Så har {{forumTopicSubject}}
Babett og jeg været ud at lege.
Da vi skal afholde klubmesterskab på søndag, hvor Babett og jeg skal deltage, så bliver vi lige nød til at lege de forskellige lydigheds-øvelser ind, så det ikke bliver så anspændt, men at få movitationen op på et højre nevu.
Vi starte med at lege med bold og bidepølser (2 stk)...
Den ene bide pølse satte jeg i en busk, og så forsatte vi ellers bare med at leg med bolden..
Byttedriften der hvor jeg ville ha Babett..
Nu tog jeg så bolden i munden, og Babett blev sat på plads (grundstilling).. og så "fri ved fod" med flere afbrydelser, da bolden faldt til jorden flere gange.. og at Babett bare var OBS på mig..
sådan forstatte vi et par gangen, og til slut, var bolden der ikke, og Babett gik fejlfrit igennem denne øvelse..
Nu legede vi igen, denne gang smed jeg bolden langt ud til vensre, og når Babett havde hentet den, og var 1 meter fra mig, smed jeg bidepølsen langt ud til højre, sådan forsatte vi i 5 minutter..
Nu var det tid til at Babett skulle finde den bidepølse, som jeg havde sat i busken... Så Babett blev sat på rundering,, og der blev bare gået til sagen, og så var der gevinst, FULD HALSGIVNING på bidepælsen, og det var uden at røre den.. Nu fik Babett så belønningen, bideplæsen blev smidt over hovedet på hendet, og så skulle vi lege, trækleg, det var lig noget hund kunne bruge..
jeg smed mig ned på græset, og så kom Babett, jeg tog fat i bidepølsen og Babett begyndte at trække, jeg trak Babett op imellem min men og låste benen pmkring henden, nu kom der for alvor træk på, det var lige det jeg skulle ha frem, så hun vandt igen bildepølsen, ...
Nu kom bolden frem, og bidepølsen forsvand, nu trille vi med bolden, batett brugte snuden til at trille med den..
Så en god ½ times tid med masser af glæde,, det er bare sagen..
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Var selv ude og kaste boldreb med Laura her for lidt siden. Det var sjovt indtil jeg kylede den op i en trætop... Så stoppede legen......
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Det kender jeg alt til, har midstet bolde og bidepølser (de små) ..
Og det er sq fordi man kaster over hovedet og aner ikke hvad der er bag ved, og uPS så hænger de oppe i et træ.. *GG*
jun 2007
Ikke meget super kastearm over mig.....
Så må man ha' et lager ...
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
jun 2007
valgte den nemme løsning.. Købte noget nyt
Så har