250 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Kan nogle give et råd??? Kan nogle give et råd???

Jeg vil gerne vide hvad jeg skal gøre med min westie, den blev angrebet af en stor hund for noget siden, men har siden der været helt anderledes, han har normalt kunnet lege, snakke med alle hunde, men er begyndt at blive hidsig og gå og knurre når vi møder større og store hunde... Jeg har prøvet at få ham til at slappe af, men han kører helt op... Er der nogle der har et forslag til andre muligheder???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan nogle give et råd???
  • #1   6. okt 2004 Dit problem har jeg selv. Det er virkelig få store hunde Mille kan lege med, da hun også selv er blevet angrebet 2 gange af en større hund end hende selv (jeg mener ikke at alle store hunde er sådan). Hun tænder fuldstændig af når hun ser hunden, og andre hunde med dens størrelse eller udseende, skal hun også bare hen og "dræbe". Jeg tror stort ikke der er andet at gøre end at holde ham fra store hunde hvis han ikke vil snakke med dem. Lad ham hellere lege med de små hunde så.
    Måske går det over med tiden.
    Lad os håbe for begge vores hunde ;O)

Mvh Rikke

• #2   6. okt 2004 ...Sorry, men det afhjælper ikke dit problem, at han undgår store hunde. På den måde undgår du bare problemet. Hvis det virkelig er dit ønske, at han skal kunne omgås store hunde, må han "ind i kampen" igen. Du må sørge for, at han mødes med hunde, der er pålidelige og forsigtige i deres leg. Lad være at have ham i snor, hvis den anden er løs. Det ophidser ham. Tænk på, lige nu har han alle parader oppe. Han skal langsomt, men sikkert vænnes til det igen og det kan tage lidt tid. Lad ham evt lege med rolige tæver. Retriever hunde er en god start, for de har et godt gemyt....Og husk...noget leg ser voldsommere ud end det er.
    Kærlig hilsen Malene

• #3   6. okt 2004 Jeg har prøvet at lade ham lege med andre hunde og det er rigtigt at tæverne er dem der er bedst for ham. Han har en 20 meters snor på som bare får lov at ligge uden jeg trækker i den, jeg kan nemlig ikke slippe ham løs, han kommer ikke når man kalder... Da han blev angrebet af den store hund, lå han bare helt stille på jorden og blødte lidt ud af halsen hvor den havde bidt ham, det syn er jeg bare så bange for at se igen... Men det er jo bare synd for ham, for han har jo altid kunnet med andre hunde...

• #4   6. okt 2004 min hund har været ude for det samme...! =( Det er så synd...

• #5   6. okt 2004 Hvad gør du for at få din hund til at slappe af? Jeg mener, hvis du som hundejer ændrer adfærd når du ser en stor hund for at "berolige" din egen hund, så kan det sagtens blive opfattet stik modsat af din hund - at han pga din ændrede adfærd tolker det som fare på færde - og ja, så kan jeg da godt forstå han reagerer ved at blive hidsig! Jeg er enig med Malene, det er ikke klogt at lade hunde hilse eller lege når de er i snor, det gør dem ikke frie til at reagere naturligt. Er han aldrig løs? En ide ville måske være at du melder dig til noget lydighedstræning et sted hvor trænerne har forstand på hundeadfærd - på den måde kan der tages hånd om både at lære dig tricks til at kalde din hund til dig med succes samt at gøre din hund rolig med store hunde igen.

• #6   7. okt 2004 Ja men problemet er at jeg har gået til lydighedstræning i et år nu, uden resultat... Jeg har været på et klikker kursus, og fundet ud af at det er kanon godt, det skal jeg prøve næste år... Når jeg prøver at berolige ham snakker jeg til ham, og håber på det hjælper, men det gør det jo ikke... Desværre ikke... Men det klikker reagerede han rigemlig godt på...

• #7   7. okt 2004 Det kan godt ske, men min hund kan heller ikke lide store hunde så godt (nogle undtages)...
    Men det har da været engang hvor hund mødte en af mine venners hund på 84cm, og blev meget bange, siden har hun ikke været så vild med store hunde, men det var hun også fø.. Det var kun da hun var valp..

• #8   7. okt 2004 Maj-Britt: Skift træning! - Måske du trænger til nye input. Hvis det med klikkeren virker godt på din hund vil det være oplagt at bruge den i træningen med at blive "gode venner" med de store hunde. Min egen hund er bange for børn, og jeg har selv erfaret at det ikke hjælper at tale beroligende, så snart der er børn i nærheden. Jeg har senere læst at det heller ikke er godt at gøre. I stedet gør jeg nu det, at hun får ros og guffer, hvis hun bare kigger på børnene eller står stille (førhen gjorde hun alt hun kunne for at flygte) og jeg synes det går stille og roligt fremad. Jeg har også haft et par skolepiger til at komme og lege med hende, for at give hende gode oplevelser. Det samme kan du gøre med din hund - få kontakt med store hunde, som du 100% ved ikke kan gøre en flue fortræd, og lad dem hilse på din hund. Stille og roligt.

Maria: Jeg ved ikke helt hvem dit indlæg er stilet til og om det er det med at undgå de store hunde... Jeg har selv en hund der er bange for små hunde (ja det lyder pudsigt, men hun blev bidt af en terrier da hun var 10 uger gammel), men jeg kunne aldrig drømme om at forsøge at undgå de små hunde - så skaber det da først angst hos min hund, det øjeblik hvor den møder en lille hund. Nej, det eneste rigtige er at hunde lærer at omgås alle typer af racer, store som små. Hvis problemet er stort, og hvis hunden der er angst reagerer med at blive aggressiv vil det være en god ide at opsøge en dyreadfærdsterapeut. Jeg synes ikke, man skal affinde sig med situationen og begynde at isolere ens hund fra andre hunde.

• #9   8. okt 2004 Jamen så er hjælpen næsten nær. Jeg læser til DAT (dyreadfærdsterapeut) og jeg er fuldstændig enig med Sunette. Ved at blive krakilsk og sortere hunde fra, skaber man ikke kun problemer for sin hund, men også for sig selv. Husk, ALT hvad du føler og reagere på, registrere din hund (eller hest for den sags skyld) allerede før du selv gør. Hvis jeg rider min unghest langs en vej og der kommer en mejetærsker (dem er han bange for) så gør jeg kun problemet for ham værre ved, at jeg bliver nervøs fordi jeg forventer en reaktion for ham. Dyrs sanser er mange gange stærkere end vores og det er dig din hund stoler på. Ergo...er du bange, bliver han det også. Du skal lære at ignorere og slappe af. Så gør han det automatisk...med tiden. Jeg synes det er en fin ide at du klikkertræner. Jeg klikker træner både hest og hund og jeg synes at Sunettes metode er den helt rigtige måde, at lære ham det på. Benyt klikkeren med når han er sammen med store hunde. Men kun hvis han reagere fint på den form for træning. Det er ikke alle heste og hunde der gider det.
    Prøv dig frem, men lad nu for guds skyld være med at give op og holde ham helt fra de store. Du gør kun det hekle værre.
    Mange hilsner Malene

Kommentér på:
Kan nogle give et råd???

Annonce