så jeg klarer alt indenfor, og det gør jeg med glæde og stolthed.

Selv da jeg blev opereret i foden og ikke kunne gå i 2 måneder (den 3. måned med en krykke) gjorde jeg selv rent, man kan komme langt rundt i en kørestol.

• #331   14. jun måske det kunne være en hjælp til din mand hvis I var indstillet på at skalere lidt ned i antallet af fx katte så I kunne få så meget som mulig hjælp til dig og hjemmet ... så fik manden måske lidt mere overskud til de ting han nu en gang er nødt til at tage sig af ..
    Mht til sønnens elektronik .. sorry mine børn har fået af vide mit hjem mine regler... og de ville aldrig drømme om at passe på deres ting fremfor på deres mor ...

• #332   14. jun AS, umiddelbart kan jeg ikke se en løsning ud over at undværehjælp. Men måske falder jeg over en og brækker nakken. smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 89 Emner: 24 Svar: 2.591
    #333   14. jun SKAL man støvsuge hver dag? Ups. Jeg gør det en gang eller to om ugen smiley

• #334   14. jun Man KUNNE jo også betale selv , hvis man ikke kan få hjælp fra kommunen .

Det kan da ikke blive så dyrt , hvis det kun er et par overflader i køkken og bad hver 14. dag. ............ ( eller måske en ung pige / dreng i nabolaget -----> som lidt lommepenge )

Hvorfor skal ALT være så negativt .... ..... Mit barnebarn på 14 år kommer en gang imellem og fjerner lidt ukrudt for mig ...... ( også sådan lidt for hyggens skyld ... OG han er glad for lommepengene ) ... smiley

• #335   14. jun Hanne, som før skrevet er jeg ikke interesseret i at aflive katte, når det eneste katten har gjort, det er, at den er færdig i avlen.

Jeg har faktisk heller ikke lyst til at erstatte den elektronik, han så møjsommeligt har sparet op til.

• #336   14. jun Jeg ser ikke skidtet. Ude af syne ude af sind.

mine kattebakker står så jeg kan se i dem når jeg går på wc, så kan jeg se når de er ved at være så fyldte at kattene overvejer at finde andre alternativer smiley

den ene har en si hvos man hælder det i, så er den hurtig tømt.

Når jeg engang er flyttet så vil jeg spare sammen til en af de der selvrensende, har set nogle på et katteforum hvor nogle opdrættere bruger dem..

så skal man bare huske at tømme lorte-bakken.

Jeg ønsker også en mere af dem med si i, det er meget nemmere end den anden hvor jeg skal sidde og "grave guld"

Min opvask klares kun fordi jeg har lånt en opvaskemaskine af min mor.

men den bliver hverken tømt eller fyldt samme dag de dage min datter ikke er der.

Der bliver lun tørret støv af når min mor kommer og går det engang imellem (Det er ikke noget jeg har bedt hende om og hun kan ikke komme så tit som hun vil)

vinduer udvendigt betaler jeg mig fra...

Indenfor er det enten min mor, eller hvis de er blevet så fedtet (pga kattene) at jeg bliver irriteret over ikke at kunne kigge ordenligt ud.

Jeg roder, og har "system" i mit rod, jeg ved ca. hvor mine ting er..

Bliver der ryddet op har jeg svært ved at finde mine ting.

Støvsugeren (der er poseløs) bliver ikke tømt samme dag som jeg har rengøring. Oftes bliver det dagen før, eller lige inden teenageren skal støvsuge kradsetræet.

• #337   14. jun Isabelle, hvem siger, at "man" SKAL støvsuge hver dag? JEG skal, stor forskel. smiley

• #338   14. jun Susanne, hvem tømmer de bakker?

• #339   14. jun Okay... det er et super underligt svar smiley

Hvorfor skal kattene aflives for at I kan gå af med dem? Har du ikke et godt netværk, hvor de kunne videreformidles, nu du har været opdrætter så længe? smiley

• #340   14. jun jeg kan godt forstå man ikke vil aflive sine dyr ... men en dag kan ens behov for hjælpe ændre sig så meget man må indrette sit liv anderledes ... er sikker på det er en del af livet når man bliver ældre og/eller mere syg ... tror de fleste der ikke er så "heldige" bare at falde om kommer dertil en dag at har man behov for hjælp så bliver det på bekostning af det liv man har kendt og elsket længe ...

jeg elsker også min hund, men jeg ville så aldrig gå på kompromis med renligheden i hjem og på mig selv på den bekostning, men igen jeg ville finde en løsning er jeg sikker på ...

• #341   14. jun Skrighunden, det gør min mand.

AS, nej det har jeg ikke, jeg holder mig for mig selv. Opdrættere kan heller ikke bruge voksne, neutraliserede katte. Voksne katte kan sidde op til 2 år, inden de bliver solgt, så lang tid har jeg ligesom ikke, hvis de mener, at jeg har for mange. Desuden må man ikke sælge syge katte. Jeg har i hvert fald 3 med kronisk sygdom. Og hvem vil have katte som er over 8 år? Desuden er det mine katte ikke andres.

Jeg er godt klar over, at jeg ikke kan blive ved med at opdrætte, men til den tid neutraliseres de, og bliver boende til de dør. Jeg har to, der skal sælges ja, men de skal lige neutraliseres først. Måske er de solgt indenfor et år, hvis jeg er heldig.

• #342   14. jun smiley

profilbillede
  • #343   14. jun Man KUNNE jo også lade være med at avle og få nye killinger hele tiden , som også skal passes ?

• #344   14. jun Frk. Jensen, jeg tvivler slet ikke på, at du har de udfordringer, du siger du har, min eneste anke i dit indlæg var omkring dét med dovenskab og førtidspension. smiley

Susanne, jeg kan sagtens se og sætte mig ind i, at I er udfordrede, men jeg har svært ved at forstå, at dit behov for at have et katteopdræt med nu 16!! katte kommer før jer som familie og de behov, I har. Tingene har givetvis ændret sig de sidste 8-10 for dig/jer, sygdomme og skader er sjældent stationære de første år, så jeres mulighed for og overskud til at klare hjemmet OG en bunke katte er jo ikke det samme.

Man kan ikke få alt her i livet, uanset hvor vigtigt det er, man er pinedød nødt til at gå på kompromis, også dig.

Jeg ville aldrig byde min mand at skulle tømme 16 kattebakker hver og hver anden dag, ikke engang som rask og da slet ikke med dårlig ryg m.v. Det er i mine øjne virkelig egoistisk af dig.

• #345   14. jun Skrighunden, jeg tvinger ham ikke.

• #346   14. jun Men hvem i alverden skulle ellers gøre det?! Det ville blive en svinesti uden lige, du kan tilsyneladende ikke og teenageren er åbenbart fredet i forhold til husarbejde.

• #347   14. jun Skrighunden, han kan ikke. Tro mig vi har prøvet. Men når det er lige så beskidt, når han er færdig, er det jo komplet lige meget. Hvorfor tror du, at han ikke længe er flyttet? Han er iøvrigt ikke teen.

Det eneste han faktisk kan, det er at tørre døre mm af, så det får han lov til.

Hans eget værelse er bestemt heller ikke rent.

Min.mand er så gammel, at han nok kan sige fra, hvis det er. Alle beslutninger omkring kattene er vi FÆLLES om.

• #348   14. jun Det er mig der har en teen smiley Og hendes "job" er at støvsuge kradsetræet. Efter hun er kommet hjem fra efterskole har min mor sagt hun ikke giver lommepenge fra hende og mig hvis træet ikke bliver støvsuget smiley

Så det skal det ca
    hver 2. weekend hvis hun er på besøg smiley

• #349   14. jun Susanne, nej du kan ikke sidde på en stol eller lignende og gøre rent.
    Men du sidder jo ned i forvejen, nemlig i kørestolen, så det er da bare at komme i gang.
    Endda min sclerose søster som var lammet over halvdelen af kroppen kunne selv gøre sine overflader ren, hun havde det lige som skrigehunden, hun ville klare sig selv lige så længe hun kunne.

Og hvorfor tager det to år for at dine katte som er taget ud af avlen at finde et nyt hjem ?
    Det har aldrig taget mig særlig længe, og hellere ikke de andre opdrættere jeg kendte/kender.
    Ikke engang for en huskat tager det så lang tid.
    Eneste grund til at det vil tage så lang tid er, hvis man forlanger overpris for dem.
    Ellers så må du aflevere nogle på internat, de kan finde nye hjem ret hurtig.

Som familie, så burde du tage lidt mere hensyn til din mand og hans udfordringer.
    Det wr mega egoistisk af dig, at han bare skal indordne sig og ødelægge sig endnu mere, fordi han skal padde dine mange katte......

• #350   14. jun man opfører sig som det betaler sig .. min storebror jeg nu hænger på er det mest skræmmende eksempel, mine forældre formåede aldrig at stille krav og holde fast, de formåede aldrig at sætte ham stolen for døren eller smide ham ud, så han var 64 da min mors flytning på plejehjem gjorde han skulle ud ... så han har et helt liv, eller ihvertfald det meste af det fra en alder omkring de 20 bare opført sig som han ville og ingen har taget kampen ... resultatet er nu at man skal skændes med ham fordi han ikke vil noget som helst og nu er alt så galt at han SKAL have hjælp ..

Så mit råd er, find ud af at skabe rammer i end liv hvor man kan få hjælp FØR det hele brænder sammen, for tro mig så bliver det slet ikke sjovt...

• #351   14. jun Anni, kørestolen kan ikke komme ind i huset, så herinde opholder jeg mig i.min sofa, spiser i min sofa og sover sørme i den de fleste nætter. Flere spørgsmål?

Jeg kan kun konstatere, at det har taget mig lang tid at komme af med voksne katte, men jeg bor også langt væk fra alt. Hvad andre kan, kan jeg ikke bruge til noget.

Jeg tager rigtig meget hensyn til min mand og som jeg skrev, så er vi fælles om kattene, ellers ville det ikke fungere. Det er faktisk for det meste ham, der ikke vil sælge aflagte avlskatte. smiley

• #352   14. jun Hvis du mener min søn Hanne, så skal han have hjælp. Den er der søgt om for over et år siden.

• #353   14. jun Hold da op, det er da noget lort at kørestolen ikke kan komme ind i huset ?
    Hvad er grunden til det ?
    Men en ganske manuel kørestol kan komme ind, så burde du måske få sådan en

• #354   14. jun Hvad med almindelig rengøring? Jeg ved godt at så skal man jo selvfølgelig kigge budgettet igennem og finde pengene til det.

Det er vi begyndt på, fordi jeg er blevet så syg som jeg er - min mand renoverer hus, og arbejder ofte over, og jeg er så dårlig at vi har valgt at jeg skal prioritere den smule energi jeg rent faktisk har, til at lege med Menja eller tage ud til min pony.
    325 kr pr. time, vi har så bestilt 2 timer hver 14. dag. Beløbet kan vi jo så trække fra i skat.
    Der støvsuges, vaskes gulv, ordner toilet/bruser/spejle, tørre overflader af mv.

I mellemtiden holder vi selv ved lige med let støvsugning mv. smiley

Det er den bedste beslutning vi har taget længe. Jeg tog i dag på sygehuset for at få drænet væske i venstre knæ, og kom hjem til et rent hus, uden at jeg skulle slide mig selv i stykker for det smiley

Vi har både kat, hund og fritgående kanin. Aftalen er at Menja går frit mens de er her - men hvis de ønskede at være "dyrefri", jamen så blev katten blot lukket ud, kaninen lukket i bur og Menja i et rum for sig selv. Det er deres arbejdsplads, de skal kunne holde ud at være her. smiley

• #355   14. jun Anni, så skal jeg af med den elektriske, og den kan jeg ikke undvære.

Der er trapper og en meget lille entré.

• #356   14. jun Susanne, keg havde en kørestol fra (vist nok) Harald Nyborg til omkring 1.800 kr., da jeg blev opereret i min fod. Den kunne sagtens komme rundt i huset og ind ad hoveddøren, som er standardmål. Du kan jo få én, som du selv kan dreje med armene, jeg trak mig rundt i den med den ene fod. Ikke kønt, men det virkede perfekt.

• #357   14. jun Skrighunden, fint for dig. Den kan jeg ikke bruge. Dens max bæreevne er ikke nok.

Jeg kan ikke dreje den med armene men skal køres rundt i en manuel. Derfor har jeg en elektrisk. Jeg har nerveskader i min højre arm, tror jeg. Jeg har fået fjernet en cyste i nakken, der trykkede på nerverne til højre arm. Den blev bedre men aldrig helt god. Inden OP kunne jeg end ikke holde en kuglepen.

• #358   14. jun Nej, det havde jeg heller ikke forventet. smiley

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 597
    #359   14. jun Don’t feed the troll smiley

• #361   14. jun Skrighunden, nuværende stol har en bredde på 93 cm ved armlænene. Så selvfølgelig kan jeg ikke være i en billig fra Harld Nyborg. Og tror du mig ikke, så kan du få et telefonnummer til en, der kan bekræfte dette. Og OUH kan bekræfte min operation i nakken. Jeg blev endda kørt hjem i ambulance. smiley

• #362   14. jun Det er så ikke rigtig at du skal af med el-kørestolen når du får en manuel.

Og vejer du virkelig over 300 kg ? smiley
    Man kan få kørestole fra barnestørrelse og op til 300 kg.

• #363   14. jun Cookie, wr du en troll?

Jeg personligt er faktisk ret træt af, at jeg ikke kan skrive noget i snik snak, uden at dette skal angribes.

Nå ja Skrighunden, Anne kan bekræfte det med kørestolen. Hun glor på.mig i smug på Plantorama, når det er dyrenes dag. Hun er ikke modig nok til at sige hej.

• #364   14. jun Anni, i Harald Nyborg? Men som sagt kan jeg ikke selv bruge en manuel uden at skulle køres. Og inde i huset er det ret umuligt at bruge den alligevel. Vi har jo dyr, dørtræ og for smalle døre.

Jo jeg har faktisk både søgt om en manuel kørestol og senere om et el-køretøj. Beskeden var klar. Jeg havde den elektriske, hvis jeg skulle have andet måtte jeg aflevere den anden. Min mand er mit vidne.

Så jeg bruger min elektriske, hvor jeg kan.

• #365   14. jun Ok, kan se, at du ikke kan få kørestolen ind fordi døren er for smal, hvilket er noget lort.
    Men hvorfor ikke få lavet en ny dør som er bredere. ?

• #366   14. jun Harald Nyborg op til 150 kg, som du jo forhåbentlig hellere ikke vejer.
    Skal du bruge en til højere vægt, kan de bestille den hjem eller købes på nettet.

Men som skrevet før, så ville jeg få en bredere dør.

• #367   14. jun Lige døråbninger har jeg ikke spurgt om. Det har heller ikke været aktuelt, når jeg ikke selv kan betjene en manuel kørestol.

Vi fik i sin tid lavet en bredere trappe og gelænder udvendigt på huset som hjælpemiddel til min.mand og et håndtag ved det ned til/ op fra tilbygningen, hvor badeværelset er.

• #368   14. jun Susanne, jeg tror dig skam når du siger, at du skal have en kørestol af en vis størrelse.

Hvordan kommer du rundt inde i huset? På toilet? Bad? Du kan gå en lille smule eller?

Jeg spørger ikke for at være respektløs, jeg har virkelig bare svært ved at tro, at du ikke har andre muligheder end at sidde i en sofa dagen lang.

• #369   14. jun Så er der fußball

• #370   14. jun Min morfar var spastisk lammet, og sad i kørestol hele sit liv. Da han var omkring 50 år blev spasmerne så voldsomme, at han ikke kunne styre sin arme. Han skulle have hjælp til ALT - at spise, at drikke, at komme i bad, at få tørret røv, ALT!! Min mormor passede ham hjemme, indtil han måtte på plejehjem da min mormor på 70 år var blevet slidt ned.

De brokkede sig ALDRIG. Ikke EN ENESTE GANG brokkede de sig over manglende hjælp. De klarede sig selv, og fik kun hjemmehjælp de gange hvor min mormor blev opereret i armen efter et kattebid og da hun nogle år senere brækkede armen ved et fald.

De hyrede en havemand, og den rengøring som min mormor ikke selv kunne klare med hjælp fra min moster, fik de klaret af et firma, som de selv betalte.

Det er over min forstand, at man kan sidde og brokke sig i en lang, skrigende uendelighed over alt det man ikke kan og alt det man ikke kan få, når man tilsyneladende kan formå at tømme kattebakker efter 15-20 katte, holde deres pels og også have hund. Og når penge tilsyneladende ikke er et problem, så forstår jeg ved gud ikke hvorfor MINE surt tjente skattepenge skal gå til at gøre rent hos nogen, der åbenbart hellere vil læsse huset til i katte og tilhørende skidt, end selv at gøre noget aktivt, sætte hjemmeboende børn til at lave lidt eller for dælen SELV BETALE FOR RENGØRING smiley

Lad nu være med at tude og brokke over ALT, Susanne, og GØR noget i stedet. Og det du ikke selv kan, må du betale dig fra, så længe du insisterer på at have så mange katte, at deres svineri gør, at du ikke selv kan holde dit hjem rent.

• #371   14. jun Jeg har ovehovdet ikke brokket mig en eneste gang. Sikke en gang blå fis at lukke ud Anne.

• #372   14. jun Skrighunden, jeg har en kortere gang distance, ellers kunne jeg ikke bo her. smiley

Det sværeste er at stå stille og sidde på en spisestuestol, dernæst at gå og lidt det at ligge. Dvs jeg oftest vågner, når jeg skal vende mig. smiley Skal jeg sidde, skal jeg helst kunne ændre min sidde stilling.

• #373   14. jun Susanne, kan du ikke forholde dig til de andre ting, Anne nævner? Hun har jo en pointe.

• #374   14. jun Susanne, sådan er min ryg også, eller nok ikke det samme, naturligvis. Men jeg kan heller ikke stå ret længe ad gangen, jeg skal helst bevæge mig og ellers tager jeg tingene i etaper. Sidder lidt, går lidt og står.

Hvad med en rollator, hvor du kan sidde og holde hvil? Jeg aner ikke, hvad størrelser de kommer i dog.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#375   14. jun #337
    Det var ment for sjov. Derfor smiley
    smiley

Nu taler jeg lige ud af posen: Hvis man har råd og fysik til at holde 16 indekatte, er det decideret udnyttelse af systemet at få betalt rengøring. Det er nasseri.

• Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 69 Svar: 262
    #376   14. jun

Anne, det får mig til at tænke på min farmor som døde for 20 sidden.…
    Hun var enormt plaget af leddegigt og hun havde de vildeste deforme hænder og fødder. Special sko. Special brødkniv sikkert meget mere i køkkenet som var tilpasset hendes behov.
    Hun havde en special kontorstol hun sad på ved hendes køkkenbord.
    Hun ALDRIG SOM I ALDRIG beklaget sig over gigten eller systemet.
    Det eneste jeg så var på hendes opslags tavle hang der et et batch fra gigtforeningen hvor der stod :
    Jeg er led og ked af gigt.
    Hun fik 2 nye knæ. Ja faktisk 3 fordi det ene gik løs. Ingen kan rigtig huske hvornår det var. For det klarede hun også selv !!!
    Hun er et perfekt forbillede i forhold til hvor taknemmelig man bør være for den hjælp man kan få.

• #377   14. jun Isabelle, jeg har som sagt ikke søgt om rengøring. Men du kan tydeligvis ikke læse dansk.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#378   14. jun Må jeg blære mig lidt over min meget søde og dygtige hund?
    OK, så gør jeg det smiley

Jeg sidder og laver sommerferieopgaver til børnebørnene på PC'en. Hundene er i haven. Kenia kommer pludselig ind, går hen til mig og skubber med snuden, mens hun piver. Jeg kæler hende, men hun piver videre - og går så hen til havedøren.
    Jeg rejser mig og følger efter hende ud i haven. Vilma står på den FORKERTE side af havelågen. Det var dét, Kenia ville fortælle - at frække Vilma havde forladt matriklen smiley

profilbillede
  • #379   14. jun Jeg er med på at man kan være så psykisk udfordret, at man har et andet udgangspunkt, men jeg bliver virkelig bitter over at betale skat for at en sur dame kan holde en bunke katte, som alle andre skal betale for at gøre rent efter smiley Og så bliver jeg virkelig, virkelig vred over, at hun oven i købet tillader sig at brokke sig over det. Mage til møgforkælet og egoistisk adfærd skal man lede længe efter smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#380   14. jun Så du får ikke gjort rent af kommunen, Susanne?

• #381   14. jun Hehe frække Vilma, bare du ikke skal til at laver masser af ekstra hegn som ved Frk. Fie smiley

• #382   14. jun Helt generelt mener jeg ikke, at man skal skamme sig over at have brug for hjælp og at være stolt og stædig er ikke nødvendigvis det bedste, hvis man er kronisk syg og rent faktisk HAR brug for hjælp.

Jeg opponerer over, at Susanne a-l-d-r-i-g har de positive briller på, aldrig selv forsøger at tænke ud af boksen og være proaktiv i forhold til den situation, hele familien er gidsler i. Efter min opfattelse er du, Susanne, mere en modspiller end medspiller, når det kommer til kommunen og deres tilbud om hjælp. Du skyder dig selv i foden ved at være så kontrær og på tværs, der ER muligheder, hvis du bare vil komme deres (helt berettigede) krav i møde. Ligesom alt andet her i livet går samarbejde altså to veje, du er nødt til at gå på kompromis og overveje din livsstil/hobby. Det nytter simpelthen ikke noget, at du insisterer på så massivt et kattehold + en hund, når det forhindrer din FAMILIE i at få den tiltrængte hjælp, det er simpelthen helt galt!

Grunden til, at jeg falder i med begge ben, hver gang denne snak kommer op herinde er, at jeg bliver virkelig forarget. Jeg kender flere, der står i lignende situation og som har måtte opgive ting, fordi deres helbred simpelthen ikke tillod det mere, mig selv inkl. jeg skal sove middagslur hver eneste dag mellem 2-4 timer, er du klar over, hvor mange ting, jeg går glip af? Hvor meget jeg har skulle forklare og forsvare mig? Nogle ting er uundgåelige, såsom fødselsdage m.v, og der klemmer jeg ballerne sammen og deltager, vel vidende, at det bider mig i røven flere dage efter. Men jeg klager ikke, fordi jeg HAR muligheden for det. Jeg er ikke lam og ligger bundet til en seng, ej heller gør du, Susanne.

Prøv nu for pokker at udnytte de funktioner, du har tilbage og gøre noget konstruktivt, ikke mindst for din families skyld.

Jeg skal være ærlig at sige, at havde min mand budt mig, hvad du byder din familie var jeg skredet for længst, også selvom jeg så skulle bo i en jordhule!

• #383   14. jun 3-0 til Tyskland og en af skotterne fik rødt kort i 1. halvleg smiley

Og spændende ny regel med at kun de 2 anfører må tale til dommeren under kampen (dvs de andre spillere må ikke tale med dommeren)

• #384   14. jun Hvis nogen skal kører over den dansk/tyske grænse

profilbillede
  • #385   14. jun Hvis nogen skal kører over den dansk/tyske grænse

profilbillede
  • #386   14. jun smiley 4-0 til Tyskland

• #387   14. jun 5-0 stakkels Skotland smiley

Nej det blev annulleret pga off-side

• #389   14. jun Min storebror, og jeg var i Edinburgh i sidste weekend da vi var til Taylor Swift-koncert (som bare var mega god, btw) - anyway.... smiley smiley smiley

Vi snakkede om, at det kunne ellers have været sjovt at være i Edinburgh ugen efter og drikke et par øller og se kamp hos den pub vi spiste ved, når nu Skotland skulle spille ugen efter - det er vi begge blevet enige om her til aften, at det er vi nu alligevel glade for, at vi ikke er ... smiley

• #390   14. jun 4-1 smiley

• #392   14. jun Frk Jensen - men det er stadigvæk kun tyskerne, der har scoret smiley

• #393   14. jun Pernille - Jeg har en hjemmevejleder, det er dem der har sørget for jeg får rengøring smiley

Og er pga det gået fra at have 2 hjemmevejledere til kun at have 1 smiley

Lige pt bruger jeg mest min hjemmevejleder som en form for psykolog, men når vejret bliver bedre skal jeg til at gå ture sammen med hende, så jeg kan få bevæget mig lidt mere..

Men når det er køligt (og også når det er koldt) gør det ondt for mig at gå tur.

• #394   14. jun Nissen - Ja smiley

• #395   14. jun 5-1 smiley Vildt

• #396   14. jun Men skotterne har godt nok også kæmpet godt efter den ene mand fik rødt kort smiley

• #397   14. jun Også alligevel ikke - Tyskerne maste dem jo som små ærter - kæmpe overskud fra deres side. Tænk på de 200.000 skottere der er taget til München udelukkende for at se dem tabe så stort.

På den anden side, vi danskere skal alligevel ikke snakke for højt om ydmygende kampe - 2-1 til San Marino gør sgu stadig ondt...

• #398   14. jun Haha ja, der spillede danskerne godt nok dårligt smiley

Men denne kamp var ret spændende ..

Dog håbede jeg lidt skotterne vandt (man er vel sønderjyde smiley )

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#399   15. jun Godt, at jeg ikke er tysker - når jeg nu skal til Skotland om en lille måned smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#400   15. jun Jeg får en mystisk bog i dag:
    "Oplysninger om forsendelsen
    Længde 0 cm
    Højde 0 cm
    Bredde 0 cm
    Vægt 0.7 kg"

Den lyder ikke til at være der, men vejer 0,7 kg smiley

smiley

• #401   15. jun ...den er sikkert lavet af chokolade Isabelle..det føles som ingenting og alligevel ender det med at kunne ses på vægten!!! smiley

Og så har mine hunde taget godt mod lille Abby.. eller Snabby som hun midlertidigt er navngivet (tror mine forældre er glade for hendes bisser nu er andetsteds fokuserede smiley ) dårligt billede.. men motivet smiley

profilbillede
  • #402   15. jun Jeg har lige bestilt en elektrisk kattebakke. Er den god, må jeg have en mere. smiley

• #403   15. jun #401

Nuuur, en lille sort snapskildpadde smiley
    Vær glad for, at det ikke er en portugiser, min på 7 måneder var ellers blevet så dygtig, og jeg havde hverken rifter eller blå mærker, men nu er der gået teenager i hende, så det er bare forfra igen smiley

• #404   15. jun @ Susanne ... jeg forstår ikke, hele denne snak startede med du skrev noget a la (gider ikke finde tilbage) at du afventede en afgørelse på om der ville komme hjælp i hjemmet til nogle overfalder og bad til dig ...
    Du har ikke søgt rengøring skriver du, er det noget de selv har fundet på de vil overveje at tilbyde, eller hvordan ? her i Aarhus får man godt nok ikke meget tilbudt ud af det blå uden selv at være opsøgende, med mindre det er meget grelt og åbenlyst for alle og enhver der er et behov ...

• #405   15. jun Hanne, hvis du havde gidet læse, så er det noget min sagsbehandler indenfor hjælpemidler har søgt om. Så nej, det har vi ikke. Jeg har bare en rigtig sød sagsbehandler. Iøvrigt har kattene slet ikke adgang til badeværelset, men vi må se, hvad deres afgørelse bliver.

• #406   15. jun @ Susanne, du må meget undskylde at der i det lange skriv er smuttet noget smiley ... jeg GIDER godt læse, men noget er fra i går og jeg beklager jeg ikke har klæbe-hjerne og husker alt ...

• #407   15. jun dagen i dag indeholder en lang tur nordpå ... sidste gang for 5 uger siden nåede vi syd for Randers så måtte bilen retur til Aarhus på ladvogn .. og vi måtte i huj hast finde en lejebil ... nu er det første lange tur i den nye (brugte) bil så håber på en bedre tur smiley ... men at gå fra stationcar til en hatch-back der også er lidt mindre stiller nye krav til pakke-evnerne til en uges næsten ferie ....

• #408   15. jun Ellers køb en tagboks Hanne. smiley
    Det havde vi med små børn og ferie - meget bagage, klapvogn osv. smiley
    God tur.

• #409   15. jun Susanne - Hvilken kattebakke har du bestilt?

• #410   15. jun Jeg har bestilt en Whisker litter robot4, da den også kan registrere killinger, når de går i bakken. Det har 3'eren svært ved. Og den er på tilbud hos Cool shop indtil den 26.06. Og ja, den ER dyr. Derfor har jeg kun bestilt en. Er den pengene værd, må jeg spare op til en eller to mere.

• #412   15. jun Læser der som man først kommer kyllingen i, så putter man marinade på kyllingen.

Så putter man kartofler og de andre grøntsager ned i fadet til kyllingen (fordel dem rundt om kyllingen som et slags "halstørklæde")

• #413   15. jun Susanne - Spændende smiley Jeg googlede den lige, jeg håber den er stor nok til dine MCO, syntes den ser lidt lille ud på billederne smiley

Giv endelig en update smiley

• #415   15. jun Jeg ville nok bare fordele det hele i et smurt ovnfast fad. Hos mig ville kartofler og grøntsager lande under kyllingen..

• #416   15. jun Enig med #415. Bagepapiret er for lettere rengøring og mindre fedtstof, så brug, hvad du end måtte føle for smiley

• #417   15. jun Sæsonens første hjemmeavlede kartofler smiley

De er små, men de er der smiley

profilbillede
  • #418   15. jun Hver gang jeg er her er jeg overrasket over så flotte gadekattene er

De ligner orientalere

profilbillede
  • #419   15. jun Frk. Jensen, den er rigelig stor til Kurelian, og om ikke andet, sidder de med hovedet ude.

• #420   15. jun Pernille jeg ville enten bruge et ildfastfad eller en lille bradepande (sådan en der er god til at lave kagen i :D)

og så oven på bagepapiret, så slipper du for et skulle smøre fadet/bradepanden

Susanne - Okay smiley

• #421   15. jun Okay! Er der nogle jeg skal stjæle den her med hjem til

Er den ikk flot!

Ejerløs
    De har persere som ejerkatte kun

profilbillede
  • #422   15. jun Ja tak Lens. smiley

• #423   15. jun Susanne
    Ligner jo en raceren !

Men de er alle slanke typer her

Kunne sikkert godkendes på udstilling tror du ikk

Nyt blod til racen - så kan jeg hente dem her på gaden smiley utroligt

• #424   15. jun Jeg mangler en huskat til at udstille, så det må du gerne. smiley

Kan jeg få den godkendt som Siameser med RIEX stamtavle, ville det også være fedt.

• #425   15. jun Mangler du en kat, Susanne?? smiley Ej det er altså virkelig sjovt!

• #426   15. jun Okay, jeg googlede lige den der smarte kattebakke, nysgerrig som man er, koster den seriøst 7.000???

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#427   15. jun Der er ikke grænser for, hvad man kan købe af smarte gadgets, hvis man har penge nok.

• #428   15. jun Zenta, den er sat ned med 1000 kr. smiley

• #429   15. jun Men 7.000? Hold da kæft, går den også selv ud med affaldet så? smiley

• #430   15. jun Nej, den samler det kun i en beholder, giver besked på en app, når den er fuld, og så skal man selv tømme den. smiley

• #431   15. jun Hvis den holder lugt væk er den pengene værd smiley

• #432   15. jun Vi nåede helt nordpå .. Skagen her står det ned i stænger

profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 69 Svar: 262
    #433   15. jun Der er mange måder at tigge på ved bordet smiley
    Det er Lukas måde smiley

profilbillede
  • #434   15. jun Zenta - de "fuld"automatiske som ikke er for lille er desværre oppe i de prisklasser.

Man kan få nogle der er billigere, men de er enten af dårlig kvalitet (fx renser uden at registrere om der er en kat eller ej i kassen = en kat der bliver forskrækket og måske ikke vil bruge bakke igen) eller så lille at der næsten kun er plads til en killingenumse derinde.

De "halv"automatiske hvor man selv vipper kattebakken til siden, så det der nu skal væk lander i en skuffe, er en del billigere smiley

• #435   15. jun Og så hænger pris og kvalitet ofte sammen. En del af de billigere holder ikke ret godt.

• #436   15. jun Isabelle - Har du fundet ud af hvad der var i din mystiske pakke? smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#437   15. jun Det var et nyt betræk til min arbejdsstol. Jeg havde fuldstændig glemt, at jeg havde bestilt sådan ét smiley

Det VAR en lille pakke, men 0 x 0 x 0 var den nu ikke smiley

• #438   15. jun Så er der rund fødselsdag for de inviterede: https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1367329-snik_snak_og_mindre_brok__version_40

• #439   15. jun Vi var til Vikingemarked i dag, og selv sønnen gad godt med. Han var faktisk den, der købte mest. Men hold da op hvor blev vi våde. Men pyt, når man hygger sig, så går alting lettere.

• #440   16. jun Den ældste søn skal til koncert i parken. Og mor skal lege chauffør til og fra toget. Det er nu lidt hyggeligt at sidde og sludre med ham i bilen, indtil toget kommer.

• #441   17. jun Guldkaramel er kommet på smertestillende. Er det ikke væk i morgen, må hun til dyrlægen. Hun har ondt i det ene bagben.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#442   17. jun Hvorfor skriver du ikke i version 40, Susanne?

• #443   17. jun Det burde du vide Isabelle. Jeg har stadig 3 på filter.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#444   17. jun OK.

• #445   18. jun Hankatten kan komme ud til sine venner i morgen. Det bliver han nok glad for.

• #446   18. jun Min pakke kommer i dag. smiley
    Den er jeg spændt på.

• #447   19. jun Balder vandt en pose hundemad ved Agrosam.

profilbillede
  • #448   22. jun En opdrætter mistede alle sine avlskatte i en brand i går. Det er enhver opdrætters frygt. Puuh hvor grimt. smiley
    Heldigvis var de ikke hjemme, så de er selv uskadte.

• #449   22. jun Susanne - Hvilken opdrætter er det? smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#451   22. jun Åh, hvor hæsligt smiley
    Jeg håber, kattene blev bevidstløse og døde hurtigt og smertefrit.
    Det er sådan en mareridtstanke hos mig - at der går ild i mit hjem, mens hundene er her alene og hjælpeløse.

• #452   22. jun smiley

• #453   22. jun Det lader til, at de er døde af røgforgiftning. Det må være utrolig hårdt at komme hjem til. smiley

• #454   22. jun meget smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#455   22. jun Hæsligt hæsligt, Susanne smiley
    Jeg glemmer ALDRIG, da min gamle mor ringede til mig (fra sin nabo) og sagde "Kan du ikke komme? Mit hus brænder". smiley
    En af hendes katte lå død i stuen - af røgforgiftning. Han havde mulighed for at komme ud, så jeg tror, han fik en nådig og smertefri død smiley

• #456   22. jun Det er da værd at håbe. At katten fik en smertefri død.

• #457   23. jun Så nærmer ringridningen sig. Jeg glæder mig til at sidde på 1. parket, som jeg plejer.

• #458   26. jun Godt at man kan hæve beløbsgrænsen selv inde på netbank, ellers havde jeg ikke kunne betale bilen dengang.

Min tidligere avlskat er pludselig død i dag. Han blev kun 11 år. Ejer er stadig i shock. Han vil altid have en stor plads i vores hjerter.

• #459   26. jun Jeg kan kun hæve det beløb jeg kan hæve i automater. Fordi alt mit mobilbetaling går over Visa. Men jeg tager bare mit kort med fysisk til større beløb hvis jeg ved jeg skal bruge dem. Dankort er der heldigvis ingen begrænsning på... smiley

Og Kondolerer smiley

• #460   27. jun Der er begrænsning på vores kort og også, når vi overfører via netbank.

Tak Obster. Han var sådan en sød og kærlig dreng.

profilbillede
  • #461   29. jun Vi har officielt ferie her i huset. Og næste fredag står den på cykelringridning. Det er altid en begivenhed, som vi ikke vil gå glip af. Og der kommer killinger i August, så der sker da lidt i det lille hjem.

• #462   29. jun Fra i morgen tager naboen på ferie, og hendes nabo skal passe hunden. Han er langt over 80 og kan knap nok selv gå. Så jeg gætter på, at hunden får lov til mere eller mindre at passe sig selv i haven. smiley

• #463   30. jun Min bil har snart rundet 6000 km., og så siger de, at jeg ikke har et stort nok kørselsbehov. smiley

• #464   1. jul Vi har haft brugt honning til hundepoter. Det har så været i forbindelse med en lille torn, men det virker.

• #465   1. jul Nayla bliver et år i dag. smiley

• #466   2. jul Det er vist ikke lige min heldige uge. Jeg tror bare, at jeg går i seng og venter på mandag.

• #467   5. jul Ringridning på cykel i dag og på hest lørdag og søndag. Det er altid en fest. smiley

Vi har kigget på em ny sofa, men jeg synes godt nok at 19.000 er mange penge og 14.000 for et nyt bord. I dag tager vi en tur til My home, hvor vi har set en sofa til 7000.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#468   5. jul De rige har mange glæder. Tænk at have råd til at købe en NY sofa smiley smiley
    Jeg har købt sofaer på DBA de sidste mange år, men jeg drømmer om en ny smiley

• #469   5. jul Isabelle, vores sofa er 11 år gammel.
    Bevares, den kunne nok trænge til endnu en rens, men ellers er det verdens bedste sofa, som fra ny kostede 2500 på udsalg i daells bolighus. smiley
    Vores hjem med hunde og katte ville ikke egne sig til en sofa til +15000 kr. smiley smiley

• #470   5. jul Jeg er ikke rig, og jeg har ikke takket ja til den sofa. Jeg vil ikke give den pris for noget, der max holder 6 år i et hus med katte, og mig der sidder sofaen igennem efter nogle år. Men jeg vil heller ikke have ondt i mit haleben hver aften, fordi sofaen ikke længere er behagelig at sidde i eller sove på. Eller have store problemer med at komme op af den. Jeg tilbringer ca. mellem 15 og 24 timer i den dagligt med få undtagelser. Jeg har kun haft 1 ny sofa før, ellers har jeg altid købt en brugt. Jeg synes altså ikke, at det er luksus, når den ofte også er min seng. Men Isabelle du kunne jo prøve at sove på din i længere tid, så tales vi ved igen.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#471   5. jul Jeg HAR skam sovet på en sofa i længere tid, Susanne. Men men - jeg under dig en ny sofa - og en GOD sofa. Mit indlæg 468 er ikke helt OK.

Fedt med verdens bedste sofa, Louise smiley Jeg købte en rigtig pæn brugt sofa for et par år siden. Den er praktisk i forhold til hundene og rigtig god at sidde i - men ELENDIG at ligge på. Den er hård som et bræt - næsten smiley Jeg drømmer jævnligt om en ny brugt sofa smiley Når jeg beslutter mig for at købe en, agter jeg at LÆGGE mig på den, inden jeg køber smiley

• #472   5. jul Jeg har også sovet på min omtalte sofa og var "sofaindlagt" i lidt over et halvt år, da jeg fik mine diskusprolapser i lænden og hverken kunne gå, stå, sidde eller ligge uden smerter; men sofaen var der jeg havde mindst ondt, så der boede jeg stort set i døgndrift.

• #473   5. jul Isabelle: tjek sofakompagniet. Det er gode priser ift kvalitet og pæne modeller:)

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#474   5. jul Tak - det vil jeg fluks tjekke, A-S smiley

• #475   5. jul Jeg køber ikke sofa efter om den er god at sidde i, men om den er god at ligge i.
    Siden jeg blev syg har jeg sovet på sofaen, fordi jeg har svært ved at komme op og ned til første salen.
    Jeg sidder jo aldrig selv i den, men i min gode ergonomiske lænestol.
    Den sofa jeg har nu har jeg købt brugt på Facebook. Den ser nærmest ud som ny.
    Det er en lædersofa som har kostet 25.000 kr fra ny, og som jeg har givet 1000 kr for.

Susanne, du skriver at du "sidder" dine sofaer igennem. Det kan nemt løses ved at du ikke altid sidder samme sted. Skift plads med jævne mellemrum, eller køb dig en ordentlig lænestol i stedet for.

• #476   5. jul Det er mandens lænestol, og jeg sidder heller ikke specielt godt i sådan en. Jeg skal kunne variere min måde at sidde på mange gange. Derfor skal jeg også helst sidde ved et armlæn. Og der hvor man bedst kan se tv'et fra. Derfor bliver denne plads slidt. Sådan er det jo bare. En lædersofa har vi pt. En brugt. Efter 1,5 år ligner den noget, som et barn har leget med gaffel i. Sådan er det at have kat.

• #477   5. jul Angående veje, ved os går vi i samme side ud som hjem. Den anden side er fortovet så smalt, at hunden ikke kan gå ved siden af. Desuden kommer man til at skulle krydse vejen et sted, hvor der er dårlig oversigt. Men nu har vi jo fortov og skal ikke gå på vejen.

• #478   6. jul Der er kommet en bule i min bil i nat. smiley

• #479   6. jul Øv, det er ekstra træls når det er en sprit ny bil.

• #480   6. jul Ja meget. Og jeg kan så dårligt undvære den, når den skal på værksted. En lånebil har ikke anhængertræk på.

Kommentér på:
Snik snak version 39

Annonce