Fødselsdag? {{forumTopicSubject}}
Det forefindes indimellem at fødselsdatoen ikke matcher datoen på stamtavlen. (Jeg aner ikke hvorfor)...
Men hvad gør I? Fejrer fødselsdag på dagen, hvor hunden er født, eller det der står på tavlen?
okt 2023
Følgere: 88 Emner: 24 Svar: 2.591
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Men ift at fejre fødselsdag, så går jeg ikke så vældig meget op i den slags, så om det lige er på dagen betyder vel ikke det store - er datoen vigtig for dig, giver det da bedst mening at fejre den faktiske fødselsdag
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 58 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.281
sep 2020
Følgere: 21 Annoncer: 1 Emner: 40 Svar: 856
Vores sidste kuld blev en hvalp født før kl. 24 og de 5 resterende efter kl. 24. Kuldet blev registreret med datoen for de 5, men i realiteten havde den første hvalp fødselsdag en dag før. Det er opdrætter der bestemmer om hvilken dato kuldet skal registreres på.
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.301
Jeg må indrømme, at jeg ikke fejrer hundenes fødselsdage.
feb 2020
Følger: 4 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 15
Spørgsmålet var vel primært henvendt til folk, som rent faktisk holder fødselsdag....
At datoen burde være sammenfaldende, er vi enige i. Det kan jeg bare ikke pille ved.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.309
De andre jeg har haft har ikke haft det problem, så der bliver fødselsdagen holdt på deres fødselsdag.
Mine hunde er nu også forkælede til hverdag, men jeg synes det er hyggeligt at de har deres dag
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Jeg har sldrig fejret hundefødselsdag (holder heller ikke min egen - går uendeligt lidt op i den slags), men nu har Sten fået et par gåturshundevenner der går meget op i det og inviterer til hundefødselsdag med kage og hele molevitten, og så synes jeg jo også lidt jeg er nødt til der... det består jo så bare af hundeleg og ekstra godter til 2- og 4-benede. Men det bliver da bare holdt, når det praktisk passer ind, så hat hunden fødselsdag en hverdag bliver det holdt i weekenden før/efter.... tænker hunden er ret ligeglad med datoen
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Jeg har altid holdt deres fødselsdag. Glædet mig over dagen hvor hunden kom til verden.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.524
Jeg synes da,at du netop får svar på dit spørgsmål.
Personlig kan jeg slet ikke se problemet.
Du kan fejre fødselsdagen nøjagtig den dag du vil, eller du helt lade være.
Det er en smagssag, og hvad andre gør eller mener kan du sådanset ikke bruge til noget.
Det er kun op til dig hvad du vil gøre
mar 2023
Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 69
Vil helt sikkert fejre lidt fødselsdag, tænker jeg vil fejre den dag jeg får af vide den blev født.
Vil fejre det med ekstra lækkerier til hunden, og så til os selv.
sep 2017
Følgere: 526 Emner: 138 Svar: 10.281
Måske er det svært for folk at svare på spørgsmålet, fordi det dels er sjælden at datoerne afviger, dels at folk holder hundens fødselsdag.
Men du KUNNE jo bare selv beslutte hvordan du gør
okt 2023
Men altså Lina fik en gave og vi tog på "musemarken", hvor fødselsdagshunden fik laaaaaang tid til at gå rundt og snuse efter mus. Vi andre havde tæppe og kaffe med.
Her er sødeste Lina på sin 2-års fødselsdag
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
Jeg har dog ingen anelse om, om nogle af mine fire er fra kuld, der er født henover midnat, og derfor måske har en anden reel fødselsdato.
Og de hittehunde, jeg har haft gennem årene, har jo også bare været nødt til at have fødselsdag, på den dato jeg/vi nu engang besluttede, og som også blev noteret "officielt"
okt 2023
Tænk, hvad en fødselsdagstråd kan sætte i gang
Fødselsdag?