Kan nogle give et råd??? Kan nogle give et råd???
Jeg vil gerne vide hvad jeg skal gøre med min westie, den blev angrebet af en stor hund for noget siden, men har siden der været helt anderledes, han har normalt kunnet lege, snakke med alle hunde, men er begyndt at blive hidsig og gå og knurre når vi møder større og store hunde... Jeg har prøvet at få ham til at slappe af, men han kører helt op... Er der nogle der har et forslag til andre muligheder???
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Måske går det over med tiden.
Lad os håbe for begge vores hunde ;O)
Mvh Rikke
aug 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 24 Svar: 78
Kærlig hilsen Malene
maj 2004
Følger: 21 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 134 Svar: 331
jul 2004
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 1
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 217
maj 2004
Følger: 21 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 134 Svar: 331
sep 2004
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 440
Men det har da været engang hvor hund mødte en af mine venners hund på 84cm, og blev meget bange, siden har hun ikke været så vild med store hunde, men det var hun også fø.. Det var kun da hun var valp..
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 217
Maria: Jeg ved ikke helt hvem dit indlæg er stilet til og om det er det med at undgå de store hunde... Jeg har selv en hund der er bange for små hunde (ja det lyder pudsigt, men hun blev bidt af en terrier da hun var 10 uger gammel), men jeg kunne aldrig drømme om at forsøge at undgå de små hunde - så skaber det da først angst hos min hund, det øjeblik hvor den møder en lille hund. Nej, det eneste rigtige er at hunde lærer at omgås alle typer af racer, store som små. Hvis problemet er stort, og hvis hunden der er angst reagerer med at blive aggressiv vil det være en god ide at opsøge en dyreadfærdsterapeut. Jeg synes ikke, man skal affinde sig med situationen og begynde at isolere ens hund fra andre hunde.
aug 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 24 Svar: 78
Prøv dig frem, men lad nu for guds skyld være med at give op og holde ham helt fra de store. Du gør kun det hekle værre.
Mange hilsner Malene
Kan nogle give et råd???