{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  snik snak udgave 37 ....
  • #1   8. maj I morgen skal jeg til færdselsprøve med Ellie, og jeg GLÆDER mig smiley Og forhåbentlig består vi, for ellers bliver det lidt noget bøvl med det DM jeg har tilmeldt os i juni smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 31 Svar: 216
    #2   8. maj Hvis du spørger min veninde vil hun uden tvivl sige du består. smiley
    Hun så jo en stjerne i dig og Ellie smiley
    Held og Lykke i morgen smiley


  • #3   9. maj Tak Mikes smiley

    En af de andre fra Mariager har bestilt en hvalp fra Ellies mor. Så de får en Crympe-hund i klubben om et par uger smiley


  • #4   9. maj endnu en hund er død pga de skide nikotinposer smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #5   9. maj Jeg havde en lille drøm om hvalpe på Vilma. Den sluttede brat i går, hvor Vilma blev akut steriliseret smiley
    Hun har slikket sig en del bagi i et par uger - og bedstevennen, Lui, har været meeeeget interesseret i hendes bagdel.
    I går ville jeg have hende gennemtjekket for at finde årsagen. Hun er blevet overfladisk kigget på i forbindelse med negleklip - intet at finde på den måde.
    Vilma havde begyndende livmoderbetændelse og nogle små cyster (ikke kræft) ringede dyrlægen og meddelte smiley

    Jeg er trist, men glæder mig over, at Vilma slipper for de gener, hun har haft, siden hun slikkede sig så meget - og glæder mig over ikke at skulle frygte livmoderbetændelse smiley



    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #6   9. maj Kenia kunne SLET ikke have, at Vilma var hos dyrlægen. Hun ledte efter hende, pev - og ledte videre.
    Vilma har det OK med, at Kenia ikke er her - og Kenia har det OK med at være alene hos min exmand, men hjemme SKAL Vilma åbenbart være her - alternativt har Kenia fornemmet, at noget var galt smiley


    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #7   9. maj PS. Jeg FIK lidt af et chok over dyrlægens pris: 34.000 kr smiley

  • #8   9. maj Åh, hvor trist, Isabelle. Rigtig god bedring med hende. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #9   9. maj Tak smiley

  • #10   9. maj 34.000kr for fjernelse af livmoderen alene? Eller var der meget andet i prisen, vel udredning som minimum, men ellers? Billeddiagnostik eller?

    Det er mere end hvad en stor TPLO (korsbåndsoperation) operation koster på et af landets bedste/dyreste dyrehospitaler ... Wow.

    God bedring med hende. Godt hun kom afsted.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #11   9. maj Hun blev scannet og røntgenfotograferet, og fordi der var betændelse (en smule) var operationen mere krævende - sagde dyrlægen, da jeg undrede mig over prisen.
    Med skal også, at jeg bad om fuld blodprøve, hvilket koster omkring 2500 kr.
    Jeg ER selv skyld i, at prisen blev høj, for jeg sagde, at hun skulle tjekkes 100% igennem. De SKULLE finde ud af, hvad der var galt - uanset pris. Men 34.000 kom alligevel lidt bag på mig smiley
    GODT, at Vilma er sygeforsikret - og at jeg har lidt mere end min folkepension smiley smiley


  • #12   9. maj God bedring til Vilma .... og trøst til Kenia og Isabelle . smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #13   9. maj Tak, Nittib smiley

  • #14   9. maj wauv Isabelle, sikke en dag .. man priser sig lykkelig at det blev opdaget , og ja glæd dig over den bekymring mindre for fremtiden ...men for hulen , det synes jeg godt nok er en ENORM pris .. , man skulle tro det var en weekend/helligdag .. man har liiidt svært ved at tro at det bare er reelle udgifter og en rimelig fortjeneste, eller er det bare mig .. men ja der er jo ofte en hel klinik der skal løbe rundt ..

    Vil du ikke få en stor egenbetaling, eller har du så høj dækning på sygeforsikringen, jeg tror kun jeg har omkring 26-27.000 pr løbende år ..


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #15   9. maj Jeg har et dækningsbeløb på 49.600 kr. Dette dækker så begge hunde. Jeg satser på, at ingen af dem skal til dyrlæge resten af året smiley altså udover Vilmas tjek, der er (manglede også bare smiley ) dækket af de 34.000 kr.

  • #16   9. maj tænk hvis det havde været en søndag ... er det ikke noget med der normalt er +50% dvs en regning tæt på 50.000 ...

    her er forøvrigt tisse-koldt i dag, jeg kan nu bedre vænne mig hurtigt til dagene med sol og 20 grader, det føles som om foråret er lidt i glimt, som om det ikke rigtigt får fat, sådan varme mæssigt synes jeg ..


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #17   9. maj Jeg tror nærmere, at det er + 100% om søndagen, Hanne.

    Ja - belastende koldt i dag. Æv.


  • #18   9. maj Puha, Isabelle, GODT du var opmærksom, og godt det blev opdaget i tide smiley God bedring med hende smiley

  • #19   9. maj Vi bestod færdselsprøven smiley

    Ellie var rigeligt frisk i lineføringen, men alt andet gik super godt smiley Hun var SÅ begejstret over sig selv, at hun lige hoppede op og gav mig et stød med snuden, da vi var færdige. Så hårdt, at mit øjenbryn flækkede, så jeg måtte stå med en våd klud imod ansigtet, da vi fik vores bedømmelse, fordi blodet silede ned over mit ansigt smiley

    Så nu har jeg fået sat englehud på, og glæder mig til at se hvor blåt øjet bliver smiley


    profilbillede
  • #20   9. maj True smiley

    profilbillede
  • #21   9. maj smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #22   9. maj #20 smiley

    - også kaldet "ja men" folk smiley

    "Puha, Isabelle, GODT du var opmærksom"

    Jeg er faktisk skamfuld over, at jeg var for langsom. Jeg VIDSTE jo, at der var noget galt for flere dage siden. Det var ikke normalt at slikke sig så meget smiley


  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 12 Svar: 157
    #23   9. maj Jeg er blevet ramt af hvad der føles alt for meget som Covid (mine smagsløg er væk, ligesom da jeg var ramt af det sidst).
    Heldigvis har jeg min lille tro følgesvend der synes at det er SÅÅÅ hyggeligt at få puttet en hel masse smiley smiley


    profilbillede
  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 12 Svar: 157
    #24   9. maj Isabelle, hvor er det ærgeligt at hvalpedrømmene ikke bliver til noget, men godt at det blev opdaget i tide smiley

    Anne, jeg elsker at Ellie bliver så begejstret smiley smiley
    Men av, av, av smiley


  • #25   9. maj Jeg er faktisk skamfuld over, at jeg var for langsom. Jeg VIDSTE jo, at der var noget galt for flere dage siden. Det var ikke normalt at slikke sig så meget

    Åh, Isabelle, du skal ikke slå dig selv i hovedet. Tværtimod! Jeg tror at de færreste var kørt til dyrlæge, fordi tæven slikker sig lidt ekstra bagi. Personligt havde jeg tænkt noget numsebøvl smiley Så klap nu dig selv på skulderen over at du opdagede det, og at du insisterede på at få hende grundigt undersøgt smiley


  • #26   9. maj Indica - Covid florere stadigvæk, så hvis du ikke allerede har gjort det, er det en god ide at købe en test for at sikre dig du ikke har det smiley

  • #27   9. maj @ Isabelle, hvornår var hun i løbetid sidst ?

    jeg har jo ikke haft intakt tæve længe, og når man læser står der nogle steder at det ofte kommer lige efter løbetid, andre steder står der at det er typisk ca 2 mdr efter løbetid .. så bare af nysgerrighed


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #28   9. maj Jeg ER bedst til at slå mig selv oveni hovedet, Anne - men jeg vil undtagelsesvis forsøge at klappe mig selv på skulderen smiley
    Spøg tilside. Jeg VED, når der er noget galt med mine hunde. Denne gang forsøgte jeg at tale mig selv fra min viden, fordi jeg så gerne ville have, at der ikke var noget galt - og hun var jo glad og aktiv og upåvirket - og tjekket fri for blærebetændelse. Men jeg overhørte, at Vilma fortalte mig, at noget ikke var helt OK smiley
    Heldigvis overhørte jeg det kun et par dage.

    PS. Hvordan faen får man en hund til at lade være med at slikke på en barberet plet på poten? Jeg smører med zinksalve. Jeg giver en halv strømpe på. Jeg binder gaze om. Vilma slikker lystigt videre.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #29   9. maj "@ Isabelle, hvornår var hun i løbetid sidst ?"

    Seneste løbetid startede 26. februar.


  • #30   9. maj Tester i andre stadig for covid? smiley
    Hvorfor?
    Jeg bliver bare hjemme til jeg er rask når jeg er syg nu.... smiley


  • #31   9. maj Er der nogen, der stadig tester for Covid? Burde vi stadig gøre det?

    Jeg må indrømme, at jeg ikke har gjort det længe, dog har jeg kun være småsyg en enkelt gang og så en gang med halsbetændelse.

    Man hører bare ikke rigtigt om det mere.


  • #32   9. maj Obster, vi skrev samtidig. smiley

    Jeg gør det samme som dig, men bliver da i tvivl, om jeg burde teste ved sygdom?


  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 12 Svar: 157
    #33   9. maj Jeg kommer ikke til at tage en test, jeg holder mig bare hjemme smiley

    Linus bliver hentet af min mor i morgen, og så har hun ham i weekenden - jeg håber meget på at være rask på mandag så jeg kan komme igang med min træning igen.


  • #34   9. maj Haha jeg fik også lige det fineste billede af os to der simultant lige tabte kæben foran skærmen smiley :D

    Vi må håbe nogen svarer os -og jeg der plejer at være på artig-siden af alt "burde" smiley Hvis det viser sig jeg bryder nogle regler...åh åh smiley



  • #35   9. maj Isabelle: Cotivet sårspray holder hundesnuder og tunger fra sår her (lugter af tea tree oil) hvis vovsen er alene.
    Ellers betyder NEJ!! nej og de lader ikke-inficerede sår være i fred.


  • #36   9. maj Jeg tester for Covid. Jeg har besøg af HjemmeSygeplejen hver 12. time, af socialpsykiatrien 2 gange om ugen, plus det løse, med studerende etc.
    Jeg forsøger at undgå, at smitte nogen, der så tager det med videre til andre sårbare.


  • #37   9. maj Retningslinjerne er, at man bliver hjemme, hvis man er syg.

    Har man mistanke om, at det kunne være covid, er en hjemmetest smart.

    Jeg var selv syg i efteråret (efter at have passet syge børnebørn), og da jeg havde mistanke om, at det kunne være covid, tog jeg en hjemmetest, den var positiv. Jeg ringede til min svigerdatter, og hun havde også taget en test, som var positiv.

    Hvis man som Sanne har løbende kontakt med sygeplejerske, hjemmehjælp etc., er det da fornuftigt at teste for covid. En hjemmetest er hurtig taget, og man er med til at mindske smitterisikoen (hjemmepleje etc kommer jo ud til mange ældre/svage mennesker).

    Jeg ved ikke, om det stadig gælder, men mens min mand boede hjemme, og fik besøg af hjemmeplejen, kunne vi gratis hente hjemmetest, som eventuelle gæster kunne bruge, inden vi lukkede dem ind smiley


  • #38   9. maj Jeg kom vidst ubevidst til at fornærme en hundeejer i dag.
    Den ville gerne snakke med min dreng hvilket bare var dejligt. Nå men jeg spurgte damen om det var en storpuddel.
    Nej det var en doodle. Mig “nå okay, hvilken slags?”
    Hende; altså.. en doodle!
    Efter sagde hun en labradoodle men at man bare kalder dem doodle!
    Jeg kalder dem nu blandinger.. men det nænnede jeg ikke at sige smiley


  • #39   9. maj jeg hjemmetester hvis jeg er i tvivl, jeg får rengøring samt hjemmevejleder og de kommer ud til mange ældre personer

  • #40   9. maj Jeg er åbenbart naiv...
    Jeg troede vi havde antistoffer nok og at Covid ikke længere var en kritisk/alment farlig sygdom, at den nu var det samme som hvis man lå med en influenza og dermed ikke grund til at teste om det er det ene eller andet når man tog sine forholdsregler.

    Jeg er åbenbart også lidt af et ubetænksom smiley for jeg arbejder i sundhedsvæsnet og det samme gør min kæreste... men min logik har været at hvis jeg først tester når jeg er syg, så kan jeg alligevel ikke tage flere forholdsregler end at blive hjemme hvis jeg har det skidt... hvilket jeg jo allerede ville.

    For vi er jo samtidigt begge underlagt de nye forholdsregler om at selv hvis vi har covid skal vi møde på arbejde hvis symptomerne er lette, det er ikke gyldigt sygefravær.


  • #41   9. maj Jeg vil hellere gå med livrem og seler. Der er så få der kommer her, så når jeg har noget der smitter skal de ikke indenfor min dør..

    Hvilket de begge har det helt fint med og fuld forståelse for.


  • #42   9. maj Frk Jensen jamen det forstår jeg skam godt, jeg forstår bare ikke hvorfor det er vigtigt at vide om det er covid eller influenza... når begge smitter og du reagerer ens smiley

    Men fred være med det... det er mig der ikke har forstået det smiley


  • #43   9. maj Jeg har ikke haft influenza siden jeg var barn smiley

  • #44   9. maj ikke at jeg kan se relevansen i forhold til hvad vi taler om.... men hvorfor så overhovedet teste...så MÅ det jo næsten være covid hvis du bliver syg smiley

  • #45   9. maj For at være sikker.. Jeg vil gerne vide hvad jeg fejler, så jeg kan informere folk der kommer her om det, og så må de om hvad de vil bruge de oplysninger til.

    Hvad du gør må du om.


  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 12 Svar: 157
    #46   9. maj Er der i øvrigt nogen af jer andre der har set 'Ups, vi er voksne' på TV2?

    Jeg synes at de er helt skønne de unge mennesker, og glædes virkelig over forældrenes kamp for en bedre fremtid for handicappede.


  • #47   9. maj Får jeg covid, får jeg covid. Jeg kunne ikke være mindre bekymret. smiley

  • #48   9. maj Der begynder at brede sig en smuk lilla farve over mit øje. Det er sgu heldigt at jeg arbejder i Randers, hvor det er mere reglen end undtagelsen, at man går rundt med et blåt øje smiley

    Her flængen og en yndling lille hævelse, men før farven har vist sig smiley

    PS. Sådan et close-up af hunden er faktisk ikke særlig flatterende smiley


    profilbillede
  • #49   10. maj Jeg kan sagtens forstå, at I, der får hjemmebesøg af den ene eller anden art tester for Covid, det er egentlig ganske hensynsfuldt. smiley Men når jeg er syg bliver jeg jo hjemme, indtil jeg er rask, det samme gør min mand, og i den periode ser jeg heller ikke andre end ham. Det er egentlig lidt sjovt, som Covid nærmest fuldstændigt er gledet ud af folks bevidsthed igen, når man tænker på, hvor meget det fyldte engang. smiley

    Indica, jeg ser også "Ups, vi er voksne" og jeg elsker den! Det er så fedt, som deres forældre kæmper for et bedre liv for de unge mennesker og jeg håber inderligt, at de kan få stablet et bofællesskab på benene, så de ikke skal sidde og kukkelure i hver deres lejlighed.


  • #50   10. maj det er spændende om den forudsigelse der blev skrevet så meget om da Covid var i gang .. at der i der ville komme en verdensomspændende pandemi, man ville bekæmpe den men den ville få en kort og så vidt jeg husker voldsom opblussen i 2025 ...

    Man kan altid være ligeglad med hvad der sker med en selv, når det er ens eget ansvar så må man jo gøre som man vil, men at være ligeglad hvis det kan gå ud over andre der måske er mere sårbare er ikke ok ..
    Jeg har jo kørselsforbud, og det er møg træls, og som jeg siger kører jeg og slår mig selv ihjel har jeg jo selv taget beslutningen, men tager jeg andre med i faldet er det ikke ok jeg har tilsidesat den regel ... og ja man kan altid køre galt det ved jeg godt, men nu er jeg så under skærpet "tilsyn"


  • #51   10. maj Hanne, måske (forhåbentlig) misforstår jeg, hvad du skriver, men synes du, at nogle her i tråden er ligeglad med andre?

  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 12 Svar: 157
    #52   10. maj Skrigehunden, de unge mennesker kunne rigtig mange "almindelige" mennesker virkelig lære noget af smiley smiley
    Jeg elsker da Tilde's mor siger noget i retning af 'hun spekulere ikke over om hun har for tykke ankler den dag' - de er så fantastiskt umiddelbare smiley


  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 12 Svar: 157
    #53   10. maj Er der i øvrigt nogen her der har set 'Nattevagten 2'?
    Jeg tænker om den er blevet mere "klam" end 1'eren var.


  • #54   10. maj Jeg er ikke ligeglad med andre i hvert fald... men jeg må da indrømme at jeg ikke kan se en forskel om jeg tester eller ej i forhold til andre.

    Er jeg syg bliver jeg hjemme og vi undgår hinanden så meget vi kan, sover i hvert vores rum og holder ekstra skrap hygiejne -det uanset hvad det er. Ingen af os gider være syge eller smitte andre på vores jobs...

    Har jeg covidsymptomer -men ikke feber og er virkelig skidt...så skal både jeg og min mand møde på arbejde uanset ... selvom vi arbejder med ældre og udsatte. -Det har jeg svært ved at gøre noget ved... heller ikke selvom jeg tester.

    Men jeg tænker da på andre... jeg kan bare ikke se hvordan jeg undgår at smitte andre mere end jeg allerede gør.


  • #55   10. maj Jeg har været i haven med verdens dårligste lille hjælper - Ellie smiley

    Hun kan med stor præcision lægge en fodbold det allermest irriterende sted, så man er NØDT til at fjerne den - hvilket jo lige er dét hun er ude på smiley

    Jeg har fået sat 12 nye jordbærplanter, og så har jeg luget jordbærbedene for andre irriterende planter, herunder en stor rabarber, 2 blåbærbuske og cirka 100.000 hindbærstiklinger. Rabarberen flytter ind hos en nabo, blåbærbuskene og 10.000 hindbærstiklinger hos en kollega og de resterende hindbær fordeles på nye steder på matriklen.

    Og jeg er træt i min krop på den måde man kun kan være, når man laver for meget af noget fysisk arbejde, som man laver alt for lidt af til hverdag smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 31 Svar: 216
    #56   10. maj Anne :

    Nå må så har Ellie da gjort et ret godt indtryk derover.
    Skal ses med Anne på onsdag. Så skal jeg lige hører hvem det er der skal ha schæfer hvalp smiley


  • #57   10. maj Dejligt med en forlænget weekend, og super hyggeligt besøg i går på Langeland. Nu er jeg også lidt bombet, så weekenden bruges på afslapning. smiley

  • #58   10. maj Mikes, det er en pige der hedder Lotte. Som mistede sin schæfer i vinters på tragisk vis, da en bil skred i det glatte føre og påkørte hendes hund som blev dræbt smiley

    Hun ville ikke have hund igen lige nu, men så mødte hun Ellie, og dagen efter blev hun skrevet op til en tæve fra det ventende kuld smiley


  • #59   10. maj Jeg ville smutte op på sportspladsen og træne lidt med Ellie mede hendes aftensmad. Hun er blevet SÅ dygtig til at gå pænt i kort line, også når hun ved vi skal træne. Og så vrider jeg om på min dårlige ankel (som er på højre), og kan mærke hvordan den brænder og sitrer. Vi får trænet lidt, og jeg kommer hjem og får forbinding på anklen. Den er uden tvivl forstuvet igen-igen-igen smiley

    Så nu går jeg, hold fast, med skinne på venstre knæ, forstuvet ankel på højre ben, et blåt øje og et plaster i øjenbrynet. Seriøst, hvis nogen spørger, siger jeg at jeg er kørt galt smiley


  • #60   10. maj Anne, jeg ved godt hvem Lotte er.
    Hun bor hvor jeg kommer fra.
    Det var så tragisk med hendes hund smiley


  • #61   10. maj vi er nordpå i sommerhus ... kørte hjemmefra kl 11.30 kom til 10 km før Randers så stod der motorfejl på bilen .. endte med at få den hentet af vejhjælp og så kom vi tilbage til Aarhus, fik i ventetiden fundet en lejebil, men skulle først hente en app før man kunne leje ved dem .. men fik den hentet og så kørte vi nordpå igen og var fremme kl 16.30 ... en dag med udfordringer .. og ja så er det spændende på den trælse måde hvad der så er galt med bilen ...
    Har lige været på stranden på aftentur med Oda og forsøgte om der var nordlys at se , men det var nu ikke meget ... måske vi var ude for tidligt ..


  • #62   11. maj Der var masser af nordlys over Kolding. smiley
    Det er ikke mig der har taget billederne.


    profilbillede
  • #63   11. maj .

    profilbillede
  • #64   11. maj

    profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 31 Svar: 216
    #65   11. maj 59
    Det var da godt nok tragisk.
    Men mega fedt Ellie har sat et pote aftryk derover.
    Kører nok lige omkring og skriver med graffiti på deres klubhus
    “Ellie was here” smiley

    God bedring med alle skavankerne smiley
    Kan desværre ikke undvære scooteren endnu smiley



  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 31 Svar: 216
    #66   11. maj Wow det er flotte billeder Anni !

    Vi har første tur ud til møllerne i 2 måneder smiley
    Der er vist et par stykker som nyder det smiley


    profilbillede
  • #67   11. maj Staffmom, jeg var lige ved at tude, da hun fortalte historien smiley Man kan jo synes at man har en balance imellem at passe på sin hund og så lade den være hund, men sådan en freak accident er bare frygtelig smiley

    Så nu får hun en halvsøster til Ellie om et par uger smiley En lille black/tan skønhed, med krudt i røven og lækkert hår smiley


  • #68   11. maj Ja det var en forfærdelig ulykke, men jeg ved ikke mere end lige " overskriften" af ulykken.
    Jeg fik faktisk tilbudt lejlighed ved siden af hende, men fik den desværre ikke smiley

    Jeg håber hun finder lykken i en lille halvsøster smiley


  • #69   11. maj Jeg er ikke sikker på jeg psykisk ville overkomme sådan en ulykke med mine smiley men det lyder som om en lille Ellie-ish ting kan gøre en glad igen smiley


  • #70   11. maj Obster, af samme grund havde hun egentlig besluttet sig for, at hun aldrig ville have hund igen.

    Men så mødte hun Ellie smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #71   11. maj Åh en hæslig hæslig oplevelse for den stakkels hundeejer smiley Dejligt, at hun nu har fået mod på at få hund igen smiley

    Vilma driver mig til vanvid dag og nat pt - og det er skide synd for hende smiley Hun er IKKE skabt til at skulle begrænses. Der er et piveri ustandselig - over bodystocking og kraven - og lufteturene i snor er, synes hun, virkelig virkelig kedelige.
    Indimellem giver jeg hende bandage om den barberede plet på forbenet, så hun kan slippe for kraven lidt tid.
    Hun får smertestillende piller og kløestillende mv spray og salve på operationsarret - og kløestillende på den bare plet. Men uden krave eller gaze slikker hun alligevel på forbenet.
    Jeg aner ikke, hvad jeg mere kan gøre for hende - ringer til vagtlæge som siger, at der ikke ER mere at gøre. Åh, min stakkels lille hund smiley
    I skrivende stund er hun i ro - sover med bandage. Jeg håber, det er OK, at den bare plet ikke får luft en lille times tid, så især Vilma, men dermed også lidt jeg kan få en portion ro. Det trænger vi begge til efter en urolig nat, hvor Vilma ville ud gentagne gange - uden nødvendigvis at skulle tisse - hvor hun møflede rundt for at finde ro med kraven.
    Jeg vil så gerne gøre noget for hende - og der er bare ikke noget at gøre. Det er det værste ved at være dyreejer - er jeg sikker på, at mange er enige med mig i.

    PS. Vilma tisser virkelig mange gange efter operationen - i dag 5 gange i løbet af en halv time. Gad vide, om der er nogen sammenhæng smiley


  • #72   11. maj Se lige. smiley

    profilbillede
  • #73   11. maj Åh, Isabelle, hvor er det synd for Vilma. Og for dig!!!

    Kan du ikke smøre almindeligt kløestillende på pletten på benet? Fx den her https://www.webapoteket.dk/sygdom-og-symptomer/smertestillende/lokalbedoevelse/xylocain-salve-p-513309

    Hvis altså det bare er der hvor venekateret har siddet smiley


  • #74   11. maj Her den anden dag rendte jeg ind i en gammel bekendt, som jeg gik en del i konkurrencer med dengang jeg startede med konkurrencer. Hun er i dag gået over til kun at hyrde, både praktisk og i konkurrencer, og underviser også i det.

    Anni, jeg skulle hilse og sige, at man ikke træner hyrdning på kvæg og heste i DK. Det er for farligt smiley Samme besked fik jeg fra Siri, som de fleste herinde nok ved hvem er.



  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #75   11. maj Jeg fik anbefalet noget Isaderm, der skulle være kløestillende, Anne. Det virker ikke specielt godt.
    Derudover har jeg noget KW anti-leck fra Maxizoo. Det er jeg heller ikke vildt imponeret af. Iflg. dyrlægen skulle det værste kløen være væk i morgen. Det satser vi på - Vilma og jeg. Hvis det ikke er, prøver jeg at finde xylocain-salve.

    - Og så var vi lige i skoven. Skønt skønt - indtil jeg skvattede over en træstub. Min mobil røg ud af hundetasken og var VÆK - gemt et sted under alle de visne blade. Jamen for h...... altså. Lige da følte jeg mig ret plaget.
    Efter en lille smule leden besluttede jeg, at det ville være smartest at finde nogen, der kunne ringe til min telefon. Jeg fandt et par søde mennesker, og få minutter efter ringede telefonen under bladene smiley Så gik vi hjem!
    Nu ligger Vilma og slapper af - uden krave mv. smiley


  • #76   11. maj Vi har været fire dejlige dage med mandens familie i sommerhus og kørte hjem i dag over Roskilde - og hov, så kom vi jo lige forbi DKK- udstilling i Roskilde og fik brugt et par timer der - masser af gode snusemuligheder for mopserne og lidt snacks med hjem.

    Men synes godt nok, at det er svært at være der som tilskuer/gæst. Ringene virker enormt lukkede pga. teltene, det er svært at finde rundt i, og udstillerne virker ikke særligt interesserede i at interagere. Det har jeg faktisk tænkt mange gange.

    DKK kunne godt udvikle lidt mere på formidlingsdelen/gæste-delen.


  • JT
    JT Online Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 309
    #77   11. maj Jeg elsker forår og særlig når vejret er som i dag. 18 grader og solskin, næsten ingen vind. Vi har været ude hele dagen. Jeg har slået græs og fået plantet blomster i et par krukker. Hundene og jeg har gået tur ved åen. De lignede mere lort end lagkage, da vi gik hjem. Men hvad pokker de havde hygget sig. Her til aften blev der tændt op i grillen og der blev grillet en flanksteak. Shit den var god og der blev nydt et glas rødvin til eller to. Der blev også lidt til hundene. Altså kød, ikke rødvin. Nu har jeg lige hældt det 3. Glas rødvin op. Manden er ikke til rødvin, han får øl.

    SKÅL!,


  • #78   11. maj JT, lige så trist og gråt det kan være i Danmark, lige så smukt er det, når foråret viser sig fra sin gode side smiley



  • #79   11. maj Sia og jeg har også nydt det fine vejr, både i haven og i hundeskoven smiley

  • JT
    JT Online Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 309
    #80   11. maj #78

    Kan ikke være mere enig. smiley


  • #81   12. maj Så enig, Ida. Udstillinger i dkk er for inkarnerede dkk folk, det er meget et "lukket" arrangement...

    Så I salukien som er løbet væk derfra? Håber den hurtigt bliver indfanget...


  • #82   12. maj A-S: Enig. Og vovsen er indfanget iflg. FB

  • #83   12. maj Jeg har lige trukket et Dorit-hår ud af min fod. Det sad ikke særlig langt inde, og kom nemt ud. Men jeg fatter ikke at noget SÅ småt kan gøre SÅ ondt smiley smiley

  • #84   12. maj Anne - Jeg har jævntlig Svende-hår i foden…holy shit, hvor gør det ondt smiley

    Vi er tre 2-benede på matriklen, men det er kun mig, der får hår i foden smiley Sophia render på bare fødder nærmest konstant, men hun får dem ikke i foden. Ej heller manden. Og det selvom vi begge går med strømper og sutsko smiley


  • #85   12. maj Ej men jeg elsker at jeg kan åbne døren og sætte mig ud i en have og nyde vejret smiley aaah!

    Dog trænger den til en stor forårs-forplejning..


    profilbillede
  • #86   12. maj Haha, det er vitterligt sådan noget som man kun forstår, hvis man har prøvet det smiley

    Men virkelig sært at det kun er dig, der får dem i foden smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #87   12. maj "Dog trænger den til en stor forårs-forplejning.."

    Hvad spiser en have egentlig? smiley


  • #88   12. maj Forårs-PLEJNING smiley smiley

    Vi diskuterede også om man kan soignere en busk


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #89   12. maj Jeg tror godt, man kan sige, at man soignerer en busk.

  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 12 Svar: 157
    #90   12. maj Jeg har skisme svært ved at ryste den her omgang sygdom af mig - Linus kom hjem igen her til morgen, men min mor har lige været her for at gå tur med ham. Det er virkelig dejligt at hun gider det, men for pokker jeg savner selv at kunne gå en lang tur med ham.

    Så nu gider jeg virkelig godt at blive rask igen!!!


  • #91   12. maj vi er i sommerhus, nu er børnefamilierne sendt hjem, de 2 store drenge græder når de skal køre og synes det er uretfærdigt vi skal blive, men der er jo kun et udtryk for de elsker at være på familieture i sommerhuse ...
    Nu skal vi have 4 dage i fred og ro og afvente mekanikeren ringer og forhåbentlig siger det ikke er en reparation til en formue bilen skal igennem ... når vi kommer hjem skal vi lige til bedsteforældre dag i en børnehave og så står pinsen på at der skal skrabes tapet af i det hus mellemste barnet med kæreste har købt og som de får nøglerne til i morgen .. huset er bygget i 1960 og ja der er nærmest intet gjort siden ... det gode er der har været tæpper på alle dage i værelser og stue, men under er de fineste trægulve ..


  • #92   12. maj Ida - Enig, de store udstillinger er ikke publikumsvenlige, hvis man kommer som helt almindelig tilskuer, jeg synes ofte atmosfæren på specialklubudstillinger er mere afslappet og ikke så hektisk.

    Jeg kan godt forstå man som tilskuer finder det frustrerende at de fleste udstillere ikke er specielt åbne og formidlende, men omvendt så forstår jeg også udstillerne.

    Jeg udstiller ikke så meget i år, men har dog meldt til 3 udstillinger her i foråret, 3 hunde på hver af de to af dem og 2 hunde på en enkelt af udstillingerne, det er en udskrivning på 3102 kroner og så kommer kørsel oveni, det er blevet så dyrt at udstille synes jeg og med de priser, så ligger mit fokus 100% på hundene så de er helt klar til de 3 minutter i ringen, hvor de har dommerens fulde opmærksomhed

    Jeg er heldig at min yngste søn oftest handler mine hunde, så jeg har i mange tilfælde overskud til at snakke med interesserede, men er jeg alene afsted med 2 eller 3 hunde, så har jeg ikke overskuddet til at interagere med andre mennesker før racen er færdigbedømt.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #93   12. maj Min yngste kom til krebsesuppe og bunker af god og nærværende snak - plus gode grin smiley smiley smiley

    profilbillede
  • #94   12. maj Kirsten, jeg kan også godt forstå, at man som udstiller skal være på, kan være nervøs og ikke vil have sine hunde gejlet op eller lignende. Så er overskuddet der ikke helt. Har selv været lidt en af del af hundeudstillingsverdenen og der var mest overskud efter ens tur i ringen var overstået smiley

    Det er der, at DKK kunne komme lidt på banen. Måske finde nogle racerepræsentanter, hvor man kunne møde forskellige racer i et bestemt tidsrum i et af DKK's telte.

    Ligesom der godt kunne komme lidt mere information op om hvilke hunde, der udstilles hvornår, og hvad man som dommer kigger efter ved racen.

    Jeg ved godt, hvor jeg skal finde de informationer henne, men det er fordi, jeg har intern viden. Ud fra et formidlingssynspunkt er der bare meget, der kunne forbedres for at give ikke-udstillere en lidt mere "åben" oplevelse af udstillingslivet.


  • #95   13. maj Det kan ikke anbefales at få en motorsav i ansigtet.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #96   13. maj Jeg synes, du skal give dine tanker og idéer videre til DKK, Ida smiley

  • #97   13. maj Øv at det var en dårlig oplevelse Ida. Jeg var også selv derude som tilskuer, men havde en superhyggelig dag. Men jeg kendte så også adskillige, der skulle udstille, og et par opdrættere, der "bare" var der, for at støtte op om hunde fra deres kuld, som skulle stilles.

    Derudover havde jeg JohnJohn med (fordi vores svenske opdrætter kom, og hun ville naturligvis gerne se ham) Han havde også en skøn dag, og var inde til "Kom og vis din hund", hvor vi fik en lang, god snak med en udstillingsdommer - faktisk så god, at han nu er tilmeldt næste udstilling i Specialklubben.



    profilbillede
  • #98   13. maj Jeg synes også det er lidt for hektisk til DKK udstilling. Jeg var til en i Herning for to år siden, vil gerne prøve en anden

  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 12 Svar: 157
    #99   13. maj Hvis nu mine smagsløg beslutter sig for at kaffe smager frygteligt efter endt sygdom kommer jeg skisme til at spare en masse penge smiley smiley

  • #100   13. maj @ Indica, så er der masser af smagsting man kan komme i ... liv uden kaffe noooooooo

  • #101   13. maj Måske skulle jeg få sendt afsted til DKK med et par forslag. Det var ikke en decideret dårlig oplevelse, men det er bare en oplevelse, jeg har haft i tidligere sammenhænge og har tænkt lidt over.

  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 12 Svar: 157
    #102   13. maj Jeg vil meget gerne droppe kaffe, så jeg er taknemlig hvis mine smagsløg gør det nemmere for mig smiley

  • #103   13. maj Jeg kopierer lige mig selv fra sprogtråden smiley

    Jeg er blevet ringet op af den kollega, som er tovholder på mandskab til EU valget. Han spørger om jeg ikke vil komme ind dagen før valget, altså om lørdagen, for at vurdere brevstemmer.

    Jeg har indtil videre takket høfligt nej tak smiley Dels skal jeg til konkurrence fredag aften, dels har vi arbejdsdag i klubben lørdag. Og for lige at sætte trumf på, så kunne jeg oplyse ham, at jeg jo ikke får løn (som han gør, i øvrigt får han dobbelt op, fordi det er pålagt merarbejde en lørdag), men kun får valgdiæter. Fordi jeg er ansat i en anden forvaltning, og derfor ikke er udkommanderet til valg, men hentet ind som ekstern. Og så får man kun valgdiæter, som vist er i omegnen af 400 kr. Skattefri, godt nok, men for 30 minutters kørsel hver vej og 4 timers arbejde, er jeg egentlig ikke helt vildt hooked på ideen.

    Hvis jeg endelig skal lave frivilligt arbejde, vil jeg hellere til arbejdsdag nede i klubben smiley


  • #104   13. maj Jeg arbejder hjemme om mandagen, og det var virkelig heldigt i dag!

    Ellie begyndte at hoste og harke efter morgenturen. Hun havde spist græs, så min tanke var at noget var røget i den gale hals. Det gik så over til at hun begyndte at kaste skum/slim op. Efter et par timer var der små klatter blod i slimen smiley Jeg ringede til dyrlægen, som sagde at jeg skulle tilbyde hende en masse vand og bløde spiseting. Jeg sagde at hun elsker at lege med haveslangen, så jeg fik besked på at gå ud og pjaske vand med hende.

    Vi pjaskede med vand, og så fik hun et par lunser optøet hestekød. Og så ventede jeg. Og ventede. Og ikke mere hoste smiley Sendte en sms til dyrlægen om at tricket havde virket smiley

    Nu er hun lidt slatten efter at have gået og hostet og kastet slim op hele formiddagen, men ud over det er hun glad smiley

    Min lille pisling smiley


    profilbillede
  • #105   13. maj @ Indica, et vis antal kopper kaffe om dagen er efter sigende sunde/forebyggende for visse sygdomme ..

    jeg har fri og i dag har vi gået en 7-8 km tur langs stranden næsten på toppen af Dk i perfekt vejr ...

    men første brugte jeg lige et par timer på at få vejhjælp til at flytte min bil fra det forkerte værksted og til der hvor de heldigvis på tlf samtalen fra fredag kunne høre og måtte give mig ret i jeg havde sagt den skulle hen ..


  • Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2024

    Følgere: 20 Emner: 12 Svar: 157
    #106   13. maj Hanne, ikke enig. Kaffe stresser binyrene, som så hæver kortisolniveauet i kroppen.
    Og det påvirker f.eks. søvnrytmen negativt.

    Og når nu det er noget der ikke har en næringsmæssig værdi ser jeg ingen grund til at drikke det smiley


  • #108   13. maj det er nu ikke noget jeg har fundet på .. mener også at have læst at nyere studier viser det kan mindske risiko for demens

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #109   14. maj Jeg læste lige lidt om kaffe. Der dukkede en anbefaling op: "Udskift kaffen med grøn te." smiley
    Tilgiv et fnis, men det KAN man altså ikke som kaffedrikker smiley
    Man kan heller ikke udskifte et glas rødvin med et glas vand - eller en lækker salat med to franske kartofler. JEG kan ihvertfald ikke smiley


  • #110   14. maj Jeg har aldrig lært at drikke kaffe smiley Jeg elsker lugten, men synes smagen er hæslig. Jeg drikker -god- te i mindre mængder (max 2-3 krus dagligt) med forholdsvist meget mælk i smiley Jeg kender forholdsvist mange, der heller ikke drikker kaffe. Det er lidt spøjst at danskere, som udgangspunkt går ud fra at alle drikker kaffe og ser helt forkerte ud mår man siger 'nej, tak'.
    Jeg kunne så tilgengæld ikke rigtigt forestille mig et liv uden en kold cola (zero) smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #111   14. maj Jeg er ved at huske at lave te til min ikke-kaffedrikkende svigerdatter - og har diverse forskellige at tilbyde hende smiley

    Cola? Nej tak smiley


  • #112   14. maj Nej tak til kaffe og te herfra. smiley

  • #113   14. maj Da jeg arbejdede hos Peter Larsen Kaffe fik jeg altid mærkelige blikke når jeg takkede nej tak til kaffe. Jeg gider ikke drikke noget, hvis jeg ikke synes det smager godt... og nu var jeg jo ikke ansat for at drikke kaffe smiley

    Til gengæld var jeg stor fan af sommertiden når der skulle øves i nye drinksopskrifter med kaffe. Jeg fandt ud af at jeg kan egentlig godt lide kaffe.. den skal bare helst være kold og indeholde så meget sirup at den kun har en bismag af kaffe smiley
    Herhjemme laver jeg også iskaffe til mig selv når mit overskud er på det højeste. Det kan nu altså noget smiley


  • #114   14. maj Åh ad, jeg sidder og følger live-bloggen på "Korsør-manden". Fy for helvede, et klamt svin smiley

  • #115   14. maj @113
    Det lyder som min kæreste, hun er vild med kaffe så længe den er kold og smager af alt andet end kaffe.

    Jeg plejer at citere de gode gamle "beastie Boys" for hende

    " i like my sugar with coffee and cream " smiley


  • #116   14. maj kaffe er ganske som the mange ting ... jeg siger livet er for kort til dårlig kaffe og er slet ikke til de der malede kaffer fra supermarkeder ... køber hele bønner, og helst hos Hedekaffe i Ulfborg ... de har mange spændende, syrlig kaffe er ikke mig ..

    jeg elsker og the, fx Rooibus, og en der hedder Fløde The .. også grøn og hvid the..

    Ja og cola, men det skal helst være Pepsi Max, ellers den nye Faxe Kondi Appelsin o-kalorier ..

    til gengæld drikker jeg nærmest intet med alkohol . i kategorien øl måske 1-3 om året og ligeledes er mit vinforbrug nok nærmest ikke eksisterende ..

    Det er voldsom lige nu med både Korsørmanden og Mia mandens retssager ....

    I går var så god en dag med energien, godt 13.000 skridt blev det til, i dag døde jeg helt, mit blodsukker drillede hele dagen og først her tilsidst på eftermiddagen kom vi ud og gå, sølle 5500 skridt og så er jeg done smiley .. bliver så utilfreds med mig selv .. tror så Oda var helt ok med det ikke var 13.000 igen ..

    har sådan tænkt gad vide hvormange tobenede 13.000 skridt er omregnet til 4 små skotte ben


  • #117   14. maj og hvad fanden sker der i Georgien smiley

  • #118   14. maj Jeg kan ikke lide kaffe..

    Og jeg er sønderjyde smiley

    Så jeg har lært at sige "Nej, så voksen er jeg ikke endnu" smiley

    Te kan jeg godt drikke, men hellere sukkervand med te, end te med sukker smiley


  • #119   14. maj Jeg kan ikke lide kaffe, øl eller vin. Kun de der helt vildt søde vine... jeg er bedst til drinks der smager af slik -eller i hvert fald ikke af den alkohol de indeholder.

    Jeg drikker af den grund ret sjældent og nærmest ingenting, jeg vil hellere have en pepsi max eller 7up light. Rød sodavand etc.

    Jeg kan drikke te, men vil helst have det med sødemiddel i smiley Jeg bliver heller aldrig voksen når det kommer til drikkevarer. smiley


  • #120   14. maj øl og andet spiritus drikker jeg ikke, men der er det mere tilladt at sige nej, end det er hos min sønderjyske familie smiley

    De har dog efterhånden opgivet at prakke kaffe på mig.


  • #121   14. maj Jeg oplever flere reaktioner på jeg ikke rigtig drikker alkohol end kaffen smiley
    Også fra Sønderjyder... eller der er absolut ikke nogen forskel egentlig hos dem jeg møder...


  • #122   15. maj Ja, det er faktisk lidt underligt det med at man siger nej, tak til alkohol i nogle kredse kan få folk til nærmest at falde ned af stolen. Hverken min mand eller jeg drikker særlig meget alkohol og når vi så endelig gør så må det altså godt være noget der er godt. Det er primært vin vi så drikker. Og det skal helst være i den lette ende som fx Merlot. Ingen af os bryder os om kraftig vin, der smager af egetræ.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #123   15. maj Hvordan smager egetræ? Altså bare så jeg ved det, hvis jeg får noget vin, der smager af dette smiley

    At hygge er, ihvertfald for min generation, meget forbundet med at drikke og spise - kaffe/kage eller øl/vin/snacks/mad. Jeg vil blankt erkende, at jeg synes, det er ufattelig ufestligt at byde på et glas vand smiley smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #124   15. maj Hestemishandleren Andreas Helgstrand tager det fulde ansvar for mishandlingen og "erkender" - at han slet ikke ANEDE, at nogle af hans ryttere mishandlede hestene smiley smiley

    "Man har med unge mennesker at gøre, man forklarer og stiller en masse procedurer op, men der sker fejl alligevel. Vi laver alle fejl, og unge mennesker skal hjælpes hele vejen igennem."

    Gad vide, hvad de unge mennesker, der har modtaget instruktioner fra AH, synes om at blive kastet under bussen?


  • #125   15. maj Tja egetræ smager af egetræ. Jeg har fra barnsben af opholdt mig meget i værksteder, hvor der snedkereres i egetræ. Det har en meget kraftig lugt som man næsten kan smage når man er omgivet af egetræssavsmuld smiley En smag/luft jeg genkender i kraftig rødvin som jo oftes lagres i egefade smiley
    Og ja, hygge er som regel forbundet med at indtage et eller andet mad og drikke. Helst det bedste huset formår, hvis der kommer fremmede smiley Og ja, vand kan forekomme 'ufestligt' men så kan man jo servere dansk vand og smide en isterning og en skive citron i smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #126   15. maj Danskvand smager grimt! Bwadr-smiley mangler.
    OK - ret subjektiv betragtning smiley
    Ja - jeg serverer gerne vand i en karaffel med isterninger og (økologiske/usprøjtede) citronskiver smiley


  • #127   15. maj Jeg kom til at træde på Katten, da vi var ude at gå tur smiley

    Jeg havde ikke set han skiftede retning.

    Ih hvor han skreg smiley

    Jeg nåede ikke at se hvor jeg trådte på ham og bagefter gik han fint videre som intet var hændt..


  • #128   15. maj Jeg har altid mine egne drikkevarer med når jeg er ude. For selv hvis folk har tænkt udover alkohol (et glas postevand kan man vel altid få smiley ) så er der ofte sodavand med sukker i. Og det kan jeg ikke drikke.
    Og det er helt fint... det er jo mit helt særlige behov.

    Men det har da gjort mig særligt OBS på at når vi inviterer er der rigeligt mængder af både øl, vin, diverse sodavand med og uden sukker og alm vand med og uden brus.


  • #129   15. maj Når min bedre halvdel selv tilbyder at tage med ud til ponyen, så siger man ikke nej - de 2 er altså lidt sjove.. Min pony er meget opmærksomhedskrævende og skubber til folk, hvis han kan komme til det - min kæreste blev skubbet til (eller "stanget", ligesom en ged gør, efter hans eget hoved), så han skyndte sig hurtigt ud af folden. Min pony var ikke helt færdig med at få opmærksomhed derfra, så han skyndte sig at gå med derned af smiley

    profilbillede
  • #130   15. maj jeg synes nu der er Dansk vand der smager godt, nogle af dem med citrus, eller lime ..

  • #131   15. maj Hanne, jeg for SÅ meget vild i True Skov i dag smiley Jeg parkerede ved dét der hedder noget i stil med Vinterens Hjerte, og så flakkede jeg rundt på må og få. Spurgte nogle spejdere om vej oppe ved den der Hule-skov, men blev ikke særlig meget klogere smiley

    Hundene havde en FANTASTISK tur, og elsker når vi farer vild og bare går og går og går smiley


  • #132   15. maj Jeg har sådan en lidt vanvittig uge, hvor jeg endnu ikke har haft bare 2 minutter i sofaen, og heller ikke får det før sent fredag aften.

    Men så sidder jeg lige en halv time ved spisebordet (imens jeg spiser, svarer mails, tjekker HG og FB), og kan kigge ud i min have. Som står grøn og frodig, med blomstrende æbletræer, smukke blomster i blå og gul, skovjordbær der blomstrer i pink og hvid og en smuk, lyseblå himmel med aftensol smiley

    Og så føler jeg mig så heldig. Og ret gammel, fordi jeg nu er sådan én der synes det er dejligt at sidde og kigge ud i haven smiley


  • #133   15. maj ha ha Anne, en skam jeg ikke er hjemme, hvis det er selve P pladsen der hedder Vinterens Hjerte så passerer jeg den ofte ... jeg er ikke helt med på hvilken huleskov, når du skriver "oppe ved" for i min verden er det område i skoven hvor der er bygget en del huler, nede i skoven ifht p pladsen smiley
    men det er et område jeg normalt færdes i ... når man står på p pladsen med True By i ryggen hvad vej gik du så ?
    Hvis man står sådan med True i ryggen og går mod højre, over vejen, passerer en rød bom og går op af det brede spor, så et stk ude kommer et lille skilt der peger ind til venstre, der står Vinterens Hjerter lidt inde af en sti, det er en skulptur ..


  • #134   16. maj Ih altså, jeg står her ganske måbende smiley
    Jeg tager en ren bluse ud af skabet, og da jeg har fået den på,ser jeg at den er fyldt med huller for neden - og så lige en af dem som jeg var meget glad for smiley
    Det er godt nok surt smiley
    Gad vide, hvad der er sket, og hvem der har lavet hullerne. smiley
    Hvis det er møl, så må de være kæmpestore og ikke være nemt at overse. smiley


    profilbillede
  • #135   16. maj smiley

  • #136   16. maj # 134 mus måske?

  • #137   16. maj Har hverken set mus eller hørt det "pusle"
    Men jeg må nok hellere se alt mit tøj igennem. Måske er der mere tøj med


  • #138   16. maj Det er jo moderne med hullede bukser, måske jeg skulle starte en ny mode med hullede bluser. smiley

  • #139   16. maj Anni, bare husk en BH indenunder smiley

  • #140   16. maj Det kan ikke være Sia smiley
    Sia får ellers skylden for alle huller her i huset, uanset om det er huller i mit tøj, huller I Sias bamser, huller på græsplænen eller hul i væggen i køkkenet.
    Sidstnævnte var der pludselig, da jeg kom ud fra badeværelset i morges.
    Da jeg fik kigget nærmere på det, var det dog kun tapetet (væv af en slags) og noget papir under tapetet smiley


  • #141   16. maj #138 ... Anni ... Jeg er vild med , du altid ser det positive i alting ... smiley
    Det er der flere der kunne lære noget af herinde.
    Og husk så lige at sende et billede af den helt nye mode , du er ved at starte ... smiley smiley smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #142   16. maj Vilma fik en bodystocking på efter sterilisation hos dyrlægen. Dagen efter var der små huller i denne bodys..... smiley
    Det var 6-7 små bitte huller - der "voksede" sig større.
    Jamen hvad ER det for nogle mærkelige møl, der er flyttet ind hos Anni og mig? smiley


  • #143   16. maj Jeg har "møl" i alt mit tøj. Små.huller på størrelse med en katteklo. smiley

  • #144   16. maj .... og jeg orker ikke engang at se om der er lavet lufthuller i mere af mit tøj. smiley

  • #145   16. maj Efter kemoen er jeg blevet meget tyndhåret, nærmest halvskallet og så fik jeg krøller. smiley
    Nu efter tre år er jeg sluppet af med kemokrøllerne, men det har nu ikke gjort noget godt for mit hår. smiley
    For nu ligner mit hår sådan en blanding af halm og håret på en ruhåret hund. smiley
    Mon jeg selv skal have en trimkniv med når jeg skal til frisør, for tror ikke, at min frisør har remedierne til ruhårede hunde.? smiley


  • #146   16. maj Anni jøsses!!! Jeg forestiller mig at uanset hvad det er...så er der en eller anden fed mus eller et møl der ikke længere kan lette eller hvad end synderen er smiley

    Og jeg er sikker på du er ganske vidunderlig at se på... uanset håret og trimningen smiley


  • #147   16. maj Hvis det er mus tvivler jeg på det har været til mad, nok mere som redefyld smiley

  • #148   16. maj Og jeg er sikker på du er ganske vidunderlig at se på... uanset håret og trimningen

    Tak : smiley
    Og den hullede bluse pynter nu også. Den passer meget godt til det ruhårede halmhår smiley
    For jo, har taget den hullede bluse på. Tænkte, at når nu jeg bare går her hjemme kunne jeg godt have den på så kan den ryge ud i stedet for til vask. smiley


  • #149   16. maj Jeg har været i Netto, og købte 5 pakker kammerjunkere og 1 liter koldskål smiley Jeg er så glad for de scan selv-kasser, for så sidder der ikke en ung kasseassistent og undrer sig over mit sære køb smiley

    Det kan være svært at finde glutenfrie kammerjunkere, så det er med at hamstre når de er i butikkerne smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #150   16. maj Jeg har skrevet en irriteret mail til 34.000 kroners dyrlægen - og kan ikke helt beslutte mig for, om jeg hellere skulle have holdt min kæft. Kender I det? smiley

  • #151   16. maj Anni, angående det der ruhår. En god balsam med olie i gør underværker.

  • #152   16. maj Så kom kaninerne på internat - og det bedste er at jeg sender dem ud i verdens bedste hjem allerede i morgen

    De skal bo hos et ældre par som frikaniner og med løbegård

    Jeg kunne naturligvis ikke lade være med at træne da jeg havde dem her så de kan komme når man kalder, bæres (noget kaniner ellers ikke gider) og så er de sammenført med kat smiley

    Og nu glæder jeg mig til at få det hø ud af mit hus smiley Det sviner! Men en stor oplevelse at få lov at hjælpe dem da deres mor døde


    profilbillede
  • #153   16. maj ja Isabelle, det kender jeg godt ... men hellere få det ud end vende det indad ..

    vi er i 27+ sind ... vi mener vi vil skifte bil, den nuværende der lige er fyldt 10 år har drillet FOR meget det sidste 1½ år .. MEN skal man gå med en af de fede biler man har drømt om og som nu på benzin er indenfor rækkevidde hvis vi går efter en der er 4-5 år gammel, max, en der lige har fået første syn ... eller skal man sige nu er det NU og gå efter el-bil ... jeg har det sådan at skal det være el så vil jeg ikke købe brugt, der er sket for meget det sidste år ..
    vores plan var oprindelig at bilskifte skulle vente til sommeren 26 hvor min mand vil få sin efterløn udbetalt skattefrit da han går på folkepension ... så det er lidt øv men jeg magter ikke flere dyre regninger


  • #154   16. maj Hanne, du nævnte Peugeot 2008. Den har min veninde, og købte den fra ny til lige under 200.000 kr. Hun er virkelig glad for den. Den går selvfølgelig ikke i stykker endnu (men det GØR franske biler jo), men den kører godt, langt på literen og har alt i udstyr, trods den billige pris.

  • #155   17. maj Jeg er uendelig glad for, at vi fik ny bil. Vi har ikke kørt under 19,2 på en liter, og den starter og kører som en drøm. Vi har allerede kørt over 1300 km i den. smiley

    En tankfuld er kun godt 400 kroner mod 1100 i Transitten.

    Til Lübeck og retur for noget under 300 kr.


  • #156   17. maj @ Anne, vores nuværende er en Peugeot 308, og man skal aldrig sige aldrig, og vi har kørt i det mærke siden første nye bil vi købte i 1997 ... det er biler der når de kører kører godt, og der er meget udstyr for pengene ... men de lavede en tandrems bommert i nogle bestemte modeller hvor de imo har været nogle røvhuller... så umiddelbart vil vi ikke videre i det mærke ..

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #158   17. maj Hvis det er syren i kartoflen, der hjælper, hvorfor så ikke en citronskive? smiley


  • #159   17. maj Nu så jeg kun lige overskriften på linket ...... ( gider ikke gå ind og læse om det ) .....
    Men jeg kan da godt forstå advarslen , hvis folk har stoppet en stor frossen bagekartoffel op i numsen smiley smiley smiley smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #160   17. maj For f... altså, Nittib - nu har du givet mig billeder i hovedet af mennesker, der kæmper for at få en hel bagekartoffel op i rumpetten smiley smiley

  • #161   17. maj Hvis man synes en hæmoride trykker, så må en bagekartoffel da være temmelig meget værre smiley

  • #162   17. maj Jeg er SÅ træt, at jeg næsten ikke kan holde øjnene åbne smiley

    Jeg har knoklet røven ud af bukserne med en helt vanvittig sag, som kommer til at kræve lige så meget energi i næste uge. Men forhåbentlig er det det hele værd, når vi om en uges tid er lykkedes med permanent at skabe sikkerhed om et lille bitte menneske.

    Men jeg er SÅ frustreret over at der er et kæmpe hul i lovgivningen som gør, at man som kommune er nødt til at anbringe et barn i en fremmed plejefamilie, imens en anden myndighed hastebehandler et spørgsmål om noget så banalt som bopælen på et barn. Jeg tror det er 4. gang at jeg er inde over en sag af den type, og hver gang bliver jeg lige frustreret >:(


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #163   18. maj Indimellem er lovgivningen ufatteligt tåbelig. Indimellem er der ufattelige huller i den smiley

    Tåbelighed:
    Regeringen afsætter 500 millioner til intensive læringsforløb til elever, der frygtes ikke at kunne bestå den kommende afgangsprøve i dansk og matematik. Som fordelingen er skruet sammen, modtager alle skoler en portion penge. En skole i Gentofte, hvor alle elever normalt består, får samme beløb som en skole i Lolland kommune, hvor hver femte normalt dumper.
    Der er ikke nok penge til at hjælpe alle elever med behov i Lolland Kommune - fordi man giver penge til kommuner, der slet ikke har behov for hjælp smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #164   18. maj "Tricks
    Kan dække når man siger sit"

    - og sætte sig, når man siger dæk? smiley


  • #165   18. maj - og sætte sig, når man siger dæk?

    Nej smiley
    Han er lidt forvirret, men han prøver da smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #166   18. maj Jeg kan faktisk godt genkende det fra Vilma, da hun var yngre - "damen siger sit. Jeg skal gøre noget. Hvad er det nu, jeg skal???????" smiley

  • #167   18. maj Det er også svært at holde styr på smiley

  • #168   18. maj Jeg kendte en med en Basset Hound. Han havde lært ham eller kommandoer "forkert". Når han sagde gå, så kom han osv. Det lavede vi meget sjiv med. smiley

  • #169   18. maj Jeg har jo været så åndssvag at tilmelde mig et DM, og i dag skulle jeg træne med nogle MEGET garvede brugsfolk. Jeg blev tæsket igennem, både uden og med hund smiley

    Men uden sammenligning den vildeste og mest intenst lærerige træning jeg nogensinde har været ude for smiley

    I næste weekend skal jeg træne med en anden, som for ret nyligt har stillet i samme prøve, som jeg skal stille i. Så nu har jeg en uge til at få alt fra i dag arbejdet ind i mit hoved (og i min krop), og om en uge skal jeg have de sidste detaljer af programmet på plads. Jeg er allerede træt smiley


  • #170   18. maj #169
    Ha, ha, Sia og jeg har bare været I hundeskoven sammen med opdrætter og Sias søster.
    Det er mega hyggeligt, men vi får rent faktisk også trænet forskellige ting.
    I dag har vi blandt andet trænet vores teenagere i at gå pænt i løs Line, selvom de helst vil lege hele tiden. Der er et lille stykke, hvor vi går udenfor hundeskoven, inden vi kommer ind i hundeskoven igen, og der skal hundene alligevel være i snor.
    Hundene fik også lov til at lege og bade smiley

    Det er lidt sjovt med de to søstre, det er så tydeligt, at vi to ejere har prioriteret forskellige ting. Men så kan vi heldigvis lære af hinanden smiley



  • #171   18. maj Jeg har gjort noget vildt i dag, synes jeg selv. Jeg har bestilt køretimer hos en kørelærer smiley Jeg fik kørekort i 2015 og det kan tælles på én hånd hvor mange gange jeg har kørt bil. Og altid med en ved siden af. Nu har jeg en bil (min mands) og jeg gad godt selv at turde køre.

  • #172   18. maj @Pernille, det skal du nok blive glad for .. min svigerinde fik også kørekort i en unge alder, men fik det ikke brugt og blev så usikker ... da hun blev træt af det tog hun også nogle timer ved kørelærer og kom til at køre bil i det daglige ...

  • #173   18. maj Jeg havde på et tidspunkt en piccoline, som ikke turde køre bil. Hun var skrækslagen bare ved tanken.
    En dag tog jeg hende med ud til en af firmabilerne, og gennemgik stille og roligt de forskellige ting med hende, bad hende bakke bilen ud, og køre tilbage på plads igen.

    Så bad jeg hende om at køre hen til en anden indgang og parkere der, så hun kunne hente taske og kørekort, og derefter skulle hun en tur i Rema.
    Det var en meget stolt pige, der kom tilbage efter turen I Rema smiley

    De efterfølgende dage blev hun så sendt afsted på korte ture, og det endte med at hun også kørte længere ture.

    Pigens far ringede til mig for at sige tak. Forældrene havde prøvet alt, og troede aldrig at pigen ville komme til at køre bil.


  • #174   18. maj Pernille, jeg elsker at du gør som du gør, i stedet for bare at kaste dig ud i det smiley Kæmpe respekt smiley

  • #175   18. maj Jeg bor jo ud til en mark, og på den mark er der en lille mose. Der er vel 100 meter ned til mosen. I mosen bor et par gæs med deres 4 gæslinger, som nu er ved at være ret store. Lige nu tuller alle 6 rundt på marken lige ud for min have smiley

  • #176   18. maj Min eks svigerfar skal gå One Mile som Julemanden smiley

    profilbillede
  • #177   i går kl. 09:56 Vi var til en hyggelig dobbelt fødselsdagsfest (40 og 60 år), og i dag står den på kobberbryllup. smiley

    Godt vi ikke skal det hver dag. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #178   i går kl. 10:20 #176
    Måske er jeg håbløst gammeldags, men julemænd kommer i december - og KUN december.
    Jeg mener - hvad er det særlige og dejlige ved julen? At den kun kommer én gang om året.
    Man kan klæde sig ud som klovn, Spiderman og Pipi Langstrømpe året rundt, men klæder man sig ud som julemand om sommeren, er man overhovedet ikke julemand smiley smiley smiley
    smiley smiley



  • #179   i går kl. 16:14 Isabelle - Hvad med Jul i juli?

    hvert år plejer der at være julemands kongres et sted i Danmark, hvor alle dem der er med i Dansk Julemands laug mødes, og ofte er der også julemænd fra andre lande med smiley


  • #180   i går kl. 16:16 Og jo han arbejder skam som julemand året rundt smiley Han er med i https://danskjulemandslaug.dk/julemandspar-fredericia

    Hvordan skal julemanden holde øje med om børn er artige, hvis ham er på kongsgården hele tiden? smiley


  • #181   i går kl. 18:00 ... mine forældre mistede deres skønne formel1/flatcoated blanding. Mæt af dage i December. Min stedfar har siden prøvet at forlige sig med en tilværelse uden hund. Vi andre har godt vidst det ikke var muligt men det er noget man selv skal vælge.

    Han er 75...men stærk, i god form, løber dagligt og er i det hele taget friluftsmenneske. Han er ikke den mest sociale eller snaksagelige type - men alligevel kendte alle i området Bella så han har helt klart været social gennem hende.
    Min mor er 63. Hun er helt klart ikke primus motor i hundeforetagendet - men hun elsker dem. Hun havde dog ikke fysikken til en stor hund.
    Min far har da også haft sin alder med i overvejelserne - størrelsen på hunden og aktivitetsniveauet. Det virker på den ene side lige så dumt at vælge en hund med lavt aktivitetsniveau når det nu engang er det høje aktivitetsniveau man selv dyrker... samtidig med man måske må se i øjnene at om 10 år er det nok noget andet.
    Det hjalp ham dog noget at vide at såfremt han ikke længere kan have hunden, så har den altid et hjem i familien hos enten min søster eller jeg. Og nu har han fået sig en lille lækker engelsk cocker spaniel...Abby.

    Det skal nok blive helt godt... smiley


  • #182   i går kl. 19:28 Tak smiley jeg er simpelhen nødt til at ha en hjælper med. Jeg er SÅ bange for at køre, det ville være uforsvarligt bare at sætte sig ud og køre

  • #183   i går kl. 21:57 Hvert år mødes min fars side af familien til pinsefrokost pinsesøndag. Det foregår udenfor, på et stykke jord, som vi ejer i fællesskab ved Ristinge Klint på Langeland.

    Traditionen blev startet af min farmor og farfar, og det er kun ganske få gange, at vi har måttet finde et sted med tag på.

    Vi var kun 25 i år, nogle år er vi 50-60 personer.
    Det er mega hyggeligt, for tit ser vi jo ikke hinanden så ofte i løbet af året.

    Sia hyggede sig med en masse nye venner, bla min brors tvillinger på 4 år.

    Alle mente, at Sia var en meget velopdragen hundehvalp smiley

    Vi nåede også et par ture til stranden, og Sia elsker vand smiley

    Så lige nu ligger min lille og meget trætte hund og snorker smiley


  • #184   i går kl. 22:25 Jeg har været på gåtur med min tidligere nabo i dag. Han er sådan ret speciel, og er lidt off socialt, men han er det sødeste og rareste menneske i verden, og der er ikke ondt skabt i ham. Jeg kan godt få for meget af ham, fordi det kræver ret meget at være i hans selskab, men en tur på halvanden time var perfekt. Det var hyggeligt og sjovt, og jeg blev inviteret med til ældstebarnets studentergilde, som er lige om lidt. Jeg har kendt den knægt siden han lige havde lært at gå smiley

  • #185   i dag kl. 03:08 Balder har ikke spist i tre dage kræsne hund. Lidt kattemad i og han åd det hele. smiley

  • #186   i dag kl. 07:56 God tur idag til jer der skal gå/løbe Royal Run, Vejrudsigten siger 22-24 grader, så husk godt med vand smiley

    Jeg står i Fredericia og hepper smiley


  • #187   i dag kl. 08:06 Ja, jeg skal så have et par veninder til frokost. Det er dem, der har bestemt dagen, og at det skulle være frokost i stedet for aftensmad. Menuen er stegt flæsk, og den menu har været udgangspunktet for hele aftalen.

    Der er jo ikke noget bedre end at spise stegt flæsk en varm sommerdag smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #188   i dag kl. 08:56 "Og jo han arbejder skam som julemand året rundt"

    Ja. Men den RIGTIGE julemand kommer kun til jul smiley

    Tillykke til din stedfar - og din mor, Obster smiley


  • #189   i dag kl. 09:54 Kender I det med at man stille tuller afsted med sin hund, som arter sig og går så pænt i snor. Fuglene synger, solen skinner og det bliver en god dag smiley

    Og så laver hunden et rullefald med ansigtet først, ned i en stor, blød lort smiley



  • #190   i dag kl. 10:56 ha ha , nej heldigvis kender jeg kun første del af oplevelsen ...



  • #191   i dag kl. 12:05 Det er heldigt for Ellie at hun er så glad for at lege med haveslangen, for en hurtig spuler, gnide shampoo ind i kinden og så spule igen, så var hun så god som ny smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #192   i dag kl. 12:33 Jeg håber ikke, at det var en rævelort, Ellie lavede rullefald i. Sådan én og så menneskelort er ubetinget værst, synes jeg. Bwadr.
    Fedt, at hun er glad for haveslangen smiley


  • #193   i dag kl. 12:42 Pindsvinelort er absolut også i den ækle kategori ??

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 50 Emner: 13 Svar: 1.621
    #194   3 timer siden Tillykke til det iranske folk med præsident Ebrahim Raisi, kaldet "Slagteren fra Teheran"s død.
    Tillykke også med deres galgenhumor smiley

    »Hav en glædelig, international helikopter-styrt dag«

    »Det er nok den eneste ulykke i verdenshistorien, hvor alle er bekymrede for om nogen skulle have overlevet«

    »hvad kaldes en helikopter på persisk? En airfryer«



  • #195   3 timer siden Anne haha NEJ heldigvis ikke....

    Jeg har så to meget forskellige hunde, Maggie der lever sit bedste liv når hele dagen foregår i haven... og Minion der efter 15 minutter fik sit højlydte og kontinuerlige bulldogskrigeflip over at være afskåret fra en sofa... smiley


  • #196   3 timer siden Kalle i mini format.

    profilbillede
  • #197   2 timer siden Jeg tror det var en rævelort. Den lugtede ihvertfald af rovdyr, og det var ikke mårhund. Og den var for stor til at være fra pindsvin smiley

    Men TAK til Frontline for engang at have givet mig en bunke prøver på deres anti-lugt shampoo smiley

    Den virkede, og hundene havde en skøn eftermiddag med gæster smiley Her i huset er det helt åbenlyst ikke mig, men hundene, der får gæster smiley De ELSKER at blive nusset, få opmærksomhed og at underholde - og de er gode til det smiley


  • #198   24 minutter siden @ isabelle, desværre kommer det næppe til at betyde nogen frihed for den almene iraner ..

Kommentér på:
snik snak udgave 37 ....

Annonce