Nemme hundetricks børn kan lære Nemme hundetricks børn kan lære
Mit barnebarn, Enya, der lige er fyldt 11, eeeeeelsker mine hunde og vil frygtelig gerne lære dem (især Kenia, for Vilma er lidt tung i det ) nogle tricks. Jeg er ikke ekspert i hundetricks, men ville gerne give hende nogle sjove små af slagsen - altså anvisninger på, hvordan hun lærer hundene dem. Jeg har googlet, men ikke fundet den helt optimale fx Youtube-kanal til børn.
Er der nogen herinde, der har et par gode links - behøver ikke være til Youtube?
PS. Jo ja - jeg HAR lært barnet det mest basale men hun (og jeg) vil være super glade for at se en dygtig hundefører vise/beskrive nogle nemme tricks
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.663
Ellers så kan i enten købe en bog, eller låne en på biblioteket ..
Når hun kan princippet, og hvis hunden fanger princippet, så lad barnets fantasi gå i gang, det kan være hun lære dem noget helt nyt
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.064
Vi havde for nyligt besøg af noget tysk familie, hvor ældste datter på ca 10 ELSKER dyr, men da resten af familien er panisk for (alle) dyr er hun slet ikke vant til at omgås hunde, og alligevel havde hun en fest med at få Sten til at gøre alverdens ting bare ved at få ham til at dutte på ting. Den store favorit var jo, at hun kunne få ham til at tænde/slukke lyset, og så lærte hun ham at "kysse" = sætte næsen mod hendes næse (fordi mor sagde at det er ulækkert mod munden, som var det pigen ville have lært ham
Næse- og potetarget tror jeg er de to mest anvendelige ting jeg har lært Sten i forhold til at kunne lære ham andre sjov- og balladeting.
Lær hunden at give pote, så kan det også nemt overføres til at lære hunden at krydse poterne f.eks. eller at åbne en pedalskraldespand eller hvad man nu kunne finde på af sjov med "træd på det her".
Jeg synes den slags tricks er nemme at gå til for børn - og har man en hund der er lidt følsom for kropssprog er man også ude over tricks, hvor barnet kommer til at trykke hunden ved at stå ind over den o.l. fordi hunden egentlig bare skal følge et target med næsen/poten.
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 80 Svar: 3.416
https://youtu.be/GLvu3fa5V3g?si=iZr_OP9Lab-3rrjW
https://youtu.be/swGGVNOFtsE?si=mKRJ2lhF-DIWIwDV
https://youtu.be/S3fPJ4WcJrM?si=WQjZ2N2usxiQH2_w
https://youtu.be/MrB3TjVCzVo?si=F5lhT8Q49Ly2IS53
https://youtu.be/t-MKV3cKiCE?si=wsp_z8Ax5FMvUvEr
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.734
En godbid foran næsen af hunden, trække hunden mellem benene og så så går man fremad mens hunden belønnes.
Zikzak mellem benene. Hund på venstre side. Højre ben frem Meg et skridt og hunden trækkes gennem benet ved at trække en godbid. Det damme med venstre ben og så skifter man ben.
At rulle rundt. Hund i dæk, og træk hunden rundt ved at holde en godbid foran næsen og trække den bagover rundt om nakken så hunden ruller rundt for at nå godbiden.
Give pote, hunden enten sidder eller står.
En godbid i lukket venstre hånd, og vent på at hunden rører hånden med poten og beløn.
Det er fire af de nemmeste, men sørg for at der ikke trænes alt for mange ting på en gang, og for lang tid ad gangen, for så bliver det bare sådan noget forvirrende noget.
God fornøjelse til barnebarnet og Kenia
okt 2019
Følger: 148 Følgere: 192 Hunde: 5 Emner: 20 Svar: 343
Eller har jeg også set nogle lave "yoga" med hunden.
Eller måske noget dogdance(?)
Tænker da hun ville syndes noget af det ville være meget sjovt.
Og ellers kan det også være nogle mere praktiske ting som kan være sjovt/dejligt at have i hverdagen.
Tøm/læg i vaskemaskinen, hent tæppe, hent en dåse fra køleskabet, luk dør, hent fjernbetjening, find mobil, tag sko/sokker af, put legetøj væk og sådan noget.
- [ ] At bakke
- [ ] At kravle
- [ ] Rulle
- [ ] Min godbid
- [ ] Elefant øvelsen
- [ ] Gå i kurv
- [ ] “Bug”
- [ ] Aflever til hånd
- [ ] Peekaboo
- [ ] Gå igemmen “stige”
- [ ] Omkring menneske
- [ ] Rund om sig selv
- [ ] Stå
- [ ] Hold genstand
- [ ] Touch
- [ ] Balance på ustabil grund
- [ ] Løb ud
- [ ] Nødstop
- [ ] Zig zag mellem ben
- [ ] Gå rund om tønde
- [ ] Hent snor
- [ ] Spil død
- [ ] Sluk lys
- [ ] Tør poter
- [ ] Frivillig håndtering af poter, mund, øre osv.
- [ ] Kram anden hund (den anden hund skal være okay med det)
- [ ] Lave bobler i vandskålen
okt 2023
Følgere: 102 Emner: 27 Svar: 3.274
Mange tak for gode tips inkl. hvordan Enya træner det, Michelle, Lise-Lotte og Anni. Jeg finder lige en måde at give dem som gave
Du har mange gode idéer, Trine. Jeg aner så bare ikke, hvordan mit barnebarn LÆRER hunden alle disse ting
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.064
Hvis den gider have noget i munden (en fuld apportøvelse er ikke nødvendigt, bare den gider samle f.eks. en bold op uden besvær) så er det relativt nemt at lære hunden at "rydde op" - altså at putte nogen ting i en kasse. Kan godt lave en lille video af indlæringen med Sten, som hverken kan aflevere til hånd eller "hold fast" i sådan apportforstand, men alligevel nemt kunne lære det lille trick
okt 2019
Kan så bare ikke lige huske hvordan man lære bliv, det er så næsten også 7 år siden jeg sidst lære det. Men jeg var selv 11 da jeg startet på et hvalpehold. Men sig at hun er en rigtig sej pige! Hun skal nok komme langt!
okt 2023
Kenia gider sjældent tage noget i munden. Vilma er ofte glad for at apportere - minus at aflevere det, hun har hentet. Måske kan hun lære at rydde op.
Til Trine
Jeg vil sige til Enya, at hun kan prøve at tjekke Tik-tok. Tak for tip.
Til Tinna
Gemmeleg er en rigtig god idé.
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 80 Svar: 3.416
Sjov og kreativ aktivering for hunde
Måske kan I finde nogle sjove tricks
okt 2023
Jeg tjekkede lige google - og fandt en DEL med den sjove mand fra Faxe
Enyas drøm er at få sin egen hund en dag - en race, der vil elske at træne tricks. Jeg har foreslået Japansk Spids.
Barnets mor foreslår eurasier, hvis Vilma skal have hvalpe til foråret, men jeg tror, at Enya vil blive gladere for en mere trænbar race.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.294
Ellers kan du måske kigge på Domorewithyourdog der er et utal af tricks, og mange har videoer med udførsel på og en beskrivelse (på engelsk).
Jeg ved at Malene med huskyerne har haft online kursus i nogle af de tricks, hvor hun så havde videoer med hvordan man trænede det. Så måske hun kunne lokkes til at åbne op for det igen
okt 2023
Jeg vil lige høre Malene om hendes online-kursus. Tak for tip, Solvej
Enya blev super glad for hundegaven og glæder sig meget til på tirsdag, hvor vi starter med at gå i skoven (hvilket barnet også er vild med, når hun har en hund eller to med i snor) og tager så hjem til mig og drikker kakao OG træner hund(e).
PS. Lille Maise, der ser meget op til sin storesøster, prøvede en dag at sige "sit" til hundene. De gjorde det sgu
- Og her er Enya og Kenia i en "træningssession" - påskefrokost i familien 2021
okt 2010
okt 2023
Jeg prøvede det engang, og jeg var ikke særlig god til det. Men det kan jo være, at Enya (OG Kenia) er
maj 2009
Jeg tror ikke at det er særlig smart for et lille barn at starte ud med klikkertræning.
Klikker man på det forkerte tidspunkt, så opnår man ikke det man vil, men det man klikker for. Samt at der Altid skal falde belønning ved klik, også ved "fejlklik"
Hvor mange fejlklik kan et barn som ikke har forstand på klikkertræning lave?
Det kan blive ret mange, og så er træningen gået op i hat og briller.
Det skal være sjovt for barnet og hunden. Start med nemme tricks, som giver succes.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.759
Ving af I "novice", så starter hun med de nemmeste øvelser.
https://domorewithyourdog.com/DogTricks/tricktionary/
Hvis hun har brug for vejledning på dansk, har jeg lavet instruktionvideoer til en stribe tricks derfra. Dem må I gerne få sendt uden det skal koste noget
Jeg er vild med at børn gerne vil lære nyt og ønsker at arbejde med hundene. Det bakker jeg op om.
Rigtig god fornøjelse: )
okt 2019
Med Angus har jeg gjord begge ting, først uden for så at afprøve klikker. Det forstå han hurtig, så nu kan han finde en stol, lukke/åbne døren, hente mine piller og holde alt muligt.
maj 2009
For mange år siden da jeg trænende i schæferklubben var der en del børn som kom med deres forældre, dem lavede jeg og en træningskammerat et hold til.
Det er det bedste hold jeg nogensinde har haft
okt 2010
Jeg er ret sikker på hun vil kunne finde ud af det..
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.368
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.368
okt 2023
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.294
Jeg mener, uden at kunne huske det, da jeg jo ikke selv har børn, at DKK har noget, og det er i hvert fald ikke så dyrt. Det er en skam du ikke bor på disse kanter, jeg er sikker på vi kunne stable noget på benene på børnehøjde.
Jeg gik selv til træning med min Vaks da jeg var den alder, det er så skønt med børn der interessere sig for det, så jeg hepper også
Du kan også prøve at lade hende lave noget let nosework, hvis hundene kan lide den slags. Det behøver jo ikke følge reglerne, i forhold til snor osv. Men bare gemme godbidderne og se hundene finde dem.
okt 2010
Det er en af dem hvor man trykker dem ned og så bliver den nede indtil man trykker på den lille tap på siden, man skal bare huske at "lade" den, så den er klar til klik
mar 2009
okt 2023
okt 2023
maj 2009
maj 2015
Følger: 53 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.510
mar 2009
Men måske de kan via mail.
Isabelle, send gerne en pb med din mailadresse, så prøver jeg.
okt 2023
Nemme hundetricks børn kan lære